Linuxtyyppien tilastojenluenta

Pentti-Nelonen

Huvittavaa miten linuxtyypit lukevat tilastoja. Jos jokin tilasto kertoo IE:n käytön laskusta tms. linuxtyypit hehkuttavat asiaa ja tilasto on tosi kuin vesi.

Mutta voi voi jos tilastot kertovat ikäviä linuxista niin silloin kehitellään salaliittoteorioita ja kyseenalaistetaan tilasto ja tutkimus.

Karuja lukuja, linux näyttää tippuneen alle yhden prosentin, jossin vaiheessahan linux rikkoi huiman yhden prosentin rajan. Taisi olla se miniläppäripiikki ennen kuin ne palautettiin kauppaan tai korvattiin itse XP:llä.

Net Applications selvittää käyttöjärjestelmien osuuksia internetissä:
http://www.tietokone.fi/uutta/uutinen.asp?news_id=36641

10

396

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sinä itse

nyt lukenut tuota tilastoa kuin piru raamattua? Olet kyllä säälittävä tapaus.

• Penguin

Katsos kun Windowseista saadaan nätisti kerättyä faktaa, muunmuassa myyntilukuja ja sellaisia. Linuxsydeemeissä ei tuollaisia ole niin helppo poimia. Toisaalta voitaisiin tietenkin laskea mukaan kaikki digibokxit sun muut härpäkkeet...

Nettiselaaminen ei vaan ole hyvä tapa mitata käyttiksen käyttömääriä. Se on monesti suuntaa antava, mutta ei välttämättä lähelläkään. Etenkään jos eräät tahot rahoittaa näitä tyyppejä ja on myönnetty, että ne ei pidä paikkaansa ihan sylttytehtaalta asti.

Sen sijaan IE:n ja Firefoxin käyttöä voidaan mitata suhteellisen tehokkaasti. Microsoft ainakin tuntee nimeltä joka ikisen koneen, jossa käytetään IE:tä. :P

• KAIKKIA ==> Vale, emävale, tilasto! ;-)

• sulattaa sitä

että rahalla saa. Myös firmalle myönteisiä tilastotuloksia ja kommentteja mediaan! Toisinsanoen mä voisin rahalla ostaa NetApplicationsilta tilaston jossa esim. Mac olisi eniten käytetty ja windows olisi vain 20 % osuudella. Mutta en koe syytä siihen toisinkuin Microsoft joka haluaa vain levittää FUDia.

• .....

...taas vauhdissa. Linuxtyypit seli seli.

• Taannoin..

Ylen teettämässä tutkimuksessa yle todettiin suomen luotettavimmaksi uutislähteeksi. Asiasta uutisoi yle.

• ole mitään asiaa
        ..... kirjoitti:

...taas vauhdissa. Linuxtyypit seli seli.

niin pidä pääsi kiinni niin et vaikuta niin tyhmältä. Kukaan ei tässä ole salaliittoa esittänyt paitsi sä itse. Eikä me olla mitään propellipäitä vaan ihan tavallisia ihmisiä!

• tänne...

Voisin kaivaa tänne tarkat tilastot parin yläpitämäni sivuston lokeista, viimevuoden osalta toisessa Linuxin osuus oli 18% ja toisessa 24% käynneistä, ja Mac käyttäjiä on noiden perusteella ihan kohtuullisesti samoin kuin esim. Solaris ja FreeBSD käyttäjiä. Windowsin osuus jäi molemmissa sivustoissa alle 50%. Sivustot ovat olleet pystyssä 4 ja 6 vuotta ja Windowsin osuus on laskenut kokoajan, viimevuonna tuli tähänasti reiluin pudotus ja tämän vuoden alku (siis vajaa 2kk) Windowsin osuus yhteenlaskettuna noilla kahdella sivustolla alle 40%. Eli noista saisin helposti tilaston jonkamukaan Windowsin käyttö on romahtamassa ja varsinkin Linux ja Solaris rajussa nousussa.

BTW. Kyseisten sivustojen käyttäjistä valtaosa on IT-asiantuntijoita: järjestelmien ylläpitäjiä, koodareita ja vastaavia sekä alaa opiskelevia ja tämä selittää suureltaosin "normaalista" poikkeavan jakauman kävijöiden käyttöjärjestelmissä.

Eli tilastoinnilla saadaan helposti haluttuja tuloksia kun valitaan haluttuun lopputulokseen sopiva tilastointitapa ja tilastoitavat kohteet.

• Sina hjuva mies Pentti sina osta hjuva gallub, mina pista sinullen nyt Penti Neloonen -gallub varivaloloiste, tisgovalo, ljus, ja saihke! VAAin kakstuhat kroona NYT täna ja saat viela kaks pari suggia muga! Hjuva veli miikrosovt ruleta!!

• Liiketemppu

Kun käyrät kääntyi kohti lattiaa, niin käännettiin vain taulua 45 astetta ja kaikki näytti taas hyvältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      213
      1403
    2. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      96
      1266
    3. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      2
      1011
    4. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      9
      908
    5. Minä täällä vaan

Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛
      Ikävä
      86
      880
    6. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      15
      871
    7. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      32
      810
    8. Jos haluat jatkaa tutustumista

Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.
      Ikävä
      57
      796
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      37
      748
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      44
      734
    Aihe