Verkko kertoo liikaa käsistä

The Rat

Pistipä eilen Bossilla pelaillessa silmään verkon taipumus kertoa kipatuista käsistä. Tämä ei mielestäni pokeriin kuulu (televisioiduissa turnauksissa voi toki jälkikäteen osan vihujen käsistä katsastaa).

Tätä tapahtui kahdella tavalla. Hieman monimutkaisempi on voittotodennäköisyyksien ilmoittaminen all-in -tilanteessa. En tarkkaan kättä muista, mutta turnin jälkeen pöydässä oli kolme ässää. Katsoin, että tarvitsen akan voittaakseni potin, outteja siis mielestäni kolme. Softa ilmoittaa voittotodennäköisyydet 100/0. Toisin sanoen, se kertoo, että kaikki kolme akkaa on kipattu muitten pelaajien toimesta. Tuosta ei ehkä vielä paljoa hyötyä ole, mutta kolmen pelaajan tilanteessa on toisinaan helppoa arvioida kolmannen pelaajan kipattua kättä vastaavasti...

Pahempikin outous löytyi. Sittarin alkuvaiheissa flopin katsoi kaksi pelaajaa. Chekkailivat ja minireissailivat showdowniin asti, kummankaan osoittamatta haluavansa pottia itselleen.

Syykin selvisi, kun toinen pelaaja näytti AT, osumatta mihinkään. Toinen kippasi kätensä sitä esittelemättä. Viestialueella jakaja ilmoitti tämän AT-pelaajan voittaneen pelin jätkäparilla, kymppihain kanssa (JJ siis pöydässä).

Mitä on porukka mieltä moisesta? Esimerkiksi itse kippaan automaattisesti kaikki häviävät kädet, jotteivat vihut saisi turhaa tietoa siitä, millä olen pelannut.

15

673

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uygoyg

      En näe ongelmaa, koska se on kaikille sama.

      Ja selviäähän esim jälkimmäisessä tilanteessa kipattu käsi kaikissa verkoissa, joissa toimii pokertracker (se siis suoraan läväyttää pöytään ton Ax). Ja lopuissakin sen pitäisi selvitä hand historysta.

      • The Rat

        Toimiikohan tuo bossin verkossa? Pokertrackerin mukaan: "(auto) sites like ..." - mitä ihmeen autosaitteja? :)
        Ilmeisesti siis toimii. Pitääpä hommata & kokeilla.

        Aika erikoista, jos tuo näyttää käden, jonka nimen omaan kippaa näyttämättä.

        Tilanne voi toki olla kaikille sama, mutta minusta tämä ei ole normaali käytäntö pokerissa. Tomivatko muut verkot tällä tavalla, vai onko kyseessä Bossin outous?


      • bossin verkossa
        The Rat kirjoitti:

        Toimiikohan tuo bossin verkossa? Pokertrackerin mukaan: "(auto) sites like ..." - mitä ihmeen autosaitteja? :)
        Ilmeisesti siis toimii. Pitääpä hommata & kokeilla.

        Aika erikoista, jos tuo näyttää käden, jonka nimen omaan kippaa näyttämättä.

        Tilanne voi toki olla kaikille sama, mutta minusta tämä ei ole normaali käytäntö pokerissa. Tomivatko muut verkot tällä tavalla, vai onko kyseessä Bossin outous?

        all-in tilanteissa ei aukaista kortteja ennen ku riverin jälkeen vasta..???? mite on?


      • käteispöydissä...... tä?
        bossin verkossa kirjoitti:

        all-in tilanteissa ei aukaista kortteja ennen ku riverin jälkeen vasta..???? mite on?

        turnauksissa kyllä. tä? vammanen verkko se on. tä? ei mitään todellisuutta vastaavaa shaittia.. bujaka!


      • The Rat
        bossin verkossa kirjoitti:

        all-in tilanteissa ei aukaista kortteja ennen ku riverin jälkeen vasta..???? mite on?

        All-in tilanteessa kortit näytetään, ja ainakin sittareissa heti kun lisää merkkejä ei ole tulossa. Ongelma onkin normaali show-down, jossa joku tunnustaa häviävänsä kun edeltä näytetään parempi peli ja kippaa omat korttinsa.


      • se outous
        The Rat kirjoitti:

        All-in tilanteessa kortit näytetään, ja ainakin sittareissa heti kun lisää merkkejä ei ole tulossa. Ongelma onkin normaali show-down, jossa joku tunnustaa häviävänsä kun edeltä näytetään parempi peli ja kippaa omat korttinsa.

        Samahan tuo on ongamella, enkä koe sitä ihmeelliseksi.


      • ongamella lätyt
        se outous kirjoitti:

        Samahan tuo on ongamella, enkä koe sitä ihmeelliseksi.

        avataan joka all-in tilanteessa. hhhohohohmo


    • lollerzzz

      Aika erikoista tosiaan, jos ottaa huomioon noissa todennäköisyyksissä kipatut kädet. Mutta eipä tuolla silti mitään merkitystä ole. Eihän siitä paljon iloa, ole vaikka tietäisit muitten kortit, kun omat merkit on jo keskellä. :)

      "Pahempikin outous löytyi. Sittarin alkuvaiheissa flopin katsoi kaksi pelaajaa. Chekkailivat ja minireissailivat showdowniin asti, kummankaan osoittamatta haluavansa pottia itselleen.

      Syykin selvisi, kun toinen pelaaja näytti AT, osumatta mihinkään. Toinen kippasi kätensä sitä esittelemättä. Viestialueella jakaja ilmoitti tämän AT-pelaajan voittaneen pelin jätkäparilla, kymppihain kanssa (JJ siis pöydässä).

      Mitä on porukka mieltä moisesta? Esimerkiksi itse kippaan automaattisesti kaikki häviävät kädet, jotteivat vihut saisi turhaa tietoa siitä, millä olen pelannut. "

      Missä kohtaa se outous oli?

      • The Rat

        Jos minä kippaan käteni, siihen on yleensä syy. Ja se syy on se, etten halua muiden tietävän, millä pelasin.

        Pokeriverkolla on käsittääkseni tässä kaksi järkevää vaihtoehtoa. Joko kunnioittaa kippaustani ja jättää kertomatta mitä minulla oli, tai kertoa joka tapauksessa mitä minulla oli.

        Sen sijaan vaihtoehto 3, joka kertoa tietyissä tilanteissa jotain kädestä, on minusta edellene outo. Esimerkiksi tuossa tiedämme, että kipanneella pelaajalla oli Ax, jossa x < 10.

        Ei ehkä hirveän merkityksellistä, mutta aika outoa. :)


      • lollerzzz
        The Rat kirjoitti:

        Jos minä kippaan käteni, siihen on yleensä syy. Ja se syy on se, etten halua muiden tietävän, millä pelasin.

        Pokeriverkolla on käsittääkseni tässä kaksi järkevää vaihtoehtoa. Joko kunnioittaa kippaustani ja jättää kertomatta mitä minulla oli, tai kertoa joka tapauksessa mitä minulla oli.

        Sen sijaan vaihtoehto 3, joka kertoa tietyissä tilanteissa jotain kädestä, on minusta edellene outo. Esimerkiksi tuossa tiedämme, että kipanneella pelaajalla oli Ax, jossa x < 10.

        Ei ehkä hirveän merkityksellistä, mutta aika outoa. :)

        En edelleenkään tajua, mitä yrität sanoa.

        Tuossa esittämässäsi kädessä AT-pelaaja näytti korttinsa, jota toinen ei pystynyt voittamaan ja muckasi kätensä.

        Onko kyse kenties siitä, että muckatut kortit näkee handhistorysta, kuten ainakin ongamella? Bossista en tiedä.


      • The Rat
        lollerzzz kirjoitti:

        En edelleenkään tajua, mitä yrität sanoa.

        Tuossa esittämässäsi kädessä AT-pelaaja näytti korttinsa, jota toinen ei pystynyt voittamaan ja muckasi kätensä.

        Onko kyse kenties siitä, että muckatut kortit näkee handhistorysta, kuten ainakin ongamella? Bossista en tiedä.

        Kyse on siitä, että kun pöydässä on JJ ja pelaajalla kädessä AT, on hänellä siis pari JJ A-hailla.

        Kun jakaja kertoo hänen voittavat pari JJ T-hailla, tulee hän samalla kertoneeksi, että vastustajan kipatusta kädestä löytyi ässähai, vaan ei kymppiä tai suurempaa sen seuraksi. :)


      • lollerzzz
        The Rat kirjoitti:

        Kyse on siitä, että kun pöydässä on JJ ja pelaajalla kädessä AT, on hänellä siis pari JJ A-hailla.

        Kun jakaja kertoo hänen voittavat pari JJ T-hailla, tulee hän samalla kertoneeksi, että vastustajan kipatusta kädestä löytyi ässähai, vaan ei kymppiä tai suurempaa sen seuraksi. :)

        Ai jaa. No nyt tajusin. :)

        Eipä tuolla nyt kyllä silti juurikaan mitään merkitystä ole. Aika jännä kyllä, että vastustjan kortit kerrotaan tällä tavalla epäsuorasti. Monilla saiteillahan muckatut kortit näkee handhistorysta.


      • et sillei hei!
        lollerzzz kirjoitti:

        Ai jaa. No nyt tajusin. :)

        Eipä tuolla nyt kyllä silti juurikaan mitään merkitystä ole. Aika jännä kyllä, että vastustjan kortit kerrotaan tällä tavalla epäsuorasti. Monilla saiteillahan muckatut kortit näkee handhistorysta.

        joka fkin all-in vitun tilanteessa vittu kuuluu vitun sääntöjen vittu mukaan avata vitun kortit vitun spedet vittu.


      • yleensä sen vuoksi
        The Rat kirjoitti:

        Jos minä kippaan käteni, siihen on yleensä syy. Ja se syy on se, etten halua muiden tietävän, millä pelasin.

        Pokeriverkolla on käsittääkseni tässä kaksi järkevää vaihtoehtoa. Joko kunnioittaa kippaustani ja jättää kertomatta mitä minulla oli, tai kertoa joka tapauksessa mitä minulla oli.

        Sen sijaan vaihtoehto 3, joka kertoa tietyissä tilanteissa jotain kädestä, on minusta edellene outo. Esimerkiksi tuossa tiedämme, että kipanneella pelaajalla oli Ax, jossa x < 10.

        Ei ehkä hirveän merkityksellistä, mutta aika outoa. :)

        ettei muut tiedä millä pelasit.. hahhahaaha vittu sä poju oot naurettava jannu hahhaahha LOL


      • The Rat
        yleensä sen vuoksi kirjoitti:

        ettei muut tiedä millä pelasit.. hahhahaaha vittu sä poju oot naurettava jannu hahhaahha LOL

        Miksi sinä showdownissa kippaat kätesi?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe