Vakuutusyhtiöt eivät myönnä vammaiselle...

Reino

...henki- tai tapaturmavakuutusta. Vammainen on tietenkin alttiimpi tapaturmille kuin terve ihminen.

Juohtui mieleeni miksi vammaisen pitäisi ottaa lainkaan henkivakuutusta?

8

444

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mitkään vakuutusyhtiöt eivät myönnä minkäänlaista vakuutusta jo todettujen ongelmien vaivoihin,

      ainakin jos jotain suurempaa tulee korvattavaksi, kyllä tarkkaan lukevat sairausketomukiset olisiko kyseessä jo enne havaittu juttu.

      (siksi vauvallekin kannattaa ottaa vakuutus jo ennen syntymää, muussa tapauksessa syntyy usein ongelmia.)

      Ei minullakaan ole mitään henkivakuutusta,
      enkä koskaan aio sellaista hankkia.
      Tapaturmapuolella on pieni vapaa-ajan vakuutus joka on voimassa kaikkialla mailmasssa ja kun matkustelen otan lisäksi vuoden mittaisen matkavakuutuksen, sehän on myös kotimaassa matkoila voimassa.

      • jää ilman

        suurempia operaatioita.
        Luovuttajana kelpaat mutta jos itse tarvitset ei ole yhteiskunnalla varaa. Raha ratkaisee täsäkin tapauksessa. Mikä on ihmisen hinta???


      • ent.tehtaantyttö

        on kaikilla kolmella. Emme tuota jatkuvaa matkavakuutusta ole ottaneet. Emme niin paljon matkustele;) aina erikseen tuo matkavakuutuksen otan jos, pidemmäksi aikaa ulkomaille lähdetään. no jokainen tarpeittensa mukaan,;)

        Hyvin kattaa tuo koko perheen vakuutustarpeen meilläki tuolta osin. Henkivakuutuksissa ei minustakaan ole mitään järkeä.

        t.friidu


      • HTZA
        jää ilman kirjoitti:

        suurempia operaatioita.
        Luovuttajana kelpaat mutta jos itse tarvitset ei ole yhteiskunnalla varaa. Raha ratkaisee täsäkin tapauksessa. Mikä on ihmisen hinta???

        kuolee pois jos se maksaa enemmän kuin tienaa.
        Ja niin käy kaikille muillekin hölmöilijöille.
        Ihmisen hinta määräytyy iän mukaan.
        Nuori ja terve on arvokas, vanha ja sairas, köpö, saa hautausavustuksen, jos sitäkään.
        Ylempänä on asia hyvin kerrottu.
        Ota vakuutus nuorena, vanhana sitä et saa.
        Minusta se on oikein.


      • ent.tehtaantyttö
        HTZA kirjoitti:

        kuolee pois jos se maksaa enemmän kuin tienaa.
        Ja niin käy kaikille muillekin hölmöilijöille.
        Ihmisen hinta määräytyy iän mukaan.
        Nuori ja terve on arvokas, vanha ja sairas, köpö, saa hautausavustuksen, jos sitäkään.
        Ylempänä on asia hyvin kerrottu.
        Ota vakuutus nuorena, vanhana sitä et saa.
        Minusta se on oikein.

        Vakuutusyhtössä kun minäkin nuorena naisena duunissa, niin sit on yks pointti minkä unohdit..vakuutuksia myös tarvitaan.

        Isot vanhingot kun palo-ja vesi- murto ym. Kuka sitten korvaa? Tuon henkivakuutuksen suhteen samaaa mieltä.

        Minäkin kun tuolla Jälleenvakutuspuolla olin niin mittavat ovat korvaukset jos, yhteiskunta (valtio) joutuisi vaikka jonkun ydinreaktiovahingon yksin korvaamaan. Ei siihen ysi valtion budjetti riittäisi...tai vaikka jonku iso valtamerilaiva joka tuolla valtamerillä haaksirikkoutuu...tai iso teollisuuskompleksi...

        Komsii.. komsaa...

        t.friidu


      • xq240
        HTZA kirjoitti:

        kuolee pois jos se maksaa enemmän kuin tienaa.
        Ja niin käy kaikille muillekin hölmöilijöille.
        Ihmisen hinta määräytyy iän mukaan.
        Nuori ja terve on arvokas, vanha ja sairas, köpö, saa hautausavustuksen, jos sitäkään.
        Ylempänä on asia hyvin kerrottu.
        Ota vakuutus nuorena, vanhana sitä et saa.
        Minusta se on oikein.

        parikymmentä vuotta sitten. Silloin en tiennyt, että tulee kremppoja, jotka vaativat leikkauksia, kroonisia sairauksia etc. Sairaus hoidetaan nopeasti ja asiallisesti maksut maksaa vakuutusyhtiö.

        Nyt siitä nuorena otetusta vakuutuksesta on todella paljon hyötyä. Maksaa on saanut, mutta ainahan vakuutus on riskin hallintaa.

        Olen ollut tosi tyytyväinen, kun ei ole tarvinnut julkistapuolta käyttää.


    • Tyytyväinen työtön.

      Pallolaajennuksen myötä loppuivat työtkin. Olin keikkamies, ulkomaan komennuksilla. Vakuutusyhtiö ei antanut matkavakuutusta pallolaajennukseen vedoten. Säikähdin itsekin niin, että olen jokaisessa työpaikkahaastattelussa maininnut asiasta. Eipä ole töitä tarjottu. Elelenpä loppuikäni hyvällä omallatunnolla veronmaksajien rahoilla. Olenhan itsekin veroja elämäni aikana paljon maksanut.

      • ent.tehtaantyttö

        onkohan nuo tiukentaneet, tuota ehtoa myös tässä lyhyemmässä matkavakuutuksessa? Tuolle minunkin miehelleni kun sama toimenpide tehtiin...ja reissuun ollaan suunniteltu että, alkukesästä lähdetään, jos...kaikki hyvin.

        Osanottoni. Otanhan elämä rauhallisesti nyt. Tsemppiä sulle;

        t.friidu


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      938
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      668
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      631
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      576
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe