Olen käynyt 9 vuotiaan koirani kanssa (kyseessä pieni rotu) eläinlääkärillä, joka sanoi kuunneltuaan sydäntä että sillä on rytmihäiriöitä ja sydän ei lyö kovin tasaisesti. saimme sydänlääkkeet (Fortekor 5 mg 1/vrk, Furovet nesteenpoistolääke 1/vrk ja Digoxin mite puolikas kaks kertaa päivässä...) No nyt kävimme uudestaan lääkärissä ja kuunteli sydämen. Kuulosti hyvältä, lääkitystä jatketaan samanlaisena. En ehtinyt kysellä MITÄÄN koska on kunnan lääkäri ja siellä aina hirveä kiire. Sanoi että tule uudestaan kun lääkkeet loppuu. Eli aika pian. Eikö niistä todella saa reseptiä?? Joudutteko te jotka annatte sydänlääkkeitä koirallenne, juoksemaan niitä hakemassa tasaisin väliajoin?? Ja yksi seikka on vielä mikä huolettaa, että miksi koira on alkanut pissata joka yö sisälle vaikka väli ilta ja aamupissan välillä on vain 6 tuntia? Kiitos ketkä jaksoi lukea ja jos joku vastaa..
Mitä teen
5
7112
Vastaukset
- Liri
Tapoja on monia lääkkeiden kanssa. Toki niitä ja niihin saa varmasti pyytämällä reseptinkin, mutta voisiko olla niin, että lääkäri haluaa tuon ikäisen koiran tilaa ainakin alkuun seuratakin? Se olisi hyvin ymmärrettävää ja suotavaakin, sillä joskus sydänvaivat etenevät lääkityksestä huolimatta hurjaa vauhtia, joillakin lääkitys taas auttaa pitkäksikin aikaa. Käy siellä lääkärissä, kontrolloikaa koira ja jos kaikki on OK, pyydä jatkoa varten resepti. Apteekista haettuna lääkkeet muuten ovat kalliimpia kuin el.lääkäriltä ostettuna (puuttuu veron osuus hinnasta).
Pissaaminen johtuu nesteenpoistolääkityksestä. Koiralle siis kertyy sydämen vajaatoiminnasta johtuen nestettä ja lääke poistaa ylimääräisen, jotta koiran keuhkot eivät täyty siitä. Vaiva voi helpottaa (siis nesteen kertyminen ja pissaamisen tarve) jonkun ajan päästä, jos lääkitys koirasi sydämen tilaa kohentaa. Koiralle nestettä kertyy nukkuessa herkimmin ja koska yleensä koirakin nukkuu samaan tahtiin ihmisten kanssa, eli yöaikana, nestettä kertyy herkemmin ja siksi myös nesteenpoistolääke annetaan yleensä yötä vasten. Muuten koiralla olisi aamulla tosi kurja olla, hengitys olisi vaikeaa, samoin liikkuminen eli menisi istuskeluksi, kun ei pystyisi muuten kunnolla hengittämään keuhkoihin kertyneen nesteen vuoksi.
Seuraile tilannetta lääkärin kanssa. Ja kun tod.näk. annat nesteenpoistolääkkeen illalla, anna se vähän aikaisemmin, älä juota koiraa enää sen jälkeen (jos koiralla on vesiastia koko ajan, se varmaan on tottunutkin lopsottamaan vettä myös illalla ja ehkä yölläkin?) ja ennen nukkumaan menoa käykää vielä pihalla iltamyöhäpisulla. - Calamity Jane
tuo yöllä sisälle pissiminen lääkkeistä, joita koirasi nyt saa. Nesteenpoistolääke lienee syynä.
Jatka kuitenkin koirasi lääkitystä tästä huolimatta. Kysy reseptiasiaa ensi kerralla eläinlääkäriltä.- jakaa
En tiedä miten nesteenpoistolääkkeen annat,mutta kannattaa antaa se yksi tapletti monessa annoksessa.Esim heti kun aamulla herää puolikas ja hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa toisen puolikkaan.Itse säätelen nesteenpoistolääkitystä oireiden mukaan.Eli miten paljon koira yskii.Minulla on kanssa pieni koira 6,5kg.Minä soitan lääkärille kun lääkkeet alkaa loppua.Lääkäri soittaa minulle apteekkiin reseptin.Siinä on yleensä 3 kuukauden annos lääkkeitä.
- ei ole
jakaa kirjoitti:
En tiedä miten nesteenpoistolääkkeen annat,mutta kannattaa antaa se yksi tapletti monessa annoksessa.Esim heti kun aamulla herää puolikas ja hyvissä ajoin ennen nukkumaan menoa toisen puolikkaan.Itse säätelen nesteenpoistolääkitystä oireiden mukaan.Eli miten paljon koira yskii.Minulla on kanssa pieni koira 6,5kg.Minä soitan lääkärille kun lääkkeet alkaa loppua.Lääkäri soittaa minulle apteekkiin reseptin.Siinä on yleensä 3 kuukauden annos lääkkeitä.
tasapainossa jos se lääkityksestä huolimatta yskii! Älä mene itse muuttelemaan määrättyä lääkeannosta ilman lääkärin konsultointia! Voi aiheuttaa koirallesi ennen aikaisen kuoleman sorkkimalla lääkitystä omin luvin.
- luvalla
ei ole kirjoitti:
tasapainossa jos se lääkityksestä huolimatta yskii! Älä mene itse muuttelemaan määrättyä lääkeannosta ilman lääkärin konsultointia! Voi aiheuttaa koirallesi ennen aikaisen kuoleman sorkkimalla lääkitystä omin luvin.
Säätelen sitä nesteenpoisto lääkitystä lääkärin luvalla tietenkin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!601772Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1401474Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka711255La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt11865- 67830
- 71723
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko39551- 50521
- 38514
- 55486