Eli siis mikä on paras lomakohde Thaimaassa? :)
Olisimme matkaamassa ensimmäistä kertaa Thaimaaseen ja seurueemme pitää shoppailusta ja auringonotosta :)
Milloin tarkalleen ottaen Thaimaassa on sadekausi tai onko jotain muuta aikaa, jolloin matkailu sinnepäin ei ole niinkään mukavaa? :D
Paras kohde Thaimaassa?
19
9188
Vastaukset
- kgh
Paras on ylivoimaisesti pattaya, kaikinpuolin. syksyllä sataa n. 1-2 h päivässä.
- noup..
ei todellakaan kannata aloittaa thaimaan matkailua pattayalta.turistirysä ja ilotyttöjä pullollaan.keski-ikäisten onnettomien suomalaisten poikamiekien paratiisi kylläkin.suosittelisin krabin seutua auringon palvontaa silmällä pitäen.enemmän ostosmahd. phuketissa ja kyllähän sielläkin upeita rantoja on esim.kata.phuketin hulina paikka patong.itse en hotelllia sieltä ottaisi, mieluummin juuri katalta.huahin ja cha-am ei niinkään kiinnosta, koska rannat eivät ole hyvät.
- äsköiseen...
noup.. kirjoitti:
ei todellakaan kannata aloittaa thaimaan matkailua pattayalta.turistirysä ja ilotyttöjä pullollaan.keski-ikäisten onnettomien suomalaisten poikamiekien paratiisi kylläkin.suosittelisin krabin seutua auringon palvontaa silmällä pitäen.enemmän ostosmahd. phuketissa ja kyllähän sielläkin upeita rantoja on esim.kata.phuketin hulina paikka patong.itse en hotelllia sieltä ottaisi, mieluummin juuri katalta.huahin ja cha-am ei niinkään kiinnosta, koska rannat eivät ole hyvät.
Thaimaan ilmasto on ympärivuoden lämmin suomalaisittain ajateltuna. Yleensä puhutaan vain kahdesta sääkaudesta, mutta sää jaetaan siellä kolmeen vuodenaikaan:
Kuumaa ja kuivaa: tämä ajanjakso alkaa helmikuussa ja kestää toukokuun loppuun. Keskilämpötila on 34 C ja kosteusprosentti on noin 75.
Sateista, mutta myös aurinkoista: tämä ajanjakso sijoittuu kesäkuusta lokakuun loppuun. Keskilämpötila on 29 C ja kosteusprosentti on noin 87.
Kylmin ajanjakso sijoittuu sitten marraskuun ja tammikuun välille, jolloin lämpötila vaihtelee 20 ja 32 asteen välillä ja kosteusprosentti on alhaisempi kuin muuten.
Itse siis suosin helmi-maaliskuuta! - samaa mieltä
äsköiseen... kirjoitti:
Thaimaan ilmasto on ympärivuoden lämmin suomalaisittain ajateltuna. Yleensä puhutaan vain kahdesta sääkaudesta, mutta sää jaetaan siellä kolmeen vuodenaikaan:
Kuumaa ja kuivaa: tämä ajanjakso alkaa helmikuussa ja kestää toukokuun loppuun. Keskilämpötila on 34 C ja kosteusprosentti on noin 75.
Sateista, mutta myös aurinkoista: tämä ajanjakso sijoittuu kesäkuusta lokakuun loppuun. Keskilämpötila on 29 C ja kosteusprosentti on noin 87.
Kylmin ajanjakso sijoittuu sitten marraskuun ja tammikuun välille, jolloin lämpötila vaihtelee 20 ja 32 asteen välillä ja kosteusprosentti on alhaisempi kuin muuten.
Itse siis suosin helmi-maaliskuuta!Huomenna Hki = > BKK, => Hua Hin, kai sielläkin 3 vkoa kestää, Mutta, useasti siellä poikenneena Koh Samui, paratiisisaari, paras ollut kaikista kohteista, missä olen käynyt, hieman kalliimpi, mutta hinta on sen väärtti,...
- tiedoksi
noup.. kirjoitti:
pattayalla kaikki hinnat huomattavasti halvempia.Ja Bangkokiin pääsee 800 bht taksilla,kuinka pitkälle Phuketissa pääsee taksilla 800 bahtilla ???
Pattayalta pääsee myös saarille löhöömään beachille. - ei thaikuille
noup.. kirjoitti:
Löytäkääpä meille thaikuista kohde, jossa EI ole
huoria eikä ärtsyjä kauppiaita, pliiiis. - kaiken kokeut trävelleri
ei thaikuille kirjoitti:
Löytäkääpä meille thaikuista kohde, jossa EI ole
huoria eikä ärtsyjä kauppiaita, pliiiis.KOh lanta, Koh Phayam, koh mook, koh Ngai, Koh Lipe, Koh Chang, Baboo island, KOh Pu, KOh Yao, KOh Tao.
Lisäksi Thaimaan lähistöltä esim. Kabodiasta ja Vietnamista löytyy vielä rauhallisia mestoja.
On se kumma, kun Suomispedet ei tiedä mitään muuta, kuin Pattyan ja Phuketin. - parempaakin
kaiken kokeut trävelleri kirjoitti:
KOh lanta, Koh Phayam, koh mook, koh Ngai, Koh Lipe, Koh Chang, Baboo island, KOh Pu, KOh Yao, KOh Tao.
Lisäksi Thaimaan lähistöltä esim. Kabodiasta ja Vietnamista löytyy vielä rauhallisia mestoja.
On se kumma, kun Suomispedet ei tiedä mitään muuta, kuin Pattyan ja Phuketin.On melko olennainen osa matkan onnistumista,
jos ensinkin saa olla lomallaan rauhassa tyrkyiltä
huorilta ja agressiivisilta myyjiltä. Jossain
vaiheessa sitä vaan väsyy jankuttamaan jätä rauhaan jo, väisty huora jne.
- parhaimmat
parhaimmat paikat thaimaassa järjestyksellä ei väliä: phuket, khao sok, khanom/sichon, chumphon, bangkok, chiang mai, chiang rai.....montamonta muuta...ja lisää löytyy varmasti taas 2kk:n päästä..
- 1234
Itsellä koettuna Phuket (Kata Beach), Khao Lak, Krabi (Ao Nang), KOh Chang ja Koh Samui. Ehdottomasti Phuket ja Khao Lak kuulu mun suosikkeihin. Jos oikeen kovin äksöniä ja bileilyä kaipaa niin sit varmaan ei Khao Lak oo paras vaihtoehto.
- Mirjamarjatta
Ei voi sanoa ” menossa Thaimaaseen” vaan aina Thaimaahan. Maa ei taivu ” maaseen ”, vai mitä ?
- HANNUS
OLEMME NYT LÄHDÖSSÄ THAIMAASEEN KRABILLE SELLAISEEN PIENEEN KYLÄÄN KUIN "KLONG MUANG"........ENSIKERTAA MATKUSTAVALLE VOISIN JA VARSINKIN LAPSIEN KANSSA SUOSITELLA KARONIA JA SIELLÄ HOTELLIA "PHUKET ORCHID AND SPA"......TOINEN HYVÄ KOHDE ON KAO LAK SIELLÄ ON KÄYTY USEAMMAN KERRAN!!!!...HYVÄÄ MATKAA!!!
- hiljainenhissukka
Pitääkö välttämättä HUUTAA?
- Vesilintua
Onk sun virves näppäri jumiis, taas
- Lerpanlaiffi
Pattayalla on parhaimmat huorat ja rottaburgerit.
- ThainPuoliso
Jokainen kehuu omaa paikkaansa, jossa on kerran käynyt. Kierreltyä aikasi eri paikoissa löydät varmsti mieleisesi paikan, jossa viihdyt. Jokaisessa lomakohteessa on omat hyvät- ja huonot puolensa.
Toinen tykkää tyttärestä ja toinen tytön äidistä.- ThainPuoliso
minusta paras kohde on lentokenttä, pääsee pois Thaimaasta huutavien tummirn rahan anheiden kuukkeleiden ikeestä.
Minä tykkään isännistä
- Anonyymi
Paras kohde Thaimaassa on se, jossa ei ole örveltäviä turisteja. Kun tarpeeksi kauan haet niin löydät etsimäsi paikan.
- Anonyymi
omasta mielestäni pattayan puuhamaa tarjoaa mitä thaimaasta haen
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491195Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241139Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111070- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307947- 42919
- 72895
- 73869