Kani puree

Tipi

Meidän kani on 3kk, uros. Nyt se on alkanut pyörimään minun jaloissa, seuraa joka paikkaan, välillä aina käpälillä kuoputtaa mun jalkaterään ja sitten näykkii, nyt näykkimiset ovat alkaneet muuttumaan puremiksi, että ne ihan sattuu. Onko kanilla murrosikä, vai mitä se tuolla puremisella haluaa kertoa minulle? Voiko sitä torua esim lempeästi sormella näpäyttää nenälle tai otsaan vai mikä olisi paras keino.

32

11462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tania78

      En usko, että tässä tapauksessa on kyse tahallisesta satuttamisesta.
      Kani luultavasti hakee huomiotasi.
      Pureminen ja näykkiminen tulisi kuitenkin karsia pois.

      Mielestäni voit siirtää kanin kauemmas ja samalla kieltää terävästi EI!
      Voit myös läpäyttää kädet yhteen.
      (kani säpsähtää ja yhdistää pahan äänen puremiseen)

      Tietysti voit myös kokeilla tuota huomion antamista ennenkuin kani alkaa sitä kerjätä ja vaatia ?

      • Tipi

        Kiitos neuvoista. Siinähän se onkin kun mielestäni annan sille huomiota ja leikin ja eilenkin kun olin lattialla istumassa ja leikin kanin kanssa niin siitä huolimatta se tuli jalka terää puremaan. Mutta täytyy kokeilla tuota enemmän, olen nimittäin muissa asioissa jos esim syö mattoa tms niin läpsäytän kädet yhteen ja sanon kovasti ei, joskus tottelee joskus ei...Mietin vain sitä, että auttaako kanin leikkaus siihen, että ei enää sen jälkeen pure, vai onko se vain tätä murrosikää?


      • tania78
        Tipi kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. Siinähän se onkin kun mielestäni annan sille huomiota ja leikin ja eilenkin kun olin lattialla istumassa ja leikin kanin kanssa niin siitä huolimatta se tuli jalka terää puremaan. Mutta täytyy kokeilla tuota enemmän, olen nimittäin muissa asioissa jos esim syö mattoa tms niin läpsäytän kädet yhteen ja sanon kovasti ei, joskus tottelee joskus ei...Mietin vain sitä, että auttaako kanin leikkaus siihen, että ei enää sen jälkeen pure, vai onko se vain tätä murrosikää?

        Välttämättä leikkaus ei tähän auta, mutta kyllähän kaveri alkaa murrosiän kynnyksellä olla...


      • Guugle
        tania78 kirjoitti:

        Välttämättä leikkaus ei tähän auta, mutta kyllähän kaveri alkaa murrosiän kynnyksellä olla...

        Meidän kani (5v) tekee samantapaista hommaa. Ja se on nimen omaan huomion kerjäämistä.

        Esimerkiksi kanini hyppää syliini, kun istun sohvalla, ja alkaa kaivamaan mahaani ja samalla näykkimään paitaani.

        Tai sitten kiertää ympäri jalkojani ja välillä repii ja kaivaa sukkiani. Varsinkin villasukat ovat suosiossa! :)

        Olen yrittänyt kieltää kaniani aina, kun näykkiminen ja pureminen tulee mukaan kuvioon. Paidat ja sukat on täynnä reikiä, kun on niin nopea puremaan. :|

        Aina, kun kanini tekee tätä huomion kerjäämis-operaatiotaan, yritän rapsuttaa tai muuta. Se vain suuttuu ja pomppii pois, jos yritän siihe koskea. Se ei pidä koskemisesta yhtään. :)


      • tiellä?
        Tipi kirjoitti:

        Kiitos neuvoista. Siinähän se onkin kun mielestäni annan sille huomiota ja leikin ja eilenkin kun olin lattialla istumassa ja leikin kanin kanssa niin siitä huolimatta se tuli jalka terää puremaan. Mutta täytyy kokeilla tuota enemmän, olen nimittäin muissa asioissa jos esim syö mattoa tms niin läpsäytän kädet yhteen ja sanon kovasti ei, joskus tottelee joskus ei...Mietin vain sitä, että auttaako kanin leikkaus siihen, että ei enää sen jälkeen pure, vai onko se vain tätä murrosikää?

        Mieti myös, että oletko puremishetkellä kanin "reitillä". Meillä tulee ainoastaan silloin hampaasta - joskus kovaakin -, kun seison pupujen turvaanjuoksureitillä. Eli meillä kun turvapaikkana toimii sohvantaus, niin jos seison kolon edessä josta sinne pääsee, tulee välittömästi ensin tökkäisyjä ja jollen siitä tajua siirtyä, tulee hampaasta. :)
        Muutenkin puput tuntuu tykkäävän pitää lattian siistinä, joten jos siinä lojuu jotain (niinkuin vaikka jalka), niin sitä yritetään siirtää pois.


      • NetteX
        tiellä? kirjoitti:

        Mieti myös, että oletko puremishetkellä kanin "reitillä". Meillä tulee ainoastaan silloin hampaasta - joskus kovaakin -, kun seison pupujen turvaanjuoksureitillä. Eli meillä kun turvapaikkana toimii sohvantaus, niin jos seison kolon edessä josta sinne pääsee, tulee välittömästi ensin tökkäisyjä ja jollen siitä tajua siirtyä, tulee hampaasta. :)
        Muutenkin puput tuntuu tykkäävän pitää lattian siistinä, joten jos siinä lojuu jotain (niinkuin vaikka jalka), niin sitä yritetään siirtää pois.

        Meijänkin kani heittää kaiken pois eestään välillä on vesikuppikin kaatunu (:
        Ja kun häkkiä siivotaan se tulee ihmettelemään mitä tapahtuu ja kaata oman juomapullon kun se on tiellä =D


      • jänissss
        Guugle kirjoitti:

        Meidän kani (5v) tekee samantapaista hommaa. Ja se on nimen omaan huomion kerjäämistä.

        Esimerkiksi kanini hyppää syliini, kun istun sohvalla, ja alkaa kaivamaan mahaani ja samalla näykkimään paitaani.

        Tai sitten kiertää ympäri jalkojani ja välillä repii ja kaivaa sukkiani. Varsinkin villasukat ovat suosiossa! :)

        Olen yrittänyt kieltää kaniani aina, kun näykkiminen ja pureminen tulee mukaan kuvioon. Paidat ja sukat on täynnä reikiä, kun on niin nopea puremaan. :|

        Aina, kun kanini tekee tätä huomion kerjäämis-operaatiotaan, yritän rapsuttaa tai muuta. Se vain suuttuu ja pomppii pois, jos yritän siihe koskea. Se ei pidä koskemisesta yhtään. :)

        Ei aina johdu pelkästä huomiosta. Oma kanini teki noin etenkin villasukille... Ja totuus oli, että se luuli sukkia toiseksi kaniksi tai piti niitä ainakin joinakin lajikumppanin sijaiskorvikkeina. Kyseessä oli nimittäin uros ja se tahtoi -karu totuus kyllä- paritella. Leikkaus voi hyvinkin tuohon auttaa, kun joku täällä väitti, ettei auttaisi. Tyypillistä käytöstä varsinkin nuorelta, leikkaamattomalta urokselta. VOIhan se toki huomiotakin hakea, mutta kuulostaa ihan meidän kanilta, jos kyseessä oli siis uros teilläkin. Naaraasta en sitten tiedä, olisiko vain huomionhakua... Niin ja tekeekö kanisi sellaista outoa ääntä jalkojasi raapiessa ja kuopiessa? Jos tekee kyse on selvästä parittelun halusta.


    • Näin...

      Minulla oli 3 kania (poika & 2 tyttöä), poikapupu kun tuli "aikuisen" ikään, toisin sanoen alkoi pökkimään tyttöjä, hän alkoi myös purra minua ja tämä käytös johtui voimakkaasta kiimasta.

      Poitsu vietiin lääkärille ja vehkeet pois, niin puremiset jäi pois, samoin lähti pissin truikkiminen pisin seiniä mitä yleensä leikkaamattomat pupuherrat harrastavat.

    • Voi olla...

      Montakin merkitystä, yksi voi yksinkertaisuudessaan olla pelkästään leikki. Älä anna kanin kuoputella jalkaasi, koska hän voi ottaa tämän pelkkänä leikkinä ja näin ollen repii hampaillaan sukkaasi??? Repiminen vomistuu kanin kasvaessa.

      Älä vaan anna luunappeja tai mätkäytä pikkuista, se saattaa vahingoittaa pupuherraa ja muista että nämä pikkuiset pomppijat ovat niin pieniä meihin ihmisiin verrattuna ja eläimet ovat eläimiä --> toimivat vaistojen varassa, eivätkä ajattele kuten ihmiset.

      Hellää käsittelyä lemmikkiä kohtaan, niin hän alkaa luottamaan sinuun ja tietää ettet vahingoita pikkuista.

      • Tipi

        En missään nimessä ole antanut enkä aio antaakaan mitään luunappeja kanille. Olen tähän mennessä yrittänyt vain työntää kanin ystävällisesti pois jaloistani tai sitten juuri kieltää sanomalla ei ja läpäyttää kädet yhteen. En nimittäin halua kasaa revittyjä sukkia...Onko kaneilla sitten että he valitsevat yhden perheestä johon he kiintyvät eniten, koska tuntuu, että meidän kani on aina minun kimpussa. Mieheni ja pojan jalkoja ei kuoputa tai pure.


    • NetteX

      Aika outoa,mutta jos meidän kani juoksee perässä niin se ainakin tahtoisi nylkyttää,mutta se leikautetaan pian (:

    • kanifani2

      älä nyt herranen aika ala kanias näpäyttele otsaan vaan se kaipaa varmaan huomiota :)

    • lkgkyfl

      Leikkuulle. Meillä herran miesikä tuli suht myöhään, mutta homma oli nimenomaan tuota jaloissapyörimistä, "näykkimistä" jne. Meni ihan muutamassa viikossa hurjaksi. :) Loppupeleissä ei enää riittänyt, että juoksi jaloissa lattailla, vaan hyppäsi mua vartioimaan jenkkisänkyyn. Pallit pois ja tilanne rauhoittu täysin. Meillä pupu saa kuitenkin olla koko ajan vapaana ja touhuta mukana kaikessa. Kani ei hae samanlailla huomiota kuten esim. koiranpentu. Kani on kuitenkin saaliseläin. Sanoisin, että tässä kohtaa paree mennä vaan leikkuulle.:)

    • Tiuhti,Pepe :3

      Itselläni on ihan samanlainen tapaus!

      Kanini, Tiuhti 14vk , uros.

      Hän on noin viikko sitten tullut meille, ja hän on vapaana mielellään ja tekee ''onnenhyppyjä'' mutta menee kuitenkin sohvan alle...
      Sohva on hänen mielipaikkansa sekä lehtiä tykkää narskuttaa..
      Mutta ongelma on se kun hänet päästetään vapaaksi niin ei anna ottaa syliin olleenkaan ellei riehu jonkunverran
      myös joskus antaa niin näykkäisee, rimpuilee sylissä?

      Voisitkos millään auttaa .. ?

      • Käsittele vain ahkerasti äläkä päästä pois sylistä silloin kuin rimpuilee, vaan vasta silloin kun on rauhallinen. Muuten se oppii että rimpuilemalla pääsee pois. Kanit ei ylipäätään tykkää olla sylissä, mutta kannattaa totuttaa kunnolla että hoitotoimenpiteet onnistuu.


    • kanikanikani

      Munkin toinen naaraskani tulee mun syliin ja puree ja sitten kun sitä silittää sen jälkeen kun se on tullut syliin se taas puraa. Mikä neuvoksi?

      • kanikanikani

        *puree*


    • Oliver♥

      Minulla on 3 vuotias Oliver niminen kani.
      Oliver on söpö ja tuli meille vasta vajaa viikko sitten
      olen sen kanssa joka päivä ja hoidan sitä hyvin mutta se on alkanut
      näykkimään ja en halua kania joka näykkii:((
      !!!MITÄ TEEN!!!

    • Jebatsku

      Moi! Luulempa että kani haluaisi/tarvitsisi enemmän pureskeltavaa? Tarjoa sille pajun ja koivunoksia jyrsittäväksi. Toinen homma on se että sillä saattaa tulla myöhässä kevään kiima. Jos kyseessä on kiima, se loppuu hyvällä tuurilla jo 2vk päästä! Jos se on agressiivista niin sitten en osaa auttaa...:(

    • patu(kka)

      itse hankimme kanin juuri ja kani puree älyttömästi mutta se ei ole huomion hakua päin vastoin ja kun antaa haistella kättä niin saman tien puree.. tai kun antaa porkkana tikun niin puree. Yleensä ``uhkailee`` hyökätä käteen.. Tämä ei todellakaan ole kanilta huomionhakua ja pureskeltavaakin on tarpeeksi ja pelkään että kanista tulee niin agressiivinen ettei enään koskaan tule syliin ja voi silittää eli mitä teen?

      • dghdfh

        Itselläni on samanlainen tapaus ollut nyt n. 2kk. Välillä kani oikein juoksee huoneen toiselta puolelta puremaan kättä jos olen esim. poimimassa papanoita lattialta. Murisee paljon eikä anna koskea. Aluksi kun alkoi nameja antamaan kädestä, niin silloinkin namit napattiin murinan kanssa. Nyt onneksi se vähentynyt.

        Olisi itsekin kiva tietää miten toimia tuollaisen tapauksen kanssa. :(


    • KaniNäykkii

      Mulla sama ongelma. Kani noin vuoden vanha uros. Poika ei ole ollut meillä kauaa, niin voiko näykkiminen myös liittyä siihen, että ei luota meihin? Itse kuitenkin änkee syliin ja yhtäkkiä näykkäisee polvesta. Ollaan varmaan pian menossa kani kuitenkin leikkauttamaan jos se sitten auttaisi.

    • Anonyymi

      Minun kani ostettiin päivä sitte ja yritäm saada sen luottamuksen esim. syöttämällä kädesta ja en tiiä oliko se vahinko mutta se söi ilosesti ja sitte ku yritti ettii nameja nii näykkäs mun sormesta ja sen jälkee se koko ajan on tullu käsiin kiinni ja yrittäny saada niistä ruokaa

    • Anonyymi

      Meidän kani (3kk) on ostettu juuri 2 päivää sitten Faunattaresta jossa oli yksin. Kanimme on kääpiöluppa naaras jolla iso häkki sun muut, ainoa on että pureskeltava lelu puuttuu. Kani muuten kiltti ja ihana mutta tänäänkin alkoi syödä seinien listoja ja näykännyt jo kahdeti mutta hyvin pienesti. Kani on leikkisä ja tutkiskelee paikkoja mutta tänäänkin jouluvalohen johdot menivät 5 sec katki. 🤷‍♀️Mahtaisiko johtua murrosiästä tai että pureskeltavaa lelua ei ole. Osaisiko joku auttaa?
      Kania ei ole RHD-rokotettu joten pihalta ei keppejä voi tuoda. Kanimme (Wila) välillä silityksessä lähtee karkuun mutta ei silti halua olla yksin huoneessa joten tulee vauhdilla meidän luokse. Mitä pitäisi tehdä?

      • Anonyymi

        Kanit ovat luonnostaan sellaisia että tykkäävät järsiä lattialistat, ovenkarmit, tuolienjalat johdot (jne jne jne) joten murrosikää se ei ole eikä johdu myöskään siitä että sillä ei ole pureskeltavaa lelua. Jotkut kanit järsivät tavaroita vähemmän, jotkut taas enemmän. Mulla on kaksi kania joista toinen järsii jopa seiniä ja toinen vaan harvoin nakertelee yhtään mitään kiellettyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kanit ovat luonnostaan sellaisia että tykkäävät järsiä lattialistat, ovenkarmit, tuolienjalat johdot (jne jne jne) joten murrosikää se ei ole eikä johdu myöskään siitä että sillä ei ole pureskeltavaa lelua. Jotkut kanit järsivät tavaroita vähemmän, jotkut taas enemmän. Mulla on kaksi kania joista toinen järsii jopa seiniä ja toinen vaan harvoin nakertelee yhtään mitään kiellettyä.

        Kiitos tiedosta, mutta miten kani lopettaisi ja saisi kanin koulutettua. Kani jo papanoi välillä kakkaboksiin mutta ei muuta osaa enkä tiedä mitä ja miten opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta, mutta miten kani lopettaisi ja saisi kanin koulutettua. Kani jo papanoi välillä kakkaboksiin mutta ei muuta osaa enkä tiedä mitä ja miten opettaa?

        Tämä tulee varmaankin sinulle liian myöhässä mutta kirjoitan yleisesti jos tänne joitain eksyy lukemaan. :D

        Itse koulutin kanin sillä tavoin että pienestä pitäen aina kun meni ns pissa asentoon tai kakkaa alkoi tulla nostin sen kakkaboxiin. Tällöin se alkoi tajuamaan että siellä on kakan hajua ja sinne pitää jätökset tehdä. Myös jos kasvattaja on kasvattanut pupua sisäsiistiksi se auttaa jo hurjasti!

        Herkkujenkin avulla pystyy todella hyvin pupuja kouluttamaan aivan kuten esimerkiksi koiraa koulutetaan. Olen opettanut esimerkiksi agilitya pupulleni sekä erilaisia temppuja kuten kadella jalalla pyörähdys, pomppiminen kahdella jalalla, kahdella jalalla kävely, ja lisää haluan vielä opettaa!! Pupuni on tosin vauva vielä (1,5kk ikäinen) joten se ehkä oppii niitä vielä helpommin kuin vanhemmat puput...

        Ja tuosta järsimisestä... se on todella pupukohtaista kuka järsii ja kuka ei, edellinen pupuni järsi joka paikkaa mutta tämä pupu ei ole vielä yhtään!

        En usko että sitä järsimistä pystyisi mitenkään suuremmin estämään koska se on kanilla selkärangassa, mutta itse loin kanille sellaisen ympäristön missä niitä juttuja mitä se jyrsi ei minua haitannut, toin esimerkiksi paljon pahvilaatikoita sille sillä pahvia ne tykkää purra, ja tällöin se puri sellaista mikä ei minulle haitannut. Sähköjohdot vein pupun ulottuvilta pois ettei kaikki laitteet olisi aivan rikki :D


        Mutta vikana sanon kanit ovat yksilöitä aivan kuten mitkä tahansa eläimet välttämättä mitä toiselle kanille tekee ei auta toista kania.

        Kiitos olen puhunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tulee varmaankin sinulle liian myöhässä mutta kirjoitan yleisesti jos tänne joitain eksyy lukemaan. :D

        Itse koulutin kanin sillä tavoin että pienestä pitäen aina kun meni ns pissa asentoon tai kakkaa alkoi tulla nostin sen kakkaboxiin. Tällöin se alkoi tajuamaan että siellä on kakan hajua ja sinne pitää jätökset tehdä. Myös jos kasvattaja on kasvattanut pupua sisäsiistiksi se auttaa jo hurjasti!

        Herkkujenkin avulla pystyy todella hyvin pupuja kouluttamaan aivan kuten esimerkiksi koiraa koulutetaan. Olen opettanut esimerkiksi agilitya pupulleni sekä erilaisia temppuja kuten kadella jalalla pyörähdys, pomppiminen kahdella jalalla, kahdella jalalla kävely, ja lisää haluan vielä opettaa!! Pupuni on tosin vauva vielä (1,5kk ikäinen) joten se ehkä oppii niitä vielä helpommin kuin vanhemmat puput...

        Ja tuosta järsimisestä... se on todella pupukohtaista kuka järsii ja kuka ei, edellinen pupuni järsi joka paikkaa mutta tämä pupu ei ole vielä yhtään!

        En usko että sitä järsimistä pystyisi mitenkään suuremmin estämään koska se on kanilla selkärangassa, mutta itse loin kanille sellaisen ympäristön missä niitä juttuja mitä se jyrsi ei minua haitannut, toin esimerkiksi paljon pahvilaatikoita sille sillä pahvia ne tykkää purra, ja tällöin se puri sellaista mikä ei minulle haitannut. Sähköjohdot vein pupun ulottuvilta pois ettei kaikki laitteet olisi aivan rikki :D


        Mutta vikana sanon kanit ovat yksilöitä aivan kuten mitkä tahansa eläimet välttämättä mitä toiselle kanille tekee ei auta toista kania.

        Kiitos olen puhunut.

        Jatkan vielä :DD

        Suosittelen jos kanin hankintaa miettii ostamaan kasvattajilta eikä kaupoista sillä silloin kasvatus on luultavasti helpompaa! (riippuu tosin haluaako ulko vai sisäpupua, ulkopupua ei oikein välttämättä edes tarvitse kouluttaa)


      • Anonyymi

        Kani järsii jotta hampaat pysyvät lyhyinä. Se on kanille muutenkin luonnollista tekemistä. Monet kanit pitävät omenapuun oksista hyvin paljon. Suosittelen hankkimaan omenapuun oksia kanille, jotta saa järsiä rauhassa. Kanit kyllä syövät aina sähköjohdot jos niiden lähelle pääsevät ja voivat aiheuttaa pahojakin vaaratilanteita. Siksi johdot pitäisi piilottaa niin ettei kani pääse niihin käsiksi. Itse käytin myös korkeita lemmikkiportteja ja koiran pentuaitoja vaarallisten alueiden pois rajaamiseen.

        Ehkä olisi kannattanut tutustua lajityypilliseen käyttäytymiseen ennen lemmikin hankkimista, jotta ei tarvitsisi nyt ihmetellä näitä asioita.


    • Anonyymi

      Minulla on ollut useita kaneja. Tuo on nuorelle kanille normaalia käytöstä. Hakee huomiota ja ei vielä ymmärrä, että liian kovaa puraisu satuttaa. Oma kaninikin teki sitä pitkään kunnes ymmärsi, että voi näykkäistä hellemminkin.

    • Anonyymi

      Hei! Onko mitään vinkkejä? Meillä on 2 vuotias kääpiöluppa kani uros. Hän asustelee ihan vapaana meillä ja kohdellaan hyvin jne. Silti hän puree äitiäni KOKO AJAN. Ja ei se ei ole näykkimistä tai sellaista pientä, vaan se roikkuu melkeen hänen kädessä ja verta tirskuu. Kummallista kuitenkin on, että se ei esimerkiksi ikinä oo purru mua ja se on myös lempeä äidille jos se ei ole sen omassa tilassa. Uskon että pupu suojaa ”reviiriään”, mutta oisko mitään keinoja saada tää väkivaltainen käytös loppumaan. Äiti ei ole ollut kanille yhtään väkivaltainen ja välillä se hyökkää sen kimppuun jos se yrittää antaa naksua, mutta sitten taas välillä se on lempeä pusu-pupu. Välillä sukulaiset kysyy onko äitiä purrut käärme, kun jäljet ovat niin suuret.

    • Anonyymi

      Pureeko tyttö ja poika puput?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 155
      4557
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      117
      4165
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2750
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1669
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1660
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      93
      1596
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1573
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe