Kelpaako Poste Restante laskutusosoitteeksi??

jelppiä!

Moi!

Meille tuli ero miehen kanssa, ei olla missään tekemisissä keskenämme enään.
Minulla ei ole omaa asuntoa, olen luuhannut kenenkin kaverin nurkissa, asuntoasiasta ei ole mitään tietoa.. Olen "salaa" hakenut mieheni postilaatikosta postin tai sitten hän on sen heittänyt pihalle. Joten ajattelin tuollaista poste restante osoitetta, mutta kelpaako se laskututosoitteeksi laskuttajille?
Siihen asti vaan, kunnes saisin oman asunnon taas ja sen osoitteen..

8

2656

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ()()()()()

      En valitettavasti tiedä, mutta kysy Postista. Uskon, että siellä asiantunteva henkilökunta tietää.

      Onnea asunnon etsintään.

    • kelpaa...

      Käännät sinne vain kaikki postisi, onnistuu kyllä! Ne pitää vaan muistaa käydä hakemassa sieltä aina, muutoin ne käännetään takaisin. Tsemppiä!

    • hnklclöklösaz

      Eihän sinun tarvitse ilmoittaa laskun lähettäjälle poste restantea. Ilmoitat vain postiin osoitteenmuutokseksi poste restant.

    • kelpaa...

      se on virallinen postiosoitus osoite sinulle vaikka asuntosoitetta ei olisi.
      Nim.merkki 3 vuoden kokemus....

    • En ymmärrä

      Kun tuollainen "Poste Restante" -osoite ei ole mitenkään kiinteä, eikä sitä tarvitse mitenkään erikseen sopia (eli kuka hyvänsä voi ilmoittaa minkä hyvänsä postin "Poste Restante" -osoitteekseen, vaikka ei asu lähimaillakaan, ja sitten vain mennä tiskille ja sanoa "Olen Maija Nieminen, onko minulle postia" ja saa kaikki Maija Niemiselle tulleet kirjeet), niin miten kukaan firma suostuu myymään laskulla tuollaiseen osoitteeseen? Eihän sitä ihmistä saa mitenkään kiinni jos jättää maksamatta?

      • Ilmanvakituistaosoitetta

        Voi hyvänen aika. Postista et saa muiden postia, koska henkilöllisyystodistusta vastaan saa oman postinsa postista. Tai jos joku toinen hakee postit, sillä pitää olla valtakirja tältä ihmiseltä, jonka postia haetaan. Ja toiseksi: mitä v....ua laskuttaja välttämättä tarvitsee osoitetta, kun sähköpostiinkin nykyään saa laskut. Ja itse kun olen laskulla aikaan ostanut, siihen piti ilmoittaa henkilötunnus koska he tarkastavat luottotiedot. Se, että ihmisellä on Poste restante -osoite, ei tarkoita, että hän on jotenkin epäluotettava tms. Monella on pakonsanelema juttu. Itse oli pakko myydä talo, kun ei varat antanut periksi pitää omakotitaloa. Ostin loma-asunnon, johon ei saa vakituista osoitetta. Johonkin postit kuitenkin pitää saada. Sopivaa asuntoa (vuokra sellaista) en ole vielä löytänyt. Että itsellä on kyllä raha-asiat tosi hyvin hoidossa, joten laskuni maksan, mitä tulee eikä ole luottotieto-ongelmia. Katto on pään päällä, vaikka osoitetta ei ole.....mieluummin näin, kun veneen alla!!!


    • ajw

      Poste Restante eli nouto posti...

      - Kelpaa laskutus osoitteeksi siinä missä muutkin osoitteet. (Se on sinun asiasi minne laskusi haluat.)

      - Haetaan postista henkilöllisyys todistusta näyttämällä.

      - Posti numero määrää konttorin johon postit tulevat.

      Mulla on ollut jo vähän aikaa poste restante osoite. Sen lisäks postilta saa sellatteen palvelun jossa postit ohjataan toiseen osoitteeseen. Oli muistaakseni 16-17 euroo kuukaudessa. Siittä on hyötyä jos vaikka käy sesonki töissä vähän aikaa.

      • PosteljooniPate

        Vähän tarkennusta tuohon edelliseen että postin siirto maksaa n. 20€/vuosi ei kuukausi. Marssit postiin ja sanot että tarvit postinsiirron tähän postiin siitä edellisestä osoitteesta. Ja lisäksi ilmoitat samalla kaavakkeella mastraattiin osoitteen muutoksesta. On myös mahdollista hommata postilokero, mutta hinnasta en osaa sanoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onks sulle väliä, jos jokin kaivattusissa

      ei ole täydellistä? Esim. venytysmerkit, arvet, selluliitti, epäsymmetriset rinnat, vinot hampaat jne?
      Ikävä
      85
      4550
    2. Ei sinussa ollut miestä

      Selvittämään asioita vaan kipitit karkuun kuin pikkupoika.
      Ikävä
      127
      3958
    3. Shokkiyllätys! 31-vuotias Hai asuu vielä "kotona" - Anna-vaimon asenne ihmetyttää: "No ei tämä..."

      Hmmm, mitenhän sitä suhtautuisi, jos aviomies/aviovaimo asuisi edelleen lapsuudenperheensä kanssa? Tuore Ensitreffit-vai
      Ensitreffit alttarilla
      33
      2521
    4. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      197
      1535
    5. Wiisaat Lappajärvellä iät.

      Nyt nimiä listaan menneistä ja nykyisistä Wiisaista Lappajärveläisistä. Itseäkin voi tuoda esille kaikessa Wiisaudessa.
      Lappajärvi
      12
      1286
    6. Missä Steffe hiihtää?

      Missä reppuli luuraa? Ei ole Seiskassa mitään sekoiluja ollut pariin viikkoon? Onko jo liian kylmä skulata tennistä ulko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1243
    7. Olet elämäni rakkaus

      On ollut monia ihastumisia ja syviäkin tunteita eri naisia kohtaan, mutta sinä olet niistä kaikista ihmeellisin. Olet el
      Ikävä
      36
      1198
    8. Ratkaiseva tekijä kiinnostuksen heräämisessä

      Mikä tekee deittikumppanista kiinnostavan? Mitä piirrettä arvostat / et arvosta?
      Sinkut
      62
      1193
    9. Milloin nainen, milloin?

      Katselet ja tiedän, että myös mieli tekee. Voisit laittaa rohkeasti viestin. Tiedät, että odotan. Ehkä aika ei ole vielä
      Ikävä
      61
      1153
    10. Olen menettänyt yöunet kokonaan

      Nytkin vain tunnin nukkunut. En tiedä johtuuko se sinusta vai tästä palstasta. Olis mukava nähdä oikeasti eikä arvuutel
      Tunteet
      17
      1065
    Aihe