On se tärkeää tuo seurakuntayhteys. Siellä ennen rukousta pidetään sanaa esillä, ja sitten rukoillaan. Monesti ei joka puheesta saa, mutta uskovien yhteydestä kyllä. Nyt puheesta sai.
Minua siunasi erikoisesti kun oli aivan kuin vanhan ajan kokous. Rukousta tuli monesta suusta.
Eräs vanhan ajan vankila-opettaja sanoi vankilassa pitämässään kokouksessa aina alussa terveiset.
Terveisiä Söörnäisistä, Kakolasta ja Hämeestä, ja sitten kuoro laulaa ...
Hän oli valtava evankelistasielu, ja aina oli todistuksessaan kaste ja Pyhän Hengen täyteys mukana. Todistipa vaikka huotoasemalla tai missä vain. Tuli paloi sydämessä ja oli Jumalan rakkaus Jeesuksessa. Vakio sanonta Konnunsuolla oli;
asuuko Jeesus tässä sellissä?
Terveisiä seurakunnasta!
16
827
Vastaukset
Minule jäi pikkasen epäselväksi tuo mainitsemasi kohta tuossa, että mitä siitä puheesta sai?
"On se tärkeää tuo seurakuntayhteys. Siellä ennen rukousta pidetään sanaa esillä, ja sitten rukoillaan. Monesti ei joka puheesta saa, mutta uskovien yhteydestä kyllä. Nyt puheesta sai."- Eroe
Tarkoitan puheesta saamisella, ettei se jätä kuulijaa kylmäksi. Siitä saadessa rakentuu, saa niinkuin hengellistä ravintoa.
Joskus kun ei saa mitään, niin yleensä uskovien yhteys rakentaa. Jo se on hyvä motiivi käydä kokouksissa, vaikka tärkein on Jumalan sana.
- todé
Jos sallit, suomennetaan tuota ilmaisua "Monesti ei joka puheesta saa", "Nyt puheesta sai."
Kyseessä oleva, perinjuurin kaanaankielinen, ja erityisen vanhatyylisesti ilmastu, analyysi tarkoittaa, että "kuuntelija sai/saa puheesta itselleen jotakin ajateltavaa/siunausta nimenomaan hengellisellä tasolla".- Eroe
Onpa epäuskoisen saarnaajan puhetta tuo kun rukoillaan ei "rukous nouse kattoa korkeammalle".
Nousee!
Tuollainen saarnaaja joka noin sanoo, saa mennä itseensä ja viipyä Herran neuvotteluissa, tai lyödä hanskat tiskiin ja häipyä.
Usko ei ole tunnejuttu. - todé
Eroe kirjoitti:
Onpa epäuskoisen saarnaajan puhetta tuo kun rukoillaan ei "rukous nouse kattoa korkeammalle".
Nousee!
Tuollainen saarnaaja joka noin sanoo, saa mennä itseensä ja viipyä Herran neuvotteluissa, tai lyödä hanskat tiskiin ja häipyä.
Usko ei ole tunnejuttu.Ja ihan varmasti kokee useinkin, ja saa kokea, ettei homma mene oikien putkeen.
todé kirjoitti:
Ja ihan varmasti kokee useinkin, ja saa kokea, ettei homma mene oikien putkeen.
joskus kokenut että rukous ei nouse kattoa ylemmäksi. Joskus sanatkin ovat
pudonneet varpaille. Rukous ja saarnaaminen voi joskus olla kuin tervan juontia.
Olemme riippuvaisia Pyhän Hengen voimasta ja inspiraatiosta sekä rukouksissa
että puheissa.
Olen myös kokenut päinvastaista. Joskus on rukouksessa ollut sellainen voima
että olen kokenut että jos tässä maapallossa olisi kahvat, kääntäisin koko
planeetan toisinpäin. Onneksi ei ollut kahvoja joista vääntää. Heh heee!!!
Joskus olen kokenut kun olen puhunut että kuulijat ovat "syöneet" jokaisen
sanan mitä olen suustani päästänyt. Silloin on hyvä puhua ja Herra antaa Sanaa
kuulijoille.
Niin, että kyllä sitä Herran palvelijana joutuu kokemaan kaikenlaista.
Kaikkia tuntemuksia ei tietenkään tarvitse sanoa ääneen.
Herra kasvattaa ja nöyryyttääkin joskus jos alkaa itsestään liikoja kuvittelemaan.
- Eroe
Etkai sinä robotiksi saarnaajaa luule? Vaikka olisi millainen Teflom-John, kyllä se sattuu evankelistan sieluunkin kipeää. Ei ole edes niin parkkiintunutta poliitikkoa, ettei mikään satu. Kaikki ei vain näytä sitä. Kyllä tällä palstallakin käy varsinkin uskovien sanat monesti kipeää.
Tuossa Tomumaja tarkoitti eri asiaa, sen ymmärsit taas tahallasi väärin. Tuollainen saarnaaja on uudistuksen tarpeessa oleva epäuskon kylväjä.- todé
saarnaajaa robotiksi, joka saa lähteä, jos ei jaksa. Aika armotonta peliä.
- Eroe
todé kirjoitti:
Kaikki ei ole hyviä saarnaajia, eikä ole mitenkään hengellistä aina kehua. Jaikal toi tuossa aika hyvin minunkin tuntemukset esille.
- totean
todé kirjoitti:
Niin, että "Sinun armossasi on mulle kyllin."
Näinhän se täytyy todeta.
Luukas evankeliuminsa alussa kertoo, miten hän Pyhän Hengen vaikutuksesta kirjoitti kertomuksensa:
”Koska monet ovat ryhtyneet tekemään kertomusta meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista,
sen mukaisesti kuin meille ovat kertoneet ne, jotka alusta asti ovat omin silmin ne nähneet ja olleet sanan palvelijoita, niin olen minäkin, tarkkaan tutkittuani alusta alkaen kaikki, päättänyt kirjoittaa ne järjestyksessään sinulle, korkea-arvoinen Teofilus,
että oppisit tuntemaan, kuinka varmat ne asiat ovat, jotka sinulle on opetettu”.
(Luukashan oli lääkäri (Kol. 4:14) ja hän on myös kirjoittanut Apostolien teot.)
Mitä tästä opimme?
Luukkaan tavoin meidänkin on hyvä tutkia TARKKAAN ihmekertomuksia ja iloita jokaisesta ”meidän keskuudessamme tosiksi tunnetuista tapahtumista” (ihmeistä), jotka ovat varmasti todistettavissa.”
Ei uskota pelkkiin huhupuheisiin!Tutkimus ihmeparantumisista:
http://www.markushirsila.com/?c=tiedostot.php
(Herra tekee ihmeitä ilman määrää?, kahden helluntailaisen korkeakouluopiskelijan kahden vuoden ihmeparantumisia etsineen selvitystyön loppuraportti, viimeinen päivitys 31.5.2006)- Eroe
Tässä pikaisesti päääsen nyt käymään koneella ja kommentoin kommenttiasi. Ensiksikin minusta on hieno asia kun olet tällä palstalla kirjoittamassa. Olet vakaa uskova. Sellaisia palsta kaipaa lisää, sillä niin monen Raamatun tuntemus on olematon. Ihmiset uskovat kaikki huhupuheet jos joku jossain, tai Amerikan malliin.
Niilo Yli-Vainio sanoi aina, että kun lääkäri antaa luvan, sitten vasta lääkkeet pois.
Todellakin, ei uskota kaikkiin huhupuheisiin.
Ei uskota TV-evankelistojen pyörätuolimarsseihin, jotka muka Jumala on parantanut. On parantanutkin, mutta on myös valhetiedon nimellä kulkevaa tietoa.
Siunattua päivää sinulle ja palstaa lukeville! - vai mitä Tapio?
Eroe kirjoitti:
Tässä pikaisesti päääsen nyt käymään koneella ja kommentoin kommenttiasi. Ensiksikin minusta on hieno asia kun olet tällä palstalla kirjoittamassa. Olet vakaa uskova. Sellaisia palsta kaipaa lisää, sillä niin monen Raamatun tuntemus on olematon. Ihmiset uskovat kaikki huhupuheet jos joku jossain, tai Amerikan malliin.
Niilo Yli-Vainio sanoi aina, että kun lääkäri antaa luvan, sitten vasta lääkkeet pois.
Todellakin, ei uskota kaikkiin huhupuheisiin.
Ei uskota TV-evankelistojen pyörätuolimarsseihin, jotka muka Jumala on parantanut. On parantanutkin, mutta on myös valhetiedon nimellä kulkevaa tietoa.
Siunattua päivää sinulle ja palstaa lukeville!Hienoahan se on kun Tapio ui kuin kala roskakalojen seassa.
Ja eroe tunnustaa Tapion vakaaksi uskovaiseksi ja minä sanon kun tapio ei uskalla sanoa suoraan lahkoista vaan koettaa "rakkaudella" voittaa lahkoihin eksyneitä juutaksia.
Ylivainio oli eräs pellehermanni ja erittäin tyhmä mitä teologiaan tulee.
Olet kuin itse perkele sinä eroe ja kaltaisesi lahkolaiset ja vakaana uskovana en tällä kertaa voinut sanoa kyllin rohkeasti. - Eroe
vai mitä Tapio? kirjoitti:
Hienoahan se on kun Tapio ui kuin kala roskakalojen seassa.
Ja eroe tunnustaa Tapion vakaaksi uskovaiseksi ja minä sanon kun tapio ei uskalla sanoa suoraan lahkoista vaan koettaa "rakkaudella" voittaa lahkoihin eksyneitä juutaksia.
Olet kuin itse perkele sinä eroe ja kaltaisesi lahkolaiset ja vakaana uskovana en tällä kertaa voinut sanoa kyllin rohkeasti.Sinä olet pelkuri ja sellaiset eivät peri taivasten valtakuntaa. Tuskin sinä sitä muutenkaan perit, sillä et ole kunnolla uskossa. Käänny äkkiä Jumalan puoleen ja anna elämäsi Jeesukselle.
Ps. Sinä taidat ollakin niitä filistealaisia miesten punnitsijoita(?). [Hih] vai mitä Tapio? kirjoitti:
Hienoahan se on kun Tapio ui kuin kala roskakalojen seassa.
Olet kuin itse perkele sinä eroe ja kaltaisesi lahkolaiset ja vakaana uskovana en tällä kertaa voinut sanoa kyllin rohkeasti.Joh. 5:44
"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala"?
Ef 4:32 Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niinkuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut.
--
Pelastumme yksin ARMOSTA, uskon kautta.
Jumala antaa kullekin erilaisia armolahjoja. Käyttäkäämme niitä yhteiseksi hyödyksi.
"Sillä sen armon kautta, mikä minulle on annettu, minä sanon teille jokaiselle, ettei tule ajatella itsestänsä enempää, kuin ajatella sopii, vaan ajatella kohtuullisesti, sen uskonmäärän mukaan, minkä Jumala on kullekin suonut" (Room. 12:3).
Ylpistymisen vaara on suuri meillä jokaisella.
Tässä joudumme jokainen kilvoittelemaan.
"Olkaa veljellisessä rakkaudessa helläsydämiset toisianne kohtaan; toinen toisenne kunnioittamisessa kilpailkaa keskenänne" (Room. 12:10).
Tässä on parannuksen ja kilvoittelun paikka, niin minulla kuin sinullakin!
Suuruuden tavoittelu kuuluu langenneeseen ihmisluontoon.
Tämä tuli esiin opetuslastenkin kohdalla. He kysyivät Jeesukselta: "Kuka on suurin" (Mark. 9:33-37).
Jeesus vastaa aivan päinvastoin, kuin mitä luonnollinen ihminen ajattelee: "Jos joku tahtoo olla ensimmäinen, on hänen oltava kaikista viimeinen ja kaikkien palvelija" (j.35).
Jeesuksen arvojärjestys on siis aivan toinen, kuin tässä maailmassa.
Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi kuoli kolarissa Outokummussa
-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei1276339Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa
Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.1565663Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon
Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka554431Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista
Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden1103961Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta
Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j153889Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA
, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle383711Perussuomalaisiin minä luotan
Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.673444Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi
Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja253080- 2322878
Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut
Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan12413