"Herra, kenen tykö... ?

Semper.Fidelis

"Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme?
Sinulla on iankaikkisen elämän sanat;" Joh. 6:68

Nuo Pietarin paljon puhuvat sanat olivat vastaus Jeesuksen kysymykseen:
"Tahdotteko tekin mennä pois?" Jeesus oli edellä pitänyt 'kovan puheen', josta
loukkaantuneina monet opetuslapsista vetäytyivät pois seuraamasta Jeesusta.

Meidänkin päivinämme Jumala ajallaan johtaa jokaisen opetuslapsen sellaiseen
puhutteluun, jossa lihallisen ja itsekkään mielen pois paneminen sekä oman
ristin ottaminen on väistämätön edellytys Jeesuksen todelliselle seuraamiselle.
Sellaiset koetuksen hetket ovat elämässämme niitä ahtaita portteja, joista
meidän on nöyrtyen käytävä läpi päästäksemme sisälle iankaikkiseen elämään.

Koetuksen hetkellä Pietari joutui katkerasti kokemaan lihassaan asuvan heikkouden:
hän KIELSI Mestarinsa Jeesuksen. Mutta ei Pietarin usko siihen tappioon kadonnut!
Hän tuli takaisin ja ryhtyi Jeesuksen kehotuksen mukaisesti vahvistamaan veljiään.

Pietarin tavoin minäkin tahdon tehdä: Jumalan armon alle päästyäni haluan pysyä
Jeesuksen tykönä ja vahvistaa uskoani päivittäin Jumalan Sanalla ja rukouksella.

Kaikki me, jotka olemme tulleet Vapahtajamme Jeesuksen tykö, kehottakaamme ja
vahvistakaamme lähimmäisiämme ja kanssaveljiämme näillä apostoli Pietarin sanoilla:

"Ja tulkaa hänen tykönsä, elävän kiven tykö, jonka ihmiset tosin
ovat hyljänneet, mutta joka Jumalan edessä on valittu, kallis,

Sillä te olitte "eksyksissä niinkuin lampaat", mutta nyt te olette
palanneet sielujenne paimenen ja kaitsijan tykö." 1.Piet. 2:4,25
_ _ _ _ _ _ _

Yhdenkään ihmisen omat oppisovellukset tai elämäntarinat eivät tuo meille apua.
TODELLISEN avun saamme yksin JEESUKSEN, sielujemme Hyvän Paimenen tyköä!

50

1033

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • morsian.

Menen tänne, kun käärme sanoi ensimmäisille ihmisille;

ette suinkaan kuole.

On ollut puhetta vastaan ja puolesta.

onko helvetissä ikuisuus

Se on kuulkaa tosi, helvetissäkin on ikuisuus.

Koska meidät luotiin ikuisuus olennoiksi eli ihmisiksi.

• vapaan tahdon. Meidän on jokaisen tehtävä omat valintamme ja kannettava myös vastuu valintojemme seurauksista.

Aadam ja Eeva tekivät väärän valinnan, väärän päätöksen käärmeen edessä.

Meidän ratkaiseva valintamme tulee eteemme siinä, kun Jumala kutsuu meitä seuraamaan Poikaansa Jeesusta ja antamaan koko elämämme Hänelle.

Se valinta ja ratkaisu on tehtävä ehyellä sydämellä ilman vilppiä. Se valinta ratkaisee iäisyytemme: saammeko iankaikkisen elämän vai joudummeko kadotukseen? Ainakin periaatteessa hyvin yksinkertaista - Jeesuksen puolesta vai Jeesusta vastaan, siinä valintamme paikka!

• vihaansa yllä !!!

Koores oli herra! Muinaisen Persian Kuningas ja yksi hallitsija. Hänestä polveutuu tuo sana herra juutalaiseen kirjallisuuteen. Häntä kutsuttiin herraksi. Josta sitten juonnettiin tämä herra tarkoittamaan jotakin muuta, ylimaallista. Nykyään
      tiedetään melkoisen tarkalleen että persialaiset olivat taikauskoista väkeä jotka antoivat myöskin
      sisältöä juutalaiseen uskontoon. Kuten oli jo aikaisemmin tehneet mm sumeria ja meeedia sekä egypti monen outoina ja kirjavine uskontoineen ja kulttuureineen.

Herra sana johdettiin sitten myös suomenkieleen vähän samoja polkuja pitkin. Elikä vanhojen kirjoitusten avulla. Samansukuisia yliste sanoja ovat esim sir, lady, don, madonna ja monet muut ihmisen keksimät luokkajakoja ja kasteja tekevät sanat!

Sen vuoksi on vaarallista tuoda omia oppeja tänne ja selittää ne sellaiseksi opiksi joilla Kristus
      opetti. Kuten siis tuo sinunkin. Pietari kielsi Jeesuksen koska hänelle käsky siihen tuli paljon korkeammalta tasolta. Pietari oli uskollinen sille Isälle jonka valtakunnasta Kristus kertoi.
      Eikä suinkaan Kristus puhunut joistakin sieluista opetuksiensa yhteydessä vaan hengistä jotka asuivat hänen Isänsä rakentamissa temppeleissä. Asiaa voi vrt Kristuksen puheeseen jossa hän sanoo kuulijoille että vaikka te tämän temppelin (osoittaen itseäään) hajoittaisitte osiin niin minä kokoan sen takaisin kolmessa päivässä. Henki asuu/oleilee kehossamme ja kehomme on temppeli jota ei saa saastuttaa vierailla opeillakaan.

• totuus ja elämä. Vain yksin Häneen uskomalla me voimme pelastua joutumasta iankaikkiseen eroon Jumalasta, kadotukseen.

Kirjoitat: >>Pietari kielsi Jeesuksen koska hänelle käsky siihen tuli
        paljon korkeammalta tasolta.

• Trubaduuri
        Semper.Fidelis kirjoitti:

totuus ja elämä. Vain yksin Häneen uskomalla me voimme pelastua joutumasta iankaikkiseen eroon Jumalasta, kadotukseen.

Kirjoitat: >>Pietari kielsi Jeesuksen koska hänelle käsky siihen tuli
        paljon korkeammalta tasolta.

Et sinä ole hyvä ja oikea Paimen. Ymmärrä sekin nyt jo! Eikä raamattu opeta, raamattu on kirja. Miksi sinä kylvät epäuskoa kehoittamalla ihmisiä turvautumaan kirjaan. Kun pitäisi turvautua iankaikkiseen Isään, taivaalliseen Isään. Siis Isään, jonka tuntemusta Kristus opetti hyvin.

Kristus sanoi: "Minä olen(siis Luoja on) tie, totuus ja elämä!" Katsos tuohon aikaan Kristus mieluusti käytti sanaparia 'minä olen', joka tarkoitti siihen aikaan Luojaamme. Asian tolan voit tarkistaa ihan itse. Sillä tiedän jotta osaat kyllä lukea, vaikket juuri ymmärräkkään raamatun teksteistä yhtikäs mittää.

Ja muistutukseksi justiinsa vain sinulle! Sinä et voi tietää sitä jota Pietari silloin tunti, tiesi ja ketä totteli. Et ole edes Luojan, taivaallisen Isän ajatuksen haiku, saatikka sitten kaiku.

• täälläkin.
        Trubaduuri kirjoitti:

Et sinä ole hyvä ja oikea Paimen. Ymmärrä sekin nyt jo! Eikä raamattu opeta, raamattu on kirja. Miksi sinä kylvät epäuskoa kehoittamalla ihmisiä turvautumaan kirjaan. Kun pitäisi turvautua iankaikkiseen Isään, taivaalliseen Isään. Siis Isään, jonka tuntemusta Kristus opetti hyvin.

Kristus sanoi: "Minä olen(siis Luoja on) tie, totuus ja elämä!" Katsos tuohon aikaan Kristus mieluusti käytti sanaparia 'minä olen', joka tarkoitti siihen aikaan Luojaamme. Asian tolan voit tarkistaa ihan itse. Sillä tiedän jotta osaat kyllä lukea, vaikket juuri ymmärräkkään raamatun teksteistä yhtikäs mittää.

Ja muistutukseksi justiinsa vain sinulle! Sinä et voi tietää sitä jota Pietari silloin tunti, tiesi ja ketä totteli. Et ole edes Luojan, taivaallisen Isän ajatuksen haiku, saatikka sitten kaiku.

Tiesitkö. Tuo kaverihan, semper.fidelis on se sama härskitys joka näitä toisten käyttämiä nimimerkkiä anastaen käyttää hyväkseen. On tehnyt sitä vuosia.

• Trubaduuri
        täälläkin. kirjoitti:

Tiesitkö. Tuo kaverihan, semper.fidelis on se sama härskitys joka näitä toisten käyttämiä nimimerkkiä anastaen käyttää hyväkseen. On tehnyt sitä vuosia.

Asiaa hieman miettineenä, päätellyt.
        Ja toden totta, kyllä pimeydellä on valtava tarve näyttää valkeudelta yltympäriinsä, mettei sekään huomaa totista valkeutta, on se niin sokea. ;)

• Trubaduuri kirjoitti:

sinulle on kertynyt minua kohtaan? No sehän on toisaalta yhdentekevää - arvelen, että me vain ymmärrämme toisiamme puutteellisesti, siinä suurin syy 'kitkaiseen kommunikointiin' meidän välillämme..

Minä EN OLE mikään paimen, olenko sellaista jossain kehunut?

Raamattu nimenomaan opettaa. Sitä ilmaisua kyllä voi hyvin käyttää jo sen takia, että koko teos on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta. Mihinkään 'kirjaan' en ole kehottanut turvautumaan. Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala ja iankaikkinen pelastuksemme on Hänen ainokaisessa Pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa.

Pietarin ajatuksia tai tunteita en ole tarkoittanut sen enempää kuvata kuin mitä Raamattu niistä meille ilmoittaa.

Hyvää päivän jatkoa sinulle Trubaduuri yhden kehotuksen säestämänä:

- jätähän ne kaunaiset viestit vähemmälle ja keskity ilosanomaan Kristuksessa :)

• täälläkin. kirjoitti:

löydät vielä edestäsi, sillä teoistamme meidät kaikki tuomitaan.

Tämä on rakkaudellinen muistutus sinulle, tee parannus ja usko evankeliumi!

• Semper.Fidelis kirjoitti:

sinulle on kertynyt minua kohtaan? No sehän on toisaalta yhdentekevää - arvelen, että me vain ymmärrämme toisiamme puutteellisesti, siinä suurin syy 'kitkaiseen kommunikointiin' meidän välillämme..

Raamattu nimenomaan opettaa. Sitä ilmaisua kyllä voi hyvin käyttää jo sen takia, että koko teos on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta. Mihinkään 'kirjaan' en ole kehottanut turvautumaan. Meidän turvamme on ikiaikojen Jumala ja iankaikkinen pelastuksemme on Hänen ainokaisessa Pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa.

Pietarin ajatuksia tai tunteita en ole tarkoittanut sen enempää kuvata kuin mitä Raamattu niistä meille ilmoittaa.

- jätähän ne kaunaiset viestit vähemmälle ja keskity ilosanomaan Kristuksessa :)

"Minä EN OLE mikään paimen, olenko sellaista jossain kehunut?"

Paimen et todella ole, mutta Saatanan rakkauteen viettelijä olet.
        Juuri tällainen, josta Jeesus varoittaa, jos et millään muulla
        konstilla pysty olemaan totuutta rienaamasta, ja Totuuden Hengen
        kirjoituksia poistattamatta, niin ota todesta tämä Jeesuksen kehotus:

"Voi tätä maailmaa ja sen viettelyksiä! Viettelysten täytyy kyllä
        tulla, mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta ne tulevat.

Jos kätesi tai jalkasi viettelee sinua, hakkaa se poikki ja heitä pois.
        Onhan sinun parempi, että käsipuolena tai jalkapuolena pääset
        sisälle elämään, kuin että sinut molemmat kädet tai jalat tallella
        heitetään ikuiseen tuleen.

Ja jos silmäsi viettelee sinua, repäise se irti ja heitä se menemään.
        Onhan parempi, että silmäpuolena pääset sisälle elämään, kuin
        että sinut molemmat silmät tallella heitetään helvetin tuleen.

Katsokaa, ettette halveksi yhtäkään näistä vähäisistä. Sillä minä
        sanon teille: heidän enkelinsä saavat joka hetki taivaissa joka
        hetki katsella minun taivaallisen Isäni kasvoja."

• rakkikoira räkyttää
        TeuvoSuni kirjoitti:

taas olet totuuden palvelijaa räkyttämässä.

• TeuvoSuni kirjoitti:

sinun jättää tuo syyttäjän virka, jota hoitaessasi keräät vain Jumalan vihaa ja tuomiota yllesi!

"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja
        vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa," Room. 1:18

Mitä sinä Suni luulet voittavasi syyttämällä minua, Jeesuksen vilpitöntä seuraajaa, joka haluan tuoda esille pelastuksen evankeliumia ja Totuutta Kristuksessa.

• En epäile KariHenrik, ettetkö tuntisi tuolla tavalla kuin kerroit.

Sinua vastaan minulla ei ole edelleenkään mitään - ei vihaa, ei kaunaa, ei pahaa tahtoa - etkö voisi uskoa siihen?

Tunteesi johtuvat, niin itse ajattelen, siitä että puolustat eri asioita kuin minä. Sinun totuutesi ei VIELÄ ole sama kuin minun. Viestini sinulle ovat SIITÄ SYYSTÄ maistuneet kitkeriltä sisimmässäsi.

Sinun totuuteesi sisältyy vieläkin vahva annos sunilaista jälkimakua ja hapatusta, jota minä Jumalan armon avulla voimakkaasti vastustan. Et ole vielä irtisanoutunut sunilaisesta valheopista, joka on PELKKÄÄ antikristillistä petosta.

Onhan tämä kovaa puhetta, mutta eihän totuuteen valhetta voi sekoittaa.
        Rakkauden hengessä ja Jeesuksen nimessä toivon sinulle Totuuteen valkenevia päiviä!

sinun jättää tuo syyttäjän virka, jota hoitaessasi keräät vain Jumalan vihaa ja tuomiota yllesi!

"Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja
        vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa," Room. 1:18

Mitä sinä Suni luulet voittavasi syyttämällä minua, Jeesuksen vilpitöntä seuraajaa, joka haluan tuoda esille pelastuksen evankeliumia ja Totuutta Kristuksessa.

se on Jumalan tahdon mukaista.

Mutta kun sinä Saatanan pettämänä sen valherakkautta levität,
        se on Saatanan tahdon mukaista.

• Pikakirjoittaja
        Trubaduuri kirjoitti:

jalkaini lamppu ja VALKEUS MINUN TIELLÄNI."Ps.119:105

Ethän väheksy Jumalan elävää Sanaa,jonka Hän on Raamattuunkin rakkaudestaan ihmisiä kohtaan antanut.
        Raamattu ei olekaan mikä tahansa "kirja",jota vain "luetaan".
        "Olkoot minun tutkisteluni HÄNELLE OTOLLISET;MINÄ ILOITSEN HERRASSA."Ps.104:34
        On hyvä turvautua kaikessa Jumalaan.Sanasta opimme tuntemaan Jumalaa yhä syvemmin,kauniimmin,ja löytämään ne aarteet,joihin vain Jumalan Henki johdattaa.
        Jeesus auttaa jokaista sanan äärellä viihtyvää,silloin Raamattu ei ole enää pelkkä kirjanen muiden joukossa,vaan odottaa,että taas ehtii virvoittumaan hänessä.
        Raamattu on kuin ikkuna taivaaseen,sinne on hyvä tähyillä!

• Trubaduuri
        Pikakirjoittaja kirjoitti:

Ethän väheksy Jumalan elävää Sanaa,jonka Hän on Raamattuunkin rakkaudestaan ihmisiä kohtaan antanut.
        On hyvä turvautua kaikessa Jumalaan.Sanasta opimme tuntemaan Jumalaa yhä syvemmin,kauniimmin,ja löytämään ne aarteet,joihin vain Jumalan Henki johdattaa.
        Jeesus auttaa jokaista sanan äärellä viihtyvää,silloin Raamattu ei ole enää pelkkä kirjanen muiden joukossa,vaan odottaa,että taas ehtii virvoittumaan hänessä.

Elävä sana on sitä, joka virtaa ulos siitä ihmisestä, jollekka on Luoja, taivaallinen Isä
        sen antanut. Eikä sillä tarkoiteta sitä sanaa joka oli alussa, sillä ei tyhjyys sanoja kaipaa, vaan kuulevat korvat, joita toivottavasti vielä löytyy.

Raamattu on kyllä muin. Roomalaisten tekemä, koostama, kustantama kirja, teos, jonka he loivat itselleen uskonnolliseksi lähdeteokseksi. Siis kirja jossa on kannet ja sivuja. Tuo kirja pitää sisällä monia eri aikakausien kirjoituksia esim.
        niin juutalaisuudesta kuin egyptilaisuudesta sekä kristillisyydestä että muutamista muista usk.
        yhteisöistä. En ikinä aseta sitä Luojani, taivaallisen Isän rinnalle vertailu kohteeksi, en edes jonkun ihmisen pyynnöstä.

Kun turvaudun taivaalliseen Isään, niin en kerro siitä milloinkaan muille ihmisille, en edes tee sitä vahingossa.

• Trubaduuri

Kaunaako, ei suinkaan. Ojensin sinua. Meinaatko, että saat kirjoittaa meidän kaikkien puolesta ja vain sitä totuutta jota itset pidät totuutena. Voit tietenkin vastaisuudessakin vastata muille tänne kirjoittaville jota mieleesi juolahtaa. Mutta muista, meitä on muitakin täällä, jotka suinkaan eivät aina sivusta katsele asiatonta vehkeilyä vanhojen tekstien pohjalta. Ja jotta minäkin, olisin vain vaiti! Pois sekin minusta. Vastaan oitis ja kerron koko kyllä totuuden siinä ohessa aina asiaan liittyen.

Raamattu ei opeta yhtikäs mittää, se ei ole elävä olento, eikä edes oppikirja! Ihminen voi opettaa tai ihmisen kohtaamat käytännön tilanteet.

• Pikakirjoittaja
        Trubaduuri kirjoitti:

Elävä sana on sitä, joka virtaa ulos siitä ihmisestä, jollekka on Luoja, taivaallinen Isä
        sen antanut. Eikä sillä tarkoiteta sitä sanaa joka oli alussa, sillä ei tyhjyys sanoja kaipaa, vaan kuulevat korvat, joita toivottavasti vielä löytyy.

Raamattu on kyllä muin. Roomalaisten tekemä, koostama, kustantama kirja, teos, jonka he loivat itselleen uskonnolliseksi lähdeteokseksi. Siis kirja jossa on kannet ja sivuja. Tuo kirja pitää sisällä monia eri aikakausien kirjoituksia esim.
        niin juutalaisuudesta kuin egyptilaisuudesta sekä kristillisyydestä että muutamista muista usk.
        yhteisöistä. En ikinä aseta sitä Luojani, taivaallisen Isän rinnalle vertailu kohteeksi, en edes jonkun ihmisen pyynnöstä.

Kun turvaudun taivaalliseen Isään, niin en kerro siitä milloinkaan muille ihmisille, en edes tee sitä vahingossa.

huutaa Herraa,sillä jokaisella on hyvä olla aivan kahden Herran kanssa.Kiistämättä kuuliaisuutta Herraa kohtaan on myös kunnioitus Sanaa kohtaan,muutenhan kieltää Herrankin,joka on Sanansa antanut.Emme ihmisinä ole "virtaavia sanoja" vaikka puhuisimme enkelten kielin.Sana kasvattaa kuuliaisuuteen elämässä.Ken ei sitä halaja,ei ole otollinen taivaan tietä kulkemaan niinkuin Jumala sen haluaisi.Hän osoittaa kuuliaiselle ihmiselle elämän tien,sekä siunaa ja virvoittaa Sanansa kautta.Sielu ikäänkuin "virvoittuu lihavuuden ääressä".
        "Sinun Sanasi tulivat,ja minä söin ne"...
        Sanotaan,että "ihminen on sitä mitä hän syö";pätee Jumalan Sanaankin.
        Mikäli Pyhä Sana ei ole päivittäinen ravinto,ei helposti etsi muuta kuin maailman "roskalehtiä ja kirjallisuutta".Siitä ei tule siunausta elämässä.Niin minä sen ajattelen,toki jokaiselle suotakoon oma ajattelun vapaus,kaikella kunnioituksella.

• Trubaduuri kirjoitti:

Kaunaako, ei suinkaan. Ojensin sinua. Meinaatko, että saat kirjoittaa meidän kaikkien puolesta ja vain sitä totuutta jota itset pidät totuutena. Voit tietenkin vastaisuudessakin vastata muille tänne kirjoittaville jota mieleesi juolahtaa. Mutta muista, meitä on muitakin täällä, jotka suinkaan eivät aina sivusta katsele asiatonta vehkeilyä vanhojen tekstien pohjalta. Ja jotta minäkin, olisin vain vaiti! Pois sekin minusta. Vastaan oitis ja kerron koko kyllä totuuden siinä ohessa aina asiaan liittyen.

Raamattu ei opeta yhtikäs mittää, se ei ole elävä olento, eikä edes oppikirja! Ihminen voi opettaa tai ihmisen kohtaamat käytännön tilanteet.

Mitä mieltä olet tästä Pietarin tunnustuksesta, jonka hän antoi Jeesukselle:

Ja mikä on reilu ja rehellinen näkemyksesi saman Pietarin TÄHÄN tunnustukseen:

Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Entä oletko samaa mieltä tästä aloitukseni loppukaneetista:

>>Yhdenkään ihmisen omat oppisovellukset tai elämäntarinat eivät tuo meille apua.

• Trubaduuri

Mitä mieltä olet tästä Pietarin tunnustuksesta, jonka hän antoi Jeesukselle:

Ja mikä on reilu ja rehellinen näkemyksesi saman Pietarin TÄHÄN tunnustukseen:

Simon Pietari vastasi ja sanoi: "Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Entä oletko samaa mieltä tästä aloitukseni loppukaneetista:

>>Yhdenkään ihmisen omat oppisovellukset tai elämäntarinat eivät tuo meille apua.

Pietarin kerrottiin vastanneen nuin. Eikä se ole sama kuin jotta Pietari vastasi nuin. Totuus itse asiasta selvinnee kyllä viimeistään sitten kun sen aika tulee. Odotan mielenkiinnolla tuota ko. aikaa.

Kyllä suunsa tunnustuksilla liian monet ihmiset yrittävät selvitä läpi elämänsä. Mutta monet hyvät teot jäävät tekemättä. Onneksi Pietari ei jättänyt tehtäväänsä, vaan oli se luja, jämerä kallio jolle rakennettiin koko kristillisyydeen perinteinen ohjaus ja opetusjärjestelmä Kristuksen
        opastuksella, ilman rakennuksia.

Kyllä Luoja, taivaallinen Isä pitää huolen lapsistaan. Joten en ala tämän enenpää hooitamaan
        Hänen tehtäviään sanojen ja sanomisen avulla. Hän tietää yksin, jotenka asiat lutviutuu näiden lopun aikojen osalta. Odotan sitä innolla. Ja varmasti Hän myös tuntee Pietarin sanomiset niin hyvin ettei minun tarvitse Pietaria tämän enenpää
        korottaa. Kristus kuitenkin on ainua oikea ja hyvä Paimen. Sen pitäisi riittää jok'ikiselle.
        Tosin hän paimentaa henkiä, eikä suinkaan sieluja
        jotka eivät paimentamista kaipaa.

• Trubaduuri

huutaa Herraa,sillä jokaisella on hyvä olla aivan kahden Herran kanssa.Kiistämättä kuuliaisuutta Herraa kohtaan on myös kunnioitus Sanaa kohtaan,muutenhan kieltää Herrankin,joka on Sanansa antanut.Emme ihmisinä ole "virtaavia sanoja" vaikka puhuisimme enkelten kielin.Sana kasvattaa kuuliaisuuteen elämässä.Ken ei sitä halaja,ei ole otollinen taivaan tietä kulkemaan niinkuin Jumala sen haluaisi.Hän osoittaa kuuliaiselle ihmiselle elämän tien,sekä siunaa ja virvoittaa Sanansa kautta.Sielu ikäänkuin "virvoittuu lihavuuden ääressä".
        "Sinun Sanasi tulivat,ja minä söin ne"...
        Sanotaan,että "ihminen on sitä mitä hän syö";pätee Jumalan Sanaankin.
        Mikäli Pyhä Sana ei ole päivittäinen ravinto,ei helposti etsi muuta kuin maailman "roskalehtiä ja kirjallisuutta".Siitä ei tule siunausta elämässä.Niin minä sen ajattelen,toki jokaiselle suotakoon oma ajattelun vapaus,kaikella kunnioituksella.

Sana, joka voi olla melkein kuka hyvänsä elävä ihminen jonka taivaallinen Isä itse on saattanut matkaan, onkin oltava kunnioituksen kohde, mutta vain "hyvän maun" sekä kaiken kohtuullisuuden rajoissa. Hiljaa hyvä tulee. Sanalla ei siis tarkoiteta perinteisessä mielessä yhtä kirjaa, vaan jotakin elämääkin suurenpaa. Ja mitä tulee meidän sanomisiin, niin älä sinä vähättele Luojan , taivaallisen Isän luomaa, ikäänkuin Hän ei olisi tiennyt sitä jota jo aikoinaan teki. Hän kyllä on antanut ymmärtää nimenomaan meidän yhden jos toisenkin sanomisien merkityksen, jopa itselleen! Isä meidän rukous olkoon siitä yksi todiste. Ei sekään ilman sanoja suju, siis ilman meidän ääneen lausumien sanojen kera ei se suju ollenkaan. Ei Hän suinkaan puhinaa ja jupinaa kuuntele. Eikä nämäkään sanat pyhiä ole!

Niin, kyllä voidaan ajatella hyvällä syylläkin, ettei lihansyöjät peri taivasten valtakuntaa. Eikä hekään jotka syövät omat sanansa. Tosin, en
        ole päätöksentekijä näidenkään asioiden suhteen.
        Joten, päättäköön se taho, jolle nuo asiat kuuluu.

• Pikakirjoittaja
        Trubaduuri kirjoitti:

Sana, joka voi olla melkein kuka hyvänsä elävä ihminen jonka taivaallinen Isä itse on saattanut matkaan, onkin oltava kunnioituksen kohde, mutta vain "hyvän maun" sekä kaiken kohtuullisuuden rajoissa. Hiljaa hyvä tulee. Sanalla ei siis tarkoiteta perinteisessä mielessä yhtä kirjaa, vaan jotakin elämääkin suurenpaa. Ja mitä tulee meidän sanomisiin, niin älä sinä vähättele Luojan , taivaallisen Isän luomaa, ikäänkuin Hän ei olisi tiennyt sitä jota jo aikoinaan teki. Hän kyllä on antanut ymmärtää nimenomaan meidän yhden jos toisenkin sanomisien merkityksen, jopa itselleen! Isä meidän rukous olkoon siitä yksi todiste. Ei sekään ilman sanoja suju, siis ilman meidän ääneen lausumien sanojen kera ei se suju ollenkaan. Ei Hän suinkaan puhinaa ja jupinaa kuuntele. Eikä nämäkään sanat pyhiä ole!

Niin, kyllä voidaan ajatella hyvällä syylläkin, ettei lihansyöjät peri taivasten valtakuntaa. Eikä hekään jotka syövät omat sanansa. Tosin, en
        ole päätöksentekijä näidenkään asioiden suhteen.
        Joten, päättäköön se taho, jolle nuo asiat kuuluu.

halveksuisin Pyhää Jumalaa,Kaikkivaltiasta.Siinäpä se onkin,kunnioitan HÄNTÄ ENEMMÄN KUIN IHMISIÄ,koska Jumalaa pitää kunnioittaa enemmän kuin esim.ihmisten sanoja.

Olen "toitottanut"sitä täällä juuri,kuinka jokaisella ihmisellä voi olla sanottavaa,enkä siis ihmisiäkään sikäli aliarvosta.Kysymys oli Raamatusta ja siihen uskomisesta,mutta nyt johdattelet.
        Muuten:"Isä meitin" rukouskin on Raamatusta!
        Eikä rukouksen tarvitsekaan olla "puhinaa ja ähinää"??(Mitä sillä sitten tarkoititkin?)eikä edes ääneen rukoilua.Jumala puhuu hiljaisuudessa.

Itse rukoilen"kaiken aikaa",linjat ovat jatkuvasti auki taivaaseen.

Toki "kuiskaus erämaassa"(kuten sanoit)voi olla kuin huuto torilla. Enemmänkin kuin "palopuheet".
        Luonnon kauneudessakin Jumala kertoo hyvyydestään.Elämän kallisarvoisesta lahjasta.

Sinulla on oikeus tehdä valintasi Raamatun suhteen,perustelin omaani.

Mitä tulee "lihansyöjien pääsystä taivaaseen",en sanonut "ihminen on sitä mitä hän syö"siinä mielessä,ettei lihaa syövä pääsisi.(Jeesuskin söi lihaa.)
        Hengellinen ravinto on kuitenkin tärkein,sitten ei sorru mässäilyihin oikeassakaan ravinnossa!

• Trubaduuri

halveksuisin Pyhää Jumalaa,Kaikkivaltiasta.Siinäpä se onkin,kunnioitan HÄNTÄ ENEMMÄN KUIN IHMISIÄ,koska Jumalaa pitää kunnioittaa enemmän kuin esim.ihmisten sanoja.

Olen "toitottanut"sitä täällä juuri,kuinka jokaisella ihmisellä voi olla sanottavaa,enkä siis ihmisiäkään sikäli aliarvosta.Kysymys oli Raamatusta ja siihen uskomisesta,mutta nyt johdattelet.
        Muuten:"Isä meitin" rukouskin on Raamatusta!
        Eikä rukouksen tarvitsekaan olla "puhinaa ja ähinää"??(Mitä sillä sitten tarkoititkin?)eikä edes ääneen rukoilua.Jumala puhuu hiljaisuudessa.

Itse rukoilen"kaiken aikaa",linjat ovat jatkuvasti auki taivaaseen.

Toki "kuiskaus erämaassa"(kuten sanoit)voi olla kuin huuto torilla. Enemmänkin kuin "palopuheet".
        Luonnon kauneudessakin Jumala kertoo hyvyydestään.Elämän kallisarvoisesta lahjasta.

Sinulla on oikeus tehdä valintasi Raamatun suhteen,perustelin omaani.

Mitä tulee "lihansyöjien pääsystä taivaaseen",en sanonut "ihminen on sitä mitä hän syö"siinä mielessä,ettei lihaa syövä pääsisi.(Jeesuskin söi lihaa.)
        Hengellinen ravinto on kuitenkin tärkein,sitten ei sorru mässäilyihin oikeassakaan ravinnossa!

Ääneenpä hyvinkin ja yksin omassa kammiossa on itse kunkin rukoiltava Isä meidän rukous. Näin kertoi ja myöskin esimerkillään todisti Kristus.

Eikä Kristuksen lihan syönnistä ole sen kummenpaa näyttöä kuin Urho Kekkosenkaan.

Kirja, teos kuitenkin raamattu on, ei yhtään sen enenpää! Mutta, Luoja, taivaallinen Isä on elävä ja voi erittäin hyvin. Tuossa on merkittävä ero, siis näiden kahden. Ja myös ero on valtava siihen , jota te kaikki vänkääjät ja huutajat olette yhteensä.

Tottakait minulla on oikeus olla se jota olen!
        Eihän sitä kyseenalaista Luoja, taivaallinen Isä milloinkaan, mutta joillakin ihmisillä on kyllä joku sairaaloinen tarve sitäkin tehdä. Vaikka kyse on hengellisistä asioista kaikenkaikkiaan.
        Joidenka totuudellinen ja lopullinen tola selviää vasta meidän kaikkien osalta viimeisen tuomion jälkeen, jossa Tuomari (taivaallinen Isä) tuomitsee itse kunkin tekojen mukaan, syytäjänä ollessa Perkele ja hyvänä puolustajana, ihmisen Poika, Kristus.

• Pikakirjoittaja
        Trubaduuri kirjoitti:

Ääneenpä hyvinkin ja yksin omassa kammiossa on itse kunkin rukoiltava Isä meidän rukous. Näin kertoi ja myöskin esimerkillään todisti Kristus.

Eikä Kristuksen lihan syönnistä ole sen kummenpaa näyttöä kuin Urho Kekkosenkaan.

Kirja, teos kuitenkin raamattu on, ei yhtään sen enenpää! Mutta, Luoja, taivaallinen Isä on elävä ja voi erittäin hyvin. Tuossa on merkittävä ero, siis näiden kahden. Ja myös ero on valtava siihen , jota te kaikki vänkääjät ja huutajat olette yhteensä.

Tottakait minulla on oikeus olla se jota olen!
        Eihän sitä kyseenalaista Luoja, taivaallinen Isä milloinkaan, mutta joillakin ihmisillä on kyllä joku sairaaloinen tarve sitäkin tehdä. Vaikka kyse on hengellisistä asioista kaikenkaikkiaan.
        Joidenka totuudellinen ja lopullinen tola selviää vasta meidän kaikkien osalta viimeisen tuomion jälkeen, jossa Tuomari (taivaallinen Isä) tuomitsee itse kunkin tekojen mukaan, syytäjänä ollessa Perkele ja hyvänä puolustajana, ihmisen Poika, Kristus.

"Kirja,teos kuitenkin Raamattu on,ei yhtään sen enenpää!Mutta Luoja,taivaallinen Isä on elävä ja voi erittäin hyvin.Tuossa on merkittävä ero,siis näiden kahden.Ja myös ero on valtava siihen,jota te vänkääjät ja huutajat olette yhteensä."
        Näin kirjoitti Trubaduuri27.2.2009 17.11

Loppulause olisi pitänyt kuulua mielestäni:..."jota ME VÄNKÄÄJÄT"...jne.Siis sinä mukaan lukien,osaathan sen jalon taidon.Tähän päättyi osaltani,en jaksa raskasta asennettasi,joka ei ole Jumalasta ainakaan.Et siis aivan täydellinen ole,vaikka Raamattua halveeraatkin.Kaikella kunnioituksella.:(

• Onko????
        TeuvoSuni kirjoitti:

Yksinkertaisesti se että sinulla on väärä Jumala kuva, koska kohdallasi isäsi oli hyljännyt sinut ja sinä pidä Jumalaa sadistina joka vihaa kaikkia. Opetuksissasi on erittäin paljon totuutta mutta se vääristyy väärällä Jumalan kuvalla.

• Jeesuksen käsky

29 Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
        30 ja rakasta Herraa, sinun Jumalaasi, kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi ja kaikesta voimastasi'.
        31 Toinen on tämä: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'. Ei ole mitään käskyä, suurempaa kuin nämä."

• Todellako?

"Kirja,teos kuitenkin Raamattu on,ei yhtään sen enenpää!Mutta Luoja,taivaallinen Isä on elävä ja voi erittäin hyvin.Tuossa on merkittävä ero,siis näiden kahden.Ja myös ero on valtava siihen,jota te vänkääjät ja huutajat olette yhteensä."
        Näin kirjoitti Trubaduuri27.2.2009 17.11

Loppulause olisi pitänyt kuulua mielestäni:..."jota ME VÄNKÄÄJÄT"...jne.Siis sinä mukaan lukien,osaathan sen jalon taidon.Tähän päättyi osaltani,en jaksa raskasta asennettasi,joka ei ole Jumalasta ainakaan.Et siis aivan täydellinen ole,vaikka Raamattua halveeraatkin.Kaikella kunnioituksella.:(

Ei siltä näytä.

• Minkälaisen fiiliksen Saatana antaa niille väärämielisille, jotka saavat
      houkuteltua ylläpidonkin omalle vääryyden tielleen ja poistamaan
      Totuuden Hengen sanelemia kirjoituksia.

Sillä tässä Saatanan hallitsemassa lopun ajassa ei totuudella enää
      ole sijaa edes raamattukeskustelussa, kuten joka suunnan porttopapit
      tämän avoimesti julistavat:

"Kaikkihan me tiedämme, että Jumala on rakkaus, joka pelkästä armosta
      on kaikki uskovat pelastanut, koska kukaan meistä ei voi tietää totuutta.

Jos joku kuitenkin Jeesuksen Hengen ilmoitukseen vedoten sanoo
      sen tietävänsä, on hänestä jo silloin tullut toisten tuomitsija."

Tällä Jeesuksen ohjeella ei Saatanalle eikä hänen uskolliselle palvelijoilleen
      olee nää mitään virkaa:

"Mies kylvi peltoonsa hyvää siementä. Mutta kun kaikki nukkuivat,
      hänen vihamiehensä tuli, kylvi vehnän sekaan rikkaviljaa ja meni pois.

Kun vilja nousi oraalle ja alkoi tehdä tähkää, rikkaviljakin tuli näkyviin.
      Työmiehet menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat hänelle: 'Herra,
      etkö sinä kylvänyt peltoosi hyvää siementä? Mistä siihen on tullut
      rikkaviljaa?

Isäntä sanoi heille: 'Se on vihamieheni työtä.' Miehet kysyivät silloin
      häneltä: 'Tahdotko, että menemme kitkemään sen pois?' 'En', hän
      vastasi, 'te voitte rikkaviljaa kootessanne nyhtää sen mukana vehnääkin.

Antakaa niiden kasvaa yhdessä elonkorjuuseen asti, kun sen aika tulee,
      minä sanon korjuuväelle: Kootkaa ensin rikkaviljaa ja sitokaa se kimpuiksi,
      että se poltettaisiin. Mutta vehnä korjatkaa aittaani."

Tämän jatkoksi on Saatana antanut omilleen omat ohjeensa:

Mutta kun rikkavilja nousi oraalle, tuli yksi vehnän oraskin näkyviin.
      Vihamiehen palvelijat menivät silloin isäntänsä luo ja sanoivat: 'Herra,
      etkö sinä kylvänyt vain rikkaviljaa, mistä sinne on tullut yksi vehnän oras.
      Tahdotko, että kitkemme sen pois?'

Silloin Vihamies sanoi: "Kitkekää se heti pois, mitä varten se vielä
      maata laihduttaa."

Jospa vaikka Semper.Fidelis, tämä isä aurinkoinen, jolle totuus on eniten
      aiheuttanut pelkoa, ahdistusta, masennusta ja kalseaa oloa, valoittaisi
      hieman Saatanan salaisuuksia ja kertoisi minkälaisen fiiliksen hän saa, kun
      onnistunut poistattamaan Pyhä Hengen saneleman kirjoituksen..

Kauanko tuo fiilis kestää, ja miten pian alkaa pelko uudelleen vallata
      sijaa väärämielisessä sydämessä, kun jo alkaa odottaa seuraavaa
      valheiden paljastavaa kirjoitusta?

• etkös vaikene?

olet kärkkymässä kaikkien totuuden evankeliumin julistajien perässä ja räkytät kuin mikäkin rakkikoira. etkö älyä tilaasi ja tee oikeat johtopäätökset?

• etkös vaikene? kirjoitti:

olet kärkkymässä kaikkien totuuden evankeliumin julistajien perässä ja räkytät kuin mikäkin rakkikoira. etkö älyä tilaasi ja tee oikeat johtopäätökset?

Saatana ne sinunkin puolesta oikeat johtopäätökset tekee,
        kun pistää palvelijansa jokaisen Totuuden Hengestä syntyneen viestin poistattamaan.

• Kysyväinen

Pystytkö sinä lukemaan UT:a, vai tuleeko kuvotusta?

• Kuinkas on?

• Kuinkas on? kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000005&posting=22000000041975244

Miksi ihmistä pelkäät? Onkos KariHenrik sinulle hiertävä kivi?

KariHenrikin pelkoja en tiedä. Jotakin niistä voi päätellä siitä,
        ettei hän tullut tähän antamaan vastausta:

Tahallasiko unohdit
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 24.2.2009 klo 16.39

Tämän Armin lopullisen irtioton totuudesta, kun ahdas portti alkoi lähestyä:

"Totuus on ja pysyy siinä kun olen sanonut, sanoma jota Teuvo on tuonut
        on ollut oikeaa (mutta paljon myös sellaista mitä olen ihmetellyt,
        hätkähtänyt mihin en ole voinut yhtyä, ja paljon on tapahtunut järkyttäviä
        asioita joita en ole voinut ymmärtää) mutta Teuvon hengeen ei hengeni ole
        koskaan voinut yhtyä."

Silloin koitti Saatanalle otollinen henki. Veti ylleen kirkkauden enkelin asun,
        meni sisaren luokse, kuin muinoin paratiisissa sanoen:

"Teuvoko täällä on muka ainut Pyhän Hengen saanut? Jumala yksin tietää,
        on muitakin. Muuta en sano!"

Ja siinä se oli! Saatanan uudestisynnytys. Ei häpeää kymmenien vuosien
        porton palvelemisesta, ei omien syntien tunnustamisesta, eikä ahtaan portin
        tuskanhuutoa Jumalan kurituksen alla, kun sisar synnytettiin äpäräksi äpäriä
        eksyttämään Kuten ilmoitettu on:

"Jos te siis olette jääneet vaille kuritusta, josta kaikki muut ovat osansa
        saaneet, te olette äpäriä, ette laillisia lapsia."

Totuuden Henkeä et Jeesuksen sanoja kopioimalla pysty eksyttämään.

---

Ennen sitä voi lähes kaikkien väärämielisen kanssa olla samaa mieltä
        monista Raamatun totuuksista, mutta kun se ahdas portti lähestyy,
        jossa Pyhä Henki kaivaa ruoskimalla esiin valitun synnin ja saastan,
        jossa hän tekopyhitettynä on elänyt, niin silloin iskee Saatanan
        seula juuri tuolla tavoin, kuin se Armiin iski.

- - -

Kyllä Kristus minut tämän kansan keskelle lähettäessään teki
        täysin selväksi, mihin ihmisten pelkääminen saattaisi minut johtaa:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

• Kysyväinen kirjoitti:

Pystytkö sinä lukemaan UT:a, vai tuleeko kuvotusta?

minua edelleen kuvottaa.

• Näin se vaan on.
        TeuvoSuni kirjoitti:

KariHenrikin pelkoja en tiedä. Jotakin niistä voi päätellä siitä,
        ettei hän tullut tähän antamaan vastausta:

Tahallasiko unohdit
        Kirjoittanut: TeuvoSuni 24.2.2009 klo 16.39

Tämän Armin lopullisen irtioton totuudesta, kun ahdas portti alkoi lähestyä:

"Totuus on ja pysyy siinä kun olen sanonut, sanoma jota Teuvo on tuonut
        on ollut oikeaa (mutta paljon myös sellaista mitä olen ihmetellyt,
        hätkähtänyt mihin en ole voinut yhtyä, ja paljon on tapahtunut järkyttäviä
        asioita joita en ole voinut ymmärtää) mutta Teuvon hengeen ei hengeni ole
        koskaan voinut yhtyä."

Silloin koitti Saatanalle otollinen henki. Veti ylleen kirkkauden enkelin asun,
        meni sisaren luokse, kuin muinoin paratiisissa sanoen:

"Teuvoko täällä on muka ainut Pyhän Hengen saanut? Jumala yksin tietää,
        on muitakin. Muuta en sano!"

Ja siinä se oli! Saatanan uudestisynnytys. Ei häpeää kymmenien vuosien
        porton palvelemisesta, ei omien syntien tunnustamisesta, eikä ahtaan portin
        tuskanhuutoa Jumalan kurituksen alla, kun sisar synnytettiin äpäräksi äpäriä
        eksyttämään Kuten ilmoitettu on:

"Jos te siis olette jääneet vaille kuritusta, josta kaikki muut ovat osansa
        saaneet, te olette äpäriä, ette laillisia lapsia."

Totuuden Henkeä et Jeesuksen sanoja kopioimalla pysty eksyttämään.

---

Ennen sitä voi lähes kaikkien väärämielisen kanssa olla samaa mieltä
        monista Raamatun totuuksista, mutta kun se ahdas portti lähestyy,
        jossa Pyhä Henki kaivaa ruoskimalla esiin valitun synnin ja saastan,
        jossa hän tekopyhitettynä on elänyt, niin silloin iskee Saatanan
        seula juuri tuolla tavoin, kuin se Armiin iski.

- - -

Kyllä Kristus minut tämän kansan keskelle lähettäessään teki
        täysin selväksi, mihin ihmisten pelkääminen saattaisi minut johtaa:

"Jo ollessasi äidin kohdussa minä valitsin sinut tähän tehtävään.
        se eläketulo, mikä sinulla on, saa sinulle riittää ja loppuelämäsi
        olet minun palveluksessani. Menet, minne minä sinut lähetän
        ja puhut kaikki, mitä minä käsken sinun puhua. Älä ihmisiä pelkää,
        sillä minä olen kanssasi ja pelastan sinut. Äläkä heitä kauhistu,
        etten minä kauhistuttaisi sinua heidän edessään. Ja jos ilman
        minun tahtoani johonkin ryhdyt, minä panen sen eteen mustan seinän."

Vastaamatta jättämisesi kertoo siitä, että pelkäät.

• Tiedätkö?

Sananl. 10:19

Missä on paljon sanoja, siinä ei syntiä puutu; mutta joka huulensa hillitsee, se on taitava.

• Pikakirjoittaja

kovan paikan eteen,kun hän kielsi Herransa kolmasti ennen ristiinnaulitsemista.

Vasta Pietari oli vakuutellut:"Vaikka kaikki loukkaantuisivat sinuun,niin MINÄ en koskaan loukkaannu."Matt.26:33

Varmemmaksi vakuudeksi Pietari uhosi voimainsa tunnossa:"Vaikka MINUN pitäisi kuolla sinun kanssasi,en sittenkään minä sinua kiellä."Matt.26:35

Toiset opetuslapset myös kuorossa vakuuttelivat samoin.

Jeesus sanoi:"Totisesti minä sanon sinulle:tänä yönä,ennenkuin kukko laulaa,sinä kolmasti minut kiellät."Matt.26:34

Vaikka Pietari oli Mestarin lähellä voimakas,hän oli kuitenkin ihmispeloissa vielä kiinni.Kun häneltä toistuvasti kysyttiin,kuuluiko hän kenties niihin,jotka uskalsivat seurata Jeesusta;Pietarille kävi surullisesti.Hän sortui valehteluun:"Ja taas hän valalla vannoen kielsi :En TUNNE sitä miestä.Vähän sen jälkeen tulivat ne,jotka siinä seisoivat,ja sanoivat Pietarille:Totisesti,sinä myös olet yksi heistä,sillä kielimurteesikin ilmaisee sinut.Silloin hän rupesi sadattelemaan ja vannomaan:En tunne sitä miestä.

Ja samassa lauloi kukko.Niin Pietari muisti Jeesuksen sanat,jotka Hän oli sanonut:Ennenkuin kukko laulaa,sinä kolmasti minut kiellät.
      Ja hän meni ulos ja itki katkerasti."Matt.26:72-75

Pietarin tilanteen edeltä nähnyt ja ymmärtänyt Vapahtajamme tiesi,kuinka ihmisen käy kun toiset painostavat,ja ihminen tuntee maailman vihan;kun on lähtenyt Jeesuksen viitoittamalle tielle.Hän tiesi myös,etteivät opetuslapset jaksaisi valvoa.Mutta tämän kaiken vuoksi Jeesus kävi ristin kaikki kauheudet läpi.
      Koska Hän tiesi,mitä ihminen jaksaa,mitä ihminen,kuolevainen,kaikesta uhosta ja voimain tunnosta huolimatta on.Toisiinsa tukeutuva ihminen,Hän sääli Pietaria,ja oli valmis antamaan anteeksi.

Kuitenkin jokin Pietarissa murtui kokonaan,kun hän kielsi Jeesuksen.Siitä alkoi Pietarin vahvuus.Hän sai anteeksi,ja alkoi seurata Jeesusta paljon syvemmässä merkityksessä kuin aikaisemmin.Itku oli syvää murhetta siitä kaikesta,mitä Pietari joutui sisimmässään käymään läpi,sen lisäksi mitä suru Vapahtajan kärsimyksistä tuotti hänelle.

Tätä monella ihmisellä on tänään.Maailma haluaa kysellä:Oletko sinäkin kenties NIITÄ...kuulutko HEIHIN,jotka seuraavat JEESUSTA?Ja moni kieltää,ei vain kolmasti,vaan hautaan asti.Mutta Jeesuksella olisi voima JOKAISELLE kieltäjälle,anteeksianto katkerien tuskan ja katumuksen kyynelien jälkeen.Ei tarvitsisi jäädä siihen joukkoon,joka haluaa surmapaikalle aina uudelleen ja uudelleen,kieltäen ja kiroillen:En tunne sitä miestä.Ei tarvitsisi KUULUA VALTAENEMMISTÖÖN,joka ei USKALLA TUNNUSTAA JEESUSTA,vaan tyytyy "lämmittelemään esipihassa,väkijoukossa."

• uskonsa Jeesukseen voimakkaalla tavalla:

"Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Tuo tunnustus todisti Pietarin rakkaudesta Totuuteen, hänen sydämessään eli voimakkaana rakkaus totuuteen. Uskon, että tuo rakkaus ei suinkaan kylmennyt sillä hetkellä, kun Pietari Jeesuksen kielsi. Itse kunkin sopii toki ajatella myös sitä tilannetta, jossa tuo kieltäminen tapahtui.

Inhimillisesti katsoen Pietarin menettely kuoleman uhan edessä oli vähintäänkin ymmärrettävä. Mutta tosiasiaa se ei tietenkään muuta; hän kielsi Mestarinsa ja rakasti enemmän omaa elämäänsä kuin Jeesuksen seuraamista ja kuuliaisuutta Hänelle.

Meidän esikuvamme on se Pietari, joka juutalaisia pelkäämättä julisti Totuuden evankeliumia (Apostolien teot):

4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!

4:9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,

4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'

4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

uskonsa Jeesukseen voimakkaalla tavalla:

"Sinä olet Kristus, elävän Jumalan Poika."

Tuo tunnustus todisti Pietarin rakkaudesta Totuuteen, hänen sydämessään eli voimakkaana rakkaus totuuteen. Uskon, että tuo rakkaus ei suinkaan kylmennyt sillä hetkellä, kun Pietari Jeesuksen kielsi. Itse kunkin sopii toki ajatella myös sitä tilannetta, jossa tuo kieltäminen tapahtui.

Inhimillisesti katsoen Pietarin menettely kuoleman uhan edessä oli vähintäänkin ymmärrettävä. Mutta tosiasiaa se ei tietenkään muuta; hän kielsi Mestarinsa ja rakasti enemmän omaa elämäänsä kuin Jeesuksen seuraamista ja kuuliaisuutta Hänelle.

Meidän esikuvamme on se Pietari, joka juutalaisia pelkäämättä julisti Totuuden evankeliumia (Apostolien teot):

4:8 Silloin Pietari, Pyhää Henkeä täynnä, sanoi heille: "Kansan hallitusmiehet ja vanhimmat!

4:9 Jos meitä tänään kuulustellaan sairaalle miehelle tehdystä hyvästä työstä ja siitä, kenen kautta hän on parantunut,

4:10 niin olkoon teille kaikille ja koko Israelin kansalle tiettävä, että Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimen kautta, hänen, jonka te ristiinnaulitsitte, mutta jonka Jumala kuolleista herätti, hänen nimensä kautta tämä seisoo terveenä teidän edessänne.

4:11 Hän on 'se kivi, jonka te, rakentajat, hylkäsitte, mutta joka on kulmakiveksi tullut.'

4:12 Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa; sillä ei ole taivaan alla muuta nimeä ihmisille annettu, jossa meidän pitäisi pelastuman."

Apostolien työ jatkuu menestyksellisesti (Apt.5:12-1).
        Mutta he joutuvat kovan paikan eteen; heidät vangitaan;Apt. 5:17-21
        ---
        5:17 Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen
        5:18 ja kävivät käsiksi apostoleihin ja panivat heidät yleiseen vankihuoneeseen.

5:19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
        5:20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".

5:21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
        --
        Ylimmäisen pappi ryhtyy koviin toimiin apostoleita kohtaan antaen pidättää ja vangituttaa heidät (17,18).
        Tapahtuu kuitenkin ihme; Yöllä Herran enkeli vapauttaa heidät (19,20). Näin Jumala puuttui asioitten kulkuun yliluonnollisella tavalla.

Enkeli rohkaisee apostoleita edelleen jatkamaan ”elämän sanojen” julistamista pyhäkössä (20).
        Kysymys on siitä elämästä, joka oli tullut ilmi ylösnousemuksessa, juuri siitä, mistä apostoleita oli kielletty puhumasta (Apt. 4:17). Apostolit tottelevat.

Vastoinkäymisissä saatamme helposti lannistua ja antaa pelkomielialalle valtaa. Silloin tarvitsemme rohkaisua.
        Apostolit saivat rohkaisua Herran enkeliltä (19,20).

Miten on meidän suhteemme; mistä me saisimme rohkaisun sanoja, kun epäusko ja epätoivo tahtoo vallata mielemme?

• Tapio522 kirjoitti:

Apostolien työ jatkuu menestyksellisesti (Apt.5:12-1).
        Mutta he joutuvat kovan paikan eteen; heidät vangitaan;Apt. 5:17-21
        ---
        5:17 Silloin nousi ylimmäinen pappi ja kaikki, jotka olivat hänen puolellansa, saddukeusten lahko, ja he tulivat kiihkoa täyteen
        5:18 ja kävivät käsiksi apostoleihin ja panivat heidät yleiseen vankihuoneeseen.

5:19 Mutta yöllä avasi Herran enkeli vankilan ovet ja vei heidät ulos ja sanoi:
        5:20 "Menkää ja astukaa esiin ja puhukaa pyhäkössä kansalle kaikki tämän elämän sanat".

5:21 Sen kuultuansa he menivät päivän koittaessa pyhäkköön ja opettivat. Niin saapui ylimmäinen pappi ja ne, jotka olivat hänen puolellansa, ja he kutsuivat koolle neuvoston ja israelilaisten vanhinten kokouksen; ja he lähettivät noutamaan heitä vankilasta.
        --
        Ylimmäisen pappi ryhtyy koviin toimiin apostoleita kohtaan antaen pidättää ja vangituttaa heidät (17,18).
        Tapahtuu kuitenkin ihme; Yöllä Herran enkeli vapauttaa heidät (19,20). Näin Jumala puuttui asioitten kulkuun yliluonnollisella tavalla.

Enkeli rohkaisee apostoleita edelleen jatkamaan ”elämän sanojen” julistamista pyhäkössä (20).
        Kysymys on siitä elämästä, joka oli tullut ilmi ylösnousemuksessa, juuri siitä, mistä apostoleita oli kielletty puhumasta (Apt. 4:17). Apostolit tottelevat.

Vastoinkäymisissä saatamme helposti lannistua ja antaa pelkomielialalle valtaa. Silloin tarvitsemme rohkaisua.
        Apostolit saivat rohkaisua Herran enkeliltä (19,20).

Miten on meidän suhteemme; mistä me saisimme rohkaisun sanoja, kun epäusko ja epätoivo tahtoo vallata mielemme?

>>Miten on meidän suhteemme; mistä me saisimme rohkaisun sanoja, kun epäusko ja epätoivo tahtoo vallata mielemme?

>>Miten on meidän suhteemme; mistä me saisimme rohkaisun sanoja, kun epäusko ja epätoivo tahtoo vallata mielemme?

kuten on tähänkin asti rohkaissut, ja saanut sen valheen hengen
        kauttasi uuteen nousukauteen raamattukeskustelussa:

Viime syksy sillä oli yhtä juhlaa, kun lähes joka ainut Totuuden
        Hengen sanelema avaus varsin pian poistettiin.

Joulukuusta tämän kuun puoliväliin sillä oli pieni lamakausi, kun
        jokainen avaukseni pysyi palstalla. Mutta nyt se on taas saanut
        uskolliset palvelijansa täyteen nousukauteen, kun tämäkin totuus
        oli sille liikaa:

Olisi hauska tietää!

Minkälaisen fiiliksen Saatana antaa niille väärämielisille, jotka saavat

ole enää mitään virkaa:

rikkaviljaa?

maata laihduttaa."

• TeuvoSuni kirjoitti:

kuten on tähänkin asti rohkaissut, ja saanut sen valheen hengen
        kauttasi uuteen nousukauteen raamattukeskustelussa:

Viime syksy sillä oli yhtä juhlaa, kun lähes joka ainut Totuuden
        Hengen sanelema avaus varsin pian poistettiin.

Joulukuusta tämän kuun puoliväliin sillä oli pieni lamakausi, kun
        jokainen avaukseni pysyi palstalla. Mutta nyt se on taas saanut
        uskolliset palvelijansa täyteen nousukauteen, kun tämäkin totuus
        oli sille liikaa:

Olisi hauska tietää!

Minkälaisen fiiliksen Saatana antaa niille väärämielisille, jotka saavat

ole enää mitään virkaa:

rikkaviljaa?

maata laihduttaa."

1
        Ensin suora ja vilpitön kysymys:

Mitä sinä, TeuvoSuni, Suomen armeijan evp. sotilasmestarina, ikämiehenä,
        odotat voittavasi tuolla palstasääntöjen vastaisella massapostituksella?

2
        Sitten kommentti, karu, mutta rakentavaksi tarkoitettu:

"Profeetallinen" massavalehtelusi sisältää pelkkää katkeruuden ja kaunan sappea.
        Puhkikuluneita herjasanomia kopioidessasi elät vanhan haisevan höpön keskellä.
        Patenttivastaustesi tiedostot, ne fraasivarastosi, kaipaavat kunnon kevätsiivousta.

3
        Lopuksi ystävällinen kehotus meille molemmille, apostoli Jaakobin sanoilla:

"Veljeni, pitäkää pelkkänä ilona, kun joudutte moninaisiin kiusauksiin,

tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.

Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset
        ja eheät ettekä missään puuttuvaiset."

Jaakobin kirje 1:2-4

1

2

"Profeetallinen" massavalehtelusi sisältää pelkkää katkeruuden ja kaunan sappea.
        Patenttivastaustesi tiedostot, ne fraasivarastosi, kaipaavat kunnon kevätsiivousta.

3

tietäen, että teidän uskonne kestäväisyys koetuksissa saa aikaan kärsivällisyyttä.

menisi Saatanan uudelleen kastamalle perille, silloin voisi
        kaikki Raamatut roviolla polttaa.

Montako kertaa sinä olet tuota Saatanan rakkauden sanomaa
        tälle palstalle postittanut? Etkö kertaakaan?

• Väität synnitön olevasi

• Osaatko hävetä?!

• TeuvoSuni kirjoitti:

menisi Saatanan uudelleen kastamalle perille, silloin voisi
        kaikki Raamatut roviolla polttaa.

Montako kertaa sinä olet tuota Saatanan rakkauden sanomaa
        tälle palstalle postittanut? Etkö kertaakaan?

Luukkaan evankeliumi:

19:38 "Siunattu olkoon Hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä;
        rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"

19:40 Mutta Hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille:
        jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

Luukkaan evankeliumi:

19:38 "Siunattu olkoon Hän, joka tulee, Kuningas Herran nimessä;
        rauha taivaassa ja kunnia korkeuksissa!"

19:40 Mutta Hän vastasi ja sanoi: "Minä sanon teille:
        jos nämä olisivat vaiti, niin kivet huutaisivat."

tekopyhitettyjen saatanallisiin rituaaleihin.

Eivät Saatanan uittamat kivikovat sydämet enää mitään totuutta huuda.

• uudistukset huonoja

1

2

3

Miten käynee, paheneeko sunilaisten postittaminen uusien foorumiominaisuuksien myötä.

• Uskon tae

Uskon tae on Jeesuksen uskollisuus. Pietarin kohdalla. Meidänkin kohdallamme.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi kuoli kolarissa Outokummussa

-toisen auton kuljettajaa epäillään rattijuopumuksesta. Toisen auton kyydissä oli kuljettajan lisäksi neljä ihmistä. Hei
      Outokumpu
      127
      6339
    2. Kovan viikon ilta pitäisi lakkauttaa

Käytännössä pelkkää SDP:lle ilkkumista koko ohjelma veronmaksajien kustannuksella.
      Maailman menoa
      156
      5663
    3. Pakoputkipörisijä syttyi tuleen kesken ajon

Kyydissä oli 7 henkilöä, mutta hyvä onni matkassa epäonnistuneesta käyttövoimavalinnasta huolimatta, eikä kukaan loukka
      Maailman menoa
      55
      4431
    4. Sdp on esittänyt maatalous- ja yritystuista leikkaamista

Joihin menee 10 miljardia euroa vuosittain. Minkä vuoksi äärioikeisto änkyttää jostain vuodesta 2026, kun ei demareiden
      Maailman menoa
      110
      3961
    5. Borat ärhäkkänä, syyttelee kokoomusta vilpin suojelusta

Hänen mukaansa kokoomus seuraa ”toimettomana vierestä, kun vilpilliset firmat vievät urakat rehellisten nenän edestä”, j
      Maailman menoa
      15
      3889
    6. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      38
      3711
    7. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      67
      3444
    8. Sanna Marin pitäisi palauttaa pääministeriksi

Oikeisto "voitti" vaalit valehtelemalla äänistäjille päin naamaa, joten heidät tulisi tuomita menettämään vaalitulos ja
      Maailman menoa
      25
      3080
    9. Anna palautetta kaivatullesi.

Sana on vapaa!
      Ikävä
      232
      2878
    10. Kokoomus kannatti aiemmin rahoitusmarkkinaveroa - kanta nyt muuttunut

Kokoomuksen linjanmuutos rahoitusmarkkinaveron suhteen on herättänyt kysymyksiä. Vielä aiemmin puolue antoi ymmärtää kan
      Maailman menoa
      1
      2413
    Aihe