MF 135

Huolto-ohjeita

Laitoin tuollaisen pelin viime kesänä. Nyt haluaisin tietoa millaista huoltoa peli vaatii.
Millaista öljyä moottoriin, kuin paljon, kuinka usein suositus vaihtaa öljyt.
Entäs hudrauliikka, samat kysymykset myös sinnepuolelle, määrä, laatu.
Entäs ilmanputsariin öljy.
Tuosta hydrayliikasta voisi tarinoida enemmänkin joka sen hallitsee. Roppu mistä löytyy, entäs täyttöaukko. Jos tulee muutakin mieleen mitä traktorin huoltoon on otettava huomioon. Mielelläni lueskelen vastauksia.

10

11187

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • masinistien sivuilta.

Hakusanoiksi vaikkapa: Massey ferguson shyde.
      Siellä on hyvät sivut.

• mf...

Ei muuta kuin rasvaa nippoihin pari kertaa vuodessa.

Öljyiksi riittää 10W30 ( tai 40) moottoriöljy .
      Käy moottoriin ,ilmasuodattimeen ,vaihteistoon ja ohjausvaihteeseen !!

Vaihtoväli riippuu vuotuisesta käyttötunneista ja käyttöoloista.

Moottoriöljyn( suodatin) vaihtoväliksi riittää harrastekäytössä parivuotta , vaihteisto( suodattimen pesu),(Hydr. ja vaiht. sama öljytila)ja ohjausvaihde 5 vuotta .

Vaht./hydr.. täyttö vaihdevivun vieressä .

Ilmasuodattimen öljyn vaihtoväli riippuu olosuhteista pölyisissä oloissa kerran vuodessa , muulloin sama kuin moottoriöljyllä.
      ( Ennen uuden öljyn lisäystä pestävä sihti ja pohjakuppi mottoripolttoöljyllä)

Määrät näkyy mittatikuista , ilmasuodattimen pohjakupin sisältä merkistä , ohjausvaihteen täyttöaukon alareunaan .

Ohjausvaihteesta poistetaan vanha öljy imusysteemillä .Täyttö/tyhj.helpossa paikassa , heti ohjausakseliputken edessä .

Muista tarkistaa myös jarrut, valot ja heijastimet.
      Jarrut on helpot pitää kunnossa tässä mallissa.

• kuitenkaan

sinne vaihdelaatikkoon/perään sitä aivan tvallista moottoriöljyä, vaan vaikkapa se yleisöljy (Universal oil). Noottoriin kuitenkin tavallinen moottoriöljy ja EI sitä universalia. On vähän pahat kokemukset, kolmesta koneesta..

• Cobra 8
        kuitenkaan kirjoitti:

sinne vaihdelaatikkoon/perään sitä aivan tvallista moottoriöljyä, vaan vaikkapa se yleisöljy (Universal oil). Noottoriin kuitenkin tavallinen moottoriöljy ja EI sitä universalia. On vähän pahat kokemukset, kolmesta koneesta..

Öljynvaihtoväli tuossa pelissä on 150 tuntia, muttä itse olen ajanut viimeiset 1000 tuntia nimenomaan universal moottoriöljyllä. Eli mikä vika Universalissa? Vaihdelaatikossa sama öljy ja sitä olen vaihdellyt n.1000 tunnin välein.

Alkuperäisen viestin kirjoittajalle pikku vinkkinä, että ilmaputsarin kumiletku kannattaa tarkastaa, nimittäin jos murtunut, niin saattaa alkaa ottaa imuilmaa sivusta ja pölyisissä olosuhteissa hajottaa moottorin aika nopeasti.

• Juxu
        Cobra 8 kirjoitti:

Öljynvaihtoväli tuossa pelissä on 150 tuntia, muttä itse olen ajanut viimeiset 1000 tuntia nimenomaan universal moottoriöljyllä. Eli mikä vika Universalissa? Vaihdelaatikossa sama öljy ja sitä olen vaihdellyt n.1000 tunnin välein.

Alkuperäisen viestin kirjoittajalle pikku vinkkinä, että ilmaputsarin kumiletku kannattaa tarkastaa, nimittäin jos murtunut, niin saattaa alkaa ottaa imuilmaa sivusta ja pölyisissä olosuhteissa hajottaa moottorin aika nopeasti.

Kerronpa tapauksen kun ostin tynnyrin sitä ja aattelin että nyt minulla on öljyä kuin sheikillä ja vaihdoin öljyt kolmeen koneeseen yhtäaikaa. Yksi kone oli uusi, yhteen tehty kone hiljattain ja yksi kone oli vanha. Kaikki alkoivat kuluttaa öljyä työssä. Vaihdoin nopeasti öljyt uudestaan mutta vanhaa konetta se ei enää pelastanut vaan jouduin laittamaan sen kiertoon aikaisemmin kuin olin ajatellut. Siksi kiertoon, kun traktori oli jo muiltakin osin melkoisen loppuun käytetty.

Öljy oli Nesteen Universalia. Nimesinkin sen hyppärinöljyksi sen jälkeen ja tynnyri käytettiin loppuun lähinnä moottorisahan teräketjuöljynä.

• tuhansia tunteja
        Juxu kirjoitti:

Kerronpa tapauksen kun ostin tynnyrin sitä ja aattelin että nyt minulla on öljyä kuin sheikillä ja vaihdoin öljyt kolmeen koneeseen yhtäaikaa. Yksi kone oli uusi, yhteen tehty kone hiljattain ja yksi kone oli vanha. Kaikki alkoivat kuluttaa öljyä työssä. Vaihdoin nopeasti öljyt uudestaan mutta vanhaa konetta se ei enää pelastanut vaan jouduin laittamaan sen kiertoon aikaisemmin kuin olin ajatellut. Siksi kiertoon, kun traktori oli jo muiltakin osin melkoisen loppuun käytetty.

Öljy oli Nesteen Universalia. Nimesinkin sen hyppärinöljyksi sen jälkeen ja tynnyri käytettiin loppuun lähinnä moottorisahan teräketjuöljynä.

mobil agri super universlia. Hyvin on toiminut.
        Vlmistus loppui mutta Shell Harvella pitäisi
        olla samaa tavaraa. Teboilin monitraa joskus
        kokeilin mutta sitä joutui lisäämään vaihdon
        välillä pari kertaa. Oli aika litkun tuntuista

• Kunttajussi
        Juxu kirjoitti:

..samaa mieltä. Voihan sitä käyttää kinnasvoiteenakin. Ittellä on 5 tynnyrillistä eri sorttisia öljyjä pukilla. Eikä mitään murheita oo ollut kun on asian mukaista käytetty kussakin kohteessa. Ai niin olihan siellä kuudeskin tynnyri, joka sisältää nesteen liavia , eli koneiden pesuun liuotinta. Vein joskus serkulle Hesaan tuliaisena 5 litran astiallisen tuota liavia ja tykkäs jotta kyllä mersun motista lähti lika irvistelemättä.

• 135

Reunoilla on ne merkit mihin asti öljy niin laitetaanko siihen keskelle kans ?

• 135
        135 kirjoitti:

Reunoilla on ne merkit mihin asti öljy niin laitetaanko siihen keskelle kans ?

Siis kyse oli mf 135 ilmanputsarin öljynpinta, että tuleeko siihen keskelle kans öljy vai reunaan vain ?

• masinistien sivuilta

Osoitteesta masinistit.com kannattaa lukea myös 165-aiheiset ja miksei 2-, 5-, 6- ja 3-satasten jutut, koska nostolaite, hydraulisysteemit ja peräkin on näissä hyvin samantapaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe