Vampyyri kirjoja!!

yosiko

Hei!

Tarvitsisin nopeasti apua! Voisitteko nimetä hyviä vampyyri kirjoja jotka on kirjoitettu myöhemmin 1900-luvulla. Suositelkaa vapaasti!

14

3375

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos englanti kelpaa, niin Fred Saberhagenin Dracula-kirjat, Chelsea Quinn Yarbron Saint Germain -kirjat, Barbara Hamblyn "Those Who Hunt the Night"...

      Suomeksi Elizabeth Kostovan "Historiantutkija", Nancy Collins: "Musta yö, tummat lasit".

    • koko tuotanto

      Nämä 3 ensimmäistä ovat lähes kulttimaineessa.

      Veren vangit – Interview with the Vampire (1976)
      Vampyyri Lestat – The Vampire Lestat (1985)
      Kadotettujen kuningatar – The Queen of the Damned (1988)

      http://fi.wikipedia.org/wiki/Anne_Rice

      • pöhpah123

        Kaikki nämä anne Ricen kirjoja. Olin hieman pettynyt luettuani The vampire Armand- kirjan. Odotin raaempaa ja synkempää, mutta kirja kokonaisuudessaan oli vain "jotain sinne päin.

        niin sanotut kauhukohtaukset laimeita, samoin rakkauden tunnustukset. Joita niitäkin hoettiin jatkuvasti.

        Ei minun makuuni.


    • minä66

      Elisabeth Kostova: Historiantutkija, Darren Shan: Friikkisirkus ja jatko-osat, Nora Roberts: Morriganin risti, nämä nyt tuli ekana mieleen.

    • rei'ittäjä

      Angela Sommer-Bodenburgin Pikku vampyyri -sarja sopii enemmän lapsille, mutta vampyyrisarja sekin.

      Ja sitten on Pikku vampyyri niminen sarjakuva, mutta se ei ole Sommer-Bodenburgin, vaan Joan Sfarin. Eri vampyyri siis.

      • vampyyrifani

        No tietenkin tämä supersuosittu Houkutus -kirjasarja..
        Mutta ehdottomasti paras lukemani vampyyrikirja on JR Ward: Pimeyden Rakastaja .. tosin kirja on vähän aikuisemmille tarkoittu ;)


    • mä vaan

      John Ajvide Lindqistin Ystävät hämärän jälkeen. Se on huippuhyvä kirja, joskin melko synkkä, joten ei voi suositella niille jotka haluavat lukea romanttista hömppää.

    • kieli poliisi

      Vampyyri kirja on yhdys sana

    • kirppu1976

      Jos ei haittaa et on englanniksi niin suosittelen Richelle Meadin kirjoja sarjasta Vampire Academy.. Itse tykkäsin ja sitten on J.R Wardin thebalck daggerbrotherhood joka kuten joku oli maininnut on ehkä hiukan aikusempaan makuun tarkoitettu..=) Sarjan ensimmäinen kirja on jo suomennettu, mutta loput on ainoastaan englanniksi..

    • Shoushou

      Charlaine Harris - Southern Vampire Mysteries (sarja)
      L. J. Smith - The Vampire Diaries (sarja)
      P. C. Cast - A House of Night (sarja)
      Beth Fantaskey - Jessica's Guide to Dating on the Dark Side
      Kerrelyn Sparks - How To Marry a Millionaire Vampire

    • verevävainaja

      Uusia tuttavuuksia muutama noissa listoissa, pitänee tutustua. Aika paljon noita on tullut luettua, mutta vain kahta voin henk.koht. suositella; Stokerin Dracula sekä Kingin Salem's Lot (jonka suomenkielistä nimeä juuri nyt en muista).
      Vampyyrinovelleihin kannattaa myös ehdottomasti tutustua, laatu on usein huomattavasti korkeammalla kuin kirjoissa yleensä.

    • Aikas uus

      Kannattaa lukea

      • Painajainen

        Stephen Kingin Salem's Lot on suomenkieliseltä nimeltään Painajainen, ja ehdottomasti suosittelen!


    • Darren Shan

      No Darren Shan. Friikkisirkus,Vampyyrin oppipoika yms... ja sitte kans Demonata kirjat ja jos siitä Darren Shanista innostuu ni on olemassa myös samalta kirjoittajalta Larten Crepsleys saga- kirjasarja joka on englanniksi. :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2896
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2450
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2220
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      19
      2049
    5. 171
      1862
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1856
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1746
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      134
      1546
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe