miten yliminä ilmentää itseänsä, onko se sama kuin omatunto? Jumalainen olemuspuolemme?
yliminä
57
2693
Vastaukset
- pelkkää..
muistia,jolla on monimutkainen tehtavä.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Muisti - harha
Peruspsygologian oppien mukaan kaiketi on,mutta kun kyselet tällä palstalla niin se on mielesi luoma minäharha.Jumalainen on itse. Se.
- menee..
itseen...
- luontosi
menee.. kirjoitti:
itseen...
on yliminäsi.se ilmenee kun kaikki muu häviää.
- yli...
luontosi kirjoitti:
on yliminäsi.se ilmenee kun kaikki muu häviää.
..hilseen, sen alla on sisin,tärkein.Kuin kattila ja sen kansi.
http://www.rokpafinland.org/ - lainattu...
luontosi kirjoitti:
on yliminäsi.se ilmenee kun kaikki muu häviää.
Buddhaluonto ja buddhuus mahayanan ja vajrayanan näkökulmasta
Mahayanan harjoittaja, bodhisattva, ei ajattele vain omaa parastaan, vaan yhtä lailla jokaisen etua. Bodhisattva pyrkii puolueettomaan rakkauteen ja myötätuntoon siksi, että yhteen ryhmään samastuessaan hän voisi helposti vahingoittaa niitä, jotka jäävät ryhmän ulkopuolelle.
Siksi mahayanan tiellä välitetään yhtä lailla jokaisesta olennosta, inhimillisistä ja muista, kuten eläimistä. Tavallisesti huolehdimme ystävistämme ja sukulaisistamme ja heitä auttaessamme saatamme joutua vastatuksin muiden kanssa. Voimme huolehtia omasta rodustamme ja joutua taisteluun muiden rotujen tai kulttuurien kanssa. Tai välitämme vain ihmisistä ja alistamme eläimiä parantaaksemme ihmisten elinoloja. Tämä on tavallinen puolueellinen ajattelutapa.
Mahayanan näkökulmasta katsottuna jokaisesta tuntevasta olennosta (jolla on mieli) tulee välittää yhtä paljon. Näin on, koska ymmärrämme, että aikojen alusta asti jokaisella olennolla on ollut sama perustoive löytää onni ja vapautua kärsimyksestä. Siinä mielessä kaikki olennot ovat samanlaisia ja siksi koetamme auttaa kaikkia tasapuolisesti.
Buddhaluonto esimerkkien valossa
Viisauden ja tyhjyyden ykseys on buddhuuden ydin, se, mitä kutsumme buddhaluonnoksi (sanskritiksi tathagatagarbha), koska siihen sisältyy buddhuuden siemen tai mahdollisuus. Se on jokaisessa olennossa, ja sen takia buddhuus on mahdollista saavuttaa. Vaikka se onkin kaikissa, se ei ole näkyvissä, sillä monenlaiset ajatukset, ristiriitaiset tunteet ja heikkoudet peittävät sitä.
Buddhaluonto on jokaisessa olennossa, mutta se ei aina ilmenny. Uttara tantra vertaa sitä lootuksen kukkaan, jonka keskellä on buddha. Kun lootus on vasta nupullaan, se on mitättömän näköinen kukka, mutta kun kukka avautuu, buddha, joka on ollut kukassa koko ajan, tulee näkyviin. Samalla tavalla buddhaluonto on jokaisen mielessä, mutta sen säteilevä läsnäolo pysyy piilossa.
Toinen Uttara tantran antama esimerkki on hunaja, jonka ympärillä pörrää mehiläisparvi. Hunaja on makeaa ja hyvää, mutta niin kauan kuin mehiläiset ovat sen ympärillä, makeutta ei pääse maistamaan. Se kuvaa sitä, miten ytimessämme on jotain pysyvää, johon emme ylety heikkouksiemme (mehiläisten) takia.
Kolmas esimerkki liittyy riisinjyviin, joita akanat peittävät. Puhdistettiinpa jyvät akanoista tai ei, jyvä pysyy samanlaisena. Jyvän kannalta on siis samantekevää, poistetaanko kuori. Jotta jyvän ravintoarvo saadaan käyttöön, kuoren poistaminen on kuitenkin tärkeää.
Esimerkki buddhapatsaasta lootuksen kukassa kuvaa sitä, miten buddhan olemus on olentojen sisällä, mutta halu, kiintymys ja osalliseksi tuleminen peittävät sitä. Heikkouksia (sanskritiksi klesa) on monenlaisia ja niistä ensimmäistä kuvaa lootus sen takia, että löytäessämme jotain houkuttelevaa, haluamme tulla siitä osalliseksi.
Lootuksen kukka on hyvin kaunis, sillä on miellyttävä muoto ja väri, siihen yhdistetään kauneuden ja houkuttelevuuden ominaisuudet. Jos asiaa ajattelee tarkemmin, lootuksella on muuten aika vähän käyttöä. Ja sen kauneuskin on katoavaa, tänään se on kukkeimmillaan, mutta seuraavina päivinä se kuihtuu ja mätänee, eikä kauneudesta jää mitään jäljelle. Se on halun olemus – yhdessä vaiheessa kohde houkuttelee, mutta pian huomaa, ettei se olekaan niin hyödyllinen tai kestävä kuin aluksi näytti.
Buddhaa lootuksessa ei voi nähdä, ennen kuin terälehdet avautuvat, vaikka buddha on koko ajan kukan sisällä. Sama koskee heikkouksistamme ensimmäistä, haluja – ennen kuin ne on poistettu, tuntevien olentojen sisimmässä olevaa buddhaluontoa ei näe, vaikka se on siellä koko ajan.
Hunajaan liittyvä esimerkki kuvaa toista heikkoutta: vihan tai suuttumuksen luomaa sulkua, jota mehiläiset edustavat. Hunajahan on makeaa ja maistuvaa. Se on kuin buddhaluonto, hyvin hyödyllistä kaikille. Hunajan ympärillä vain on parvi mehiläisiä, jotka ovat luonnoltaan jotain aivan päinvastaista, pistäviä ja hyökkäyshaluisia. Niin kauan kuin mehiläiset ovat siinä, tilanne on vaikea ja hankala. Viha ja suuttumus ovat myös epämiellyttäviä, pistäviä ja satuttavia. Hunaja on koko ajan käden ulottuvilla, mutta sitä ei voi ottaa mehiläisten takia. Jos vähitellen pääsee eroon mehiläisistä, saa hunajaa. Ja jos poistaa itsestään vihan ja suuttumuksen, pystyy kehittämään varsin hyödyllisen buddhaluonnon.
Kolmas esimerkki liittyi kuorimattomiin riisinjyviin. Sitä käytetään osoittamaan kolmatta pääheikkoutta: tietämättömyyttä tai tyhmyyttä. Akana on kova ja karkea, eikä se irtoa jyvästä helposti. Se kuvaa hyvin tietämättömyyttä, joka on kuin vahva, paksu ja tiheä kerros ja vaikeasti poistettavissa. Tietämättömyys on meidän ja buddhaluonnon välissä ja estää meiltä sisäänpääsyn.
Yleisesti ottaen olennoilla on paljon tietämättömyyttä. Eläimiin verrattuna ihmiset ovat tietenkin monella tavalla älykkäämpiä ja viisaampia. Ihmisten viisaus on kuitenkin varsin rajallista. Meidän kaltaisemme ihmiset eivät esimerkiksi näe seinien läpi, emme näe kaikkia maailman tapahtumia. Tieto päättyy siihen missä seinä alkaa. Vaikka ihmisillä voikin olla hämärä aavistus seinän takaisista tapahtumista, he eivät tiedä alkuunkaan, mitä tapahtuu toisten ihmisten sisällä, sillä inhimillinen havaintokyky ei ulotu niin kauas.
Vaikka luulemme tietävämme, mitä muut ajattelevat, teemme usein virheitä. Jos vaikkapa ystävämme poistuu huoneesta, saatamme miettiä: "Mitähän hän puhuu minusta?" Siitä syntyy pitkä ajatusketju ja vakuutumme, että hän puhuu meistä pahaa. Kun hän palaa, voi syntyä jopa riita vain sen tähden, että arvasimme henkilön aikeet väärin. Jos vastustajamme muuttaa taktiikkaa ja vaikuttaa avoimelta, voimme myös mennä lankaan ja ruveta luottamaan henkilöön, joka on edelleen vihollinen. Meidän on vaikea nähdä asioita sellaisina kuin ne todella ovat.
Opiskellessamme Buddhan opetuksia opimme halun ja vihan olemuksesta yms. Kestää kauan ymmärtää opetuksia syvällisesti. Vaikka tietäisimmekin halun huonoista puolista, tapojen ja tottumusten tähden kestää aikansa muuttaa käytös tietoa vastaavaksi. Totuuden syvempiä puolia on hyvin vaikea käsittää nopeasti, koska tietämättömyys on niin kaikenkattavaa. Siksi sitä verrataan jyvän akanaan: se on kova, karkea ja vaikea poistaa.
Näillä kolmella esimerkillä näytetään, miten buddhaluonto on sisällämme niin kuin arvokas ydin tai jalokivi ja sitä peittävät halu, viha ja tietämättömyys. Buddha opetti dharmaa näyttääkseen meille, miten saamme yhteyden kallisarvoiseen buddhaluontoomme.
Uttara tantrasta löytyy lisää esimerkkejä tästä. Olipa kerran kallisarvoinen kullasta tehty patsas, joka putosi maahan. Se likaantui ja peittyi maalla, eikä kukaan tiennyt sen olevan siinä. Sukupolvi toisensa jälkeen kasasi sen päälle roskia ja kerrokset vain kasvoivat. Kenelläkään ei ollut aavistusta, että maan alla oli arvokas patsas.
Eräänä päivänä selvänäköinen henkilö huomasi, että se on siellä ja kysyi muilta: "Tiedättekö, että maan alla on arvokas ja kaunis kultainen patsas? Teidän tarvitsee vain kaivaa se esiin ja puhdistaa, ja käsissänne on varsinainen aarre." Kuka tahansa järkevä ihminen kuuntelisi neuvoa, kaivaisi patsaan ylös ja ottaisi itselleen aarteen, joka on ollut piilossa niin kauan.
Esimerkki on elävä; arvokas buddhaluonto on ollut kaikissa olennoissa ikiajoista lähtien, mutta se on heikkouksien lian peitossa. Koska emme oivalla, että luontomme on kallisarvoinen, heikkoudet kasaantuvat. Buddha on niin kuin selvänäkijä, joka kertoo meille: "Tiedättekö, että teissä on buddhaluonto? Se pitää vain kaivaa esiin ja puhdistaa, ja sitten kaikki upeat ominaisuudet, joita sillä on, tulevat näkyviin."
He, jotka kuuntelevat Buddhan opetuksia, voivat löytää tämän vertaansa vailla olevan asian, joka on aina ollut meissä, mutta josta emme tienneet mitään, ennen kuin siitä kerrottiin meille. Jotta sen ydin paljastuisi, meidän on mietiskeltävä totuutta, ilmiöiden olemusta, sitä, miten asiat todella ovat. Niin tekemällä poistamme harhakäsitykset ja ydintä peittävät heikkoudet. Mietiskelemme siis kaiken olemusta; tyhjyyttä. Meditaation avulla huomaamme, että tähän tyhjyyteen liittyy viisaus ja selkeys. Kun totumme tyhjyyteen ja selkeyteen, jotka ovat dharmatan universaaleja ominaisuuksia, sen näkemistä estävät väärinkäsitykset poistuvat automaattisesti.
Kun kerran näemme totuuden kaikesta, emme voi olla enää harhan vallassa. Buddhaluonnon edessä olevien esteiden poistamiseksi meidän täytyy siis ensin oppia tyhjyyden ja selkeyden olemuksesta. Kun tiedämme, että buddhaluonto on olemassa, mietiskelemme sitä, jotta pääsemme sitä yhä lähemmäksi.
Buddhuuden hedelmä - Buddhaluonto
lainattu... kirjoitti:
Buddhaluonto ja buddhuus mahayanan ja vajrayanan näkökulmasta
Mahayanan harjoittaja, bodhisattva, ei ajattele vain omaa parastaan, vaan yhtä lailla jokaisen etua. Bodhisattva pyrkii puolueettomaan rakkauteen ja myötätuntoon siksi, että yhteen ryhmään samastuessaan hän voisi helposti vahingoittaa niitä, jotka jäävät ryhmän ulkopuolelle.
Siksi mahayanan tiellä välitetään yhtä lailla jokaisesta olennosta, inhimillisistä ja muista, kuten eläimistä. Tavallisesti huolehdimme ystävistämme ja sukulaisistamme ja heitä auttaessamme saatamme joutua vastatuksin muiden kanssa. Voimme huolehtia omasta rodustamme ja joutua taisteluun muiden rotujen tai kulttuurien kanssa. Tai välitämme vain ihmisistä ja alistamme eläimiä parantaaksemme ihmisten elinoloja. Tämä on tavallinen puolueellinen ajattelutapa.
Mahayanan näkökulmasta katsottuna jokaisesta tuntevasta olennosta (jolla on mieli) tulee välittää yhtä paljon. Näin on, koska ymmärrämme, että aikojen alusta asti jokaisella olennolla on ollut sama perustoive löytää onni ja vapautua kärsimyksestä. Siinä mielessä kaikki olennot ovat samanlaisia ja siksi koetamme auttaa kaikkia tasapuolisesti.
Buddhaluonto esimerkkien valossa
Viisauden ja tyhjyyden ykseys on buddhuuden ydin, se, mitä kutsumme buddhaluonnoksi (sanskritiksi tathagatagarbha), koska siihen sisältyy buddhuuden siemen tai mahdollisuus. Se on jokaisessa olennossa, ja sen takia buddhuus on mahdollista saavuttaa. Vaikka se onkin kaikissa, se ei ole näkyvissä, sillä monenlaiset ajatukset, ristiriitaiset tunteet ja heikkoudet peittävät sitä.
Buddhaluonto on jokaisessa olennossa, mutta se ei aina ilmenny. Uttara tantra vertaa sitä lootuksen kukkaan, jonka keskellä on buddha. Kun lootus on vasta nupullaan, se on mitättömän näköinen kukka, mutta kun kukka avautuu, buddha, joka on ollut kukassa koko ajan, tulee näkyviin. Samalla tavalla buddhaluonto on jokaisen mielessä, mutta sen säteilevä läsnäolo pysyy piilossa.
Toinen Uttara tantran antama esimerkki on hunaja, jonka ympärillä pörrää mehiläisparvi. Hunaja on makeaa ja hyvää, mutta niin kauan kuin mehiläiset ovat sen ympärillä, makeutta ei pääse maistamaan. Se kuvaa sitä, miten ytimessämme on jotain pysyvää, johon emme ylety heikkouksiemme (mehiläisten) takia.
Kolmas esimerkki liittyy riisinjyviin, joita akanat peittävät. Puhdistettiinpa jyvät akanoista tai ei, jyvä pysyy samanlaisena. Jyvän kannalta on siis samantekevää, poistetaanko kuori. Jotta jyvän ravintoarvo saadaan käyttöön, kuoren poistaminen on kuitenkin tärkeää.
Esimerkki buddhapatsaasta lootuksen kukassa kuvaa sitä, miten buddhan olemus on olentojen sisällä, mutta halu, kiintymys ja osalliseksi tuleminen peittävät sitä. Heikkouksia (sanskritiksi klesa) on monenlaisia ja niistä ensimmäistä kuvaa lootus sen takia, että löytäessämme jotain houkuttelevaa, haluamme tulla siitä osalliseksi.
Lootuksen kukka on hyvin kaunis, sillä on miellyttävä muoto ja väri, siihen yhdistetään kauneuden ja houkuttelevuuden ominaisuudet. Jos asiaa ajattelee tarkemmin, lootuksella on muuten aika vähän käyttöä. Ja sen kauneuskin on katoavaa, tänään se on kukkeimmillaan, mutta seuraavina päivinä se kuihtuu ja mätänee, eikä kauneudesta jää mitään jäljelle. Se on halun olemus – yhdessä vaiheessa kohde houkuttelee, mutta pian huomaa, ettei se olekaan niin hyödyllinen tai kestävä kuin aluksi näytti.
Buddhaa lootuksessa ei voi nähdä, ennen kuin terälehdet avautuvat, vaikka buddha on koko ajan kukan sisällä. Sama koskee heikkouksistamme ensimmäistä, haluja – ennen kuin ne on poistettu, tuntevien olentojen sisimmässä olevaa buddhaluontoa ei näe, vaikka se on siellä koko ajan.
Hunajaan liittyvä esimerkki kuvaa toista heikkoutta: vihan tai suuttumuksen luomaa sulkua, jota mehiläiset edustavat. Hunajahan on makeaa ja maistuvaa. Se on kuin buddhaluonto, hyvin hyödyllistä kaikille. Hunajan ympärillä vain on parvi mehiläisiä, jotka ovat luonnoltaan jotain aivan päinvastaista, pistäviä ja hyökkäyshaluisia. Niin kauan kuin mehiläiset ovat siinä, tilanne on vaikea ja hankala. Viha ja suuttumus ovat myös epämiellyttäviä, pistäviä ja satuttavia. Hunaja on koko ajan käden ulottuvilla, mutta sitä ei voi ottaa mehiläisten takia. Jos vähitellen pääsee eroon mehiläisistä, saa hunajaa. Ja jos poistaa itsestään vihan ja suuttumuksen, pystyy kehittämään varsin hyödyllisen buddhaluonnon.
Kolmas esimerkki liittyi kuorimattomiin riisinjyviin. Sitä käytetään osoittamaan kolmatta pääheikkoutta: tietämättömyyttä tai tyhmyyttä. Akana on kova ja karkea, eikä se irtoa jyvästä helposti. Se kuvaa hyvin tietämättömyyttä, joka on kuin vahva, paksu ja tiheä kerros ja vaikeasti poistettavissa. Tietämättömyys on meidän ja buddhaluonnon välissä ja estää meiltä sisäänpääsyn.
Yleisesti ottaen olennoilla on paljon tietämättömyyttä. Eläimiin verrattuna ihmiset ovat tietenkin monella tavalla älykkäämpiä ja viisaampia. Ihmisten viisaus on kuitenkin varsin rajallista. Meidän kaltaisemme ihmiset eivät esimerkiksi näe seinien läpi, emme näe kaikkia maailman tapahtumia. Tieto päättyy siihen missä seinä alkaa. Vaikka ihmisillä voikin olla hämärä aavistus seinän takaisista tapahtumista, he eivät tiedä alkuunkaan, mitä tapahtuu toisten ihmisten sisällä, sillä inhimillinen havaintokyky ei ulotu niin kauas.
Vaikka luulemme tietävämme, mitä muut ajattelevat, teemme usein virheitä. Jos vaikkapa ystävämme poistuu huoneesta, saatamme miettiä: "Mitähän hän puhuu minusta?" Siitä syntyy pitkä ajatusketju ja vakuutumme, että hän puhuu meistä pahaa. Kun hän palaa, voi syntyä jopa riita vain sen tähden, että arvasimme henkilön aikeet väärin. Jos vastustajamme muuttaa taktiikkaa ja vaikuttaa avoimelta, voimme myös mennä lankaan ja ruveta luottamaan henkilöön, joka on edelleen vihollinen. Meidän on vaikea nähdä asioita sellaisina kuin ne todella ovat.
Opiskellessamme Buddhan opetuksia opimme halun ja vihan olemuksesta yms. Kestää kauan ymmärtää opetuksia syvällisesti. Vaikka tietäisimmekin halun huonoista puolista, tapojen ja tottumusten tähden kestää aikansa muuttaa käytös tietoa vastaavaksi. Totuuden syvempiä puolia on hyvin vaikea käsittää nopeasti, koska tietämättömyys on niin kaikenkattavaa. Siksi sitä verrataan jyvän akanaan: se on kova, karkea ja vaikea poistaa.
Näillä kolmella esimerkillä näytetään, miten buddhaluonto on sisällämme niin kuin arvokas ydin tai jalokivi ja sitä peittävät halu, viha ja tietämättömyys. Buddha opetti dharmaa näyttääkseen meille, miten saamme yhteyden kallisarvoiseen buddhaluontoomme.
Uttara tantrasta löytyy lisää esimerkkejä tästä. Olipa kerran kallisarvoinen kullasta tehty patsas, joka putosi maahan. Se likaantui ja peittyi maalla, eikä kukaan tiennyt sen olevan siinä. Sukupolvi toisensa jälkeen kasasi sen päälle roskia ja kerrokset vain kasvoivat. Kenelläkään ei ollut aavistusta, että maan alla oli arvokas patsas.
Eräänä päivänä selvänäköinen henkilö huomasi, että se on siellä ja kysyi muilta: "Tiedättekö, että maan alla on arvokas ja kaunis kultainen patsas? Teidän tarvitsee vain kaivaa se esiin ja puhdistaa, ja käsissänne on varsinainen aarre." Kuka tahansa järkevä ihminen kuuntelisi neuvoa, kaivaisi patsaan ylös ja ottaisi itselleen aarteen, joka on ollut piilossa niin kauan.
Esimerkki on elävä; arvokas buddhaluonto on ollut kaikissa olennoissa ikiajoista lähtien, mutta se on heikkouksien lian peitossa. Koska emme oivalla, että luontomme on kallisarvoinen, heikkoudet kasaantuvat. Buddha on niin kuin selvänäkijä, joka kertoo meille: "Tiedättekö, että teissä on buddhaluonto? Se pitää vain kaivaa esiin ja puhdistaa, ja sitten kaikki upeat ominaisuudet, joita sillä on, tulevat näkyviin."
He, jotka kuuntelevat Buddhan opetuksia, voivat löytää tämän vertaansa vailla olevan asian, joka on aina ollut meissä, mutta josta emme tienneet mitään, ennen kuin siitä kerrottiin meille. Jotta sen ydin paljastuisi, meidän on mietiskeltävä totuutta, ilmiöiden olemusta, sitä, miten asiat todella ovat. Niin tekemällä poistamme harhakäsitykset ja ydintä peittävät heikkoudet. Mietiskelemme siis kaiken olemusta; tyhjyyttä. Meditaation avulla huomaamme, että tähän tyhjyyteen liittyy viisaus ja selkeys. Kun totumme tyhjyyteen ja selkeyteen, jotka ovat dharmatan universaaleja ominaisuuksia, sen näkemistä estävät väärinkäsitykset poistuvat automaattisesti.
Kun kerran näemme totuuden kaikesta, emme voi olla enää harhan vallassa. Buddhaluonnon edessä olevien esteiden poistamiseksi meidän täytyy siis ensin oppia tyhjyyden ja selkeyden olemuksesta. Kun tiedämme, että buddhaluonto on olemassa, mietiskelemme sitä, jotta pääsemme sitä yhä lähemmäksi.
Buddhuuden hedelmäTuossa buddhaluonto ytimekkään oloisesti. Voi sanoa myös puhdistetuksi omaksitunnoksi.
Kun buddhaluontoa mietiskelee, sanana tai muuten, sitä vetää puoleensa.
- kuolematon*
tutuu kuin se olisi erillinen "olento" puhuja,nuhtelija,neuvoja.
- E g o
Tuo olio toimii aistien välityksellä,harhaantuu pitämään itseään ruumiina ja väittää olevansa itse. Se asettaa rajoituksia ja sen mukana tulevat kaikki vaivasi. Kun hävität sen,sinusta tulee vapaa.Meditaatio auttaa pääsemään eroon harhasta.
- omassa päässä.
E g o kirjoitti:
Tuo olio toimii aistien välityksellä,harhaantuu pitämään itseään ruumiina ja väittää olevansa itse. Se asettaa rajoituksia ja sen mukana tulevat kaikki vaivasi. Kun hävität sen,sinusta tulee vapaa.Meditaatio auttaa pääsemään eroon harhasta.
ja nämä harhautumiset ja sen mukana tulevat vaivat ovat sitä evoluution tulosta.Kannattaako niistä yrittää päästä eroon ,aivan kuin ei hyväksyisi sitä ,että on vain tavallinen ihminen.
Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi.
Ihminen on kehittynyt ja kehittyy koko ajan evoluution kautta .Nämä meditoijat eivät vain malta odottaa 100.000 vuotta ,vaan haluavat kehittyä "heti mulle kaikki tänne".
Olet vain pieni hiekanjyvänen ikuisuuden rannalla,kuten kaikki muutkin ja katoat kuten kaikki muutkin .Just enjoy the ride. - aikaa ja vaivaa...
omassa päässä. kirjoitti:
ja nämä harhautumiset ja sen mukana tulevat vaivat ovat sitä evoluution tulosta.Kannattaako niistä yrittää päästä eroon ,aivan kuin ei hyväksyisi sitä ,että on vain tavallinen ihminen.
Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi.
Ihminen on kehittynyt ja kehittyy koko ajan evoluution kautta .Nämä meditoijat eivät vain malta odottaa 100.000 vuotta ,vaan haluavat kehittyä "heti mulle kaikki tänne".
Olet vain pieni hiekanjyvänen ikuisuuden rannalla,kuten kaikki muutkin ja katoat kuten kaikki muutkin .Just enjoy the ride...kuluu,EI onnistu mulleheti jutut.
Evoluutio kädellisten osalta on hiipunut/vinoutunut jo tuhansien vuosien ajan,toisaalta meditaatio on tunnettu aivotoimintana jo tuhansien vuosien ajan.
Meditojilla sisäinen pahoinvointi on vähäistä jos ollenkaan,muilla pahoinvointi vain lisääntyy.
Meditaatiossa on kyse siitä mitähän ihminen kokee sisimmässään?
Ihmiskunnalla on suuri haaste elää sisimpänsä(simpanssimpansa:) kanssa,idässä se ei ole ollut ongelma pitkään aikaan.
-Kouluta ,tyynnytä mielesi,t:Buddha 480 eaa.
Ihminen EI uskalla kajota lanttuunsa,kun ei tiedä kuka tai mikä sieltä tulee vastaan. - ei hiivu..
aikaa ja vaivaa... kirjoitti:
..kuluu,EI onnistu mulleheti jutut.
Evoluutio kädellisten osalta on hiipunut/vinoutunut jo tuhansien vuosien ajan,toisaalta meditaatio on tunnettu aivotoimintana jo tuhansien vuosien ajan.
Meditojilla sisäinen pahoinvointi on vähäistä jos ollenkaan,muilla pahoinvointi vain lisääntyy.
Meditaatiossa on kyse siitä mitähän ihminen kokee sisimmässään?
Ihmiskunnalla on suuri haaste elää sisimpänsä(simpanssimpansa:) kanssa,idässä se ei ole ollut ongelma pitkään aikaan.
-Kouluta ,tyynnytä mielesi,t:Buddha 480 eaa.
Ihminen EI uskalla kajota lanttuunsa,kun ei tiedä kuka tai mikä sieltä tulee vastaan.Ei evoluutio minnekään hiivu! Evoluutio kehittyy juuri siihen suuntaan kuin on tarpeellista. Joskus evoluutia vie väärään suhteessa ympäristön muutokseen tai evoluutio on liian hidasta, mitkä johtavat lajin loppumiseen, mutta ei evoluutio minnekään hiivu. Kaikki lajit kehittyvät siihen suuntaan kuin se kulloinkin näyttää olevan ko lajille edullisinta, näin myös kädellisillä. Ei pidä sotkea omia moraalikäsityksiään evoluutioon. Se ei piittaa niistä pätkääkään.
- Istuskelija
omassa päässä. kirjoitti:
ja nämä harhautumiset ja sen mukana tulevat vaivat ovat sitä evoluution tulosta.Kannattaako niistä yrittää päästä eroon ,aivan kuin ei hyväksyisi sitä ,että on vain tavallinen ihminen.
Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi.
Ihminen on kehittynyt ja kehittyy koko ajan evoluution kautta .Nämä meditoijat eivät vain malta odottaa 100.000 vuotta ,vaan haluavat kehittyä "heti mulle kaikki tänne".
Olet vain pieni hiekanjyvänen ikuisuuden rannalla,kuten kaikki muutkin ja katoat kuten kaikki muutkin .Just enjoy the ride."Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi."
Meditointi ei muuta sitä että keho tuntee kipua tai tuskaa, vaan se auttaa ymmärtämään kivun ja tuskan syitä (esim. tuskan vatvominen ajatuksissa kasvattaa huomattavasti kärsimyksen määrää) ja siten vähentää kärsimystä. Tuskan tunne itsessään ei ole niinkään epämukava, sen sijaan tapa jolla siihen suhtautuu aiheuttaa kärsimystä. - mutta....
ei hiivu.. kirjoitti:
Ei evoluutio minnekään hiivu! Evoluutio kehittyy juuri siihen suuntaan kuin on tarpeellista. Joskus evoluutia vie väärään suhteessa ympäristön muutokseen tai evoluutio on liian hidasta, mitkä johtavat lajin loppumiseen, mutta ei evoluutio minnekään hiivu. Kaikki lajit kehittyvät siihen suuntaan kuin se kulloinkin näyttää olevan ko lajille edullisinta, näin myös kädellisillä. Ei pidä sotkea omia moraalikäsityksiään evoluutioon. Se ei piittaa niistä pätkääkään.
...uskonnot ja luulot VINOUTTAVAT elämän tarkoitushakuista kehitystä,siksi pitäisi päästä eroon uskonnoista ja luuloista.
Ottaa luulot pois.
Ja niin moni on jo jäänyt kehityksestä,historia kertoo siitä lisää.
Opetettu oppi kestää kritikkiä jopa tieteellisesti,moraali on muokattavissa,mutta mihin suntaan?
Kenellä on siitä eniten esimerkkejä tai historiallista kokemusta?? - hampaasta juttua
Istuskelija kirjoitti:
"Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi."
Meditointi ei muuta sitä että keho tuntee kipua tai tuskaa, vaan se auttaa ymmärtämään kivun ja tuskan syitä (esim. tuskan vatvominen ajatuksissa kasvattaa huomattavasti kärsimyksen määrää) ja siten vähentää kärsimystä. Tuskan tunne itsessään ei ole niinkään epämukava, sen sijaan tapa jolla siihen suhtautuu aiheuttaa kärsimystä."Tuskan tunne itsessään ei ole niinkään epämukava, sen sijaan tapa jolla siihen suhtautuu aiheuttaa kärsimystä."
Minulla ehti mennä poskihammas kuolioon hammasmädästä kun en viitsinyt mennä lääkäriin. En välittänyt pienestä kivusta, ja tulihan siitä iso remontti. Juuret olivat ehtineet mädäntyä suurimmaksi osaksi ja laitettiin uusi hammas. Kivunsietokyky kasvaa kyllä uskomattomasti kun meditoi, täytyy välillä huomioida pienemmätkin kivut kun ne ei oikein tunnu. Ehtii mennä hampaat kuolioon jos liikaa on välittämättä. Oli kyllä hammaslääkäri ihmeissään miksi hammasta ei ollut hoidettu. - E g o
omassa päässä. kirjoitti:
ja nämä harhautumiset ja sen mukana tulevat vaivat ovat sitä evoluution tulosta.Kannattaako niistä yrittää päästä eroon ,aivan kuin ei hyväksyisi sitä ,että on vain tavallinen ihminen.
Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi.
Ihminen on kehittynyt ja kehittyy koko ajan evoluution kautta .Nämä meditoijat eivät vain malta odottaa 100.000 vuotta ,vaan haluavat kehittyä "heti mulle kaikki tänne".
Olet vain pieni hiekanjyvänen ikuisuuden rannalla,kuten kaikki muutkin ja katoat kuten kaikki muutkin .Just enjoy the ride.Kyllä tälläinen tavallinenkin ihminen,niinkuin kaikki elävät olennot pohjimmiltaan haluaa olla onnellinen. Sehän juuri tekee onnelliseksi, että hyväksyy elämän sellaisena kuin se on.Meditointi auttaa siihen ja esim.siten,että jos joku tunnekuohu tai ajatustakertuma aiheuttaa kärsimystä,niin sen kesto lyhenee ensin kahdesta kuukaudesta kahteen viikkoon sitten päivään ja sen jälkeen se voikin mennä ohi parissa minuutissa. Eihän tavallinen ihminen niistä tietenkään kokonaan pääse koskaan, ainakaan yhden elämän aikana,silloinhan sitä olisikin täysin valaistunut.
- eikä kehity
aikaa ja vaivaa... kirjoitti:
..kuluu,EI onnistu mulleheti jutut.
Evoluutio kädellisten osalta on hiipunut/vinoutunut jo tuhansien vuosien ajan,toisaalta meditaatio on tunnettu aivotoimintana jo tuhansien vuosien ajan.
Meditojilla sisäinen pahoinvointi on vähäistä jos ollenkaan,muilla pahoinvointi vain lisääntyy.
Meditaatiossa on kyse siitä mitähän ihminen kokee sisimmässään?
Ihmiskunnalla on suuri haaste elää sisimpänsä(simpanssimpansa:) kanssa,idässä se ei ole ollut ongelma pitkään aikaan.
-Kouluta ,tyynnytä mielesi,t:Buddha 480 eaa.
Ihminen EI uskalla kajota lanttuunsa,kun ei tiedä kuka tai mikä sieltä tulee vastaan.Syntyy vain erillaisia mutaatioita.Jotka sitten omaavat jonkinlaisen edun ,jonka avulla pysyvät paremmin hengissä ja lisääntyvät paremmin kuin muu populaatio.Tätä tapahtuu kokoajan aika sitten näyttää mikä voittaa.Tässä perspektiivissä 5000vuotta on lyhyt aika ,eikä siinä paljoa tapahdu.
Tamä kehitys on alkanut,kun ensimmäinen solu jakautui,siitä sitten alkoi erikoistuminen.Joka on hyvin nähtävissä sikiön kehityksesssä.Ensin solu joka jakautuu on kiduksia ja pyrstöjä kunnes ihminen alkaa muovautumaan jalat kädet ja lopulta hermoradat aivot Kaikki alun perin samaa solua.Syntymä ja kehitys jatkuu ja niillä sitten mennään eteenpäin .Itseään voi yrittää "kehittää"niissä puitteissa mitä on saanut.Mutta mitään merkittävää kehitystä ei 1000vuoden aikana tapahdu aisteissa ja aivoissa.
Valitettavasti ja kaikki hermostuneisuus ,stressi ,sun muut tunteet kuuluu elämään.Turha niitä on yrittää "kehittää"
ne vuosi tuhansien saatossa kehittyneet.
Ja niiden avulla ollaan kehitytty ja pärjätty .
Ja sitä paitsi länsimaissa on pidempi keskiikä ja mukavammat ja vakaammat olot kuin näissä "mietiskely kultuureissa". - että aivoissa näin tapahtuu.
Istuskelija kirjoitti:
"Sehän on aika kammottava juttu jos esim.pääsee kivuistaan eroon kokonaan.Näin tapahtuu esim,kuin diabeetikon tunto jaloista häviää.Jalat menee nopeasti huonoon kuntoon vaikka niitä kuinka tarkkailisi."
Meditointi ei muuta sitä että keho tuntee kipua tai tuskaa, vaan se auttaa ymmärtämään kivun ja tuskan syitä (esim. tuskan vatvominen ajatuksissa kasvattaa huomattavasti kärsimyksen määrää) ja siten vähentää kärsimystä. Tuskan tunne itsessään ei ole niinkään epämukava, sen sijaan tapa jolla siihen suhtautuu aiheuttaa kärsimystä.Ihan sama juttu kuin hammassärky pitää tehdä jotain jotta olo paranisi.Särky pitää siitä huolen.Ei ne aivo kivut ole sen kummallisempi juttu.Jos kiinostaa oikeesti mitä siellä pääkopassa tapahtuu siis siinä sähkön, hormoonien ja aivomassan sekamelskassa,Lääkärin opinnot, erikoistuminen,tieteellinen työ 20 vuotta joka päivä 8 t joka päivä ei ole vielä mitään.Jos siis todella haluaa ymmärtää.
Eikä istua jalat ristissä omaa napaa tuijottaen.Ei se tieto niin helpolla tule. - henkilökohtainen asia
hampaasta juttua kirjoitti:
"Tuskan tunne itsessään ei ole niinkään epämukava, sen sijaan tapa jolla siihen suhtautuu aiheuttaa kärsimystä."
Minulla ehti mennä poskihammas kuolioon hammasmädästä kun en viitsinyt mennä lääkäriin. En välittänyt pienestä kivusta, ja tulihan siitä iso remontti. Juuret olivat ehtineet mädäntyä suurimmaksi osaksi ja laitettiin uusi hammas. Kivunsietokyky kasvaa kyllä uskomattomasti kun meditoi, täytyy välillä huomioida pienemmätkin kivut kun ne ei oikein tunnu. Ehtii mennä hampaat kuolioon jos liikaa on välittämättä. Oli kyllä hammaslääkäri ihmeissään miksi hammasta ei ollut hoidettu.jos se ei kunnolla toimi ,juuri näin pääsee käymään.Ja siitä kivunsieto kynnyksen kasvattaminen on turhaa.Jokainen oppii sietämään kipua kun on pakko ihan harjoittelematta.Näistä keskitysleiri muistelmissa monta kertaa ihmetellään ihmisen sitokykyä.Siinä olisi itämaisen fakiirin opit vähissä ja joutuis ihan varmasti turvautumaan luonnon menetelmiin tosipaikan tullen.
- vaikka sodassa tai muussa
E g o kirjoitti:
Kyllä tälläinen tavallinenkin ihminen,niinkuin kaikki elävät olennot pohjimmiltaan haluaa olla onnellinen. Sehän juuri tekee onnelliseksi, että hyväksyy elämän sellaisena kuin se on.Meditointi auttaa siihen ja esim.siten,että jos joku tunnekuohu tai ajatustakertuma aiheuttaa kärsimystä,niin sen kesto lyhenee ensin kahdesta kuukaudesta kahteen viikkoon sitten päivään ja sen jälkeen se voikin mennä ohi parissa minuutissa. Eihän tavallinen ihminen niistä tietenkään kokonaan pääse koskaan, ainakaan yhden elämän aikana,silloinhan sitä olisikin täysin valaistunut.
tiukassa paikassa kokeilemaan meditaatiosi voimaa.Jos joudut, tulet turvautumaan omaan luonnon meditaatioon joka on kaikissa sisään rakenettu ja valmiina.Toisilla vahvempi toisilla heikompi.Ja sitä ei pysty harjoittelemaan.
Suurin osa sotilaista pääsevät vaikka ystävänsä kuolemasta sota oloissa påivåssä parissa ehkä heti hyväksyy sen.Sivillissä voi mennä pidempään.
Joten mihin ihmeeseen tarvitset sitä meditointia.
Pelleilyä minun mielestä eikä toimi tosioloissa. - Tahtona
Tämän käsitän. Nöyränä, arkana yrittäen ymmärtää.
- E g o
vaikka sodassa tai muussa kirjoitti:
tiukassa paikassa kokeilemaan meditaatiosi voimaa.Jos joudut, tulet turvautumaan omaan luonnon meditaatioon joka on kaikissa sisään rakenettu ja valmiina.Toisilla vahvempi toisilla heikompi.Ja sitä ei pysty harjoittelemaan.
Suurin osa sotilaista pääsevät vaikka ystävänsä kuolemasta sota oloissa påivåssä parissa ehkä heti hyväksyy sen.Sivillissä voi mennä pidempään.
Joten mihin ihmeeseen tarvitset sitä meditointia.
Pelleilyä minun mielestä eikä toimi tosioloissa.Juuri sen ymmärtämiseen,että käsite toiset on harhaa siinä missä egokin on harhaa,joten sitä ei voi oikeasti kehittää,mieli voi kyllä luoda illuusion paremmasta ja tyytyväisemmästä ihmisestä.
En toki toivo sotaa tai muuta vastaavaa,mutta ei kuitenkaan ole sellaista perhettä tai sukua jossa ei olisi joku kuollut. Onkin huomattavasti mielenkiintoisempaa miten selviytyvät ne joiden on ollut "pakko" itse tappaa niitä toisia. - käsitteiden omaksumisen
E g o kirjoitti:
Juuri sen ymmärtämiseen,että käsite toiset on harhaa siinä missä egokin on harhaa,joten sitä ei voi oikeasti kehittää,mieli voi kyllä luoda illuusion paremmasta ja tyytyväisemmästä ihmisestä.
En toki toivo sotaa tai muuta vastaavaa,mutta ei kuitenkaan ole sellaista perhettä tai sukua jossa ei olisi joku kuollut. Onkin huomattavasti mielenkiintoisempaa miten selviytyvät ne joiden on ollut "pakko" itse tappaa niitä toisia.olet lapsena aloittanut ja niille merkityksen antanut,näiden merkitystä voit tietysti pohdiskella ja jos opiskelet intialaisia käsitteitä ja annat niille merkityksiä omassa päässäsi voi muodostua yhteyksiä joita et ole tullut ajatelleksi.Kuitenkin kyseessä on vain kielipeli mitä päässäsi käyt.
Ja tietystim jos et pidä esim.oman lapsesi kuolemaa muuna kuin tapahtumana,joka ei suremalla miksikään muutu ja selviät tilanteesta päivä kuluessa,oletko saavuttanut haluamasi tilan?
Tarkoitukseni olisi saada selville ,mihin pyritte tällä mietiskelyllä.Sulkeutua liian ahdistavasta todellisuudesta ,pelko siitä että ei selviä tilanteista miksi että luota ihmisen synnynnäiseen kykyyn joka ottaa ohjat käsiin. - e g o
käsitteiden omaksumisen kirjoitti:
olet lapsena aloittanut ja niille merkityksen antanut,näiden merkitystä voit tietysti pohdiskella ja jos opiskelet intialaisia käsitteitä ja annat niille merkityksiä omassa päässäsi voi muodostua yhteyksiä joita et ole tullut ajatelleksi.Kuitenkin kyseessä on vain kielipeli mitä päässäsi käyt.
Ja tietystim jos et pidä esim.oman lapsesi kuolemaa muuna kuin tapahtumana,joka ei suremalla miksikään muutu ja selviät tilanteesta päivä kuluessa,oletko saavuttanut haluamasi tilan?
Tarkoitukseni olisi saada selville ,mihin pyritte tällä mietiskelyllä.Sulkeutua liian ahdistavasta todellisuudesta ,pelko siitä että ei selviä tilanteista miksi että luota ihmisen synnynnäiseen kykyyn joka ottaa ohjat käsiin.Minun lapseni,minun suruni,minun ystäväni...minun,minun jne. On olemassa tila jossa ei ole minää.On vain elämä itse,ajaton energia,joka käsittää kaiken,joka on kaikki. Se on luonnollinen tilamme,jotta tajuaisimme sen on vastustettava itsekeskeistä elämäntapaa,ekslusiivistä samaistumista omaan mieleen ja kehoon"minään". Harjoitus voi vapauttaa elämään huikeaa elämää vapaudessa ja kiintymättömyydessä,usein vain taistelemme sitä vapautta vastaan ja pelkäämme.Kohtaamme siis todellisuuden emmekä pakene.Elämä jossa vallitsee rauha ja tasapaino,aidot ajatukset ja tunteet on todellinen harjoituksen hedelmä ja aina hyödyksi meille ja muille ja vaatimansa loputtoman omistautumisen ja harjoituksen arvoista.
- luonollinen elämä
e g o kirjoitti:
Minun lapseni,minun suruni,minun ystäväni...minun,minun jne. On olemassa tila jossa ei ole minää.On vain elämä itse,ajaton energia,joka käsittää kaiken,joka on kaikki. Se on luonnollinen tilamme,jotta tajuaisimme sen on vastustettava itsekeskeistä elämäntapaa,ekslusiivistä samaistumista omaan mieleen ja kehoon"minään". Harjoitus voi vapauttaa elämään huikeaa elämää vapaudessa ja kiintymättömyydessä,usein vain taistelemme sitä vapautta vastaan ja pelkäämme.Kohtaamme siis todellisuuden emmekä pakene.Elämä jossa vallitsee rauha ja tasapaino,aidot ajatukset ja tunteet on todellinen harjoituksen hedelmä ja aina hyödyksi meille ja muille ja vaatimansa loputtoman omistautumisen ja harjoituksen arvoista.
jonka tuloksena sinä ja minä olemme syntyneet on ollut suorastaan ultra itsekäs ja ainoa mikä sen lisäksi on saanut huomiota on lisääntyminen ja ihmisten hidas kehittyminen on edellyttänyt pitkää huolehtimis aikaa"poikasistaan" ja varmaan tälläinen ylikehittynyt huolehtimis vietti on ollut välttämätöntä ihmiskunnan kehittymiselle.
Näitä satojentuhansien vuosien kehittyneitä viettejä ajattelit ohjailla meditoimalla.Ei tule onnistumaan.Tosi tilanteen tullen meditaatio lentää syrjään ja vahvat selviytymismekanismit ottaa vallan halusit sitä tai et.Geenejä ei niin vaan muutella ne muutuu hiljalleen . - kokemusta idässä...
luonollinen elämä kirjoitti:
jonka tuloksena sinä ja minä olemme syntyneet on ollut suorastaan ultra itsekäs ja ainoa mikä sen lisäksi on saanut huomiota on lisääntyminen ja ihmisten hidas kehittyminen on edellyttänyt pitkää huolehtimis aikaa"poikasistaan" ja varmaan tälläinen ylikehittynyt huolehtimis vietti on ollut välttämätöntä ihmiskunnan kehittymiselle.
Näitä satojentuhansien vuosien kehittyneitä viettejä ajattelit ohjailla meditoimalla.Ei tule onnistumaan.Tosi tilanteen tullen meditaatio lentää syrjään ja vahvat selviytymismekanismit ottaa vallan halusit sitä tai et.Geenejä ei niin vaan muutella ne muutuu hiljalleen .yli ymmärryksen.Ymmärrys harjoitetuttavissa.=muokattavissa.
- e g o
luonollinen elämä kirjoitti:
jonka tuloksena sinä ja minä olemme syntyneet on ollut suorastaan ultra itsekäs ja ainoa mikä sen lisäksi on saanut huomiota on lisääntyminen ja ihmisten hidas kehittyminen on edellyttänyt pitkää huolehtimis aikaa"poikasistaan" ja varmaan tälläinen ylikehittynyt huolehtimis vietti on ollut välttämätöntä ihmiskunnan kehittymiselle.
Näitä satojentuhansien vuosien kehittyneitä viettejä ajattelit ohjailla meditoimalla.Ei tule onnistumaan.Tosi tilanteen tullen meditaatio lentää syrjään ja vahvat selviytymismekanismit ottaa vallan halusit sitä tai et.Geenejä ei niin vaan muutella ne muutuu hiljalleen .Olet oivaltanut jotain.Suhteellinen syntymämme olemassaolon harhaan ja ehdonvaraiseen elämään, on itsekkään halun tulosta(seksi) ja neljä jaloa totuuttahan ovat:
1. Kärsimys on olemassaolon totuus
2. ITSEKÄS HALU ja AHNEUS on kärsimyksen syyn totuus.
3.Itsekkkään halun lakkaaminen on kärsimyksen lakkaamisen totuus.
4.Jalo kahdeksanosainen polku on kärsimyksen lakkaamiseen johtavan tien totuus.
Kuitenkin on niin,että elämä on!(olemassa kohdussa jo ennen hedelmöitystä) - jakautumisesta ja niiden
e g o kirjoitti:
Olet oivaltanut jotain.Suhteellinen syntymämme olemassaolon harhaan ja ehdonvaraiseen elämään, on itsekkään halun tulosta(seksi) ja neljä jaloa totuuttahan ovat:
1. Kärsimys on olemassaolon totuus
2. ITSEKÄS HALU ja AHNEUS on kärsimyksen syyn totuus.
3.Itsekkkään halun lakkaaminen on kärsimyksen lakkaamisen totuus.
4.Jalo kahdeksanosainen polku on kärsimyksen lakkaamiseen johtavan tien totuus.
Kuitenkin on niin,että elämä on!(olemassa kohdussa jo ennen hedelmöitystä)kehittymisestä geeniperimän mukaan.Eihän se seksi ole muuta kuin kehittynyt muoto lisääntyä.
Jotkut eläimet vain jakaantuvat.Evoluution tulosta koko seksi, ahneus,ja sellaiset elämän muodot joilla ei itsekkäitä haluja ole ,siis hengissä säilymisen ja lisääntymisen halua eivät pärjää luonnon kiertokulussa.
Ei pidä suurenella luonollisia asioita.just go with the flow.ja hyväksy se ,että olet vain ihminen.
Ja tohon mitä sanot,että elämä on jo olemassa jo ennen hedemoitystä. Tottakai on jokainen solu on elämää ja solut lisääntyvät jakautumalla. - tärkeää jos haluaa
kokemusta idässä... kirjoitti:
yli ymmärryksen.Ymmärrys harjoitetuttavissa.=muokattavissa.
tietää asioita.Voi lukea vaikka lääkäriksi ja erikoistua aivoihin siinä menee about 20v niin saattaa tietää vähän niistä .
- e g o
jakautumisesta ja niiden kirjoitti:
kehittymisestä geeniperimän mukaan.Eihän se seksi ole muuta kuin kehittynyt muoto lisääntyä.
Jotkut eläimet vain jakaantuvat.Evoluution tulosta koko seksi, ahneus,ja sellaiset elämän muodot joilla ei itsekkäitä haluja ole ,siis hengissä säilymisen ja lisääntymisen halua eivät pärjää luonnon kiertokulussa.
Ei pidä suurenella luonollisia asioita.just go with the flow.ja hyväksy se ,että olet vain ihminen.
Ja tohon mitä sanot,että elämä on jo olemassa jo ennen hedemoitystä. Tottakai on jokainen solu on elämää ja solut lisääntyvät jakautumalla.We are here to realize ourselves and nothing more.
Ainakaan buddhalaisuus ei ole ristiriidassa evoluution tai nykyfysiikan kanssa,päinvastoin.
En tosin ole perehtynyt buddhalaiseen kosmologiaan.
Evoluutiosta sen verran,että ihmisen geeniperimää on heikentänyt ja kehitystä hidastanut jatkuva toisinajattelijoiden eliminoiminen. - evoluutiota
e g o kirjoitti:
We are here to realize ourselves and nothing more.
Ainakaan buddhalaisuus ei ole ristiriidassa evoluution tai nykyfysiikan kanssa,päinvastoin.
En tosin ole perehtynyt buddhalaiseen kosmologiaan.
Evoluutiosta sen verran,että ihmisen geeniperimää on heikentänyt ja kehitystä hidastanut jatkuva toisinajattelijoiden eliminoiminen.evoluutio ei ole hyvää oikeaa väärää.Evoluutio alkoi heti ,kun solut alkoivat jakaantua ja jo ennen sitä.Siitä saakka solut ovat joutuneet jatkuvien hyökkäysten kohteeksi bakteerien ja virusten taholta ja kehittäneet vastustuskykyään näitä vastaan .ja virukset muuntautuvat kokoajan.
Ja Eviluutio ei myöskään piittaa Bubhalisuudesta tai kristinuskosta .Mutta on joutunut sopeutumaan fysiikan lakeihin.Alä sekota uskontoja ja tiedettä keskenään.Ne ovat toistensa vastakohdat. - Istuskelija
evoluutiota kirjoitti:
evoluutio ei ole hyvää oikeaa väärää.Evoluutio alkoi heti ,kun solut alkoivat jakaantua ja jo ennen sitä.Siitä saakka solut ovat joutuneet jatkuvien hyökkäysten kohteeksi bakteerien ja virusten taholta ja kehittäneet vastustuskykyään näitä vastaan .ja virukset muuntautuvat kokoajan.
Ja Eviluutio ei myöskään piittaa Bubhalisuudesta tai kristinuskosta .Mutta on joutunut sopeutumaan fysiikan lakeihin.Alä sekota uskontoja ja tiedettä keskenään.Ne ovat toistensa vastakohdat.Buddhalaisuus ei ole millään tavalla ristiriidassa evoluution kanssa. Buddhalaisuudessa ei ole dogmaattisuutta. Buddhakin sanoi jotain tähän suuntaan (ei todellakaan sanatarkasti näin): "Jos aikasi tietämys selvästi osoittaa jotain buddhalaisuuden oppeja vääräksi, hylkää nämä opit."
Buddhalainen filosofia on aika pitkälti psykologiaa ja kertomukset demoneista ovat vain vertauskuvia ihmisten haluista ja peloista.
Valaistumiseen ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta en näe miksi se olisi millään tavalla ristiriidassa tieteen kanssa, joten mielestäni on typerämpää sellainen suhtautuminen joka täysin kieltää sen olemassa olon, kuin sellainen joka hyväksyy että se saattaa olla mahdollista. Tietoisuus on tieteelle vielä täysi kysymysmerkki. - aivojen ..
Istuskelija kirjoitti:
Buddhalaisuus ei ole millään tavalla ristiriidassa evoluution kanssa. Buddhalaisuudessa ei ole dogmaattisuutta. Buddhakin sanoi jotain tähän suuntaan (ei todellakaan sanatarkasti näin): "Jos aikasi tietämys selvästi osoittaa jotain buddhalaisuuden oppeja vääräksi, hylkää nämä opit."
Buddhalainen filosofia on aika pitkälti psykologiaa ja kertomukset demoneista ovat vain vertauskuvia ihmisten haluista ja peloista.
Valaistumiseen ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta en näe miksi se olisi millään tavalla ristiriidassa tieteen kanssa, joten mielestäni on typerämpää sellainen suhtautuminen joka täysin kieltää sen olemassa olon, kuin sellainen joka hyväksyy että se saattaa olla mahdollista. Tietoisuus on tieteelle vielä täysi kysymysmerkki....kehittyneintä osaa,
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tietoisuus
..ei enää täysi kysymysmerkki.
Valaistuminen on olemassa,kokemuspohjalla.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Nirvana
tajunnan tutkimus on aina ajankohtainen... - se menee..
evoluutiota kirjoitti:
evoluutio ei ole hyvää oikeaa väärää.Evoluutio alkoi heti ,kun solut alkoivat jakaantua ja jo ennen sitä.Siitä saakka solut ovat joutuneet jatkuvien hyökkäysten kohteeksi bakteerien ja virusten taholta ja kehittäneet vastustuskykyään näitä vastaan .ja virukset muuntautuvat kokoajan.
Ja Eviluutio ei myöskään piittaa Bubhalisuudesta tai kristinuskosta .Mutta on joutunut sopeutumaan fysiikan lakeihin.Alä sekota uskontoja ja tiedettä keskenään.Ne ovat toistensa vastakohdat.Evoluutio jatkaa "matkaansa". Kaikki elollinen kehittyy ja sopeutuu kunnoinkin vallitseviin oloihin sen hetkisestä näkökulmasta tarkoituksenmukaisella tavalla. Ei siihen tosiaankaan liity mitään oikeaa tai väärää, tai heikentymistä - eikä myöskään moraalia tai uskontoa.
- "tietoisuuden" ka...
Istuskelija kirjoitti:
Buddhalaisuus ei ole millään tavalla ristiriidassa evoluution kanssa. Buddhalaisuudessa ei ole dogmaattisuutta. Buddhakin sanoi jotain tähän suuntaan (ei todellakaan sanatarkasti näin): "Jos aikasi tietämys selvästi osoittaa jotain buddhalaisuuden oppeja vääräksi, hylkää nämä opit."
Buddhalainen filosofia on aika pitkälti psykologiaa ja kertomukset demoneista ovat vain vertauskuvia ihmisten haluista ja peloista.
Valaistumiseen ei tarvi uskoa jos ei halua, mutta en näe miksi se olisi millään tavalla ristiriidassa tieteen kanssa, joten mielestäni on typerämpää sellainen suhtautuminen joka täysin kieltää sen olemassa olon, kuin sellainen joka hyväksyy että se saattaa olla mahdollista. Tietoisuus on tieteelle vielä täysi kysymysmerkki.Ainakaan jos puhut lääketieteestä ,joka niitä aivoja tutkii.Ja jos kyseessä on elävien ihmistenaivot niin lääkärinkoulutus ja oikeudet pitää olla.
Tollasia "tietoisuus"asioita voi sitten enemmänkin "tutkia" psykologit teologit ja muut jotka tekevät tutkimusta keskustelemalla asioista ja sitten kehitellään jonkilainen kielipeli jota todistellan toisella kielipelillä joka oli keksitty aikaisemmin ja niin edelleen.
Tollaisilla tieteillä ei ole mitään tekemistä oikean vakavasti otettavan tieteen kanssa. - kokoajan....
"tietoisuuden" ka... kirjoitti:
Ainakaan jos puhut lääketieteestä ,joka niitä aivoja tutkii.Ja jos kyseessä on elävien ihmistenaivot niin lääkärinkoulutus ja oikeudet pitää olla.
Tollasia "tietoisuus"asioita voi sitten enemmänkin "tutkia" psykologit teologit ja muut jotka tekevät tutkimusta keskustelemalla asioista ja sitten kehitellään jonkilainen kielipeli jota todistellan toisella kielipelillä joka oli keksitty aikaisemmin ja niin edelleen.
Tollaisilla tieteillä ei ole mitään tekemistä oikean vakavasti otettavan tieteen kanssa.http://fi.wikipedia.org/wiki/Fysiologia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiotiede
http://www.via.fi/revonsuo.htm
Ne kaikki mahtuu meditaation syntymään,siitä kertoo buddhalaisuuden historia.
"Oikea keskittyminen"=aivotoimintaa,
"kouluta,tyynnytä mielesi",sanoi Buddha.
Munkkien osaamista,taitavat olla vähän edellä meitä....
http://members.fortunecity.com/kalachakra1/images/kcsand.JPG - pätkii...
kokoajan.... kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fysiologia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiotiede
http://www.via.fi/revonsuo.htm
Ne kaikki mahtuu meditaation syntymään,siitä kertoo buddhalaisuuden historia.
"Oikea keskittyminen"=aivotoimintaa,
"kouluta,tyynnytä mielesi",sanoi Buddha.
Munkkien osaamista,taitavat olla vähän edellä meitä....
http://members.fortunecity.com/kalachakra1/images/kcsand.JPGhttp://images.google.fi/images?hl=fi&q=kalachakra mandala&btnG=Etsi kuvia&gbv=2
tuol on munkkien osaamista. - aivojen tutkiminen.
kokoajan.... kirjoitti:
http://fi.wikipedia.org/wiki/Fysiologia
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kognitiotiede
http://www.via.fi/revonsuo.htm
Ne kaikki mahtuu meditaation syntymään,siitä kertoo buddhalaisuuden historia.
"Oikea keskittyminen"=aivotoimintaa,
"kouluta,tyynnytä mielesi",sanoi Buddha.
Munkkien osaamista,taitavat olla vähän edellä meitä....
http://members.fortunecity.com/kalachakra1/images/kcsand.JPGSe on sitä lääketieteelistä tutkimustyötä.Ja sitä suorittavat lääkärit.
Kun Psykologit sun muut "tutkivat" asioita. oma kulttuuri uskomukset ja tavat ovat perus olettamuksia.Lääketieteessä "perusolettamuksia" ovat matemetiikka fysiikka ja kemia.Näin ollen sellaisten asioiden tukiminen kuten jumalan olemassa olo ja "tietoisuuden synty" ovat metafysiikan ja uskontotieteilijöiden heiniä.
Oikean tieteen on mahdotonta todistaa jotain sellaista mitä ei ole olemassa epätodeksi.Se esiintyy vain puheessa ja kielessä .Mutta sillä ei ole mitään fysikaalis-kemiallista ulottuvuutta.Tämä länsimainen oikea tiede on niin "rajoittunutta" - etenee...
aivojen tutkiminen. kirjoitti:
Se on sitä lääketieteelistä tutkimustyötä.Ja sitä suorittavat lääkärit.
Kun Psykologit sun muut "tutkivat" asioita. oma kulttuuri uskomukset ja tavat ovat perus olettamuksia.Lääketieteessä "perusolettamuksia" ovat matemetiikka fysiikka ja kemia.Näin ollen sellaisten asioiden tukiminen kuten jumalan olemassa olo ja "tietoisuuden synty" ovat metafysiikan ja uskontotieteilijöiden heiniä.
Oikean tieteen on mahdotonta todistaa jotain sellaista mitä ei ole olemassa epätodeksi.Se esiintyy vain puheessa ja kielessä .Mutta sillä ei ole mitään fysikaalis-kemiallista ulottuvuutta.Tämä länsimainen oikea tiede on niin "rajoittunutta"..tässäkin aiheessa,aivorungossa on mielikuvitus,siellä ei ole rajoja.
Munkit etenevät tässä aiheessa,tätä polkua
pitkin tiedekin etenee,aikaa se vie.................
http://www.biomag.hus.fi/braincourse/L1.html#RTFToC1 - en haluaisi jankata
aivojen tutkiminen. kirjoitti:
Se on sitä lääketieteelistä tutkimustyötä.Ja sitä suorittavat lääkärit.
Kun Psykologit sun muut "tutkivat" asioita. oma kulttuuri uskomukset ja tavat ovat perus olettamuksia.Lääketieteessä "perusolettamuksia" ovat matemetiikka fysiikka ja kemia.Näin ollen sellaisten asioiden tukiminen kuten jumalan olemassa olo ja "tietoisuuden synty" ovat metafysiikan ja uskontotieteilijöiden heiniä.
Oikean tieteen on mahdotonta todistaa jotain sellaista mitä ei ole olemassa epätodeksi.Se esiintyy vain puheessa ja kielessä .Mutta sillä ei ole mitään fysikaalis-kemiallista ulottuvuutta.Tämä länsimainen oikea tiede on niin "rajoittunutta"mutta.Luonnontiede on eri asia kuin tiede mitä nykyään näyttää kaikki olevan.Englannin kielessä on vähän toisin tiede=science humanistisilla aloilla=scholarship. Tietoisuudellekin löytyy englannista monta eri sanaa esim.consciously ,awareness .
Jos nyt haluaa tietää millaista se todellinen solid data on lääketieteessä voi käydä vaikka helka kirjastossa ,katsomassa julkaistuja tutkimuksia vaikka aivoista.Se ,että vaikka lääketieteen professori sanoo ,että tietoisuus sijatsee aivorungossa ei ole lääketieteelinen fakta.Ensin hänen pitää määritellä mitä hän tarkoittaa tietoisuudella.Aivan yhtä hyvin voi väittää sielu sijaitsee käpyrauhasessa. - korvien ....
se menee.. kirjoitti:
Evoluutio jatkaa "matkaansa". Kaikki elollinen kehittyy ja sopeutuu kunnoinkin vallitseviin oloihin sen hetkisestä näkökulmasta tarkoituksenmukaisella tavalla. Ei siihen tosiaankaan liity mitään oikeaa tai väärää, tai heikentymistä - eikä myöskään moraalia tai uskontoa.
korvien välissä,tajunta,käpylisäke on vielä syvemmällä...
- e g o
evoluutiota kirjoitti:
evoluutio ei ole hyvää oikeaa väärää.Evoluutio alkoi heti ,kun solut alkoivat jakaantua ja jo ennen sitä.Siitä saakka solut ovat joutuneet jatkuvien hyökkäysten kohteeksi bakteerien ja virusten taholta ja kehittäneet vastustuskykyään näitä vastaan .ja virukset muuntautuvat kokoajan.
Ja Eviluutio ei myöskään piittaa Bubhalisuudesta tai kristinuskosta .Mutta on joutunut sopeutumaan fysiikan lakeihin.Alä sekota uskontoja ja tiedettä keskenään.Ne ovat toistensa vastakohdat.Uskonnot,vaan ei buddhalaisuus. Ei myöskään ole hyvää eikä pahaa,dualismia.
Jos mieli tai psyyke on jotain muuta kuin solutoimintaa niin mitä se silloin on? - terminologia viittaa
e g o kirjoitti:
Uskonnot,vaan ei buddhalaisuus. Ei myöskään ole hyvää eikä pahaa,dualismia.
Jos mieli tai psyyke on jotain muuta kuin solutoimintaa niin mitä se silloin on?näihin "tieteisiin" kuten psykologia ja muut filosofiat ,jotka pyrkivät ratkaisemaan ongelmia keskustelemalla.Solutoiminta taas viittaa biologiaa joka taas ratkaisee ongelmia fysiikan ja kemian avulla ,kuuluu näin "koviin" tieteisiin.
Kumpaan gategoriaan sinusta Budhalaisuus kuuluu.
Itse en oikein käsitä miksi kaikilla uskonoilla on niin kova halu selittää oma olemassa olonsa oikeutus näiden "kovien tieteiden avulla".Itse pidän Psykologiaa kultuuri riippuvaisena modernina uskontona. - kiintoisa artikkeli
e g o kirjoitti:
We are here to realize ourselves and nothing more.
Ainakaan buddhalaisuus ei ole ristiriidassa evoluution tai nykyfysiikan kanssa,päinvastoin.
En tosin ole perehtynyt buddhalaiseen kosmologiaan.
Evoluutiosta sen verran,että ihmisen geeniperimää on heikentänyt ja kehitystä hidastanut jatkuva toisinajattelijoiden eliminoiminen.kuinka geeniperimä heräsi henkiin.Evoluutio on vielä ihmeellisempää kuin kuviteltiin.
- e g o
terminologia viittaa kirjoitti:
näihin "tieteisiin" kuten psykologia ja muut filosofiat ,jotka pyrkivät ratkaisemaan ongelmia keskustelemalla.Solutoiminta taas viittaa biologiaa joka taas ratkaisee ongelmia fysiikan ja kemian avulla ,kuuluu näin "koviin" tieteisiin.
Kumpaan gategoriaan sinusta Budhalaisuus kuuluu.
Itse en oikein käsitä miksi kaikilla uskonoilla on niin kova halu selittää oma olemassa olonsa oikeutus näiden "kovien tieteiden avulla".Itse pidän Psykologiaa kultuuri riippuvaisena modernina uskontona.Opeista riippumaton viesti,joka perustumatta sanoihin osoittaa suoraan mieleen,oman buddhaluonnon tajuamiseen.
Ja mitenkään redusoimatta,mainitsemasi tiede,psygologia,filosofia yms. näkemykset joita vaalit eivät ilmene toisistaan erillään vaan ovat toisistaan riippuvaisia ja ilmenevät toisistaan johtuen. - vaan ....
terminologia viittaa kirjoitti:
näihin "tieteisiin" kuten psykologia ja muut filosofiat ,jotka pyrkivät ratkaisemaan ongelmia keskustelemalla.Solutoiminta taas viittaa biologiaa joka taas ratkaisee ongelmia fysiikan ja kemian avulla ,kuuluu näin "koviin" tieteisiin.
Kumpaan gategoriaan sinusta Budhalaisuus kuuluu.
Itse en oikein käsitä miksi kaikilla uskonoilla on niin kova halu selittää oma olemassa olonsa oikeutus näiden "kovien tieteiden avulla".Itse pidän Psykologiaa kultuuri riippuvaisena modernina uskontona....mielen tuntemus,kellä on kokemusta?
Mieli lännessä http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykologia
Mieli idässä http://buddhatermit.blogspot.com/2007/12/joulukuu-2007-mieli-sem-citta-lo.html
Tiedettä/meditaatiota voi käyttää työkaluna typeryyden ja luulojen poistamiseen,siis tosiasioiden hyväksymiseen.Oikeutus on ansaittua.
Idässä kokemus on omaa luokkaansa.Ota opiksi? - kantaani
e g o kirjoitti:
Opeista riippumaton viesti,joka perustumatta sanoihin osoittaa suoraan mieleen,oman buddhaluonnon tajuamiseen.
Ja mitenkään redusoimatta,mainitsemasi tiede,psygologia,filosofia yms. näkemykset joita vaalit eivät ilmene toisistaan erillään vaan ovat toisistaan riippuvaisia ja ilmenevät toisistaan johtuen.uskonnot johon luen budhalaisuuden ,psykologian filosofiat, new age hömpän ,ja muut sellaiset jotka käyttävät keskustelua ja kirjoituksia pääasiallisena todistusaineistona.Itse en pyri jäsentelemään mailmaani näiden perusteella enkä niihin usko.
Taasen nämä tieteet jonka pääasiallinen todistusaineisto koostuu ja perustuu fysiikkaa ja kemiaan .Ovat niitä joita käytän jäsenellessäni elämääni.Lääketiede kuuluu näihin myös biologia. - samaan gategoriaan
vaan .... kirjoitti:
...mielen tuntemus,kellä on kokemusta?
Mieli lännessä http://fi.wikipedia.org/wiki/Psykologia
Mieli idässä http://buddhatermit.blogspot.com/2007/12/joulukuu-2007-mieli-sem-citta-lo.html
Tiedettä/meditaatiota voi käyttää työkaluna typeryyden ja luulojen poistamiseen,siis tosiasioiden hyväksymiseen.Oikeutus on ansaittua.
Idässä kokemus on omaa luokkaansa.Ota opiksi?eivätkä kuulu luonnontieteisiin.Mutta jos minun pitäisi valita jompi kumpi valitsisin tämän budhalaisuuden ja uskonkin sen olevan tehokkaampi jos ihmisellä on ongelmia eksistenttinsä kanssa (olemassa olonsa).
- ei ole..
samaan gategoriaan kirjoitti:
eivätkä kuulu luonnontieteisiin.Mutta jos minun pitäisi valita jompi kumpi valitsisin tämän budhalaisuuden ja uskonkin sen olevan tehokkaampi jos ihmisellä on ongelmia eksistenttinsä kanssa (olemassa olonsa).
...ongelmia eksistenttinsä kanssa vaan hän on PYSYVÄSTI VAPAA inhimillisestä kärsimyksestä,eli Tathagata,tavoite,määränpää ja maali,kuten alkuperäinen idea oli.
Siinä sivussa pääsee "jumalaisen tiedon haltijaksi",
kuollessaan hän siirtyy parinirvanaan,eikä muistele pahalla valotunneleita tai mielikuvitushamoja.
Meditaatio kuuluu
(buddhaluonnon)tieteen piiriin(fysiikka),mutta jos pelko häätää puolet tutkijoista se ei ole meditaation vika.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Tieteellinen_menetelmä
Tajunnantutkimus eli meditaatio on kaikille avoin! - e g o
kantaani kirjoitti:
uskonnot johon luen budhalaisuuden ,psykologian filosofiat, new age hömpän ,ja muut sellaiset jotka käyttävät keskustelua ja kirjoituksia pääasiallisena todistusaineistona.Itse en pyri jäsentelemään mailmaani näiden perusteella enkä niihin usko.
Taasen nämä tieteet jonka pääasiallinen todistusaineisto koostuu ja perustuu fysiikkaa ja kemiaan .Ovat niitä joita käytän jäsenellessäni elämääni.Lääketiede kuuluu näihin myös biologia.Vaikka miten lokeroit ja luokittelet asioita eri gategorioihin;Elämäsi tulee aina olemaan sitä mitä se on. Se ei välitä tyydyttääkö se sinua tai onko se sellaista kuin haluat.
Lääketiede-jumalakin tietää että että esim.emotionaalinen levottomuus on aina mielen aiheuttamaa ja sen pitemmän aikaa jatkuttua sairastuu usein ruumiillisesti tai masentuu henkisesti. Jos mieli ei pidä tiedostaen huolta tilanteesta,keho pitää. Tiedostamaton mieli tuottaa sairautta. - että meditaatio
samaan gategoriaan kirjoitti:
eivätkä kuulu luonnontieteisiin.Mutta jos minun pitäisi valita jompi kumpi valitsisin tämän budhalaisuuden ja uskonkin sen olevan tehokkaampi jos ihmisellä on ongelmia eksistenttinsä kanssa (olemassa olonsa).
kiinostaa tutkijoita. Tähän saakka vain ei ole ollut mitään luotettavaa metodia tutkia sitä.
Nykyään kuin nämä uudet liikkuvaan kuvaan pystyvät viipale mangneettikuvaus laiteet yleistyvät. Päästään pään sisään katsomaan edes vähän.Aikaisemmin tähän ei ole ollut mitään mahdollisuutta tämä tekniikka on vasta n10 vuotta vanhaa. - mitä....
samaan gategoriaan kirjoitti:
eivätkä kuulu luonnontieteisiin.Mutta jos minun pitäisi valita jompi kumpi valitsisin tämän budhalaisuuden ja uskonkin sen olevan tehokkaampi jos ihmisellä on ongelmia eksistenttinsä kanssa (olemassa olonsa).
..buddha opetti?
Menetelmä on testattu useilla sukupolvilla,se siis on metodina kelvollinen.
Äläkä tuki vastausketjua. - luokittelu ,vaan
kantaani kirjoitti:
uskonnot johon luen budhalaisuuden ,psykologian filosofiat, new age hömpän ,ja muut sellaiset jotka käyttävät keskustelua ja kirjoituksia pääasiallisena todistusaineistona.Itse en pyri jäsentelemään mailmaani näiden perusteella enkä niihin usko.
Taasen nämä tieteet jonka pääasiallinen todistusaineisto koostuu ja perustuu fysiikkaa ja kemiaan .Ovat niitä joita käytän jäsenellessäni elämääni.Lääketiede kuuluu näihin myös biologia.luonnontieteillä on tämä fysiikkan ja kemiaan perustuva todistusmetodi.Tossa alempana joku pisti linkinkin ,jossa metodin historiallista taustaa selvitellään.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
Lähestytäänpä asiaa toiselta kantilta.
Se mikä on aitoa ja uniikkia, että alkuperäisen sisäistä häviää lapsenomaisesta "kasvun"[taantumisen] myötä, Itsen "uinahtamista" edes'auttaa koko'kirjo tapahtumia.
Kasvatus[aivopesua],kulttuuri[aivopesua] ja last but not least uskonnot[aivopesua] ja ismit[aivopesua], ovat niitä keinoja, jotka hävittävät Itsen äänen,hävittävät oman-tunnon rippeet pakottaen sopeutumaan laumaan.
Sosiaalisen yhteisön säännöt ovat johto-hahmojen privaatteja ajatuksia ja koska kyse on mielien hallinnasta näiden dogmistojen laatijat eivät voi edustaa Itsen olemusta. Päinvastoin he edustavat ehdottomasti vietti,halu, eli yleisellä tasolla minä/ego-maailmaa. Sen he tuntevat, sitä he korostavat ja 'minää' käyttävät hyväkseen orjuuttaen näin jäsenistön tarpeidensa tyydyttämiseen.
Ei olekaan ihme että "koko maailma on eksyksissä" ja vain harvat yksilöt pystyvät murtautumaan luodun harhan ja valheen verkkojen lävitse vapauteen.
Kysymys on vaikea on kyse henkilökohtaisesta häviöstä, jonka loppu-tulemana kuitenkin on voitto maailmasta.
Ilmaisia lounaita ei ole, elämä on vahvojen valintojen paikka ja laumojen mukana vaeltaminen ei tuo tällä saralla helpotusta, sillä lauma puristaa aina yksilön muottiinsa ja hävittää yksilön-sisäisen-aitouden, saaden yksilöt suorittamaan oma-ehtoisen lobotomian ja siitä kumpuavat hirmu-teotkin hymyssä'suin. - eräs.
Tietoisuus joka meissä kaikissa tiedostaa kaiken on jokaisen "yliminä"
- Gangajikai
Yliminä on vain valvova tekoauktoriteeti, joka perustuu sille palautteelle jonka olet elämäsi aikana saanut muilta ihmisiltä. Ei sen tunnistaminen ole sama asia kuin tietoisuus.
- Eräs.
Gangajikai kirjoitti:
Yliminä on vain valvova tekoauktoriteeti, joka perustuu sille palautteelle jonka olet elämäsi aikana saanut muilta ihmisiltä. Ei sen tunnistaminen ole sama asia kuin tietoisuus.
"Ei sen tunnistaminen ole sama asia kuin tietoisuus"
Ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123690MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421598Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671057Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778