Kaikki Kawasakeista?

Nyt vääntöä peliin!

Mä teen nyt karkeet jaot pelin avaamiseksi keskustelulle siitä millaisia Kawasaki ihmiset ja ite pyörät ovat?

Mielestäni Suzuki ihmiset on sellaisia, jotka on saaneet luotettavan pelin. Honda on mp maailman tojota. HD on extreme jannujen ja gimmojen peli. Italialaiset on mystisiä hybridi latinoja, joita itse kavahdan, kun se kärpänen ei ole purrut. KTM on Itävältälainen kivipora. Ja BMW edellyttää pitkälle edennyttä keski-ikää.

Muitakin merkkejä on, mutta niistä viis.
Edelliseen lauseeseen en sisällyttänyt Kawasakia. Vaan kysynkin millaisen valinnan Kawasakin hankkineet ovat tehneet ja onko heistä kawoilla jotain sellaista särmää, mikä pitäisi siinä kiinni ja kertoisi mistä niissä on kysymys?

Itsellä olis mahdollisuus rikastuttaa kawa-kauppiasta, mutta tahtoisin tätä ennen kuulla mikä on Kawasakin luonne, ennenkaikkea niiden omistajilta.

Ja toivon myös, vaikka mielipiteeni on yhtä oikeassa kuin kaikkien muidenkin makuasiossa, niin, että me voisimme saada kansallisessa hengessä väkeviä tuuletuksia esiin, niin pyörien puolesta kuin niitä vastaan. Unohtamatta ananalyysejä miminerkin kirjoittaneesta.

Millainen on se joukkio, tai onko sellainen, johon Kawasakin omistaja pääsee tai joutuu mukaan?

Kawa-sakki olisi ainakin sille hyvä nimi?

12

5264

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi omistaja

      Sain kylläkin itse pyöräni vasta viime syksynä, mutta kerkesin sillä jo jonkin aikaa vielä ajelemaan.

      Pyörähän on yleistekniikaltaan keskitasoa. Tekniikka toimii kuten muissakin moottoripyörissä. Suurin tekijä minun mielestäni pyörien eroissa kuitenkin on ulkonäkö ja moottori. Kuten sanoin, en ole mikään varsinainen Kawa-tuntija. Sen osaan kuitenkin sanoa, että Kawasakissa on erittäin suorituskykyinen moottori. Voisi miltei sanoa, että ne ovat todella "rayhiä" [Bike-lehti].

      On niitä ihmisiä, jotka vähättelevät muita merkkejä, mutta on myös niitä ihmisiä jotka eivät.
      En usko, että Suomesta löytyy edes mitään joukkioita, paitsi HD-Cannonball-HE. Toki jokaiselle merkille löytyy omat kerhonsa/seuransa esim. KawaziNet http://www.ckcf.info

    • merkkiuskollinen

      No joo kyllä kait joka merkillä löytyy omat
      kannattajansa, ite oon aina ajanu Kawalla.
      Ensin 2tahti kolmipyttysillä 250-750cc,sitten
      siirryin nelitahtisiin 500S-900R-600R-GTR1000 ,
      nyt omistan Zetorin , jossa on itelleni ihan tarpeeks ruutia.
      Sen voin tässä yhteydessä sanoa,
      että vaikka joissakin malleissa joskus ollut
      venttiilimateriaaleissa sanomista,itelläni on
      pelkästään hyviä kokemuksia Kawan kestävyydessä!
      Muutamalla kaudella maahantuoja Sumeko järjesti
      Kawa-kokoontumisia,mukavasti oli niissä porukalla yhteishenkee :)
      Harmi kun noita ei ole enää..
      Kawan käyntiäänihän on yleensä persoonallinen,
      joidenkin mielestä ei niin nätisti käyvä,mutta
      omistajalleen kuin musiikkia korville :)

    • Kawafani

      Raakaa luonnetta Kawasakissa löytyy paljon enemmän kuin muissa Japskeissa. Minulla ollut kaikkia Japseja, yhteensä 30 pyörää, että tiedän mistä puhun, tosin se on oma mielipide.
      Parhaat Kawat. ZX 12r, ZRX, ZZR, ZX 9r ja GTR 1400

    • GTR 1400

      Tero Kiira ajoi TM:ssä GTR 1400 ja valitti kiihtyvyyttä 80 nopeuksissa. Taisi olla vasemmaman jalan vaurio tai oikean ranteen jäykkyys kun ei tapahtunut mitään ??
      0-100 3 sek 0-200 8 sek. Mutta mutkatiellä aivan mahtava heittää kantille ja lähtee.
      1400GTR:stä kokemusta viime kesältä 12000 km ja toimii. Kokemusta myös FJR jampusta,GTR 1400 kepittää "mennen tullen"

      • Itellä ZZR

        Miten on GTR:n alaväänö? Itse ostin toissa vuonna ZZR 1400:sen,enkä ollut lainkaan tyytyväinen alavääntöön,joten laitatin eräällä mp-velholla uuden ohjelman boxiin ja lisäksi xtre:n. Pyörän luonne muuttui täysin,kun väänökäyrä on tasaisesti nouseva. Tehtaan asetuksilla on 3000 ja 4000 välillä ikävä notkahdus käyrässä ja kun se sattui vielä tuohon normaaliin matkanopeuteen,niin se vähän häiritsi.


      • vääntää edelleen
        Itellä ZZR kirjoitti:

        Miten on GTR:n alaväänö? Itse ostin toissa vuonna ZZR 1400:sen,enkä ollut lainkaan tyytyväinen alavääntöön,joten laitatin eräällä mp-velholla uuden ohjelman boxiin ja lisäksi xtre:n. Pyörän luonne muuttui täysin,kun väänökäyrä on tasaisesti nouseva. Tehtaan asetuksilla on 3000 ja 4000 välillä ikävä notkahdus käyrässä ja kun se sattui vielä tuohon normaaliin matkanopeuteen,niin se vähän häiritsi.

        Jos seisovilta jaloilta eli punasista valoista lähtee kolmosella ja kaks´päällä rekkulat niin ei voi valittaa alaväännöstä. Joku kirjoitteli alaväännöstä omia testejä, joissa testasi alavääntöä. Pyörä lähti liikkeelle vielä muistaakseni vitosella. En tiiä onko se alavääntöä vai voimaa, mutta kumpaakin löytyy 1400 GTR:stä


      • Vikke Nilo

        Hei kaikille Kawa miehille.!

        Tuosta GTR 1400, olen samaa mieltä kuin edellä oleva kaveri,on todella hieno heittää mutkaan, eikä tarvi Saksan vapaillakaan jäädä jalkoihin,itse ajoin viime kesänä 32600 km eikä mitään ongelmaa,loistava pyörä.!


      • ent GTR-88
        Vikke Nilo kirjoitti:

        Hei kaikille Kawa miehille.!

        Tuosta GTR 1400, olen samaa mieltä kuin edellä oleva kaveri,on todella hieno heittää mutkaan, eikä tarvi Saksan vapaillakaan jäädä jalkoihin,itse ajoin viime kesänä 32600 km eikä mitään ongelmaa,loistava pyörä.!

        Muistat varmaan GTR kokoontumiset Valkeakoskella?
        Mä vaihdoin oman GTR:n välillä pienempään , nyt mulla on ZZR 1100 , viimesiä suomeen tuotuja..

        Sulle sitten kertyy kilsoja, vaan taidat ajella euroopassa joka kesä? mulla tahtoo jäädä ajelut aika vähiin,viime kesänä 7tuhatta.


      • Vikke Nilo
        ent GTR-88 kirjoitti:

        Muistat varmaan GTR kokoontumiset Valkeakoskella?
        Mä vaihdoin oman GTR:n välillä pienempään , nyt mulla on ZZR 1100 , viimesiä suomeen tuotuja..

        Sulle sitten kertyy kilsoja, vaan taidat ajella euroopassa joka kesä? mulla tahtoo jäädä ajelut aika vähiin,viime kesänä 7tuhatta.

        Moro GTR- 88..!

        Niinpä..! kyllä sen muistan mukava reisu ja mukavaa porukkaa,olen Ketsun nähnyt viime kesänä Hesassa oli vaihtanut pyörää,mutta Kawa kuitenkin.
        Joo mua vähän hymyilytti tuo yks kavari tuossa, kun oli ajanut noinkin paljon,sinähän tiedät ,että minä melkein asun kesät pyörän päällä, joten siitä niitä tulee.Ens kesänä olis taas saman verran tiedossa, jos kaikki hyvin menee.On toi makee keli ajella,pääsin kokeileen sitä edellis kesänä,ei mun mitään vaihtaa pitänyt, mutta ei siitä irti enään päässyt, enkä kyllä yhtään kadu, on kunnon matka peli.......kevättä sulle, ja koitetaan vaik nähdä jossain, vieläkö pidät sitä apiaa...?


      • Kentsu´
        Vikke Nilo kirjoitti:

        Moro GTR- 88..!

        Niinpä..! kyllä sen muistan mukava reisu ja mukavaa porukkaa,olen Ketsun nähnyt viime kesänä Hesassa oli vaihtanut pyörää,mutta Kawa kuitenkin.
        Joo mua vähän hymyilytti tuo yks kavari tuossa, kun oli ajanut noinkin paljon,sinähän tiedät ,että minä melkein asun kesät pyörän päällä, joten siitä niitä tulee.Ens kesänä olis taas saman verran tiedossa, jos kaikki hyvin menee.On toi makee keli ajella,pääsin kokeileen sitä edellis kesänä,ei mun mitään vaihtaa pitänyt, mutta ei siitä irti enään päässyt, enkä kyllä yhtään kadu, on kunnon matka peli.......kevättä sulle, ja koitetaan vaik nähdä jossain, vieläkö pidät sitä apiaa...?

        Moi Vikke ja GTR -88!

        Joo, vaihdoin GTR:n pois ja rupesin customimieheksi. Vaihdoin viime keväänä uuteen VN900 Classiciin. Siihen otin vielä vähän heebeleitä mm. Kawan oma pleksi, sissybar ja kaatumaraudat. Mulla oli monta vuotta kypsynyt mielessä vaihtaa customiin mut funtsin että pärjääkö noilla tehoilla( 50 hv). Mut kyllä kannatti, pyörä on makean näköinen, vääntävä, ja kulkee muutenkin aivan loistavasti. En kadu pätkääkään. On samanlainen fiilis kuin 16-vuotiaana silloin joskus kun aloitti prätkäilyn(voihan vee... siitähän on jo 32 vuotta). Olis tosi kliffaa treffata taas uudestaan, eikö??


      • ent GTR-88
        Kentsu´ kirjoitti:

        Moi Vikke ja GTR -88!

        Joo, vaihdoin GTR:n pois ja rupesin customimieheksi. Vaihdoin viime keväänä uuteen VN900 Classiciin. Siihen otin vielä vähän heebeleitä mm. Kawan oma pleksi, sissybar ja kaatumaraudat. Mulla oli monta vuotta kypsynyt mielessä vaihtaa customiin mut funtsin että pärjääkö noilla tehoilla( 50 hv). Mut kyllä kannatti, pyörä on makean näköinen, vääntävä, ja kulkee muutenkin aivan loistavasti. En kadu pätkääkään. On samanlainen fiilis kuin 16-vuotiaana silloin joskus kun aloitti prätkäilyn(voihan vee... siitähän on jo 32 vuotta). Olis tosi kliffaa treffata taas uudestaan, eikö??

        Niimpä, mieli muuttuu, mä oon kans tykänny ajella
        Zetorilla,mallia -01, siinähän tehoja liki 150hp
        Kävin Nordkapissa viime kesänä,kiva silläkin on matkaa taittaa.Niin ja pidän edelleen Apianlahden leirintäaluetta.Saapi tulla poikkeemaan. t Vesku


      • Vikke Nilo
        Kentsu´ kirjoitti:

        Moi Vikke ja GTR -88!

        Joo, vaihdoin GTR:n pois ja rupesin customimieheksi. Vaihdoin viime keväänä uuteen VN900 Classiciin. Siihen otin vielä vähän heebeleitä mm. Kawan oma pleksi, sissybar ja kaatumaraudat. Mulla oli monta vuotta kypsynyt mielessä vaihtaa customiin mut funtsin että pärjääkö noilla tehoilla( 50 hv). Mut kyllä kannatti, pyörä on makean näköinen, vääntävä, ja kulkee muutenkin aivan loistavasti. En kadu pätkääkään. On samanlainen fiilis kuin 16-vuotiaana silloin joskus kun aloitti prätkäilyn(voihan vee... siitähän on jo 32 vuotta). Olis tosi kliffaa treffata taas uudestaan, eikö??

        Moi hurjat..!

        Eiköhän sitä Kentsu taas nähdä ens kesänä jossain, jos ei muualla, niin mennää porukalla Veskuu kattoo,vai mitä.? onhan tässä kevättä suunnitella,nähdään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2763
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2350
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2110
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1894
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1741
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1735
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1706
    8. 114
      1699
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe