"Sekopää"-kohtaukset

Unduilla

Meidän kaksi undua saa välillä keskellä yötä kauheita paniikkikohtauksia häkissä. Ihan yhtäkkiä alkaa kuulua kauhee päristely ja linnut lentelee kuin mielipuolet häkissä. Kestää kauan ennen kuin asettuvat, eikä niitä oikeen saa rauhoiteltua. Pelottaa välillä vaan, että taittavat niskansa kun lentävät tollalailla, monesti ovat häkin pohjallakin.

Onko tälläinen tyypillistä undulaateille? Ja jos on, niin mistäköhän johtuu? Näkeekö toinen painajaista ja lietsoo toisenkin sekoilemaan :D

6

792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsdsa

      Koita seuraavalla kerralla laittaa hieman valoa niin linnut näkevät ettei mitään hätää ole ja osaavat palata paikoilleen. Voit koittaa jutellakkin rauhallisesti.
      Nuo yökohtaukset johtuu yleensä siitä että lintu on voinut säikähtää pimeässä jotain ääntä tai muuta.

      • linnuilla

        pelästyvät unissaan..himmeät valot päälle, juttelua niin rauhoittuu jälleen. :)


    • mutta meillä epäilen ötököitä.

      Meillä olen muutaman kertaa huomannut, että huoneessa pörrää pieni banaanikärpänen tai perhonen kun ovat säikähtäneet, joten olen epäillyt, että ötökkä on saattanut eksyä häkkiin ja säikäyttää linnut.
      Meillä linnuilla aina yövalo päällä, koska yksi linnuista ei viihdy pimeässä vaan alkaa aina kiipeillä ja roikkua seinillä. Hämärässä valaistuksessa pysyvät orrella nukkumassa.

    • Elina & Tintti ja Jopso

      Ainakin tuollainen käytös on neitokakaduilla on ominaista. Kannattaa peittää häkki yöksi vaikka päiväpeitolla. Niin minä ainakin teen :)

    • tekee tuota

      jos ei ole peittoa laitettu yöksi, olen joskus kokeillut ilman peittoa nukuttaa, mutta alkaa tulee noita "kohtauksia". Harvemmin peiton kanssa noita tulee, joskus kuitenkin, kun toinen "tipahtaa" ilmeisesti orrelta ja alkaa räpytteleen ja toinenkin siihen herää ja kuvittelee, että on isokin hätä, rauhoittelen lintuja silloin ja kerron, että on yö ja nyt nukutaan.

    • Boo!!!

      Minunkin udulaattini saavat välillä noita kohtauksia, ja se tapahtuu aina jos huoneessa lentää joku pörriäinen, kuten kärpänen. Myöskin jos katsot elokuvaa jossa kuuluu voimakkaasti jonkin ampiaisen tai kärpäsen pörinä, niin linnut voivat panikoida myös silloin. Ja varsinkin jos on pimeää!!! Se johtuu lintujen pako vaistosta! Undulaatit esim ovat kotoisin Austraaliasta ja siellä ne joutuivat alituiseen varomaan myrkyllisiä pörriäisiä, jotka pistivät niitä öisin! Kohtaukset johtuvat tästä... Kannattaa sytyttää valot, ja tarkistaa huone. Jos näkee tämän pörriäisen, niin se kannattaa taapaa tai ajaa ulos huoneesta, ja sulkea huoneen ovet (jos on ovet) sitten vielä rauhoitella linnut, ja sitten saat taas nukuttua :D meillä ainakin koko talo saa varmasti tietää, jos minun huoneeseeni on tullut jokin pörriäinen. Minä vältän kohtaukset sillä, että varsinkin kesäisin ennen kuin käyn nukkumaan, niin katsastan huoneeni, ettei siellä ole mitään pörriäisiä, ja niin saan nukkua rauhassa :D Toivottavasti vinkeistä on apua!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      296
      3148
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      234
      1713
    3. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1243
    4. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      81
      1222
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1139
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1138
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      43
      1010
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      954
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      896
    10. Liikennesäännöt

      Uuden ohitustien myötä torkkolantieltä tulevia kuuluu väistää tai ainakin kuuluisi väistää, jos he tulevat ollintielle.
      Pyhäjärvi
      11
      814
    Aihe