Minun Madshus sukseni tuppaavat karkaamaan välillä "alta". Ponnistus ja liuku heikentyy.
Kyse on luisteluhiihdosta ja kovalla ladulla, ei edes vielä jäinen. Myös tasaisella. Suksessa keula on löysähkö. Asia korostuu entisestään jos keli luistava.
Onko samanlaisia kokemuksia ja mistä johtuu?
suksi karkaa alta
4
2054
Vastaukset
- .....
En ole mikään ammattilainen, mutta viittaa siihen, että suksen profiili ei sovi sinulle, painollesi, potkullesi tai hiihtotyylillesi. Oletko ostanut parin asiantuntevasta urheiluliikkeestä?
- asia selkis
Suksi karkaa keulasta.
Suksi on kyllä hieman yläkanttiin pituudeltaan ja(painavimmille tarkoitettu) joten liukualueilla ei silloin riittävästi painoa tai se on väärässä kohdassa.
En oivaltanut että ongelma heijastuu näin. Löysä lumikelinsuksi todennäköisesti oireilee samanlaisesti. Lisäksi Madhus tuntuu olevan yleensäkin pletku keulasta.
- jts-1
lumikelin suksi..kovalle alustalle on oltava lyhyet painealueet ja riittävän kaukana toisistaan..
lumikelin suksessa saattaa olla keula ja kanta koko matkalta "painealuetta"..ei ole selvää piikkiä ollenkaan jolloin kovalla alustalla hiihtäminen on mahotonta.
madsh. on yleensä kaikissa keula löysä ja kantahan se ratkasee paljon..jos karkaaminen on kannan puolella..sen pitää olla erittäin napakka oikeanlaisessa suksessa..on ollu sellasiakin jossa kanta aukeaa yhteenpuristettuna kymmenenkin senttiä ja painealue tavallaan puuttuu kokonaan!..se lähtee heti alta kovalla alustalla
toinen on tekniikka..just toi luistava keli.. ja vauhti kasvaa jolloin osaaminen ei enää riitä ja painonsiirto jää vajaaksi tunnetuin seurauksin!
jos on valittu oikeat sukset sulle niin veikkaan tota tekniikkapuolta..täältä on vähän vaikea sanoa tarkkaan! - jäätikölle
Millainen muuten olisi paras (vakain) luistelusuksipari jäiselle kelille? Mahdollisimman jäykkä tietenkin hiihtäjän painoluokkaan nähden, mutta tulisiko myös keulojen olla hyvin napakat? Rento keula on oivallinen lumikelillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645602Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204217Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1532181
- 171916
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1261749- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978