kun oisi jo nopeesti toukokuu..

ei-toivottu raskaus

tämä on niin..masentavaa..Liian myöhää huomas että oon raskaana, ja lasta minä en pysty pitämään, joten adoptioon annan..tämä odotus ei vaan ole yhtään mukavaa--tiedän että kuulostaa tyhmältä, hurjalta jne. mutta niin se vain on..Toivoisin vain, että voisin vaikka nukkua niin kauan että olisi toukokuu...

29

2469

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kevätlapsi

..siihen on vielä aikaa.
      Ja sanotaan että odottavan aika on pitkä! Miten aika voisi tuntua lyhyemmälle? Kun kolmen kuukauden nukkuminen ei ole mahdollista...
      Jos tekisit mahdollisimman mukavia asioita? Mitä olet aina ajatellut tekeväsi jos sinulla olisi aikaa? Ja sellaisia asioita jotka on nyt vielä mahdollista toteuttaa?
      Ja jos mieleesi tulee asioita joita et voi raskaana toteuttaa niin eikö hyvin suunniteltu ole puoleksi tehty? Eli voit suunnitella synnytksen jälkeistä aikaa...

Kevät koittaa pian, luonto puhkeaa jälleen eloon ja raskaus etenee koko ajan.Toivon että voit tänä keväänä raskaudesta huolimatta pitää itsestäsi huolta!

• Pilkunviilaaja33

Voisithan jo synnyttää.
      Kyllä tuon ikäinen keskonen selviää

googlaa keskeydenmenoa suomeksi ja englanniksi

• Tsimppu

Meinaatko ihan tosissasi, että lääkärit suostuvat käynnistämään synnytyksen vain sen takia, että odottajalla on epämukavaa?

Tsemppiä ketjun aloittajalle. Aika nopeasti se aika kuitenkin menee ja noi aiemmin annetut neuvot tulevaisuuden suunnittelusta on hyviä.

• ku olis jo aika....

Itselläni oli ihan sama tilanne. Huomasin liian myöhään olevani raskaana ja lasketuksi ajaksi annettiin 2.3. En jaksanut millään odottaa että lapsi syntyisi ja pääsisin jatkamaan elämääni. Vauva syntyi 24.päivä eli kaksi päivää sitten ja olen iloinen että se on ohi.
      minulla tuo odotus aika meni kun suunittelin tulevaa eli kesää... se aika on sinullakin ohi nopeammin kuin uskoisitkaan.

• kotilapselle

voi yhtäkkiä olla näin paljon epätoivoisia?äitejä?olen onnellinen siitä että olette päättäneet synnyttää lapsen ja antaa sille mahdollisuuden.

olen onnelline adoptioäiti ja kyllä tänne toinenkin mahtuisi temmeltämään...

• Odotetaan vaan...

Tai olisivatko he innostuneet kirjoittamaan tänne?
        En usko että heidän määrä olisi nousussa ( tai eihän sitä tiedä). Ensi vuonna näemme tilastot tältä vuodelta ja voimme verrata mikä tilanne oli tänä vuonna.

• vähemmän koko ajan
        Odotetaan vaan... kirjoitti:

Tai olisivatko he innostuneet kirjoittamaan tänne?
        En usko että heidän määrä olisi nousussa ( tai eihän sitä tiedä). Ensi vuonna näemme tilastot tältä vuodelta ja voimme verrata mikä tilanne oli tänä vuonna.

Kyllä kotimaisten adoptioiden määrä on koko ajan vähentynyt, eikä se varmasti ole kasvussa nytkään. Asian ympärille on tullut vähän avoimuutta muutamien mediajuttujen ja tutkimusten jälkeen. Eli voi tosiaan olla niin, että lapsen adoptioon luovuttamista miettivät naiset ja bioäidit ovat aktivoituneet kirjoittamaan tänne. Osa viesteistä on takuuvarmasti provoja.

• vihaksi

kun toiset tuntuvat saavan lapsia tosta noin vaan ja itse ei!!!

ymmärrän kyllä jos ehkäsy pettää ja on kovin nuori,ettei voi lasta hoitaa.

mutta muille oletteko kuulleet sanasta EHKÄISY???

• Kaikki aikanaan

Eikö ole hyvä että jo alkunsa saanut lapsi saa jatkaa elämää eikä sitä keskeytetä?

Eihän se ole keneltäkään pois jos joku saa lapsen!

Voisiko kaikella olla tarkoituksensa, jota emme vielä ymmärrä...

• ei-toivottu raskaus

kun sekään ei näytä olevan aina niin varma asia, sekin voi joskus pettää ja sitte käy näin!
        ja masennus kai täsä vielä iskee ennen toukokuuta..tiedän että on pahasti sanottu mut tämmönen olo mulla nyt on että kun voisi jo synnyttää tämän lapsen maailmaan..en jaksa enää..

• Paljon Tsemppiä
        ei-toivottu raskaus kirjoitti:

kun sekään ei näytä olevan aina niin varma asia, sekin voi joskus pettää ja sitte käy näin!
        ja masennus kai täsä vielä iskee ennen toukokuuta..tiedän että on pahasti sanottu mut tämmönen olo mulla nyt on että kun voisi jo synnyttää tämän lapsen maailmaan..en jaksa enää..

Tsemppiä sinulle kovin paljon loppurutistukseen! Teet hienon työn!

• ei-toivottu raskaus
        Paljon Tsemppiä kirjoitti:

Tsemppiä sinulle kovin paljon loppurutistukseen! Teet hienon työn!

miksi ei vois vaan..synnyttää jo..En minä jaksa..Ei ole ketään, ei ole mitään..Ei tässä ole järkeä ei ollenkaan..

• Kevätlapsi

miksi ei vois vaan..synnyttää jo..En minä jaksa..Ei ole ketään, ei ole mitään..Ei tässä ole järkeä ei ollenkaan..

..ole mitään keinoa miten voisimme sinua nyt auttaa.
        Jos tuntisin sinut ja asuisit lähellä niin voisimme viettää yhdessä aikaa ja tehdä jotain mukavaa. Voisin hakea sinua mukaan kävelylle, kirjastoon lukemaan naistenlehtiä, yms.

Mutta kuten edellä jo kirjoitin niin toivon että keksit ajankulua ja suunnitelmia kesälle / syksylle kun lapsi on jo syntynyt.
        Onko sinulla asioita joita olet aikonut tehdä kun joskus on aikaa? Voisiko niistä jonkun toteuttaa jo nyt?

Sinusta tuntuu että aika ei kulu, mutta kyllä se pikku hiljaa menee eteenpäin. Kirjoitit aloitusviestin 24.2. ja tänään on jo 7.3. Tässä kuussa alkaa päivä pitenemään ja pakkasetkin varmaan jo hellittämään.

Toivon sinulle jaksamista kun en muuta osaa toivoa!

• odottava äiti
        Kevätlapsi kirjoitti:

..ole mitään keinoa miten voisimme sinua nyt auttaa.
        Jos tuntisin sinut ja asuisit lähellä niin voisimme viettää yhdessä aikaa ja tehdä jotain mukavaa. Voisin hakea sinua mukaan kävelylle, kirjastoon lukemaan naistenlehtiä, yms.

Mutta kuten edellä jo kirjoitin niin toivon että keksit ajankulua ja suunnitelmia kesälle / syksylle kun lapsi on jo syntynyt.
        Onko sinulla asioita joita olet aikonut tehdä kun joskus on aikaa? Voisiko niistä jonkun toteuttaa jo nyt?

Sinusta tuntuu että aika ei kulu, mutta kyllä se pikku hiljaa menee eteenpäin. Kirjoitit aloitusviestin 24.2. ja tänään on jo 7.3. Tässä kuussa alkaa päivä pitenemään ja pakkasetkin varmaan jo hellittämään.

Toivon sinulle jaksamista kun en muuta osaa toivoa!

Minäkään en jaksaisi enää odottaa lastamme maailmalta kotiin. Ajattelen häntä päivittäin ihan joka päivä. Onko hän jo syntynyt,onko hänelllä kaikki hyvin,toivottavasti hän ei koe oloaan turvattomaksi,soittaako adoptioneuvojamme tänä keväänä vai vasta ensi vuonna vai sitä seuraavana. En jaksaisi enää odottaa-olemme odottaneet jo niin monta vuotta. Monta pitkää vuotta. Olen itkenyt niin monta itkua,tuntenut niin syvää kaipuuta kuin vain äiti voi lastansa kohtaan tuntea. Minäkin haluaisin tämän piinan jo loppuvan. Voimia sinulle!!! :)

• kotilapselle

on toukokuu.
        oletko jutellut neuvolassa tunteistasi?vertaistuki?

jos haluat olla yhteydessä ihan missä asiassa vaan olen valmis kuuntelemaan.

• pikkuadoptiopoika
        odottava äiti kirjoitti:

Minäkään en jaksaisi enää odottaa lastamme maailmalta kotiin. Ajattelen häntä päivittäin ihan joka päivä. Onko hän jo syntynyt,onko hänelllä kaikki hyvin,toivottavasti hän ei koe oloaan turvattomaksi,soittaako adoptioneuvojamme tänä keväänä vai vasta ensi vuonna vai sitä seuraavana. En jaksaisi enää odottaa-olemme odottaneet jo niin monta vuotta. Monta pitkää vuotta. Olen itkenyt niin monta itkua,tuntenut niin syvää kaipuuta kuin vain äiti voi lastansa kohtaan tuntea. Minäkin haluaisin tämän piinan jo loppuvan. Voimia sinulle!!! :)

odotukseen.
        "vauvakuume" on kova täälläkin mutta toista kertaa en ole vielä uskaltanut prosessiin lähteä,en tiedä jaksaisinko sitä pitkää odotusta kun nuo odotusajat vain pitenvät ja pitenevät.

en ole rohjennut ottaa edes selvää tämänhetken jonotusajoista eri maissa.

ensimmäinen tuli niin nopeasti ettei toisen kanssa voi samanlaista tuuria käydä..

voimia sinne teille

• odottava äiti
        pikkuadoptiopoika kirjoitti:

odotukseen.
        "vauvakuume" on kova täälläkin mutta toista kertaa en ole vielä uskaltanut prosessiin lähteä,en tiedä jaksaisinko sitä pitkää odotusta kun nuo odotusajat vain pitenvät ja pitenevät.

en ole rohjennut ottaa edes selvää tämänhetken jonotusajoista eri maissa.

ensimmäinen tuli niin nopeasti ettei toisen kanssa voi samanlaista tuuria käydä..

voimia sinne teille

Kiitos:) Voimia ja tsemppiä kaivataan toden teolla. Onneksi tämä kevät auringonpaisteineen tuo lohtua ja energiaa odotukseen. Minäkin toivon ihmettä tapahtuvaksi elämässämme:) Tsemppiä myös sinulle ja onnea elämäänne:)

• ei-toivottu raskaus

ei tämä aika mene yhtää nopeeta..päivät vain matelee..kun ei ole työelämässäkään..ku vois ny vaikka vaan nukkua sen pari kuukautta..
      Muuttohommat ehkä ois ens kuussa eessä, mut tiä ny sit mite senki hoitaa tämän mahan kans---ku ei oo porukoillekaan voinu asiast kertoa, se ois liian kova shokki heille heiän uskonsa takia..eikä minusta taia olla mitää painavia nostelemaan..

• ei-toivottu raskaus

edelleen maaliskuu..ja aika ei kulu..No ens viikolla se ehkä kuluu hitusen noppeemmin ku päässee ehkä muuttohommiin, mut sit herää kymysys, että onko se hyvä 7kuukautisena kannella tavaroita..Ei ny silti mitää pahaa viattomalle tenavalle tahtois, vaikka saiski se jo tulla noppeesti maailmaan..ku ei jaksa enää..

• Adoko?

edelleen maaliskuu..ja aika ei kulu..No ens viikolla se ehkä kuluu hitusen noppeemmin ku päässee ehkä muuttohommiin, mut sit herää kymysys, että onko se hyvä 7kuukautisena kannella tavaroita..Ei ny silti mitää pahaa viattomalle tenavalle tahtois, vaikka saiski se jo tulla noppeesti maailmaan..ku ei jaksa enää..

Joo, ei varmasti ole hyväksi 7 kuulla kannella raskaita.
        Saisitko jostain apua muuttoon?
        Onko teillä päin asukastupia? (Sieltä saa edullisesti apua.)Entä kaverit? Naapurit? Löytysikö Googlettamalla apua sinun läheltäsi?

Maaliskuuta on jäljellä enää vähän reilu viikko ja muuttolaatikoita pakkaillessa varmaan menee aikaa...

• ei-toivottu raskaus
        Adoko? kirjoitti:

Joo, ei varmasti ole hyväksi 7 kuulla kannella raskaita.
        Saisitko jostain apua muuttoon?
        Onko teillä päin asukastupia? (Sieltä saa edullisesti apua.)Entä kaverit? Naapurit? Löytysikö Googlettamalla apua sinun läheltäsi?

Maaliskuuta on jäljellä enää vähän reilu viikko ja muuttolaatikoita pakkaillessa varmaan menee aikaa...

mutta ilmeisesti isäni auttaa ja veljeni..Pitää vain pistää iiiiso paita päälle jotta ei maha näy..
        Tää on niin rasittavaa, kun ei ole rahaakaan itellä ja mistään sitä ei saa..Sossuun vein hakemuksen, sieltä ois jääny vähä yli 50 käteen tälle kuulle, mutta siitäki ne peijoonat maksoi osan vesilaskustani ja sähkölaskun, eli ei mulle jäänyt mitään käteen..ja täsä pitäis kuitenki koittaa vielä sinne 6.4 asti koittaa pysyä hengissä jolloin tulee seuraava opintotuki, joka menee taas yhesä hujauksessa vuokranmaksuun. Mitä iloa jostain sossutaki on ku sieltä ees apua saa!
        sanovat että kun minulla oisi oikeus opintolainaan, no joo mutta millä minä sitä maksan kun en töissä käy eikä tässä nyt ainakaan töihin voi mennä ku vähä alle pari kk laskettuun aikaan ja tiä ees saako kesätöitä ku ei mistää kuulu mitään mihi hain..ja ku syksyllä pitäisi valmistua nii ei tässä enää opintolainoja kantsis ees ottaa.voi rasitusvamma!

• Adoko

mutta ilmeisesti isäni auttaa ja veljeni..Pitää vain pistää iiiiso paita päälle jotta ei maha näy..
        Tää on niin rasittavaa, kun ei ole rahaakaan itellä ja mistään sitä ei saa..Sossuun vein hakemuksen, sieltä ois jääny vähä yli 50 käteen tälle kuulle, mutta siitäki ne peijoonat maksoi osan vesilaskustani ja sähkölaskun, eli ei mulle jäänyt mitään käteen..ja täsä pitäis kuitenki koittaa vielä sinne 6.4 asti koittaa pysyä hengissä jolloin tulee seuraava opintotuki, joka menee taas yhesä hujauksessa vuokranmaksuun. Mitä iloa jostain sossutaki on ku sieltä ees apua saa!
        sanovat että kun minulla oisi oikeus opintolainaan, no joo mutta millä minä sitä maksan kun en töissä käy eikä tässä nyt ainakaan töihin voi mennä ku vähä alle pari kk laskettuun aikaan ja tiä ees saako kesätöitä ku ei mistää kuulu mitään mihi hain..ja ku syksyllä pitäisi valmistua nii ei tässä enää opintolainoja kantsis ees ottaa.voi rasitusvamma!

Sossulla on sääntönsä. He laskevat opsikelijan tuloksi opintorahan lisäksi myös opintolainan. Onneksi opintolainan korko on pienempi kuin yleensä lainojen ja sitä tarvitsee alkaa maksamaan takaisin vasta jonkun ajan kuluttua valmistumisesta.
        Mutta kaikki eivät halua ottaa opintolainaa, silloin pitäisi menojen ylittää tulot joihin on lasekttua opintolainakin (vaikka sitä ei olisi ottanutkaan ja vasta sen jälkeen voi saada rahaa soskusta.

Mutta jos et saa kesätöitä niin voitko silloin hakea soskusta kesäajaksi toimeentulotukea?
        Mutta kannattaa hakea kesätöitä kun niistä voi saada ihan hyvä palkan ja työkokemusta. Tuo sosku kannattaa pitää vasta kakkosvaihtoehtona.

Hyvä että saat apuja muuttoon!

• kotilapselle

jaksaa. anomuutto apua sossusta,joskus ainaki sai rahallista avustusta.

koeta olla,vaikka se vaikeaa onkin,murehtimatta muita asioita,se vaikuttaa myös masuasukkiin.

• ei-toivottu raskaus

varmaan jo hermostutte ku minä tänne raapustan, mut pakko johonki purkaa tuntojaan ku ei ole ketään kelle puhua..
      mä oisin jo niin valmis synnyttämään..Ei mulla riitä voimat enää, sattuu niiin paljon tämä tilanne, ja tiedän ettei sitä muuksi voi muuttaa..ja aika, tuntuu et se vaan menee entistä hitaammin..matelee..pysähtelee..
      Yksin saa illat/päivät viettää, ei kukaan ole seurasta kiinnostunut.
      Ei vaan jaksa enää..

• Elämää...

Oletko saanut jo muutettua?

Voisitko löytää paikan jossa näkisit ihmisiä? Kirjasto? Keskustassa kahvilassa? Missä ihmiset ulkoilevat näin viikonloppuisin; puistoissa?

Lähde liikkeelle, älä jää kotiin. Kevät lähenee ja ilma on jo paljon lämpimämpi. Ulkonakin voi viettää aikaa.

Voisitko laittaa kavereille pääsiäiskortteja? (Ehkä he sitten laittelevat sinulle kevään aikana omia kuulumisia.) Voisitko laittaa kotiin pääsiäiskoristeita?

Ja tänne saa kirjoitella, sitä varten tämä palsta on.

Mukavaa Palmusunnuntaita sinulle! : )

• ei-toivottu raskaus
        Elämää... kirjoitti:

Oletko saanut jo muutettua?

Voisitko löytää paikan jossa näkisit ihmisiä? Kirjasto? Keskustassa kahvilassa? Missä ihmiset ulkoilevat näin viikonloppuisin; puistoissa?

Lähde liikkeelle, älä jää kotiin. Kevät lähenee ja ilma on jo paljon lämpimämpi. Ulkonakin voi viettää aikaa.

Voisitko laittaa kavereille pääsiäiskortteja? (Ehkä he sitten laittelevat sinulle kevään aikana omia kuulumisia.) Voisitko laittaa kotiin pääsiäiskoristeita?

Ja tänne saa kirjoitella, sitä varten tämä palsta on.

Mukavaa Palmusunnuntaita sinulle! : )

joo, olen muuttanut.Kyllä oli kova homma siinä.
        olen koittanut käydä käveleen, mutta pitkästi ei pääse nii jo alkaa maha-asukki ilmottaan itestään, menee aivan kovaksi vatta, tuntuu et räjähtääpi.
        ainii se on pääsiäinenki kohta..ja vappuki jonku ajan päästä, niistä ei hyviä ole tiedosa..

• Melina-S

joo, olen muuttanut.Kyllä oli kova homma siinä.
        olen koittanut käydä käveleen, mutta pitkästi ei pääse nii jo alkaa maha-asukki ilmottaan itestään, menee aivan kovaksi vatta, tuntuu et räjähtääpi.
        ainii se on pääsiäinenki kohta..ja vappuki jonku ajan päästä, niistä ei hyviä ole tiedosa..

Hei! Hyvä,että muuttosi sujui hyvin. Koeta jaksaa vielä hetkinen. Tiedän,että odottavan aika on pitkä... Kaikkea hyvää sinulle ja masuvaaville:)

• kiinnostunut äiti
        Melina-S kirjoitti:

Hei! Hyvä,että muuttosi sujui hyvin. Koeta jaksaa vielä hetkinen. Tiedän,että odottavan aika on pitkä... Kaikkea hyvää sinulle ja masuvaaville:)

mitä sitten tapahtui??saitko lapsen?

• kiinnostunut äiti
        Melina-S kirjoitti:

mitä sitten tapahtui??saitko lapsen?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      99
      5305
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3573
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3205
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      443
      2496
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      252
      1537
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      12
      1291
    7. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      85
      1289
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1238
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1213
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      138
      1139
    Aihe