Kokemuksemme matkatoimistosta Matkapörssi

Omia ja muiden kokemuksia...

Olimme miesystäväni kanssa 5 päivän lomalla Prahassa joulukuussa. Olimme odottaneet matkaa hartaasti ja lähdimme reissuun iloisin mielin..

Corithia Panorama hotellia mainostettiin 4 tähden hotellina.. Menimme vastaanottotiskille ja annoimme Voucherin. Vastaanottovirkailija kysyi "- Maksatteko kortilla vai käteisellä?

Olimme ihmeissämme ja sanoimme maksaneemme kaiken, jo kotona Suomessa omalla koneellamme.

He sanoivat, että huonetta ei ole vielä maksettu.

Kyllä söi matkafiilistä. Sanoivat soittavansa aamulla Suomeen Matkapörssille.

Siinä sitten olimme hermona koko illan..

Aamulla menimme tiskille ja virkailija meni takahuoneeseen ja sanoi asian olevan kunnossa.Olin jo soittamassa Suomeen Matkapörssille. Miesystäväni sukunimi oli kirjoitettu väärin ja sitä ei oltu oikaistu.

Huone oli kyllä hyvä ja siisti, paitsi lähdevesi
Evian litra maksoi 10 euroa litra.. Uskomatonta!!

Turisteilta rahat pois... Hotellin ruokailusalissa asiakkaat saivat polttaa tupakkaa ja tuoda koiransa ruokailutiloihin..
Ei mielestäni 4 tähden hotellin tasoa.

Päivää ennen lähtöä soi huoneemme puhelin ja virkailija kysyi "Miksi emme ole jo luovuttaneet huonettamme pois, kun lähtö on tänään? Sanoin, että vasta huomenna.

Siivooja yritti tulla väkisin sisään, vaikka "säppi" oli päällä..

Menimme syömään viimeisenä iltana ja takaisn tullessamme oli huoneemme kortit laitettu pois päältä. Emme meinanneet päästä omaan huoneeseemme.. Uskomatonta!!

Vastaanottovirkailija latasi kortimme ja päässimme huoneeseemme. Ei edes pahoiteltu tapahtunutta..

Johan oli kokemus...

Olemme lähdössä kesällä Kuubaan Havannaan ja sama toimisto.. plaza- hotelli hinta 10 päivää 1299... Maksuaikaa 3 päivää ja maksu pitää maksupäivänä näkyä kolmeen mennessä heillä..
Hankalaa, jos pankki esim: Nooa- pankki..

Mainostetaan osamaksuluottoa.. Kun sitä kysyin sanoi virkailija "- Se on tarkoitettu, vain asiakkaille jotka varaavat matkansa netin kautta???!!! Ehdoissa ei lukenut kyseistä asiaa.. Miksi sitä sitten mainostetaan "ylipäänsä"??

Virkailija ei soittanut takaisn, kun jätin soittopyyntöjä.. Sain itse soitella hänen peräänsä.. Matkat ovat edullisia tavalliselle "duunarille" kuten minä ja mieheni, mutta missä palvelu???

Sama matka, sama hinta ollut, jo netissä 6 viikkoa.. Hintaa nostettiin 100 eurolla sovitusta hinnasta..

Muiden kokemuksia??!! Hyviä, tai vähemmän.. Kiitos!

16

17887

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei ongelmia

      ihmeessä käytättä samaa toimistoa uudelleen jos ensimmäisellä matkallakin on ollut ongelmia, onhan täällä muitakin matkanjärjestäjiä. Kiva kuitenkin tietää että osaa välttää.

      • vesilitra

        Totta kai joskus on sekaannuksia isojenkin matkanjärjestäjien toiminnassa, mutta tuota kertomusta kyllä ihmettelen. Itsellä ei ole Matkapörssistä kokemuksia, mutta jos sovitut asiat kohteessa ei toimi, on parasta asioida suoraan toimiston kanssa ja VAATIA, että asiat tulee kuntoon. Jos tuon kokemuksen perusteella valitsee saman toimiston matkan uudelleen - ihmettelen vakavissani. Vaihtoehtoja on useita.

        Ja se vesilitran hinta oli täysin hanurista. Siis litra vettä 10 €!!! Täyttä soopaa.
        Tietyissä turistikohteissa, joita haukutaan kalliiksi, ja joissa vesijohtoveden käyttöä ei suositella, kannetaan yleensä kämpille semmonen kolmen litran pötikkä. Ja hinta on alle 2 €.


    • Matkatstovirkailija

      Tulin lukaisseeksi kertomuksesi kokemuksistasi koskien Matkapörssiä. Ensinnäkin haluan todeta, että mikäli hotelli ei matkan aikana miellytä, asiasta tulee tehdä valitus heti ongelman ilmettyä, jolloin asialla voidaan vielä tehdä jotain. Kotiin asti ei siis kannata kiukkuansa pidätellä vaan avata suunsa jo matkan aikana.

      Sitten ihmettelit tuota, että matka pitää maksaa niin pian varauksesta. Lentoyhtiöt eivät anna pitää reittilentoja ilman maksua sen pidempään, joillakin yhtiöillä tämä aika on jopa 24 tuntia. Ja jos pankkisi on esim. Nooa, kyseisen matkatoimiston maksuohjeissa sanotaan selvästi, että tällöin tulee lähettää maksukuitti eräpäivään mennessä.

      Ja vielä viimeisenä tuosta osamaksusta. Osamaksusta todetaan yksiselitteisesti, että se koskee lentovarauksia, jotka tehdään internetistä. Ei siis koske matkapaketteja virkailijan kautta tehtynä. Kuulemma tämä palvelu tulee laajentumaan jatkossa, jolloin ehkä muutkin varaukset voi tällä tavalla maksaa. Tämä on kuitenkin suht. harvinaista, että ylipäänsä on osamaksuvaihtoehto!

      Tässä vain muutamia selvityksiä asioihin, toivottavasti nämä auttavat selventämään ihmetyksen aiheita.

      • Matkapörssi

        Olimme soittamassa Suomeen, kun virkailija sanoi, että asia selvitetään aamulla heti virka-aikaan. Hotellissa olimme illalla seitsemän jälkeen.. Hotelli oli siisti ja kaunis, mutta palvelu ei 4 tähteä... Tokavika ilta oli se, kun oltiin ovelle koputtelemaan ja potkimaan ulos huoneesta.. Aamulla lähtö hotellista.

        Tuossa Matkapörssin osamaksulla matkalle "houkutuksessa" ei mainita, että internetinkautta vaan varanneille.. Hinnat täysin samat, vaikka soittaisit sinne joten mikä voi olla ihmeellistä!! Katsoin koko sen jutun läpi... Luvataan nopeaa luottoa.. Ystäväni otti lainaa muualta matkaa varten, kun meni heidän osamaksu juttu sotkuiseksi... Matkahinnat ovat edullisia sen myönnän ja varmasti myös hyviä kokemuksia enkä halua leimata ketään...

        Mutta onhan sekin ikävää, kun luvataan soittaa takaisin matkaan liittyvisä asioissa ja soittoa ei kuulu.. Useita kertoja.. Itse sain soitella takaisinpäin... Otetaan soittopyyntö ja sitten ei soiteta..

        Katsomme miten matkamme Kuubaan menee!!! odotamme matkaa kovasti. Emme tienneet, että Prahassa olisimme voineet soittaa paikalliselle henkilölle joka hoitaa reklamaatio asioita...

        Mutta respassa ei edes tiedetty mikä on voucher!!!! Siis Haloo!! 4 tähteä.. Olihan se aikas fiilis... Olen sentään reissannut 15 eri maassa ja mitään ongelmia ei ole ollut..

        Ja, kun pidimme puoliamme ja sanoimme, että voucher on itsessään hotellivaraus ja maksunsuoritus väittivät vaan vastaan..

        Jatkossa olemme valmeentuneempia...


    • Pilamatkailija

      Kyllähän siitä tietysti menee matka pilalle, jos tulee pari pientä sekaannusta. Niitä kun jauhaa mielessään kaiken aikaa ja närkästyy siivoojan oven avausyrityksestä, voi olla pahalla tuulella kaiken aikaa. Ja ah, vielä koira ruokasalissa ja Prahassa sallitaan jossain ravintolassakin tupakanpoltto! Ranskalainen vesi maksaa Prahassa paljon! Kyllä sitä pitäisi saada halvalla ****-hotellissa. Olipa kamalaa! Aivan hirveää!

      Ja hotelliluokitus oikein neljä tähteä! Eivät osaa edes kirjoittaa vieraskielisiä nimiä erehtymättä!

      Suosittelen kokeilemaan Suomessa viiden tähden hotelleja. Niissä palvelu pelaa. Yhdellä Kuuban matkan hinnalla voisi varmaan viettää vaikka pari yötä Helsingissä hotelli Kämpissä tai lähteä Lappiin *****-hotelliin.

      • 48 maata

        Yhdyn täysin edellisen kirjoittajan mielipiteeseen! Hyvä että sinä vaivauduit, mä en olis jaksanut! Maassa maan tavalla, tupakki röyhyää jne. Menkää Singaporeen, ei tupakansavua mut varmaan jotain muuta valitettavaa... Ja Praha ei ole turistimesta jossa roudataan 3 l pötikät huoneeseen. Se on kaupunki.


    • Syyllinen asiakas

      Me ollaan kaksi kertaa otettu lennot Matkapörssistä osamaksulla. Ei mitään ongelmaa. Homma on toiminut ja ollaan saatu edulliset liput. Muutama päivä sitten otin meille lentoliput jälleen 3 kk osamaksulla. Kun pääsin varauksessa maksun kohdalle ilmoitti sivusto ongelmaa. Yritin uudelleen pari kertaa ja kävin katsomassa sähköpostin. Sinne oli tullut lentojen varausvahvistusviesti sekä "tulosta lentolippusi -viesti".

      Seuraavana päivänä töissä soi puhelin. Matkapörssistä soitettiin ja tervehdyksen jälkeen kysyttiin olenko vielä kiinnostunut lipuista. Sitten sanottiin että niitä ei ole maksettu. Liput kuulemma pitää maksaa. Mä sanoin palaavani asiaan kunhan olen katsonut sähköpostini. Soitin sitten vähän ajan kuluttua takaisin toimistoon ja sanoin että postissani on varausvahvistus ja linkki sivustolle josta saan tulostettua e-ticketit meille. Sitten selvisi että niitä ei olekaan maksettu, vaikka postit tulleet sähköpostiin. Varaus vaan on tehty lennoille ja kun meni matkan tiedoissa kohtaan jossa e-ticketit tulostetaan niin eihän sinne mitään tullut. Ihan kun tämä olisi allekirjoittaneen syytä. En muuten ole noilla kahdella aikaisemmallakana kerralla kun olen lippuja ostanut käynyt katsomassa onnistuuko e-ticketin tulostus. Sain sitten hetken keskustelun jälkeen liput 3 kk osamaksulla.

      Mä olen kuitenkin sitä mieltä että Matkapörssi olisi voinut esittää asian vähän toisella tapaa eikä niin että ensin kyseenalaistetaan asiakkaan halu matkustaa ja sitten syyllistetään siitä että lippuja ei ole maksettu.

      ps. Ollaan pari kertaa käyty Prahassa. Vesipullot kummallakin kerralla ovat olleet hotellissa törkeän kalliita. Ei kannata jättää janon sammuttamista hotellihuoneeseen saakka jos vettä haluaa. Halvempaa ottaa olut baarikaapista tai tilata huonepalvelusta ;) Tosin Prahan kraanavesi taitaa olla ihan hyvän laatuista.

    • dibbadaibaa

      naurattaa :D
      maalaisjärkeä hoi.
      jättäkää lentolaukku kaappiin

    • Kokemuksia

      Hei, otimme n. kuukausi sitten lennot Thaimaahan Matkapörssin osamaksulla. Lensimme Singaporen kautta Phuketiin. Homma toimi mielestäni todella hyvin ja moitteettomasti. Lentoliput ja varausvahvistukset tulivat nopeasti sähköpostiin. Eka laskukin ilmestyi vasta kun oltiin tultu takaisin matkalta. Oma kokemukseni Matkapörssin osamaksusta on siis hyvin positiivinen. :-)

    • turpaan

      No nyt kannattaa matkapörssissä miettiä tarkkaan, että miksi ei missään mainittu kun lähdin turkkiin......ei matkalaukku oikeutta......voi vittu.JA SAATANA 30.4.2017 OLIN TULOSSA GASIPASAN KENTÄLTÄ SUOMEEN FINNAIR LENNOLLA, VAAN EIPÄ OLLUT LENNOLLE TILAA. VOI VITTU ENKÄ MUUTA SANO.....NUKKUNUT YÖNI LENTOKENTÄLLÄ JA TÄNÄÄN SUOMEEN. HOMMATKAA TEKAREITA TOIMISTOLLE MÄ OLEN TULOSSA.........VITUN VITTU.

      • matkamiesmaailmalla

        No, kävitkö toimistolla räyhäämässä, et taida tietää ettei se ole toimiston vika jos lennot on ylibuukattu. En ole koskaan käyttänyt Matkapörssiä, joten siihen en ota kantaa miten hoitavat asiakkaansa. Jos lähtee matkalle on varauduttava ettei kaikki aina suju kuin tromsöössä.
        Varsinkin jos hakee niitä edullisia halpismatkoja on aina suurempi vaara törmätä ongelmiin.


      • Anonyymi

        Nimimerkkisi on turpaan, mutta taidat olla matkalla v.....n. Tervemenoa.


    • Eiikinämatkapössistä

      Varasin matkan matkapössin nettisivulta ja hetken kuluttu sähköpostiini ilmestyi ylimääräinen lasku. Tämä oli kuulemma arvonlisävero. Myyvät arvonlisäverottomilla hinnoilla nettisivullaan ja yllättävät sitten varauksen jälkeen yhtäkkiä ylimääräisellä arvonlisäverolla. Ikinä enää en osta tuolta mitään!!!!

    • matkustaja20

      Matkapörssin osamaksu ja lasku on kyl hyvä! ja ketjun valittajille, aina kannattaa nettiostoksissa itsekin vähän tarkistaa mitä on ostamassa. Minulla on vaan matkapörssistä hyviä kokemuksia... asiakaspalvelustaki

    • Anonyymi

      No jos osamaksulla? Eikö teillä ole luottokorttia niin voitte maksaa matkan heti!

    • Anonyymi

      Olipahan yllätys kun saavuimme Montenegroon hotellille, ja siellä sanottiin että meillä ei ole varausta ja hotelli on täynnä. Otimme yhteyttä Matkapörssiin ja sieltä ei moneen tuntiin kuulunut mitään, odotimme matkalaukkujen kanssa hotellin edessä. Kellokin alkoi olla jo niin paljon että uuden majapaikan löytyminen näytti epätodennäköiseltä, ja kuulimme että muutkin paikat olivat täyteen varattuja. Kuljeksimme pitkin katuja matkalaukkujen kanssa ja joskus illalla tuli tieto että meillä olisi hotelli jossain. Taksikuskin mukaan sinne olisi yli puolen tunnin ajomatka ja se maksaisi 70 euroa, joten päätimme olla lähtemättä sinne. Etsimme majapaikkaa kävellen ja päädyimme nukkumaan jonkun ystävällisen miehen olohuoneeseen, josta maksoimme 30 euroa. Olimme kiitollisia tästä, koska juuri sinä yönä sattui hirveä ukkosmyrsky, ja vähän karua olisi ollut ulkona. Seuraavana päivänä löysimme edullisen majapaikan läheltä ja loppuaika lomasta sujui hyvin.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1585
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1414
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1315
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1258
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1198
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1116
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1116
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1082
    Aihe