Virago jakoketju

XV1100

Saako tuommoiseen 1100 viragoon vaihdettua jakoketjuja kokonaisena ilman sylinterin kannen irroitusta? Aloittelin operaatiota mutta homma tyssäsi siihen vaiheeseen kun piti ketjun alempi pyörä irroittaa mutta sepä ei näytä tulevan alakautta pois. Kyseessä tässä takimmaisen sylinterin ketju.

8

2651

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastaisin

      En rupee antammaan mitään postimyyntiohjeita epäkurantista tavasta vaihtaa nokkaketjua koska vaikutat epävarmalta etkä ehken ole koskaan levittänyt XV:n konetta.
      XV on varsinainen maatalousmoottori joka on ylimitoitettu ja tehty kestämään. Ehken tiedät vian paremmin tai sitten on vaan pakkomielle vaihtaa ketju kun se "ronkottaa". Loppuun kulunut nokkaketju on aika epätyypillinen vika ko. koneessa.
      Olen nähnyt XV:n (981 cc.) nokkaketjuja jotka ovat pyörineet jo vuodesta 1981 ja ovat edelleen kunnossa.
      ASIAAN: jos selvästi havaittua vikaa ei voi todeta (ei tullut vuodatuksestasi ilmi) aloita tutkiminen nokkaketjun kiristäjästä. Se on vain pikku juttu ja tyypillisempi vaiva XV:ssä. eikä sekään kovin vakava.

      • XV1100

        Asia tuli sitten itse todettua. Ketjun vaihto ei ole mahdollista kokonaisena ilman koneen irroittamista ja kohtuutonta purkamista. Katkaisu ja uudelleen niittaus on järkevin vaihtoehto. Ketjun kiristimissä alkaa olla varat loppu ja vaihdankin ketjut tulevaisuutta ajatellen kun alkaa kilometrejäkin olla aika lailla ja lisää tulee joka kesä. 535:n koneen olen joskus purkanut perusteellisemmin. Tästä en ole ja tuskin on tulossakaan tarvetta avata konetta tämän enempää. Jos ei sitten joskus toteuta hullua ideaa koneen stroukkaamisesta...


      • kyssäri,
        XV1100 kirjoitti:

        Asia tuli sitten itse todettua. Ketjun vaihto ei ole mahdollista kokonaisena ilman koneen irroittamista ja kohtuutonta purkamista. Katkaisu ja uudelleen niittaus on järkevin vaihtoehto. Ketjun kiristimissä alkaa olla varat loppu ja vaihdankin ketjut tulevaisuutta ajatellen kun alkaa kilometrejäkin olla aika lailla ja lisää tulee joka kesä. 535:n koneen olen joskus purkanut perusteellisemmin. Tästä en ole ja tuskin on tulossakaan tarvetta avata konetta tämän enempää. Jos ei sitten joskus toteuta hullua ideaa koneen stroukkaamisesta...

        saako keskolta alle tonnilla jakoketjua ko. pyörään?


      • Dollari
        kyssäri, kirjoitti:

        saako keskolta alle tonnilla jakoketjua ko. pyörään?

        Mun tietääkseni mp liikkeet ei myy jakoketjuja muille kun korjaamoille,muutamissa varaosaluotteloissa erikseen mainittu etteivät toimita yksityisille


      • XV1100
        Dollari kirjoitti:

        Mun tietääkseni mp liikkeet ei myy jakoketjuja muille kun korjaamoille,muutamissa varaosaluotteloissa erikseen mainittu etteivät toimita yksityisille

        Ketjut vaihdettu. Katkaista ne täytyy ja niitata uudestaan paikallaan. Tein apuvälineen katkaisuun ja niittaukseen. Ilman jonkinlaista työkalua aika mahdoton homma. Valmiitakin työkaluja saa mutta maksavat niin paljon ettei oikein yhtä pyörää varten kannata hankkia. Stormilla Japanilainen merkkiketju maksoi n.60e kpl liitospalan kanssa. Allrightin luettelossa muistaakseni sanotaan ettei ketjuja myydä yksityisille, mutta kun kyselin ketjuja sieltäkin, niin ei kyllä mainittu asiasta mitään.


      • katukiitäjä

        viragoon saa osia ymaha sentterin kautta ja ebay motors sin kautta


      • katukiitäjä

        jos on epävarma olo konetta purkaessa jätä tekemättä


      • katukiitäjä
        XV1100 kirjoitti:

        Ketjut vaihdettu. Katkaista ne täytyy ja niitata uudestaan paikallaan. Tein apuvälineen katkaisuun ja niittaukseen. Ilman jonkinlaista työkalua aika mahdoton homma. Valmiitakin työkaluja saa mutta maksavat niin paljon ettei oikein yhtä pyörää varten kannata hankkia. Stormilla Japanilainen merkkiketju maksoi n.60e kpl liitospalan kanssa. Allrightin luettelossa muistaakseni sanotaan ettei ketjuja myydä yksityisille, mutta kun kyselin ketjuja sieltäkin, niin ei kyllä mainittu asiasta mitään.

        kyl jakoketjuja saa yksityisetkin tuo on korjaamoiden tapa saada rahastettuu asiakasta


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2635
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2233
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      87
      1971
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1695
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1636
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1626
    8. 91
      1563
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe