Kelpaako Poste Restante laskutusosoitteeksi??

jelppiä!

Moi!

Meille tuli ero miehen kanssa, ei olla missään tekemisissä keskenämme enään.
Minulla ei ole omaa asuntoa, olen luuhannut kenenkin kaverin nurkissa, asuntoasiasta ei ole mitään tietoa.. Olen "salaa" hakenut mieheni postilaatikosta postin tai sitten hän on sen heittänyt pihalle. Joten ajattelin tuollaista poste restante osoitetta, mutta kelpaako se laskututosoitteeksi laskuttajille?
Siihen asti vaan, kunnes saisin oman asunnon taas ja sen osoitteen..

8

2775

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ()()()()()

En valitettavasti tiedä, mutta kysy Postista. Uskon, että siellä asiantunteva henkilökunta tietää.

Onnea asunnon etsintään.

• kelpaa...

Käännät sinne vain kaikki postisi, onnistuu kyllä! Ne pitää vaan muistaa käydä hakemassa sieltä aina, muutoin ne käännetään takaisin. Tsemppiä!

• hnklclöklösaz

Eihän sinun tarvitse ilmoittaa laskun lähettäjälle poste restantea. Ilmoitat vain postiin osoitteenmuutokseksi poste restant.

• kelpaa...

se on virallinen postiosoitus osoite sinulle vaikka asuntosoitetta ei olisi.
      Nim.merkki 3 vuoden kokemus....

• En ymmärrä

Kun tuollainen "Poste Restante" -osoite ei ole mitenkään kiinteä, eikä sitä tarvitse mitenkään erikseen sopia (eli kuka hyvänsä voi ilmoittaa minkä hyvänsä postin "Poste Restante" -osoitteekseen, vaikka ei asu lähimaillakaan, ja sitten vain mennä tiskille ja sanoa "Olen Maija Nieminen, onko minulle postia" ja saa kaikki Maija Niemiselle tulleet kirjeet), niin miten kukaan firma suostuu myymään laskulla tuollaiseen osoitteeseen? Eihän sitä ihmistä saa mitenkään kiinni jos jättää maksamatta?

• Ilmanvakituistaosoitetta

Voi hyvänen aika. Postista et saa muiden postia, koska henkilöllisyystodistusta vastaan saa oman postinsa postista. Tai jos joku toinen hakee postit, sillä pitää olla valtakirja tältä ihmiseltä, jonka postia haetaan. Ja toiseksi: mitä v....ua laskuttaja välttämättä tarvitsee osoitetta, kun sähköpostiinkin nykyään saa laskut. Ja itse kun olen laskulla aikaan ostanut, siihen piti ilmoittaa henkilötunnus koska he tarkastavat luottotiedot. Se, että ihmisellä on Poste restante -osoite, ei tarkoita, että hän on jotenkin epäluotettava tms. Monella on pakonsanelema juttu. Itse oli pakko myydä talo, kun ei varat antanut periksi pitää omakotitaloa. Ostin loma-asunnon, johon ei saa vakituista osoitetta. Johonkin postit kuitenkin pitää saada. Sopivaa asuntoa (vuokra sellaista) en ole vielä löytänyt. Että itsellä on kyllä raha-asiat tosi hyvin hoidossa, joten laskuni maksan, mitä tulee eikä ole luottotieto-ongelmia. Katto on pään päällä, vaikka osoitetta ei ole.....mieluummin näin, kun veneen alla!!!

• ajw

Poste Restante eli nouto posti...

- Kelpaa laskutus osoitteeksi siinä missä muutkin osoitteet. (Se on sinun asiasi minne laskusi haluat.)

- Haetaan postista henkilöllisyys todistusta näyttämällä.

- Posti numero määrää konttorin johon postit tulevat.

Mulla on ollut jo vähän aikaa poste restante osoite. Sen lisäks postilta saa sellatteen palvelun jossa postit ohjataan toiseen osoitteeseen. Oli muistaakseni 16-17 euroo kuukaudessa. Siittä on hyötyä jos vaikka käy sesonki töissä vähän aikaa.

• PosteljooniPate

Vähän tarkennusta tuohon edelliseen että postin siirto maksaa n. 20€/vuosi ei kuukausi. Marssit postiin ja sanot että tarvit postinsiirron tähän postiin siitä edellisestä osoitteesta. Ja lisäksi ilmoitat samalla kaavakkeella mastraattiin osoitteen muutoksesta. On myös mahdollista hommata postilokero, mutta hinnasta en osaa sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      31
      3972
    2. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1533
    3. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      245
      1466
    4. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1222
    5. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      81
      1004
    6. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      129
      1000
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      254
      978
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      62
      949
    9. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      943
    10. Kaipaan sua, Jii

Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂
      Ikävä
      56
      775
    Aihe