Mitä on olla fiksu?

HTZA

Jotain 8v. Minun kanssani ei leikitty kovinkaan paljon.
Vuosien varrella lisääntyi ystäväpiirini, vaan ei paljon.
Luin kirjoja, vertailin ajatuksia, ja sain elämälleni sisältöä, kaveripiiri väheni.
Eivät pysyneet ajatuksieni mukana.
Jalkapalloa ja jääkiekkoa kyllä pelatiin porukassa.
Kun aloin analysoimaan idioottien peliä, jättivät he minut yksin ja painuivat limsalle, baariin.
Jäin taas yksin kaverini kanssa.
Hän oli porukassa eka joka alkkoi seurustelemaan, sillee, oikeasti, kävi tytön vanhemmillekin esittäytymässä.
Me muut vaan pa...tiin.
Oletteko samaa mieltä että olen tehnyt elämässäni oikein kun olen kaksi muijaa jaksanut ja kolme tenavaa?
Olisiko minulla teille jotain opetettavaa?
Minusta on hauskaa kuvata sitä mitä on aloitukseni takana, jotta ette joutuisi väärille jäljille, vaan tykkäisitte minun olevan oikeassa.

34

1633

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietenkin

saada vastaus kysymykseen.

• HTZA

on Suomenkieltä.
        Keskustelupalstalla se on yleensä tavoite.
        Ehkä ei aina tavoite ole suora vastaus, mutta minulle sekin sopii.

• leikittiin

Sisaruksia oli paljon...
      Omilla teillä kulkija olen ollut minäkin, silti sosiaalinen...
      Meistä jokainen opettaa toisiamme, tahtoen, tai tahtomattaan. Se on sitä elämää...
      Mitä on olla fiksu?
      Jokaiselle meistä on annettu sellainen kaikuluotain, -jo syntyessään ja ympäristökin aina jotakin opettaa...
      Se löytyy: sieltä sydämesi ja sielusi tietämiltä...
      Onnea kysymyksesi ratkaisuun, -sydämestäni.
      t. Karoliina

• kawe

elämä vie. Ratkaisut jotka on aikanaan tehnyt ovat muokanneet elämän jokaiselle oman näköiseksi. Ulkopuolisen on huono mennä fiksuutta arvioimaan, niin hyviä tuskin olemme.
        Voimme puhua hyvästä elämästä vain yleisellä tasolla.
        Meitäkin oli monta, sosiaaliseksi tulin ja sain olla valitsemassa kun joukkueita muodostettiin.
        Fiksu on hyvä sana ja sisältää antajalta arvostuksen hyveen.

• ...---...:

Jo sana itsessään melkein puistattaa, mutta kaitpa se on sopivan yleispätevä useasti.

Mutta tiivistetysti. Fiksuna oleminen on yksinäistä ja veetumaista.

Siinä suhteessa olet tehnyt oikein, että kotimaassa syntyvyys on laskenut. Toisaalta väärin, että lisäät maapallon ylikansoitusta. Tai sitten ei.

=DW=

• HTZA

minä olen tehnyt kolme lasta.
        Yhden yli normin, koska se lisää Suomalaisuutta.
        Normi, kaksi, ei riitä.
        Ylikansoitusta en ole lisänyt, koska olen heidät elättänyt aikuiseksi.
        Kukaan lapsistani ei ota "kummilasta" vinkuintiasta tai muuta vastaavaa, ylikansoitusta lisäävää.
        Pelastusarmeijalle he antavat, ja vain Jouluna.
        Se menee kotiin. Suomalaiseen.

• I Q 190?

Mikä on älykkyysosamääräsi, jos luulet itseäsi viksuksi.

• HTZA

201 se on.
        Minä pyrin tekemään densalle testit.
        Eivät aina hyväksy, kun eivät ymmärrä ajatuksiani.

• HTZA kirjoitti:

201 se on.
        Minä pyrin tekemään densalle testit.
        Eivät aina hyväksy, kun eivät ymmärrä ajatuksiani.

tekemistä sillä matemaattis-loogisella päättelykyvyllä on fiksuuden kanssa?

Tuliko täydet?
        http://www.ao-maailmaquiz.com/index.php

• tankavaara

ns. "fiksuja" ihmisiä. Eli myöntämällä asian samalla "käänteisesti ikäänkuin tunnustan itsenikin siihen kuuluvani".

PS. Näinhän välillä käy, kun omaa tällaisen luonteen.

• HTZA

on. Ja jos tunnustaa olevansa sellainen, on huippufiksu.
        Saat olla ylpeä itsestäsi.

• Phyllis täti
        HTZA kirjoitti:

on. Ja jos tunnustaa olevansa sellainen, on huippufiksu.
        Saat olla ylpeä itsestäsi.

se tullee keinosiementäjä ja siitä pääsee vaikka pankinjohtajaksi. Eikä tarvii tehä mittää.

• HTZA

niitä poistavat hassut ja harmittomat.
      Varsinkin hassut.
      Päänsä eivät riitä.
      Pelkästään että luulee olevansa... ei tee fiksua.

• Phyllis täti

niin sanopas nyt Phyllis tätille rahellisesti mikä pää se HTZAlla nyt soi??

• HTZA
        Phyllis täti kirjoitti:

niin sanopas nyt Phyllis tätille rahellisesti mikä pää se HTZAlla nyt soi??

se on täynnä tähtiä.

• Phyllis täti
        HTZA kirjoitti:

se on täynnä tähtiä.

sinun neuvo taisi tulla nyt sieltä kinkkujen välistä ja haisee, sanonko mille?

• henrii

merkkisen ilmakiväärin, ja näkee rutkuja pihlajapuussa, jättää ampumatta.

• Phyllis täti

lataa ilmakivväärinsäkin suolistokaasuilla ja tässä on tulos, kaikkensa antaneena ei sanan sanaa tule enää.

• henrii
        Phyllis täti kirjoitti:

lataa ilmakivväärinsäkin suolistokaasuilla ja tässä on tulos, kaikkensa antaneena ei sanan sanaa tule enää.

Ase: Hatsan MOD 125 lähtönopeus 1250 fps(370m/s) hitna 190€ (todella halpa samanlainen gamo maksaisi yli 400€)

• HTZA
        Phyllis täti kirjoitti:

Toisen teki faija, toinen ostettiin yhdessä.
        Faija delas 1987, ja sen jälkeen ne ovat olleet lukitussa kaapissa.
        Olen ampunut ihan kilpailuissa, luftarilla, pienarilla ja armeijan kamoilla, Suomi-KP, rynnäri ja sotilaskivääri.
        Harjoitan hiilariköyhää dieettiä, ja siksi pyrin pieremään vessassa.
        Jos olette lukeneet, niin valkuaisainepitoinen ruokavalio tuottaa ilmaa.
        SIinäkin olen hyvä.

• henrii
        HTZA kirjoitti:

Toisen teki faija, toinen ostettiin yhdessä.
        Faija delas 1987, ja sen jälkeen ne ovat olleet lukitussa kaapissa.
        Olen ampunut ihan kilpailuissa, luftarilla, pienarilla ja armeijan kamoilla, Suomi-KP, rynnäri ja sotilaskivääri.
        Harjoitan hiilariköyhää dieettiä, ja siksi pyrin pieremään vessassa.
        Jos olette lukeneet, niin valkuaisainepitoinen ruokavalio tuottaa ilmaa.
        SIinäkin olen hyvä.

pois ottaminen, ja sillälailla naapurien häiritseminen ei ole fiksua.

• HTZA
        henrii kirjoitti:

pois ottaminen, ja sillälailla naapurien häiritseminen ei ole fiksua.

fiksuna teininä.
        Mitä haluat vastauksena?

• kirjaimellisesti :-)

”Etsi aina elämässä kaunista ja hyvää, sillä hyvä sydämessä kasvaa kultajyvää”

• Heikunkeikku

..jos kykenisin.
      Kysyit, mitä on olla fiksu?
      Öh.. mitä tuo fiksu-sana tarkoittaa? Siis sinun mielestäsi?
      On niin Monia fiksuja. On fiksua pukeutua näin , on fiksua sanoa niin, on fiksua käyttäytyä niin, on fiksua sitä ja on fiksua vielä "sitemmin"...
      Noh, sitten joku toinen tyyppi tulee sanomaan, että hei mitä hittoa, miten sä voit olla noin Epäfiksu ja tehdä NIIN, kun fiksua olisi tehdä NIIN....jne..

Tarttis poimia samasta asiasta monta fiksuus-variaatiota. Kuin musiikissa. Musiikissa se toimii, vaan elämässä ei.

En osaa olla fiksu. Mutta joidenkin mielestä olen. Kääk, mut joidenkin mielestä en.

Hitaasti hyvä tulee. Mun fiksuus ei ole vielä kuoriutunut :) oottelen sitä. Kuoriutumistani.
      Hmmmm..... öööö.......taidan olla Muna :)

• ent.tehtaantyttö

kyllä se siitä sitten elämä vielä tasaantuu kummasti, älä ole surullinen, ole vähän armeliaampi myös itseäsi kohtaan. Sydämellä kun näkee paljon. Ei sinun täydy maailmaa opettaa..maailma kun muuttuu niin nopeasti..ota ihan iisti vaa..kyllä se sitten elämä.

t.friidu

• Jäbä´

...vähemmän kuin me itsekukin luulemme.

• Tunnut olevan

Että varmaan pystyt jatkamaan sukuasi itsesi kanssa?
      Aika järkyttävä ajatus jos pystyt kloonaamaan itseäsi,lisäännyt ja täytät mailman HATZOILLA.

• peruuntui.

Tollanen vaavi on aina ollut. Siihen kyllä tottuu ajanoloon.

• Adria

Fiksu ihminen käyttäytyy hillitysti ja osaa sovittaa sanomisensa ja tekemisensä tilanteen mukaan.

Korostan tuota osaa sovittaa. Niin fiksua ei kai ole, joka aina haluaa olla fiksu. Luontaista fiksuutta harvemmin näkee, toki sitäkin on.

Nyky yhteiskunta tuntuu ihannoivan suuna ja päänä esiintyviä, älämölöä pitäviä möykkääjiä. Esimerkiksi monet TV-ohjelmat hyökkäävät huutamisella suoraan korville ja silmille.

• Funtsiva U

En jaksa luke koko ketjua mutta laitampa tähän oman näkemykseni. Saattaa tulla toistoakin.

Olet tyypillinen yksinäinen lapsi joka ei saanut ystävyyssuhteita solmia silloin kun niitä eniten olisi kaivannut.

Niin olen minäkin, sillä erotuksella, että ymmärrän, etten ole parempi kuin ne muutkaan, en sen erinomaisempi, ainoastaan yksinäinen. Lonely rirer forever.

Joo, minäkin olen jaksanut elämässäni 3 lasta ja 2 ukkoa jotka haluavat edelleen olla ystäviäni. Onneksi minä voin edelleen valita...

Minulla sinulle ei ole mitään opetettavaa, ainoastaan jaettavaa, jos haluat.

• Funtsiva U

Tuli pieni virhe, korjaan: Sinulla ei ole mitään opetettavaa, ainoastaan jaettavaa.

• ne ainakin

Muijistasi tiedät vain sinä, mutta ne kolme tenavaa ovat parasta, mitä olet saanut aikaan.Jokainen lapsia saanut on kokenut sen ihmeen, kun lähes tyhjästä syntyy elävä toimiva elämänhaluinen olento. Niin paljon parempi kuin synnyttäjänsä...

• HTZA

mutta epäilen että et tarkoita samaa asiaa.
        Haluatko vähän korjata viestiäsi?

• kysymykseesi

voit saada seuraamalla meitä muita. Tuskin kuitenkaan onnistut sitä siltikään löytämään.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      127
      3745
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      36
      2444
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      144
      2088
    4. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      70
      1031
    5. Jorma Lind kuollut

Ylen uutisankkurina 40 vuotta toiminut Jorma Lind on kuollut 85-vuotiaana. https://yle.fi/a/74-20230265 ARVl on näet
      Maailman menoa
      5
      979
    6. Mikä on kaunein

Ja hellyttävin hetki irl kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      881
    7. Mahdatko ymmärtää sitä

Mä en selviä jollei me jutella kunnolla. Tarvitsen sua siihen. Etkä sä voi sitä tietää kun en ole ilmaissut mutta olen
      Ikävä
      63
      856
    8. En unohda sua

En vaan unohda sua. Eikä se näköjään ole tarkoituskaan. Rakastan sua sitten omalla tavalla kauempaa kun mikään muu ei on
      Ikävä
      31
      845
    9. Kullan kemiallinen merkki on au

Ei välttämättä. Mikä sun kullan merkki on?
      Ikävä
      43
      770
    10. Kyllä nainenkin voi ottaa yhteyttä

Ja on ihan kiva jos ottaa yhteyttä mieheen. Minä ainakin olisin onnessani jos nainen ottaisi yhteyttä. mies
      Ikävä
      97
      762
    Aihe