Iskukoukku

Pyyntitavat

Nappaako hauki joessa tai järvessä, jos syötitän iskukoukun silakalla? pitääkö kala laittaa koukkuun koukun osoittaessa selkäevän takaa päätä kohden?pitääkö koukun pään tulla näkösälle?

11

4235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • laikaman

      Just noin päin ja paremmin tarttuu, jos jättää kärjen näkyville. Eiköhän silakka kelpaamakeassakin vedessä.

      • sintti aara

        joo, mutta särkeen ottaa paljon paremmin, mitä isompia särkiä, sitä parempi. Osta semmoset iskukukoukut, että jousissa riittää potkua, hekimommat mallit kimpoavat usein isomman hauen päästä. Paksu muovitettu sähköjohto päistä kierrettynä ja dynema tai kevlari jatkoilla on ylivoimaisesti paras peruke, uistin perukkeet ei kestä yksikään yli 8kg haukea muutamaa tuntia kauempaa, säikeet lentää. Matalassa vedessä ei liikaa luokkinarua, jotta ei kieritä rantatukkiehin ja juuruakoihin, syvemmässä vedessä narua sen verran että pääsee pohjaan rauhottumaan, syvillä ulappavesillä pyynti pari metriä jään pinnan alla, suolammilla ihan rantatörmän vierestä, näillä eväillä varmistat itsesi kymppikerhoon!! pyydä ne säret weken katiskakalla johon laitat syöttiainetta, nii ei jää homma siitä kiinni eikä tarvi pilkillä kikkiä


    • Iktyonomi

      Voi hauki syödä silakkaa järvessä mutta merikalojen käyttö syöttikalana sisävesillä on kieletty kalatautien leviämisvaaran takia.

      Esimerkiksi silakka voi kantaa lohikaloilla esiintyvää VHS tautia.

      Kielto löytyy Maa- ja metsätalousministeriön eläintautien vastustamisasetuksen 470/2008 24§:stä.

      Särki on perinteisesti ollut hyvä syöttikala. Iskukoukussa ei ole syöttikalan asennolla suurta väliä. Pitäisin itse iskukoukun kärjen näkyvillä mahdollisimman hyvän läpäisykyvyn turvaamiseksi. Hauki on kovapäinen kala.

      • eeloejneoeoo

        Eli merestä jokeen tullessaan kalat käyvät suihkussa?


      • ma-ma-rkku

        terve oiskohan muikku millanen syöttikalana iskukoukussa? onko tullu kokeiltua ite meinasin et jos kokkeilis järvi on aika tummavetinen tai lampihan se taitaa olla jos viitsit infota jos kokemusta on


      • KIOxxx

        sitten laita muikun, kun se kulkee meressä usein nimellä maiva?

        Miten se estetää pääsemää takaisin sisävesiin? Entäpä lohikalat, joka tunnetusti vaieltavat edestaikisin meren ja sisävesin välliä?

        Vai onko lainsäädälisesti mahdon yhtälö?


    • kokemusta on

      messinki iskukoukku on tosi hyvä, kun vaan poveria takana niin hauki jää

    • koukuttaja
    • kldgkd

      mitä lupia tarvii iskukoukulla kalastaessa?

      • gonahtanut kalamies

        Iskukoukulla kalastaessa tarvitaan valtion kalastuksenhoitomaksu sekä aluekohtainen pyydyslupa, itse maksoin valtion luvan 23€ (tämän vuoden voimassa) ja sitten ajelin paikalliselle bensikselle jossa alueeni kalastuskunta myy merkkejä pyydyksille, hintaa 8 merkille tuli 10€ loppu keväälle, eli saan (ilmeisesti?) pitää kahdeksaa iskukoukkua kalastuskunnan alueella, sain siis myös kartan johon alue on rajattu. en siis saa viedä pyydystäni naapurikunnan alueelle..

        33€ sain siis luvat kuntoon, ihan mielenkiinnosta luvat hommasin, vaikka tiedän ettei niitä kukaan kysele ja tiedot mistä luvan saa minnekkin vesistölle ovat aika kiven alla, joka järvelle ei välttämättä pyydyslupaa tarvita ja joillain järvillä on pyydyksillä kalastamista rajoitettu.

        Mielestäni aikas sekava soppa lähtee etsiskelemään tietoa näistä asioista selkokielellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe