Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hong Kong:iin tulijoita?

msktv

Moi,

Jos olet/olette tulossa käymään HongKong:ssa ja tarvitsette hiukan apua jossain asioissa niin voin yrittää auttaa parhaani mukaan.
Itse olen majaillut täällä tosin vasta 2kk, mutta silti paikka alkaa olla jo kohtuu selkeä.
Voin auttaa liikkumisessa paikasta toiseen ja kertoa missä on hyvät ostospaikat ja jne...
Mutta paikkoja on vielä paljon joista en tiedä mitään, mutta autan parhaani mukaan.
Itse olen vielä täällä reilun kk, eli poistun täältä 6.4.09, joten sinne asti voin avustaa jos tarvetta.

15

1919

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti ja aikuinen tytär

      Kiva että joku viitsii tarjota knowhow:nsa-suurkiitos siitä!
      Ollaan tulossa ensiviikolla 13.3. saavumme Finnairin koneella aamulla. Olen katsonut hotellia booking.com ista, enkä ole vielä varannut. Haluan suht hyvän majoituksen missä mielellään saisi olla harbour wiew,ei kuitenkaan 5 tähteä.
      Miten on muuten aamuruuhkat? Lähtö on Finnairilla jo aamu 10stä. Miten paljon aikaa pitää varata taksimatkaan?
      olin myös ajatellu että viettäisimme viime yön jossain airport hotellissan että oltais lähempänä kenttää.
      Muuten meillä on vain 2-3 pvää aikaa käydä Vicoria Peakissä, ja vähän ostoksilla, mahd. joku kaupunkikiertoajelu..ja Disneylandissä.
      Kerro vielä millaiset säät siellä nyt on?
      Ja kaikkea muuta hyödyllistä mit tulee mieleen!
      Kiitos jo etukäteen!

      • msktv

        Itse kans tulin aikoinaan aamusta tänne ja ei täällä silleen ruuhkaa ollut.
        Taksia ei kannata ottaa kentältä ellei ihan välttämättä halua, kätevämpi on ottaa airport express: http://www.mtr.com.hk/eng/airport_express/intro_index.html
        Ja kannattaa ottaa Round Trip lippu, maksaa 180HKD (~18e) ja on voimassa muistaakseni joko 30 tai 31 päivää ja sisältää yhden matkan kentältä keskustaan ja keskustasta kentälle.
        Tuolta samasta osoitteesta löytyy myös metro kartta ja pysäkit.
        Alussa on vähän sekavan oloista tuolla metrolla liikkua, mutta yllättävän kätevää myös kun oppii.
        Ja jos haluaa paljon liikkua ja katsella niin Octopus card on ehdoton, sillä voi maksaa matkat metrolla, busseilla ja ratikoilla jotka kaikki on todella edullisia.
        Tuo kortti maksaa lentokentältä ostettuna 150HKD ja siihen on ladattu 100HKD valmiiksi, eli tuo 50HKD:tä on pantti jonka saa takaisin sitten kun paluttaa kortin.
        Ja tuota korttia pystyy lataamaan kaikilla metroasemilla ainakin.
        Muistelen että tuo kortti ei käy airport express:iin joten siihen joutuu ostamaan sen oman meno-paluu kortin.
        Ja itse melkein voisin suositella Island Pacific hotellia, hotelli on HongKong:in saarella ja saa varattua tarvittaessa harbour wiew huoneen.
        Hotelli on 4 tähden ja kohtuu hintainen kaiken lisäksi ja erittäin siisti ja mukava henkilökunta.
        Ainut huono puoli hotellissa on että jos haluaa sitten mennä keskustaan niin joutuu ottamaan joko taksin tai sitten ratikan, mutta ei kävellenkään mene kun joku 20min centraaliin josta sitten saa metron jos haluaa kowloonin puolelle. Ja aamulla kun kone lähtee takaisin niin menee vaan airport experss:llä kentälle niin ei tarvii ottaa kentän läheltä hotellia.
        Itse kun lähden kans aamulla sitten pois niin otan vaan taksin jolla meen centraaliin josta lähtee sitten tuo airport express jolla pääsee kentälle noin 25-30min ja tarvittaessa centraalissa pystyy tekemään lähtöselvityksen ja
        jättämään laukut siihne josta sitten ne menee myös metrolla kentälle mukana ilman että tarvitsee itse niistä enää huolehtia.
        Ja victoria Peakille pääsee joko sitten peak tram:llä tai sitten bussilla.
        En muista paljon tuo Peak Tram maksaa, mutta bussi maksaa noin 10HKD:tä centraalista, eli noin yhden euron.
        Ja disneylandiin kannattaa myös mennä metrolla, maksaa täältä saarelta noin 20-25HKD:tä, eli 2-2,5 euroa ja liput disneylandiin maksaa 350HKD:tä / henkilö ja sillä pääsee joka laitteeseen ja esitykseen.
        Muutamia isoja kauppakeskuksia löytyy jossa voi tehdä ostoksia, tai sitten mennä tsim sha tsui:hin tai sitten mong kok:iin.
        Yksi isommista ostoskeskuksista (Cityplaza) löytyy itse saarelta Tai Koo aseman luonta sekä sitten centraalista IFC mall.
        Mutta muitakin isoja keskuksia on on paljon kuten mm. Times Square.
        Tällä hetkellä sää on hiukan huono (n.20astetta ja pilvistä), eilen oli ensimmäinen kovempi sade/ukkosmyrsky 2kk, ja taas viime viikolla oli muutama oikein nätti ja lämmin päivä (27-30astetta), joten kelien ennustaminen täällä tuntuu olevan todella vaikeaa.
        Mutta jos tulee kysyttävää niin ihan mielelläni auttelen jos vaan osaan.


      • --PP
        msktv kirjoitti:

        Itse kans tulin aikoinaan aamusta tänne ja ei täällä silleen ruuhkaa ollut.
        Taksia ei kannata ottaa kentältä ellei ihan välttämättä halua, kätevämpi on ottaa airport express: http://www.mtr.com.hk/eng/airport_express/intro_index.html
        Ja kannattaa ottaa Round Trip lippu, maksaa 180HKD (~18e) ja on voimassa muistaakseni joko 30 tai 31 päivää ja sisältää yhden matkan kentältä keskustaan ja keskustasta kentälle.
        Tuolta samasta osoitteesta löytyy myös metro kartta ja pysäkit.
        Alussa on vähän sekavan oloista tuolla metrolla liikkua, mutta yllättävän kätevää myös kun oppii.
        Ja jos haluaa paljon liikkua ja katsella niin Octopus card on ehdoton, sillä voi maksaa matkat metrolla, busseilla ja ratikoilla jotka kaikki on todella edullisia.
        Tuo kortti maksaa lentokentältä ostettuna 150HKD ja siihen on ladattu 100HKD valmiiksi, eli tuo 50HKD:tä on pantti jonka saa takaisin sitten kun paluttaa kortin.
        Ja tuota korttia pystyy lataamaan kaikilla metroasemilla ainakin.
        Muistelen että tuo kortti ei käy airport express:iin joten siihen joutuu ostamaan sen oman meno-paluu kortin.
        Ja itse melkein voisin suositella Island Pacific hotellia, hotelli on HongKong:in saarella ja saa varattua tarvittaessa harbour wiew huoneen.
        Hotelli on 4 tähden ja kohtuu hintainen kaiken lisäksi ja erittäin siisti ja mukava henkilökunta.
        Ainut huono puoli hotellissa on että jos haluaa sitten mennä keskustaan niin joutuu ottamaan joko taksin tai sitten ratikan, mutta ei kävellenkään mene kun joku 20min centraaliin josta sitten saa metron jos haluaa kowloonin puolelle. Ja aamulla kun kone lähtee takaisin niin menee vaan airport experss:llä kentälle niin ei tarvii ottaa kentän läheltä hotellia.
        Itse kun lähden kans aamulla sitten pois niin otan vaan taksin jolla meen centraaliin josta lähtee sitten tuo airport express jolla pääsee kentälle noin 25-30min ja tarvittaessa centraalissa pystyy tekemään lähtöselvityksen ja
        jättämään laukut siihne josta sitten ne menee myös metrolla kentälle mukana ilman että tarvitsee itse niistä enää huolehtia.
        Ja victoria Peakille pääsee joko sitten peak tram:llä tai sitten bussilla.
        En muista paljon tuo Peak Tram maksaa, mutta bussi maksaa noin 10HKD:tä centraalista, eli noin yhden euron.
        Ja disneylandiin kannattaa myös mennä metrolla, maksaa täältä saarelta noin 20-25HKD:tä, eli 2-2,5 euroa ja liput disneylandiin maksaa 350HKD:tä / henkilö ja sillä pääsee joka laitteeseen ja esitykseen.
        Muutamia isoja kauppakeskuksia löytyy jossa voi tehdä ostoksia, tai sitten mennä tsim sha tsui:hin tai sitten mong kok:iin.
        Yksi isommista ostoskeskuksista (Cityplaza) löytyy itse saarelta Tai Koo aseman luonta sekä sitten centraalista IFC mall.
        Mutta muitakin isoja keskuksia on on paljon kuten mm. Times Square.
        Tällä hetkellä sää on hiukan huono (n.20astetta ja pilvistä), eilen oli ensimmäinen kovempi sade/ukkosmyrsky 2kk, ja taas viime viikolla oli muutama oikein nätti ja lämmin päivä (27-30astetta), joten kelien ennustaminen täällä tuntuu olevan todella vaikeaa.
        Mutta jos tulee kysyttävää niin ihan mielelläni auttelen jos vaan osaan.

        Tuossa tulikin hyviä vinkkejä, mutta äskettäin Hong Kongista palanneena sanoisin että noin lyhyen loman ollessa kyseessä niin hotellin kannattaa kyllä olla lähellä jotain MTR asemaa. Se nopeuttaa ja helpottaa liikkumista niin pirusti.

        Muutoin tuolla mainitulla hotellilla on kyllä kohtuu hyvä maine. Itse sanoisin että Metropark Causeway Bay on ihan ok hotelli, ja lähellä metroa (Tin Hau).

        --Pp--


      • huhtikuussa...

      • Oliko Kallis

      • huhtikuussa...
        Oliko Kallis kirjoitti:

        Paljonko Maksoit YMCA :sta?

        4290 HKD. Harbour view room. Suoraan hotellista.


    • greta

      Olen itse tulossa sinnepäin toukokuussa ja pysähdyn ainoastaan neljäksi päiväksi. Mitkä ovat ehdottomat paikat, joita kannatta käydä katsomassa?

    • hinnat

      Osaatko sanoa kuinka paljon hotellit veloittavat palvelumaksua? booking.com issa on aika huokeat hinnat vaik on 4-5 tähden hotelleja, mutta kun siinä sitten lukee että ei sisälly palv.maks.
      Vertailin hotels.com ja siinä hotellien vuorokausihinnat paljon korkeampia...

      • greta

        Ai,niin..piti kysymäni myöskin hotelleista.Haluaisin majoittua Kowloonin alueelle, mutta vaikea tehdä valinta,koska hotelleja on tosi paljon.Onko mitään vinkkejä??Olin itse ajatellut Holiday inniä,mutta olen lukenut,että olisi jotenkin nuhjuinen?!


      • dc8
        greta kirjoitti:

        Ai,niin..piti kysymäni myöskin hotelleista.Haluaisin majoittua Kowloonin alueelle, mutta vaikea tehdä valinta,koska hotelleja on tosi paljon.Onko mitään vinkkejä??Olin itse ajatellut Holiday inniä,mutta olen lukenut,että olisi jotenkin nuhjuinen?!

        Mielestäni yksi tärkeimmisistä kriteereista hotellin valinnalla on että se on lähellä metroasemaa,silloin olet kaikkea lähellä.On muuten maailman paras metrosysteemi.


      • HonkongMies
        greta kirjoitti:

        Ai,niin..piti kysymäni myöskin hotelleista.Haluaisin majoittua Kowloonin alueelle, mutta vaikea tehdä valinta,koska hotelleja on tosi paljon.Onko mitään vinkkejä??Olin itse ajatellut Holiday inniä,mutta olen lukenut,että olisi jotenkin nuhjuinen?!

        Stanford hillwiew on ok, kimberly hotel on ok


      • HonkgKonkgMies
        dc8 kirjoitti:

        Mielestäni yksi tärkeimmisistä kriteereista hotellin valinnalla on että se on lähellä metroasemaa,silloin olet kaikkea lähellä.On muuten maailman paras metrosysteemi.

        KOROSTAN:
        Maailman paras ja helpoin.
        Hintakaan ei ole paha


    • a ja i

      Moi! Ajatus on ostaa pelkät lentoliput (kesäkuulle) , ja valmiiksi ehkä parin ensimmäisen yön majoitus... saako paikan päällä edullisia majoituksia, ca 30 euroa yhteensä /2 henk.? Tai on utopiaa... Ja onko sellaisia rantamökkejä, aiotaan ottaa max 2-3 yöksi samaan paikkaan...

      Kiitos vastauksesta!

      • msktv

        Kyllä epäilen että hostelleista sais tuolla noin 30e/yö majoitettua 2 henkeä ihan hyvin.
        Saarella noita hostelleja ei oikeastaan ole, ehkä muutama, mutta sitten kowloon:in puolella ihan tsim sha tsui:ssa on vierivieressä monia.
        Ja noita rantamökkejä en kyllä ole nähnyt vuokrattavaksi muutamaksi yöksi ollenkaan.
        Toki tuolla repulse bay:llä (taitaa olla paras ranta) niin taitaa olla hotelleja mistä voi sitten kysellä huoneita.


    • bruge

      moi, mitenkähän tuolta castle peak alueelta kulkeminen keskustaan sujuu, ja onko alue mielestäsi viihtyisä 10 vrk. oleskeluun?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1337
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      69
      1216
    Aihe