Saako tuommoiseen 1100 viragoon vaihdettua jakoketjuja kokonaisena ilman sylinterin kannen irroitusta? Aloittelin operaatiota mutta homma tyssäsi siihen vaiheeseen kun piti ketjun alempi pyörä irroittaa mutta sepä ei näytä tulevan alakautta pois. Kyseessä tässä takimmaisen sylinterin ketju.
Virago jakoketju
8
2997
Vastaukset
- vastaisin
En rupee antammaan mitään postimyyntiohjeita epäkurantista tavasta vaihtaa nokkaketjua koska vaikutat epävarmalta etkä ehken ole koskaan levittänyt XV:n konetta.
XV on varsinainen maatalousmoottori joka on ylimitoitettu ja tehty kestämään. Ehken tiedät vian paremmin tai sitten on vaan pakkomielle vaihtaa ketju kun se "ronkottaa". Loppuun kulunut nokkaketju on aika epätyypillinen vika ko. koneessa.
Olen nähnyt XV:n (981 cc.) nokkaketjuja jotka ovat pyörineet jo vuodesta 1981 ja ovat edelleen kunnossa.
ASIAAN: jos selvästi havaittua vikaa ei voi todeta (ei tullut vuodatuksestasi ilmi) aloita tutkiminen nokkaketjun kiristäjästä. Se on vain pikku juttu ja tyypillisempi vaiva XV:ssä. eikä sekään kovin vakava.- XV1100
Asia tuli sitten itse todettua. Ketjun vaihto ei ole mahdollista kokonaisena ilman koneen irroittamista ja kohtuutonta purkamista. Katkaisu ja uudelleen niittaus on järkevin vaihtoehto. Ketjun kiristimissä alkaa olla varat loppu ja vaihdankin ketjut tulevaisuutta ajatellen kun alkaa kilometrejäkin olla aika lailla ja lisää tulee joka kesä. 535:n koneen olen joskus purkanut perusteellisemmin. Tästä en ole ja tuskin on tulossakaan tarvetta avata konetta tämän enempää. Jos ei sitten joskus toteuta hullua ideaa koneen stroukkaamisesta...
- kyssäri,
XV1100 kirjoitti:
Asia tuli sitten itse todettua. Ketjun vaihto ei ole mahdollista kokonaisena ilman koneen irroittamista ja kohtuutonta purkamista. Katkaisu ja uudelleen niittaus on järkevin vaihtoehto. Ketjun kiristimissä alkaa olla varat loppu ja vaihdankin ketjut tulevaisuutta ajatellen kun alkaa kilometrejäkin olla aika lailla ja lisää tulee joka kesä. 535:n koneen olen joskus purkanut perusteellisemmin. Tästä en ole ja tuskin on tulossakaan tarvetta avata konetta tämän enempää. Jos ei sitten joskus toteuta hullua ideaa koneen stroukkaamisesta...
saako keskolta alle tonnilla jakoketjua ko. pyörään?
- Dollari
kyssäri, kirjoitti:
saako keskolta alle tonnilla jakoketjua ko. pyörään?
Mun tietääkseni mp liikkeet ei myy jakoketjuja muille kun korjaamoille,muutamissa varaosaluotteloissa erikseen mainittu etteivät toimita yksityisille
- XV1100
Dollari kirjoitti:
Mun tietääkseni mp liikkeet ei myy jakoketjuja muille kun korjaamoille,muutamissa varaosaluotteloissa erikseen mainittu etteivät toimita yksityisille
Ketjut vaihdettu. Katkaista ne täytyy ja niitata uudestaan paikallaan. Tein apuvälineen katkaisuun ja niittaukseen. Ilman jonkinlaista työkalua aika mahdoton homma. Valmiitakin työkaluja saa mutta maksavat niin paljon ettei oikein yhtä pyörää varten kannata hankkia. Stormilla Japanilainen merkkiketju maksoi n.60e kpl liitospalan kanssa. Allrightin luettelossa muistaakseni sanotaan ettei ketjuja myydä yksityisille, mutta kun kyselin ketjuja sieltäkin, niin ei kyllä mainittu asiasta mitään.
- katukiitäjä
viragoon saa osia ymaha sentterin kautta ja ebay motors sin kautta
- katukiitäjä
jos on epävarma olo konetta purkaessa jätä tekemättä
- katukiitäjä
XV1100 kirjoitti:
Ketjut vaihdettu. Katkaista ne täytyy ja niitata uudestaan paikallaan. Tein apuvälineen katkaisuun ja niittaukseen. Ilman jonkinlaista työkalua aika mahdoton homma. Valmiitakin työkaluja saa mutta maksavat niin paljon ettei oikein yhtä pyörää varten kannata hankkia. Stormilla Japanilainen merkkiketju maksoi n.60e kpl liitospalan kanssa. Allrightin luettelossa muistaakseni sanotaan ettei ketjuja myydä yksityisille, mutta kun kyselin ketjuja sieltäkin, niin ei kyllä mainittu asiasta mitään.
kyl jakoketjuja saa yksityisetkin tuo on korjaamoiden tapa saada rahastettuu asiakasta
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 285440
- 1671919
Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1591561Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais141314Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike271225- 941145
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.701114viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.2101053Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan461042- 38895