KHT vaiko RKP

automiess

kumpi se nyt ois parempi automaattikasetti, RKP:tä pidän varmana mutta lava ei lepää runkoa vasten, KHT miellyttäisi sen takia että lava lepää runkoa vasten ja kuulemma tulee laatikko hyvin kyytiin ylämäkeekin.

26

11111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rulettaa

      Ei oo RKP:n voittanutta! Kyllä KHT:n ja ELG:n viritykset joutaa ampua kuuhun!!!

      • paljekasetista

        rkp:n paljeautomaattikasetista et saa muuta kuin ilmavaivoja ja jäätymisongelmia.


      • soramies
        paljekasetista kirjoitti:

        rkp:n paljeautomaattikasetista et saa muuta kuin ilmavaivoja ja jäätymisongelmia.

        on kyllä yksinkertanen ja varma toiminen! kokemusta niistä kohta 20v! suosittelen lämpimästi!!!!


      • RKP tulee

        Ja vastaus on:

        Romua Kaukaa Pohjoisesta = RKP


      • Elg jo 12 vuotta

        Puhuu joku poikanen joka on päässyt äitin helmoista mutta roikkuu isän palleis


    • Tutustumassa SLP

      Tuotteisiin.On ajateltu kuljettajaa tehdessään täysautomatiikalla toimivan kasettijärjestelmän.Ei tarvitse kuin käydä laittamassa letkut ja pistokkeet paikoilleen.Muissa juokset irroittamassa,kita-auki,kita kiinni ja letkut paikoilleen.Eli 2krt per kasetointi juokset ylimääräistä.

      • hyvät ja huonot

        puolet. RKPssä ketjunkiristelyjä, haarukoiden vaihtoa sekä vähän ollu heikko kulmavaihde(oiskohan uudemmissa jo vahvempi). KHTssä ketjukisko kuluu ajanmittaan, ketjukin kuluu ja talvella tarttis kyllä nalkkilukon, vanhemmissa ollu heikko vaihdelaatikko sekä alitehoinen moottori. Kaikki automaatit toimii yhdellä hytistä poistumis kerralla (ei oo automaatista kiinni vaan vetokoukun, duomaticin ja pistokkeen irrotuksesta eli napit hytissä) Letkukasetinkin saa samalla periaatteella toimimaan että tarvii käydä vain 2 kertaa ulkona. VBGn uudella vetokitalla ois mahdollista rakentaa automaatti systeemiä jossa ei tarttis käydä ollenkaan ulkona, mutta epäilen sen toimivuutta soraajossa (välillä soraa vetokitassa, välillä lunta ja jäätä, välillä aisanpää maassa ym.) Letkukasetin 2 suurinta vikaa on että kiskopyörät sutii esim. asfaltinajossa(vaikka on kahdella moottorilla) toinen vika on että tahtoo vaatteet sotkeentua vaikka miten yrittäis.


      • juu on
        hyvät ja huonot kirjoitti:

        puolet. RKPssä ketjunkiristelyjä, haarukoiden vaihtoa sekä vähän ollu heikko kulmavaihde(oiskohan uudemmissa jo vahvempi). KHTssä ketjukisko kuluu ajanmittaan, ketjukin kuluu ja talvella tarttis kyllä nalkkilukon, vanhemmissa ollu heikko vaihdelaatikko sekä alitehoinen moottori. Kaikki automaatit toimii yhdellä hytistä poistumis kerralla (ei oo automaatista kiinni vaan vetokoukun, duomaticin ja pistokkeen irrotuksesta eli napit hytissä) Letkukasetinkin saa samalla periaatteella toimimaan että tarvii käydä vain 2 kertaa ulkona. VBGn uudella vetokitalla ois mahdollista rakentaa automaatti systeemiä jossa ei tarttis käydä ollenkaan ulkona, mutta epäilen sen toimivuutta soraajossa (välillä soraa vetokitassa, välillä lunta ja jäätä, välillä aisanpää maassa ym.) Letkukasetin 2 suurinta vikaa on että kiskopyörät sutii esim. asfaltinajossa(vaikka on kahdella moottorilla) toinen vika on että tahtoo vaatteet sotkeentua vaikka miten yrittäis.

        Mihin tarvitaan KHT:ssä nalkkilukkoa talvella, ennemmin liukkaalla ongelma päästä tapeista irti loota päällä.


    • kht vai rkp

      Jos itte rakentelee niin KHT on varmasti helpompi värkätä vanhasta letkuyhdistelmästä. Monet on kyllä RKP:tä kehunu varmemmaksi ja ohan se huomattavasti yleisempi ja tietääkseni se on standardimitoilla. KHT:n taas saa ilman kiskoja ja nalkkilukkoakaan ei tartte ja kärryn saa vaikka kippaavana. Ja mulla ittellä ei oo automaatista mitää kokemuksia vaan 10v letkuvehkeistä, jos seuraava olis jo automaatti...

    • sarap

      Ilmansuunta on paras ratkaisu hankinnalle

    • väliä

      kuhan loota makaa runkoa vasten!Itte aina KHT:n vehkeitten kans pelannu eikä koskaa oo jääny kasetoimatta.Asfaltti massaa ajanu ja ties missä ojan luiskas kasetoinu.

    • Ajanut

      No montako sekkaa voitat letku kasetointiin verrattuna siihen sun auto maatioos?Et montaa!Ootko vain laiska kuski. mitä vähemmän liikkuu sen parempi.Kuskin hommis on parempi ees vähän liikkua.Ette liikku töissä ettekä kotona koska automaatti on paras.

      • aikaista..

        ja omat vaaransa letkukasetissa, en ole enää kasettihommissa, mutta ennesvanhaan ajoin letkukasettia, ei vielä automaatista edes nähty unta, pari vuotta sitten ajoin muutamanviikon automaattikasetilla ja ero on kuin yöllä ja päivällä letkukasetti on auttamatta viimevuosituhannen laitteita.


    • Kht

      Hyvä kysymys.
      Olen koettanut kaikkia(paitsi uutta Wileriä (kht.n kopio))
      kasetointi laitteita ja todennut että kht on ylivoimaisesti paras,
      ei liikkuvia osia kuin ketjunveto, ketju ja kasettilavan lukko
      kun lava laskeutuu kärryn päälle.
      Ja toimii kuin junan vessa.
      Ei haittaa vaikka etulukko on auki(lava ei putoa)
      Ja lava tulee kyytiin mäessä (ylä tai ala)AIVAN VARMASTI.
      Voin suositella lämpimästi ja takaan ettet pety.
      Yksi mikä niin kysy vielä sitä wileriä kun se on kopio tästä
      nimittäin hinta??? mikä se on...

      • Torppari

        KHT:n vehkeistä on omaa kokemusta useammasta autosta kymmenen vuoden ajalta. Varovastikkin arvioiden laatikko on tullu vedettyä sinä aikana kyytiin parikyttuhatta kertaa. Parhaimpana (tai pahimpana) kuukautena viitisensataa kertaa. Koko tona aikana on remontit olleet: yks vetomoottori(roska öljyssä), yks katkennut ketjun tappi(laatikko jäätyny runkoon), lukusia ketjun lerpotuksen hitsauksia. Siinäpä ne, tyytyväinen oon ollu.
        On tossa kuitenkin yks vika mikä aiheuttaa merkin vaihtumisen RKP:n laitteisiin, nimittäin paino. KHT ei oo ottanu tota painoasiaa vakavissaan. Eikä myöskään RKP, ennenkuin ihan viime aikoina.
        Siis jos painolla väliä niin RKP, muuten KHT.


      • tehdä.
        Torppari kirjoitti:

        KHT:n vehkeistä on omaa kokemusta useammasta autosta kymmenen vuoden ajalta. Varovastikkin arvioiden laatikko on tullu vedettyä sinä aikana kyytiin parikyttuhatta kertaa. Parhaimpana (tai pahimpana) kuukautena viitisensataa kertaa. Koko tona aikana on remontit olleet: yks vetomoottori(roska öljyssä), yks katkennut ketjun tappi(laatikko jäätyny runkoon), lukusia ketjun lerpotuksen hitsauksia. Siinäpä ne, tyytyväinen oon ollu.
        On tossa kuitenkin yks vika mikä aiheuttaa merkin vaihtumisen RKP:n laitteisiin, nimittäin paino. KHT ei oo ottanu tota painoasiaa vakavissaan. Eikä myöskään RKP, ennenkuin ihan viime aikoina.
        Siis jos painolla väliä niin RKP, muuten KHT.

        muuta kun kasetoida, 500kertaa kuukaudessa jokaikinen päivä 16kasetointia ja arkipäivisin ajossa, niin 24kasetointia päivässä, ei taida olla ihan hirveän pitkä ajomatka?


      • Torppari
        tehdä. kirjoitti:

        muuta kun kasetoida, 500kertaa kuukaudessa jokaikinen päivä 16kasetointia ja arkipäivisin ajossa, niin 24kasetointia päivässä, ei taida olla ihan hirveän pitkä ajomatka?

        Ihan oikein laskit, keskimäärin tosiaan se 25 reissua päivässä. Ajomatka vajaa kolme kilsaa ja mestat kummassakin päässä ihan huiput. Siin oli kaks RKP:n automaattia ja mä tolla KHT:n keksinnöllä.
        Onneks tota ei kestäny kun viis viikkoo. Nyt kun toi ikä on rauhottanu intoo, niin varmaan tommosesta ajosta hankkiutus eroon aika äkkiä.
        Nykyään on elo helpompaa kun päivässä on yleensä vaan 8-10 reissua :D
        Yks kolleega kyllä totes osuvasti: "ennemmin ajasin 16 tuntia maalla kun 8 tuntia kaupunkipäässä" ;)


      • v**un urpo
        Torppari kirjoitti:

        Ihan oikein laskit, keskimäärin tosiaan se 25 reissua päivässä. Ajomatka vajaa kolme kilsaa ja mestat kummassakin päässä ihan huiput. Siin oli kaks RKP:n automaattia ja mä tolla KHT:n keksinnöllä.
        Onneks tota ei kestäny kun viis viikkoo. Nyt kun toi ikä on rauhottanu intoo, niin varmaan tommosesta ajosta hankkiutus eroon aika äkkiä.
        Nykyään on elo helpompaa kun päivässä on yleensä vaan 8-10 reissua :D
        Yks kolleega kyllä totes osuvasti: "ennemmin ajasin 16 tuntia maalla kun 8 tuntia kaupunkipäässä" ;)

        ajaa kasetilla kolmen kilsan siirtoajoa... Herää pahvi!


      • se
        v**un urpo kirjoitti:

        ajaa kasetilla kolmen kilsan siirtoajoa... Herää pahvi!

        kilometrikin joskus kannattaa.
        Nimittäin sesonkiaikaan voi olla(ainakin meilläpäin) 10-15 kasettia montulla jonossa(eikä oo mitään pikku koneita lastaamassa, pienin 150 Volvo) siinä kun odottelee vuoroa niin kasetin kans saa samalla odottelulla 2 kuormaa kyytiin.:D
        Ja muutenkin jos laskee kustannuksia tarkasti niin kyllä se niin taitaa olla että kasetti kannattaa jopa alle kilometrin matkalla.
        Nupilla kulut =100%
        Kasetilla = oisko 150-170% ei se ainakaan oo 200%
        Eli 2 kuormaa siirtyy aina edullisemmin kasetilla sitäpaitsi nuppiin saa noin 18tn, kasettiin noin 21tn, eli siinäkin tulee takkiin 3tn joka toinen reissu jos nupilla ajaa.


      • kasetti on aina kasetti
        se kirjoitti:

        kilometrikin joskus kannattaa.
        Nimittäin sesonkiaikaan voi olla(ainakin meilläpäin) 10-15 kasettia montulla jonossa(eikä oo mitään pikku koneita lastaamassa, pienin 150 Volvo) siinä kun odottelee vuoroa niin kasetin kans saa samalla odottelulla 2 kuormaa kyytiin.:D
        Ja muutenkin jos laskee kustannuksia tarkasti niin kyllä se niin taitaa olla että kasetti kannattaa jopa alle kilometrin matkalla.
        Nupilla kulut =100%
        Kasetilla = oisko 150-170% ei se ainakaan oo 200%
        Eli 2 kuormaa siirtyy aina edullisemmin kasetilla sitäpaitsi nuppiin saa noin 18tn, kasettiin noin 21tn, eli siinäkin tulee takkiin 3tn joka toinen reissu jos nupilla ajaa.

        nuppimiestenkatellista vinkumista ajan kasetilla ,nuppimiehet suohon! ;)


      • kasetti on aina kasetti
        se kirjoitti:

        kilometrikin joskus kannattaa.
        Nimittäin sesonkiaikaan voi olla(ainakin meilläpäin) 10-15 kasettia montulla jonossa(eikä oo mitään pikku koneita lastaamassa, pienin 150 Volvo) siinä kun odottelee vuoroa niin kasetin kans saa samalla odottelulla 2 kuormaa kyytiin.:D
        Ja muutenkin jos laskee kustannuksia tarkasti niin kyllä se niin taitaa olla että kasetti kannattaa jopa alle kilometrin matkalla.
        Nupilla kulut =100%
        Kasetilla = oisko 150-170% ei se ainakaan oo 200%
        Eli 2 kuormaa siirtyy aina edullisemmin kasetilla sitäpaitsi nuppiin saa noin 18tn, kasettiin noin 21tn, eli siinäkin tulee takkiin 3tn joka toinen reissu jos nupilla ajaa.

        nuppimiesten katellista vinkumista ajan kasetilla ,nuppimiehet suohon! ;)


      • Kaivuri puol
        kasetti on aina kasetti kirjoitti:

        nuppimiesten katellista vinkumista ajan kasetilla ,nuppimiehet suohon! ;)

        Ei nyt kannata nuppimiehiä mollata.Ilman heitä tarvitaisko kasettimiehiä.Sitä voismiettiä mitä sanoo.:Voitais laittaa kasettimiehet maan ajoo aina pari kuormaa päivässä.Oikein tarttuvaa savee.Ois mukava lapio hommana irrotella vai mitä?


      • miksei3
        Kaivuri puol kirjoitti:

        Ei nyt kannata nuppimiehiä mollata.Ilman heitä tarvitaisko kasettimiehiä.Sitä voismiettiä mitä sanoo.:Voitais laittaa kasettimiehet maan ajoo aina pari kuormaa päivässä.Oikein tarttuvaa savee.Ois mukava lapio hommana irrotella vai mitä?

        Mitenkäs onko kokemuksia tullut noista 5aks kasetista ja niihin liittyvistä ongelmista ?


      • RKP/SLP
        miksei3 kirjoitti:

        Mitenkäs onko kokemuksia tullut noista 5aks kasetista ja niihin liittyvistä ongelmista ?

        Ainut ongelma miun mielestä on se jumalaton paino vedettäessä tavaraa mattoon.Ja jos ajattelee nykyisen 4-akselisen päälle 5-akselisen kärryn laatikkoa niin huh huh...

        Ajat sitten mökki tai metsäautotielle tavaraa niin ei se ole aina niin kauhean tasaista se tie..


      • Anonyymi

        KHT kehitetty Wilerillä v.-87 Vuolle vain veti omiin nimiin koko homman.


    • jarkko6

      Entäpä 5 akselinen veto-autona,onko jotain spesiaali juttuja kasetoinnin ym suhteen onko kokemuksia ?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      3821
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      593
      3595
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3552
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2231
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      53
      2219
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      321
      1967
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      1947
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      187
      1756
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      27
      1413
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1352
    Aihe