Tunisia Sousse - kertokaa kaikki! :)

menossa

Kesän alkuun oltaisiin tällaisella kolmen hengen tyttöporukalla suunnittelemassa nyt matkaa johonkin lämpimään ja Tunisian sousse vaikuttaa kivalta kohteelta. Haemme lomalta pääasiassa siis rannalla löhöämistä, vähän biletystä, arabiatunnelmaa ja vähän ostosten tekoakin tietysti. Eli nyt saa kertoa ihan kaikkea ko. matkakohteesta! Ruoka,ihmiset,tunnelma,hinnat,sää,mikä oli parasta/pahinta lomassa jne. Matkakokemuksianne olisi kiva lukea.

Ja tässä vielä muutama tarkempi kysymys:
Onko paikalliset miehet minkälaisia? Komeita? ;) Romanssia emme mene hakemaan mutta silmänruoka on aina tervetullutta.
Onko Tunisiassa turistien suosimia vesipiippubaareja?
Minkälaisia ovat paikalliset discot/yökerhot?
Onko yöllä liikkuminen vaarallista?
Alkoholi, onko kallista?

Kiitos tuhannesti vastaajille!

23

4143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lie 2 me bigggg

      nymph,

      "Onko paikalliset miehet minkälaisia? Komeita? ;) Romanssia emme mene hakemaan mutta silmänruoka on aina tervetullutta."

      Panevat valaitakin, joten mukavasti teillä siellä menee...weather girls.

    • on kiva

      Olimme kaveriporukalla viime syyskuussa Soussessa (4 tyttöä) ja kyllä kannatti. Tietysti siellä oli Ramadanaika, jolloin paikalliset ei niin aktiivisia kuin normaalisti. Mutta kyllä se silmänruokaa saat, ihmiset tosi ystävällisiä ja mukavia ja seuraakin saat jos haluat. Miehet hieman tyrkytti itseään, mutta niistäkin tilanteista selvittiin. Esim. meidän hotellin rannalla oli vartijat, jotka seuras ja poisti tarvittaessa häiritsevät miehet. ikävä kyllä me ei diskoiltu, mutta kyllähän sieltä niitäkin löytyy ja uskon, että tosi kivoja. Ranta Soussessa on ihana. Tunnelma kaikenkaikkiaan kiva ja lepposa. Ruoka on hyvää, mutta minulla ei joka ilta osunu ruokavalinta ihan nappiin, mutta syötyä sai siitä huolimatta. Maahan on todella halpa, syöminenja juominen ei maksa juuri mitään ja ostokset kaikenkaikkiaan ihan ok eli kalja makso 2,5 dinaaria baarissa eli olikohan euroissa jotain reilu 1e. Ostin kotiin vesipiipun, hiiliä ja makuja niin oisko se ollu jotain 15-20e. Pari kivaa ostoskeskustakin on, jossa on ihan aitoja tavaroitakin. Kyllä siellä vesipiippubaareja näytti olevan, mutta pysyimme sieltä pois, kun vähän arvellutti kun tupa täynnä tunisialaisia miehiä... Medinassakin kävimme pyörähtämässä, mutta tosiaan pyörähtämässä. Alko olla epämukava olo, kun 4 likkaa topeissa menee medinaan ja paikalla (aamulla klo 9.30) ei ainuttakaan turistia. Saimme hieman katseita ja päätimme mennä pois, alko jännittää... Yöllä liikuimme ihan turvallisesti, ei jännittäny yhtään, mutta toki liikuimme aina yhessä. Yksi vähän tiukempi tilanne tuli minulle (olen vaalea), mutta siitäkin selvittiin kun vaihdoimme kadun puolta. Minkäänmuotosta vatsatautia ei tullu, parilla oli vähän maha löysällä muutama aamuna, mutta ei mitään pahempaa. Söimme aivan kaikkea, mutta desinfioimme kätemme ja söimme maitohappobakteereja. Tunisian hygieniataso on muutenkin aika korkea, sillä ravintoloita tarkastetaan. ripulit johtuu enemmän nestehukasta. Suosittelen tosi lämpimästi Soussea teille ja port el kantouissa kannattaa käydä. Satama siellä aivan upea!!! Mutta jos likaa pelkäätte ja nuhruista ilmettä niin ette nauti, mutta jos ette ole hienohelmoja niin antaa palaa!!!! Käykää ihmeessä Figuiran eläintarhassa, tosi kiva paikka. Sitten siellä on sellasia "merirosvolaivoja" jotka vähn seilaa siinä merelle. Itse ei käyty, kun aika loppu, mutta kivalta näytti. Mutta mieli tekee palata uudelleen Sousseen, koska näkemistä jäi. Historiakin jos se kiinnostaa on siinä käden ulottuvilla. Miehet toki saattavat yrittää huijata, mutta kun ei kaikkea usko ja antaa pipon olla löysällä niin hyvin menee. Sainko sut vakuutettua Soussesta?

      • aloittaja

        Kiva kuulla positiivista palautetta soussesta! Kiitoksia. :) Lisää juttua saa toki laittaa!!


    • douxe

      Hei
      Itse olin Sousessa lokakuussa. Paikallisia ruokaravintoloita on ihan kivasti alueella ja hivenen edullisempia kuin suomessa. Disco tyyppisiä paikkoja on vähemmän. Iltaisin liikkuminen on ihan turvallista. Alkoholiahan ei kyseisestä maasta saa muutoin kuin kahdesta eri liikkeestä keskustasta ja se on kallista. Meidän hotellissa (samara) maksoi vodkakola reilun euron, joten tuli sieltä sitten osteltua juomat. Hotellien rannat on ihan hyviä ja aktiviteeteja sieltä löytyy. Varautukaa ostoksissa tinkaamaan reilusti..

      • minäpä vain

        Siellä sitä silmänruokaa on juu. Ja voin vakuuttaa, että perään huutelevat, saattavat tulla koskettamaan hiuksia yms., etenkin jos ootte vaaleita. Mulle kävi näin. Mut ei tosiaan kannata ottaa tosissaan. :>


      • pirts
        minäpä vain kirjoitti:

        Siellä sitä silmänruokaa on juu. Ja voin vakuuttaa, että perään huutelevat, saattavat tulla koskettamaan hiuksia yms., etenkin jos ootte vaaleita. Mulle kävi näin. Mut ei tosiaan kannata ottaa tosissaan. :>

        paljon sinne kannattas varata rahaa mukaan?jos viikon meinaa elellä.ja missä kannattas ehdottomasti käydä?kuukauden päästä oltas lähdössä.


      • faerie
        pirts kirjoitti:

        paljon sinne kannattas varata rahaa mukaan?jos viikon meinaa elellä.ja missä kannattas ehdottomasti käydä?kuukauden päästä oltas lähdössä.

        Euroja voi ottaa mukaan haluamansa määrän ja vaihtaa rahaa sitä mukaan kun kuluu. Valuutta on suljettu eikä sitä voi vaihtaa muualla kuin Tunisiassa. Hotelleilla on aulassa valuutanvaihtoa ja välityspalkkioita ei oteta eli rahanvaihto on helppoa. Itselläni meni 150 euroa viikossa lounaisiin, iltapaloihin, naposteluun, tuliaisiin (vaatteisiin, laukkuihin), juomiin jne. Meillä oli puolihoito hotellilla, joten ruokaan ei hirveästi mennyt rahaa. Mutta yleisesti ottaen hintataso on todella edullinen.


      • Thibarine

        Paikalliset viinit ja viinat on edullisia samoin paikallinen olut General Magazinessa. Viinit on hyviä, samoin väkevä taatelilikööri Thibarine ja olut on hyvää. Boukhaa en suosittele, se on samanlaista kuin Raki, Sake, Pontikka ja Tequila.


    • faerie

      Oltiin viime syyskuussa poikaystävän kanssa viikko Port El Kantaouissa ja siinä sivussa myös käytiin lähes päivittäin Soussessa. Ite tykkäsin Tunisiasta kohteena tosi paljon. Mikään ultimate-biletyspaikka se ei kuitenkaan ole.

      Ruoka oli Tunisiassa hyvää, hotellin seisovasta pöydästä löysi aina jotain hyvää suuhun laitettavaa ja ravintoloidenkin tarjonta oli hyvä. Rakastuin haudutettuun kuskukseen kikherneiden, porkkanoiden ja perunoiden kera. Se oli ihanaa! Harissaan jäi koukkuun, sitä tarjoillaan mm. patonkien kera. Harissa on tulista chilitahnaa, johon voi dipata vaikka patonkia. Paikalliset alkoholijuomat olivat melko edullisia, mutta tuontijuomat olivat ainakin hotellilla kalliita. Kaupasta alkoholia ei saa samanlailla kuin täältä vaan ainoastaan tietyt kaupat myyvät alkoholia.

      Jotain yökerhoja/discoja Soussessa on, kun parikymppiset pojat jakoivat niitä esitteitä kaduilla meillekin. Ei kuitenkaan käyty missään yökerhossa. Miehet olivat vähän tyrkkyjä, joten seuraa tyttöporukka aina varmasti löytää.

      Ostosmahdollisuudet Soussessa ovat ihan kohtalaiset. Mielestäni parhaimmat vaatekaupat löytyvät Medinasta vaikka Soussessa onkin pari nykyaikaista ostoskeskusta. Vaatteet ja kengät olivat hienoja. Medinassa vaatteet olivat suomalaiseen hintatasoon verrattuna edullisia ilman tinkaamistakin, joten itse en viitsinyt hirveitä summia alkaa tinkimään vaikka monet ovat sanoneet että hinnasta saa puoletkin pois puhumalla. Medina on paikallisten ostospaikka ja sinne mennessä kannattaa laittaa olkapäät peittävä t-paita ja vaikka caprit tai polvet peittävä hame. Näin säästyy ilkeiltä tuijotuksilta ja perään huudoilta.

      Ihmiset on tosi ystävällisiä ja englantia puhutaan hyvin. Täydellisesti pärjäisi ranskalla. Muslimimaaksi aika vapaamielinen ja naiset pukeutuu yhtä muodikkaisiin vaatteisiin kuin mekin. Hintataso on hyvin edullinen, minulla meni 150 euroa viikossa kaikkeen elämiseen ja tuliaisiin.

      • kggiygi

        mites ne pistorasiat siellä?onko samanlaiset ku suomessa?


      • chilitahnaa

        vaan punapippurista jauhettua. Tulista tosiaankin, laitoin ekana aamuna sitä "tomaattisoseena" patongin päälle ihan reilun siipaisun, omg... ;D


    • Utelias Matkaaja

      Milloin porukkanne on lähdössä Sousseen??

    • hohohohohoho

      "Onko paikalliset miehet minkälaisia? Komeita? ;) Romanssia emme mene hakemaan mutta silmänruoka on aina tervetullutta"

      Uskotaan...sad skanks...

    • Tunisiaan

      Moro!!

      En ole ikinä käynyt Tunisiassa.Kyselempä kävijöiltä,että millaiset ilmat on esim Lokakuun alkupuolella onko lämmintä ja sateenuhkaa ei kait ole vaikka soussessa?ja onko Tunisia käymisen arvoinen paikka.?

    • Kaveri kysyi

      Onko kahden 15-vuotiaan tytön turvallista mennä kahdestaan Tunisiaan?

      • =)(/&%&/()

        Onko kahden 15 vuotiaan turvallista lähteä matkalle Helsinkiin kahdestaan? EI!


    • kävijäkk

      Ei ole turvallista

    • lintetta

      Olen muuttamassa tunisiaan sousseen kesäksi (touko-elokuu) ja kaikki suomalaiset sinne matkustavat ottakaa yhteyttä! Olen varmasti suomalaisen seuran tarpeessa ja mielelläni näytän paikkoja ja hengaan! Olen siis vähän yli kaksikymppinen tyttö joka rakastaa uusiin ihmisiin tutustumista. Laittakaa vaan rohkeasti mailia, niin vastaan ihan varmasti!! Ja vastauksena ensimmäiseen kysymykseen, niin SILMÄN RUOKAA ON VAIKKA MILLÄ MITALLA!! Itse kuljen siellä aina leuka maassa asti, vaikka onkin oma maailman komein tunisialainen mies :) Siellä on kesällä ihan mielettömän KUUMA, halpaa shoppailla ja syödä ja joka päivä pääsee bilettämään. Alkoholi on suht kallista (baarissa vodka energiajuomalla n.5e), joten kannattaa ostaa lentokentältä tai koneesta absolut vodkaa tai mistä sitte tykkääki... nii ei tuu niin kalliiksi! Toivottavasti mahdollisimman moni Sousseen matkustava ottaa yhteyttä osoitteeseen [email protected]

      • Tini

        Lintetta: Soussesta pari vinkkiä, missä kannattaa käydä ratsastamassa? Meitä lähtee 4 aikuista naista matkaan, lähinnä aurinkoa ottamaan, mutta ratsastusta vähän harrastaneena kiinnostaisi, kuuleman mukavat maastot??
        Mitä kannattaa pukeutumisessa huomioida, onko esin lekkarit hameen kera ok vai pääseekö helpommolla jos on väljemmät vaatteet ja t-paita/tms?
        Ollaan lähdössä syyskuun lopulla.


    • minäminäminä

      joo pistä vaan hame kun meet ratsastaa....tuntuu seuraavana päivänä taatusti mukavalta kun altaan kloorivesi huuhtelee hiertymiä...hahaha! :D housut hyvä ihminen housut! ja lenkkarit ei ole ratsastukseen kovin hyvät varsinkaan kokomattomalle...tarvis olla korkoa ettei jalka luiskahda läpi jos tiput selästä...niin et raahaudu hevosen perässä jalka jalustimessa...

      • mä vaa

        äh opettele lukee ei tos lue lenkkarit vaa lekkarit eli lennigsit... ja luulis nyt kaikkien tietävän että millä vaatteilla ratsastetaan saatikka kengillä. kysyjä ilmeisesti tarkotti noilla vaatteillä yleisesti pukeutumista ko paikassa.


    • bailabaila girls

      andiamo,[email protected] , tunisialainen 30 v suomessa voi tulla teijan opas tunisiassa :)

    • Matkailija312

      Kokemuksia vuodelta 2005:

      Onko paikalliset miehet minkälaisia? Komeita? ;) Romanssia emme mene hakemaan mutta silmänruoka on aina tervetullutta. - Tunisialaismiehet ovat kohtuullisen komeita, tykkäävät ainakin flirttailla ulkomaalaisille naisille.

      Onko Tunisiassa turistien suosimia vesipiippubaareja? - Toki, mutta mikset menisi paikalliseen vesipiippubaariin? Hienompi tunnelma ja halvemmat hinnat.

      Minkälaisia ovat paikalliset discot/yökerhot? Ainakin rantabulevardilla oli monia diskoja, miesvaltaista asiakaskuntaahan siellä kävi kuten muslimimaissa yleensäkin.

      Onko yöllä liikkuminen vaarallista? - Ei ole, kunhan noudattaa yleistä varovaisuutta, eikä liiku umpituiskeessa.

      Alkoholi, onko kallista? - On, koska muslimimaa. Jotkut ravintolat eivät tarjoile ollenkaan alkoa, hotelleista ja joistain supermarketeista (esim. Monoprix) saa mutta maksaa paljon enemmän kuin turistimaissa yleensä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe