17163 perke*een palveluviestit

Uhrikas

Ongelma on siis hotmailpalveluita mainostavan tekstiviestien kanssa, laitanpa linkin ensin josta selviää nemmän oman vastaukseni....

http://palsta.saunalahti.fi/index.php/topic,11451.0.htmlMulle tulee kanssa jatkuvasti samanlaisia viestejä, erona vain se että mulle EI tule viestin jälkeen mitään viestiä siitä paljonko viesti maksaa.... Tänään puhelinlaskun saapuessa olikin kiva huomata että palveluviestejä muka lähetetty 55euron arvosta. itselläni DNA:n liittymä jonne soitin, mutta mitään ei voi kuulemma tehdä.

EN ole tilannut soittoääntä, enkä ole liittynyt mihinkään maksulliseen palveluohjelmaan. Nettiarvontaan olen osaalistunut jonne olen numeronkin lykännyt, mutta tarkkaan lukenut että arvonta on I-L-M-A-I-N-E-N enkä sitoudu vastaanottamaan henmetin mainoksia 4/kpl jopa kolme kertaa PÄIVÄSSÄ.

Kysymys kuuluukin, mitä voin tehdä? www.mapel.fi sivuilla sanotaan että ei ole velvollisuuksia maksaa aiheettomia palveluviestejä, mutta miten toimii käytännössä? Apuva.

63

19613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä firma

      noita viestejä lähettää? Jos on niin lähetä sinne emaililla ja kirjeellä sellanen ukaasi että jos viestien lähetys ei lopu niin vedät firman oikeuteen ja valitat kuluttajavirastoon. Eiköhän tolla pitäis loppua.

      Tuon takia, ja muutenkin, mä en koskaan vastaa tollaisiin enkä muutenkaan lähetä mitään tekstiviestipalveluihin. Ja jos teen numerotiedustelunkin niin teen sen ainoastaan prepaidilla koska sen voi hävittää jos tuntuu että firma alkaa lähetellä muutakin kuin numerotiedon.

      Mut laskutusliittymällä en lähetä mitään muuta kuin tavallisia tekstareita kavereille ja sukulaisille. Nimittäin laskutusliittymän pidän niin suojattuna kuin mahdollista. Enkä ikinä hankkisi Mainiota tai Edukasta tai Eliitti :aa kun niihin tulee mainosviestejä enkä halua kännyyni sellasta. dna Onni on melkein yhtä halpa kuin noi muut mainitut mutta siinä säästyy mainoksilta. :)

      • Uhri....

        Sellainen tanskalainen yritys kuin Unwire niitä lähettelee. Laitoin mailia, ja selvisi että osallistuasseni erääseen nettiarvontaan, olenkin tietämättäni tullut liitetyksi tekstiviestipalveluun, (joku ihmeen yamtalk ) joka maksaa tosiaan 12e viikossa, tekstiviesteissä jotka olen saanut ei ollut mitään mainintaa lähettäjästä, siitä kuinka viestien tulon saa loppumaan saati siitä että vastaanotettu viesti maksaa 4e/kpl.... Ja en taatusti osallistu IKINÄ mihinkään MAKSULLISEEN palveluun/arvontaan!

        Enää ei tule kuulemma tekstareita. DNA ei ota vastuuta, saati tuo tanskalainen yhtiö, kaiken pahan alku ja juuri... Että osaa opiskelijana ketuttaa, ainakin 100e menee nyt hukkaan, mulle äärimmäisen iso raha :(


      • sitten...
        Uhri.... kirjoitti:

        Sellainen tanskalainen yritys kuin Unwire niitä lähettelee. Laitoin mailia, ja selvisi että osallistuasseni erääseen nettiarvontaan, olenkin tietämättäni tullut liitetyksi tekstiviestipalveluun, (joku ihmeen yamtalk ) joka maksaa tosiaan 12e viikossa, tekstiviesteissä jotka olen saanut ei ollut mitään mainintaa lähettäjästä, siitä kuinka viestien tulon saa loppumaan saati siitä että vastaanotettu viesti maksaa 4e/kpl.... Ja en taatusti osallistu IKINÄ mihinkään MAKSULLISEEN palveluun/arvontaan!

        Enää ei tule kuulemma tekstareita. DNA ei ota vastuuta, saati tuo tanskalainen yhtiö, kaiken pahan alku ja juuri... Että osaa opiskelijana ketuttaa, ainakin 100e menee nyt hukkaan, mulle äärimmäisen iso raha :(

        Operaattoreilla ei kai yleensä ole noista vastuuta koska he on vain välittävänä osapuolena, ei sopivana osapuolena. Ne maksut on tietenkin ikävä puoli mutta siihenkään ei operaattori voi vaikuttaa, koska ne on veloitettava koska on kumminkin sopimus (vaikkakin on yksipuolinen sopimus eli vastoin sinun tahtoa tehty) tuon tekstarihäirikköfirman kanssa. Voisit yrittää kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustella mitä olisi tehtävissä, nimittäin toi tanskalainen kusetusfirma olis kyllä saatava liriin ja rahat takaisin. Oikeuteen asti ei kannata mennä, siitä on enemmän kuluja ja luultavasti toi firma kumminkin kieroine lakimiehineen voittaisi senkin. Paitsi tietenkin jos kuluttajaviranomainen tekee sen ryhmäkanteena ja kulut hoitaa silloin valtio.


      • juttu - 45 €
        sitten... kirjoitti:

        Operaattoreilla ei kai yleensä ole noista vastuuta koska he on vain välittävänä osapuolena, ei sopivana osapuolena. Ne maksut on tietenkin ikävä puoli mutta siihenkään ei operaattori voi vaikuttaa, koska ne on veloitettava koska on kumminkin sopimus (vaikkakin on yksipuolinen sopimus eli vastoin sinun tahtoa tehty) tuon tekstarihäirikköfirman kanssa. Voisit yrittää kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustella mitä olisi tehtävissä, nimittäin toi tanskalainen kusetusfirma olis kyllä saatava liriin ja rahat takaisin. Oikeuteen asti ei kannata mennä, siitä on enemmän kuluja ja luultavasti toi firma kumminkin kieroine lakimiehineen voittaisi senkin. Paitsi tietenkin jos kuluttajaviranomainen tekee sen ryhmäkanteena ja kulut hoitaa silloin valtio.

        Minulle tuli 45 euron ylimääräinen lasku operaattorilta. Olin saanut näitä hiiskutin viestejä joulun aatonaatosta saakka. Täällä joku pisipää jopa mainostaa juttua: http://inter.forumr.net/runescape-yleinen-keskustelu-f13/pienet-kysymykst-jotka-ei-tarvitse-omaa-topiccia-t1377-75.htm

        Siis mitä ihmeen iloa minulla voisi olla siitä, että saan numerosta 3 tekstiviestiä viikossa. En todellakaan myöskään tiedä käyneeni missään sivulla, jossa olisin tällaiseen.


      • Uhri edelleen
        juttu - 45 € kirjoitti:

        Minulle tuli 45 euron ylimääräinen lasku operaattorilta. Olin saanut näitä hiiskutin viestejä joulun aatonaatosta saakka. Täällä joku pisipää jopa mainostaa juttua: http://inter.forumr.net/runescape-yleinen-keskustelu-f13/pienet-kysymykst-jotka-ei-tarvitse-omaa-topiccia-t1377-75.htm

        Siis mitä ihmeen iloa minulla voisi olla siitä, että saan numerosta 3 tekstiviestiä viikossa. En todellakaan myöskään tiedä käyneeni missään sivulla, jossa olisin tällaiseen.

        Nyt ei ole enää tuolta Unwiresta vastattu tekemääni reklamaation, viime mailissa (viikko sitten) sanoivat että pahoittelevat ja tutkivat juttua mukamas.

        Oletko sinä ollut yhteydessä tuonne Unwireen? Mietin jos löytyy tarpeeksi kys. "palveluun" jujutettuja uhreja niin voisi ehkä tehdä asialle porukalla jotakin ja viedä asiaa eteenpäin.


      • vituttaa lievästi!
        Uhri edelleen kirjoitti:

        Nyt ei ole enää tuolta Unwiresta vastattu tekemääni reklamaation, viime mailissa (viikko sitten) sanoivat että pahoittelevat ja tutkivat juttua mukamas.

        Oletko sinä ollut yhteydessä tuonne Unwireen? Mietin jos löytyy tarpeeksi kys. "palveluun" jujutettuja uhreja niin voisi ehkä tehdä asialle porukalla jotakin ja viedä asiaa eteenpäin.

        joo tuolt tulee jotain shittiviestei mun num. ja en tiedä niist yht mitää. ihan kusetusta. tänään saldoa meni mun prepaid liittymäst yli 10 euroo. ja kaks viestii tullu tänää. dna ei voi mitään tehdä asial. ja enkä oo saanu selvil et miten toi lopetetaan.. laitoin äken hiuka feedbackkii niille.. saas nähdä vastaako ne ollenkaa. en tiedä mitä pitäs tehdä..


      • ole vielä
        Uhri edelleen kirjoitti:

        Nyt ei ole enää tuolta Unwiresta vastattu tekemääni reklamaation, viime mailissa (viikko sitten) sanoivat että pahoittelevat ja tutkivat juttua mukamas.

        Oletko sinä ollut yhteydessä tuonne Unwireen? Mietin jos löytyy tarpeeksi kys. "palveluun" jujutettuja uhreja niin voisi ehkä tehdä asialle porukalla jotakin ja viedä asiaa eteenpäin.

        Mieheni meni maksamaan laskun - hänen nimissään liittymäkin. Varmaan sieltä on tulossa jotain vielä tältä kuulta - mutta laitoin nyt estot kaikille viihdepalveluille.

        Olisi tosi hyvä saada yhteys mahdollisimman moneen, joka tahtomattaan on tästä "palvelusta nauttinut". Onko ideoita, miten ihmisille saisi sanaa?


      • vielä......
        ole vielä kirjoitti:

        Mieheni meni maksamaan laskun - hänen nimissään liittymäkin. Varmaan sieltä on tulossa jotain vielä tältä kuulta - mutta laitoin nyt estot kaikille viihdepalveluille.

        Olisi tosi hyvä saada yhteys mahdollisimman moneen, joka tahtomattaan on tästä "palvelusta nauttinut". Onko ideoita, miten ihmisille saisi sanaa?

        Samaa juttua porataan tällä hollannin- / flaamin kielisellä sivulla:

        http://www.klachtenradar.nl/klacht-misbruik-sms-9988/


      • Uhri....edelleen ja tahtoma...
        ole vielä kirjoitti:

        Mieheni meni maksamaan laskun - hänen nimissään liittymäkin. Varmaan sieltä on tulossa jotain vielä tältä kuulta - mutta laitoin nyt estot kaikille viihdepalveluille.

        Olisi tosi hyvä saada yhteys mahdollisimman moneen, joka tahtomattaan on tästä "palvelusta nauttinut". Onko ideoita, miten ihmisille saisi sanaa?

        Itse en aio maksaa laskua ennen kuin asiaan saadaan selvyyttä. Kuningaskuluttajassa oli viime viikolla (ainakin Ruotsissa näytetyssä, joka tosin saattoi olla uusinta) juttua aiheesta: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1994

        Myös sivulta mapel.fi löytyy hyvin aiheesta tietoa, itse ajattelin sinne olla yhteydessä jos tanskalainen kaiken takana oleva firma kieltäytyy rahoja palauttamasta.

        Eli tästä (tai lukuisesta muusta vastaavasta) huijauskilpailustahan kaikki johtuu: http://www.mt50mobilefun.com/fi/omnia/?sid=38e8ddf1a57b2df6acadc0d868859f17&aid=2&zanpid=1188642484272710658 Tuollahan ei sanallakaan mainita siitä että mulle hyödytön "ilmainen yamtalk viikko" jatkuu jatkossa automaattisesti ja maksaa sen 12€ viikko. Tehkääpä huviksenne tuon kilpailun alkuosa ja katsokaa kuinka ovelasti teidät liitetään mukaan maksamaan 50euroa kuukaudessa!


      • ...ja venäjän kielisillä...
        vielä...... kirjoitti:

        Samaa juttua porataan tällä hollannin- / flaamin kielisellä sivulla:

        http://www.klachtenradar.nl/klacht-misbruik-sms-9988/

        Ja varmasti monilla muillakin sivustoilla. Hitto kun osaisi suomentaa ja katsoisi onko jollekin esim. palautettu rahat tai muuten saatu selvyyttä asiaan :/ Tuon tanskalaisen yrityksen takanahan on ilmeisesti vielä joku toinen, ylläri ylläri hollantilanen yritys.


      • löytyi
        Uhri....edelleen ja tahtoma... kirjoitti:

        Itse en aio maksaa laskua ennen kuin asiaan saadaan selvyyttä. Kuningaskuluttajassa oli viime viikolla (ainakin Ruotsissa näytetyssä, joka tosin saattoi olla uusinta) juttua aiheesta: http://kuningaskuluttaja.yle.fi/node/1994

        Myös sivulta mapel.fi löytyy hyvin aiheesta tietoa, itse ajattelin sinne olla yhteydessä jos tanskalainen kaiken takana oleva firma kieltäytyy rahoja palauttamasta.

        Eli tästä (tai lukuisesta muusta vastaavasta) huijauskilpailustahan kaikki johtuu: http://www.mt50mobilefun.com/fi/omnia/?sid=38e8ddf1a57b2df6acadc0d868859f17&aid=2&zanpid=1188642484272710658 Tuollahan ei sanallakaan mainita siitä että mulle hyödytön "ilmainen yamtalk viikko" jatkuu jatkossa automaattisesti ja maksaa sen 12€ viikko. Tehkääpä huviksenne tuon kilpailun alkuosa ja katsokaa kuinka ovelasti teidät liitetään mukaan maksamaan 50euroa kuukaudessa!

        Muitakin uhreja on, useita.... http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=nl&u=http://www.klachtenradar.nl/klacht-sms-dienst-yamtalk/&ei=znSxScq4OouU1QWD6ch3&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search?q=yamtalk&hl=fi&client=safari&rls=fi-fi&sa=N&start=30


      • ipe63
        löytyi kirjoitti:

        Muitakin uhreja on, useita.... http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=nl&u=http://www.klachtenradar.nl/klacht-sms-dienst-yamtalk/&ei=znSxScq4OouU1QWD6ch3&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search?q=yamtalk&hl=fi&client=safari&rls=fi-fi&sa=N&start=30

        multakin on puhallettu jo useampi kymppi mutta on kaksi keinoa ainakin siihen ettei se jatku. Paras ja varmin keino on muuttaa liittymän asetuksia ettei enää ota vastaan tämäntyyppisiä viestejä (saunalahdella omassa saunalahdessa on kyllä ainakin rajoitukset niin viesteille että puheluille säädettävissä erikseen 3 lle eri tasolle) toinen mikä mulla toimi on että lähettää tekstiviesti stop siihen numeroon josta ne tulee... esim 17163 ja kirj. viesti stop operaattorit ei näemmä ole kiinnostuneita.ROSVOJEN kanssa ne on yhteistyössä tätä on pitkin eurooppaa


      • ipe63
        ipe63 kirjoitti:

        multakin on puhallettu jo useampi kymppi mutta on kaksi keinoa ainakin siihen ettei se jatku. Paras ja varmin keino on muuttaa liittymän asetuksia ettei enää ota vastaan tämäntyyppisiä viestejä (saunalahdella omassa saunalahdessa on kyllä ainakin rajoitukset niin viesteille että puheluille säädettävissä erikseen 3 lle eri tasolle) toinen mikä mulla toimi on että lähettää tekstiviesti stop siihen numeroon josta ne tulee... esim 17163 ja kirj. viesti stop operaattorit ei näemmä ole kiinnostuneita.ROSVOJEN kanssa ne on yhteistyössä tätä on pitkin eurooppaa

        www.kuluttajavirasto.fi/mobiilipalvelut/valitus lisäksi kannattaa laittaa kirjallinen reklamaatio operaattorille. näitä huijauksia ei kannata maksaa mutta valittaa pitää....meitä on monta..ympäri eurooppaa


      • Saunaton lahti
        sitten... kirjoitti:

        Operaattoreilla ei kai yleensä ole noista vastuuta koska he on vain välittävänä osapuolena, ei sopivana osapuolena. Ne maksut on tietenkin ikävä puoli mutta siihenkään ei operaattori voi vaikuttaa, koska ne on veloitettava koska on kumminkin sopimus (vaikkakin on yksipuolinen sopimus eli vastoin sinun tahtoa tehty) tuon tekstarihäirikköfirman kanssa. Voisit yrittää kuluttaja-asiamiehen kanssa keskustella mitä olisi tehtävissä, nimittäin toi tanskalainen kusetusfirma olis kyllä saatava liriin ja rahat takaisin. Oikeuteen asti ei kannata mennä, siitä on enemmän kuluja ja luultavasti toi firma kumminkin kieroine lakimiehineen voittaisi senkin. Paitsi tietenkin jos kuluttajaviranomainen tekee sen ryhmäkanteena ja kulut hoitaa silloin valtio.

        Operaattorilla ON vastuu! Ei mikään yksipuolinen sopimus voi tulla voimaan siten, että vastapuoli maksaa. Minä en voi mun kaverin kanssa tehdä sopimusta, jonka mukaan minä saan laskuttaa sinua kaverini sinulle lähettämistä tekstiviesteistä. Siihen pitää olla myös sinun suostumuksesi! Pyyhi operaattorin laskusta yli palvelutekstiviestit ja maksa muu. Ilmoita operaattorille, että et ole tehnyt operaattorin etkä hänen kaverinsa kanssa mitään sopimusta näiden viestien lähettämisestä. Sieltä tulee karhua ja perimispalkkioita. Vaadi operaattoria selvittämään, minkä sopimuksen olet muka tehnyt näistä palvelutekstiviesteistä. Ne ovat huijausta! Operaattori voi siirtää perimistoimistolle. Selitä sinnekin sama juttu, ei ole olemassa mitään sopimusta´, minkä perusteella sinä olisit velvollinen mitään maksamaan. Ne luovuttavat ennemmin kuin lähtevät häviämään oikeudessa. Näin kävi minulle Saunalahden kanssa.


    • Unelma

      Löyty sellanen YAM OFF ja numeroon 17163 ja kun laitto ni tuli heti viesti takaisin et olet irtisanonut palvelun. Toivotaan et toimii :)

      • ..............................

        Mulle kanssa tuli DNA:lta 50€ ylimääräistä just siitä tanskalaisfirmalta. Soittelin operaattoriin, he sanoivat olevansa ainoastaan välittäjinä. Olin osallistunut muutamiin nettikilpailuihin, eikä olisi pitänyt olla senvuoksi minkäänlaisia velvotteita, niitten kilpailujen jälkeen, näin uskoin. Miten voi olla mahdollista tuommoinen huijaus. Rahat pitäisi palauttaa huijatuksi tulleille. En tule en ikinä enää osallistumaan nettikilpailuihin ja varon antamasta puhelinnumeroani minkäänlaisen kyselyn vuoksi.


      • Uhri tahtomattaan aina vaan
        .............................. kirjoitti:

        Mulle kanssa tuli DNA:lta 50€ ylimääräistä just siitä tanskalaisfirmalta. Soittelin operaattoriin, he sanoivat olevansa ainoastaan välittäjinä. Olin osallistunut muutamiin nettikilpailuihin, eikä olisi pitänyt olla senvuoksi minkäänlaisia velvotteita, niitten kilpailujen jälkeen, näin uskoin. Miten voi olla mahdollista tuommoinen huijaus. Rahat pitäisi palauttaa huijatuksi tulleille. En tule en ikinä enää osallistumaan nettikilpailuihin ja varon antamasta puhelinnumeroani minkäänlaisen kyselyn vuoksi.

        Eiköhän tehdä asialle joukolla jotain, vai mitä? Itse en ainakaan aio laskua maksaa. Jonkinlainen ryhmäkanne olisi tosiaan paikallaan.

        Minä voisin vaikka ottaa yhteyttä tuon mapel.fin ihmisiin jotka tietävät asiasta, mutta olisi ensin mukava tietää kuinka moni on tullut huijatuksi, ja mitä operaattorit ja tuo tanskalainen firma ovat reklamaatioihin vastanneet. Levittäkää sanaa eri nettipalstoilla jne. jos vain voitte, että saadaan tieto kaikille huijatuiksi tulleille!

        Mulle voi myös laittaa ihan mailia asian tiimoila: [email protected]


      • ,-------
        Uhri tahtomattaan aina vaan kirjoitti:

        Eiköhän tehdä asialle joukolla jotain, vai mitä? Itse en ainakaan aio laskua maksaa. Jonkinlainen ryhmäkanne olisi tosiaan paikallaan.

        Minä voisin vaikka ottaa yhteyttä tuon mapel.fin ihmisiin jotka tietävät asiasta, mutta olisi ensin mukava tietää kuinka moni on tullut huijatuksi, ja mitä operaattorit ja tuo tanskalainen firma ovat reklamaatioihin vastanneet. Levittäkää sanaa eri nettipalstoilla jne. jos vain voitte, että saadaan tieto kaikille huijatuiksi tulleille!

        Mulle voi myös laittaa ihan mailia asian tiimoila: [email protected]

        Onkohan niitä huijauksella otettuja rahoja mahdollisuus saada takaisin. Mulle myös tuli huima lasku, soittelin siitä DNA:lle ja niiltä sain tiedon siitä epämääräisestä huijaus firmasta. Kyllä vit.... maksaa ihan tyhjästä, sellaisesta, jota ei tiennyt edes olevan. Osallistuin nettikilpailuihin, joihin pyydettiin puh. n:o, ja ne huijarit, ne tanskalaiset, laittoi heti kestotilaajaksi siihen, missä on 12€ viikko. Todennäköisesti sain sen nyt katkaistua sen huijareitten rahastuksen, jos se meni läpi. Kenelle valittaisi niistä huijareista. En todellakaan tiennyt olevani mikään kestotilaaja huijareitten firmassa. VIT***AA.


      • mahdollista!
        ,------- kirjoitti:

        Onkohan niitä huijauksella otettuja rahoja mahdollisuus saada takaisin. Mulle myös tuli huima lasku, soittelin siitä DNA:lle ja niiltä sain tiedon siitä epämääräisestä huijaus firmasta. Kyllä vit.... maksaa ihan tyhjästä, sellaisesta, jota ei tiennyt edes olevan. Osallistuin nettikilpailuihin, joihin pyydettiin puh. n:o, ja ne huijarit, ne tanskalaiset, laittoi heti kestotilaajaksi siihen, missä on 12€ viikko. Todennäköisesti sain sen nyt katkaistua sen huijareitten rahastuksen, jos se meni läpi. Kenelle valittaisi niistä huijareista. En todellakaan tiennyt olevani mikään kestotilaaja huijareitten firmassa. VIT***AA.

        Olen hyvin paljon lähipäivinä perehtynyt vastaaviin tapauksiin viime vuosina, ja kyllä, rahat on maksettu takaisin useissa tapauksissa, tavalla tai toisella. Joillekin rahat tulleet kirjekuoressa kotiin, mutta tulleet kuitenkin!


      • ????????
        mahdollista! kirjoitti:

        Olen hyvin paljon lähipäivinä perehtynyt vastaaviin tapauksiin viime vuosina, ja kyllä, rahat on maksettu takaisin useissa tapauksissa, tavalla tai toisella. Joillekin rahat tulleet kirjekuoressa kotiin, mutta tulleet kuitenkin!

        Kunpa tietäisi, mistä voi rahoja hakea takaisin. Koska en ole heidän palvelujaan käyttänyt, enkä todellakaan tarvinnut. Kilpailuissa en ole huomanut, että lukisi jostain kestotilauksesta.


      • ...auttaa!
        ???????? kirjoitti:

        Kunpa tietäisi, mistä voi rahoja hakea takaisin. Koska en ole heidän palvelujaan käyttänyt, enkä todellakaan tarvinnut. Kilpailuissa en ole huomanut, että lukisi jostain kestotilauksesta.

        Mapel.fi sivuston kautta voi MAKSUTTA jättää valituksen, ja he tutkivat asiaa ja auttavat! Tanskalaisfirmalle joka kaiken takana on voi toki myös valittaa ja vaatia rahoja takaisin, mutta he taitavat jättää vastaamatta/yrittävät kiistää huijauksen...


      • ipe63
        ,------- kirjoitti:

        Onkohan niitä huijauksella otettuja rahoja mahdollisuus saada takaisin. Mulle myös tuli huima lasku, soittelin siitä DNA:lle ja niiltä sain tiedon siitä epämääräisestä huijaus firmasta. Kyllä vit.... maksaa ihan tyhjästä, sellaisesta, jota ei tiennyt edes olevan. Osallistuin nettikilpailuihin, joihin pyydettiin puh. n:o, ja ne huijarit, ne tanskalaiset, laittoi heti kestotilaajaksi siihen, missä on 12€ viikko. Todennäköisesti sain sen nyt katkaistua sen huijareitten rahastuksen, jos se meni läpi. Kenelle valittaisi niistä huijareista. En todellakaan tiennyt olevani mikään kestotilaaja huijareitten firmassa. VIT***AA.

        ensin kun tekee reklamaation operaattorille ja laittaa kuluttajavirastoon samalla paperilla asian vireille niin ei tarvitse maksaa sitä osuutta laskusta jossa noi paskat on,siitä ei joudu ulosottoon ym.kuluttajaviraston sivulla on valmis helppotäytettävä lomake mu se on must ensin. koska kyseessä on kiistattomasti rosvous.kuka tahansa voi näpytellä tollaseen kisaan kenen tahansa numeron ja laskutus alkaa rullata.pitäs varmaan löytää niitten heppujen numerot ja laittaa ne siihen omaan paskaan


      • ..............................
        ipe63 kirjoitti:

        ensin kun tekee reklamaation operaattorille ja laittaa kuluttajavirastoon samalla paperilla asian vireille niin ei tarvitse maksaa sitä osuutta laskusta jossa noi paskat on,siitä ei joudu ulosottoon ym.kuluttajaviraston sivulla on valmis helppotäytettävä lomake mu se on must ensin. koska kyseessä on kiistattomasti rosvous.kuka tahansa voi näpytellä tollaseen kisaan kenen tahansa numeron ja laskutus alkaa rullata.pitäs varmaan löytää niitten heppujen numerot ja laittaa ne siihen omaan paskaan

        Onneksi löysin sen, miten sen ehkä saa suljettua, sen 12 € viikko. YAM OFF lähetin sen numeroon 17163. Tuli vastaus, että on irtisanottu. Mutta lasku jo kerkesi kertyä sitä ennen melkein 100€. En ikinä olisi osallistunut kilpailuun, jos olisin ymmärtänyt, että , että puhelinlaskua rupeaa menemään ylimääräisenä 12€ viikko.


      • ipe63
        .............................. kirjoitti:

        Onneksi löysin sen, miten sen ehkä saa suljettua, sen 12 € viikko. YAM OFF lähetin sen numeroon 17163. Tuli vastaus, että on irtisanottu. Mutta lasku jo kerkesi kertyä sitä ennen melkein 100€. En ikinä olisi osallistunut kilpailuun, jos olisin ymmärtänyt, että , että puhelinlaskua rupeaa menemään ylimääräisenä 12€ viikko.

        ota yhteys operaattoriin ja pyydä viihdenumeroestot päälle.tai jos pystyt itse netissä tekemään sen.se ainakin varmistaa ettei jatkossa tule lisää. ja sitten vaan reklamaatiota operaattorille ja palveluntarjoajalle.niihin on valmiit lomakkeet kuluttajaneuvonnan sivuilla.muuten ei tuu senttiäkään takasin,,mulle on tulossa vielä seuraavassakin laskussa koska nämä veloitetaan 1 kk viiveellä.itse sain katkaistua kuukausi sitten.


      • Tiina- 98
        .............................. kirjoitti:

        Onneksi löysin sen, miten sen ehkä saa suljettua, sen 12 € viikko. YAM OFF lähetin sen numeroon 17163. Tuli vastaus, että on irtisanottu. Mutta lasku jo kerkesi kertyä sitä ennen melkein 100€. En ikinä olisi osallistunut kilpailuun, jos olisin ymmärtänyt, että , että puhelinlaskua rupeaa menemään ylimääräisenä 12€ viikko.

        kiitos paljon tästä tiedosta!! olisi jouduttu kännykkä pistämään varmaan pois jos en olisi tätä juttua löytänyt, kun oli mennyt noin tyhmän jutun tekemään.. ;DD - todella kiitollinen.

        ps. vastaisitko viestiini. ;DD


        kiitos!!


      • Per69
        Uhri tahtomattaan aina vaan kirjoitti:

        Eiköhän tehdä asialle joukolla jotain, vai mitä? Itse en ainakaan aio laskua maksaa. Jonkinlainen ryhmäkanne olisi tosiaan paikallaan.

        Minä voisin vaikka ottaa yhteyttä tuon mapel.fin ihmisiin jotka tietävät asiasta, mutta olisi ensin mukava tietää kuinka moni on tullut huijatuksi, ja mitä operaattorit ja tuo tanskalainen firma ovat reklamaatioihin vastanneet. Levittäkää sanaa eri nettipalstoilla jne. jos vain voitte, että saadaan tieto kaikille huijatuiksi tulleille!

        Mulle voi myös laittaa ihan mailia asian tiimoila: [email protected]

        Vien ainakin heti tänään kirjallisen valituksen operaattorille, kun tuosta yam-hommasta ei tunnu tietoja löytyvän. Sinnekin pitäisi kirjallinen toimittaa. En ainakaan aio maksaa.


      • Uhri muiden joukossa
        Uhri tahtomattaan aina vaan kirjoitti:

        Eiköhän tehdä asialle joukolla jotain, vai mitä? Itse en ainakaan aio laskua maksaa. Jonkinlainen ryhmäkanne olisi tosiaan paikallaan.

        Minä voisin vaikka ottaa yhteyttä tuon mapel.fin ihmisiin jotka tietävät asiasta, mutta olisi ensin mukava tietää kuinka moni on tullut huijatuksi, ja mitä operaattorit ja tuo tanskalainen firma ovat reklamaatioihin vastanneet. Levittäkää sanaa eri nettipalstoilla jne. jos vain voitte, että saadaan tieto kaikille huijatuiksi tulleille!

        Mulle voi myös laittaa ihan mailia asian tiimoila: [email protected]

        Samaisesta numerosta on mulle kans tullut niitä omituisia viestejä ja maaliskuun 59 euron laskusta näitä viestejä oli 49e! Seuraavaankin laskuun on tulossa 45e 48 eurosta!!! Pikkasenko ottaa kaaliin eikä tuo millään voi olla laillista. Nyt mulla on operaattorin puolelta laitettu estot päälle, mutta silti 100e menee harakoille. En tiedä, auttaisko rikosilmoituksen tekeminen? Eihän tuohon lähettäjäfirmaan millään saa yhetyttä saatika sitten hyvitystä!


      • Huijarin selättänyt
        Uhri tahtomattaan aina vaan kirjoitti:

        Eiköhän tehdä asialle joukolla jotain, vai mitä? Itse en ainakaan aio laskua maksaa. Jonkinlainen ryhmäkanne olisi tosiaan paikallaan.

        Minä voisin vaikka ottaa yhteyttä tuon mapel.fin ihmisiin jotka tietävät asiasta, mutta olisi ensin mukava tietää kuinka moni on tullut huijatuksi, ja mitä operaattorit ja tuo tanskalainen firma ovat reklamaatioihin vastanneet. Levittäkää sanaa eri nettipalstoilla jne. jos vain voitte, että saadaan tieto kaikille huijatuiksi tulleille!

        Mulle voi myös laittaa ihan mailia asian tiimoila: [email protected]

        Pyyhi vain se huijarin osuus laskusta pois. Ilmoita operaattorille, ettet ole tehnyt mitään sopimusta palvelutekstiviesteistä. Älä kuuntele operaattorin selitystä, että se on vain välikätenä. Oikeus ei anna velkomustuomiota, jos kiistät tehneesi mitään sopimusta. Kantaja joutuu osoittamaan sopimuksen synnyn, ja sehän ei onnistu, jos kerran et ole allekirjoittanut mitään sopimusta! Vaadi oikeudenkäyntikulujen korvausta esim. 250 euroa!


    • Salettiin on jo joku mun ni...

      Kuka ihme antaa numeroaan mihinkään nettiarpajaisiin? Liimaile numeros samalla vaikka tarralla bussipysäkille ja kirkon porstuaan.

      Kun olet naamakirjassa innostunut "mahdollisuudesta voittaa" vaikka se iipuhelin ja klikannut linkkiä, niin mieti jo siinä vaiheessa, että _miksi_itse_antaisit_oman iipuhelimesi_arpajaispalkinnoksi? Et ihan heti antaisi, ethän? ei näitä puhelimia mikään punainen risti jakele.. Rahaa susta pitää saada vaikka sattuisit jopa olemaan sen yhden (!) lakisääteisen luurin voittaja.

      Noita maksullisilla kestopalveluilla pelaavia firmoja riittää, ja tulee vielä riittämään vähän aikaa (hitto, tällä määrällä riistaa -eikun voittajia- mäkin laitan jonkun mobiiliskaban pystyyn ja imailen sangriaa lopun ikääni). Firmat ei pelaa suoraan _laittomasti_, vaan hyödyntää sopimusoikeuden aluetta, jota ei ole vielä määritelty laittomaksi. Näinollen yritykset harjoittavat laillista liiketoimintaa.

      Kuluttajan oikeudet verkkoliiketoiminnassa rajoittuvat valitettavasti lähinnä siihen, että jos sinulle on tarjottu mahdollisuutta lukea käyttöehdot, voidaan olettaa sinun lueneen ja ymmärtäneen käyttöehdot. Yrityksen velvollisuutena on toimittaa 1. Käyttöehdot, sähköpostiosoitteeseen riittää "tahoksi") 2. Maksuerittely. 3. Yhteystiedot, joilla yrityksen edustajan tai sen valtuuttaman tahon voi tavoittaa. Toisin sanoen yksi ihminen puhelinvaihteessa tai joku jolla on pääsy yrityksen ilmoittamaan sähköpostiosoitteeseen riittää "tahoksi". Kukaan ei velvoita siihen että jokainen kuluttajan viesti tulee lukea ja ymmärtää sekä käsitellä yrityksen edustajam toimesta.

      Nyt suosittelen siirtymään sinne naamakirjaan toisella selainikkunalla ja klikkaamaan sitä iipuhelin-arpajaista. Kun se ponnahdusikkuna aukeaa, PAINA "NUOLI ALAS" NÄPPÄIMISTÖLTÄSI. Saat seuraavan ilmoituksen:

      "Kestotilaus. €4.00/sms, 3 sms viikossa. 17163.Osallistumisaika päättyy 31.3.2009. Arvontapäivä: 1.4.2009. Voittajat ilmoitetaan www-sivustolla www.mt50mobilefun.com. Yamtalk Messenger on liittymäpalvelu, joka maksaa 12,00 euroa viikossa ( tekstiviestin lähetyskulut). Aloitus: 2,00 euron ilmoittaumismaksu. Palvelun lopetus: lähetä tekstiviesti YAM OFF numeroon 17163. Käyttääksesi tätä palvelua tarvitset WAP/GPRS yhteyden. Ainoastaan18-vuotiaat tai sitä vanhemmat henkilö voivat tilata palvelun. Nuoremmilta henkilöiltä vaaditaan vanhempien tai huoltajan lupa. Tähän palveluun sovelletaan Yamtalkin yleisiä ehtoja. Liittyminen tähän palveluun tarkoittaa kyseisten ehtojen hyväksymistä. YamTalk noudattaa toiminnassaan Suomessa sovellettavia menettelynormeja. Helpdesk : 358 (0)800 914 891 Palvelun tarjoaa SD&P Media B.V."

      Alla vielä kategorialinkit:
      "Lisää Yamtalkista | Ehdot ja käytännöt | Asianmukaiset laitteet | Faktoja | Yhteystiedot"

      Yritys näinollen täyttää sille asetetut lailliset vaatimukset mobiilipalvelujen tarjoamisesta. Yrityksen toimintamallin eettisyys on sitten täysin toinen asia.

      Toimintamallissa on 3 pääasiallista ongelmakohtaa, tässä myös ratkaisut niihin:

      1. Voidaanko todistaa, että olet palvelun tilannut? Periaatteessa kyllä, matkapuhelinliittymä on henkilökohtainen ja sinun oletetaan säilyttävän kapulaasi huolellisesti. Lastesi rinnakkaisliittymään tehty tilaus on alaikäisen tekemä sopimus, jolloin se ei ole käyttöehtojen mukainen.

      2. Voiko numeron lisääminen "arpajaisiin" velvoittaa sopimukseen? Periaatteessa kyllä, sillä on kuluttajan vastuulla lukea ja ymmärtää tarjotut ehdot tilauksen yhteydessä. Ehdot olivat lainmukaisesti esillä. Tämä on kaikissa web-pohjaisissa palveluissa ongelma, sähköinen tunnistautuminen on vielä lastenkengissään. Olisitko antanut joko sotusi tai Visa-korttisi numeron samanlaiseen arvontaan?

      3. Onko vastuu operaattorisi, kun ottavat tällaisen yrityksen tuotteita listoilleen? Edelleen, yritys harjoittaa epäeettistä mutta erittäin tuottavaa liiketoimintaa, josta operaattori saanee varmasti myös mukavan lisäsiivun. Millä perusteella sinun huonot päätöksesi siitä mihin numerosi annat, ovat operaattorin vastuulla?

      Tarinan opetus on seuraava: ILMAISTA LOUNASTA EI OLE INTERNETISSÄKÄÄN, EIKÄ MYÖSKÄÄN KÄNNYKÄSSÄSI. Jos jokin kuulostaa älyttömän hyvältä, se on useimmiten ainoastaan älytöntä.

      Massakanne on hyvä vaikutuskeino, samoin kaikenmaailman virastoille ja ministeriöille valittaminen. Ihan oikeasti, on! Kuluttajana ne ovat sinun paras vaikutuskeinosi mainitun kaltaisiin LAINSÄÄDÄNNÖLLISIIN asioihin ja saada tämä porsaanreikä aikanaan poistettua. Tällä hetkellä rikosoikeuden kautta ei voida puuttua edes siihen puhelimen arvontaan, joka periaatteessa olisi arpajaislain alainen ja vaatisi paperitöitä.. Yrityshän tarjoaa vain tiedon arvonnasta, johon osallistutaan _toisen_maan_alueella ja näinollen suomen laki ei päde. Kivaa, eikö?

      Otetaanpa vielä pitkän postin loppuun kertaus:
      1. Mieti, miksi kukaan jakaisi mitään arpajaisissa iman MINKÄÄNLAISTA vastinetta.
      2. Ethän kadullakaan anna puhelinnumeroasi vastaantulijalle lähinnä vain siksi, että ko. naama sitä kysyy. tai vaikka se lupaisi sulle mahdollisuuden voittaa hodari Sysmän keskustorin kiskalla. Varsinkaan jos voittajan nimi ilmoitetaan "itämeren pohjassa" ylihuomenna. Olisitko muuten muistanut, miltä saitilta olisit voinut käydä lukemassa voittajan nimen? et varmaan. Ai sitä varten se numero ois tietenkin ollu? no ei ois, voittajalle ei ole pakko ilmoittaa henkilökohtaisesti.


      Lue ne ehdot. Ne on siellä.
      Lue ne seuraaviinkin arpajaisiin.
      Älä silti osallistu.

      Tsemppiä elämään ja käyttäkää sitä harkintaa!

      Jii

      • .........................

        En itse naamakirjan kautta arvontaan osallistunut. Osallistuessani arvontaan joskus joulukuussa, ei sivustolla mainittu kestotilauksesta, eikä siitä että tulee jotakin maksamaan. Olen tästä 100% varma. Ja miten voi olla mahdollista että näinkin moni on tietoisesti muka tilannut maksullisen palvelun vain osallistuakseen arvontaan?? Ei ole järkeä.


      • .-----
        ......................... kirjoitti:

        En itse naamakirjan kautta arvontaan osallistunut. Osallistuessani arvontaan joskus joulukuussa, ei sivustolla mainittu kestotilauksesta, eikä siitä että tulee jotakin maksamaan. Olen tästä 100% varma. Ja miten voi olla mahdollista että näinkin moni on tietoisesti muka tilannut maksullisen palvelun vain osallistuakseen arvontaan?? Ei ole järkeä.

        Palvelun vaikka jonkun toisen puhelimeen netissä.


      • Hyväuskomaton
        ......................... kirjoitti:

        En itse naamakirjan kautta arvontaan osallistunut. Osallistuessani arvontaan joskus joulukuussa, ei sivustolla mainittu kestotilauksesta, eikä siitä että tulee jotakin maksamaan. Olen tästä 100% varma. Ja miten voi olla mahdollista että näinkin moni on tietoisesti muka tilannut maksullisen palvelun vain osallistuakseen arvontaan?? Ei ole järkeä.

        Ainahan laskuttaa voi. Toiminnan kannattavuus perustuu siihen, että hyväuskoiset myös maksavat!


    • voihanvee

      Mulla sama homma. Osallistuin netissä johonkin kilpailuun ja laitoin saakeli puhelinnumeron siihen. sen jälkeen puhelin alkoi laulaa, tuli tekstiviestejä parikin kertaa päivässä. Puhelinlasku tuli ja näistä palveluista maksoin 50 euroa lisää tulossa. soitin saunalahden asiakaspalveluun ja aikoivat sieltä laittaa eston noihin viesteihin, saa nähdä onnistuuko. joihinkin kun kirjoitaa vastaukseksi STOP, niin sekin voi jo lopettaa viestien tulemisen. En enää ikinä laita puhnumeroa mihinkään saakelin kilpailuihin.

      • tikva

        Hei!
        Täällä myös yksi kusetettu lisää.Minä osallistuin naamakirjan kautta iphone puhelimen arvontaan ja annoin tyhmä puhelinnumeroni sinne.En olisi ikinä uskonut mitä siitä seuraa... kahdelta kuulta yhteensä turhaan 100 euroa puhelinlaskua !! Aloin jossain vaiheessa saada noita ihmeviestejä joita en tietoisesti todellakaan ole itse tilannut.Olen ihmetellyt asiaa ja onneksi nyt se on selvinnyt.Soitin saunalahteen ja kuulin että en ole ainoa ollut ollenkaan tässä asiassa.Sitten nyt löysin onneksi tämän keskustelun ja laitoin äsken tuon YAM OFF viestin tuohon numeroon ja sieltä heti tuli vastausviesti että palvelu on irtisanottu.Järkyttävää on se että 12 e on mennyt turhaan joka viikko viesteihin joita en ole tilannut. Jos asiasta lähtee ryhmäkanne olen mielelläni lähdössä siihen mukaan.


    • Huijatuksi tullut.

      Samlla tavalla alkoi tulla tekstiviestejä, joiten sisältöä en yhtään tajunut.Laitoin pari kertaa kyselyn takaisin mitä nämä viestit tarkoittaa, ei tullut vastausta.Olen käynyt keskustelua asiasta operaattorini ELISAN kanssa
      kun ensimäinen lasku tuli.Heidän kanta on, että lasku täyty maksaa, vaikka en milään keinoilla ole onnistunut saamaan yhteyttä viestien lähettäjään jotta olisin voinut kysyä miten olen sitoutunut tähän ns. palveluun. Poliisin kanta oli. että kannattaa maksaa laskusta vain riidaton osa, eli jättää maksamatta nämä tekstiviestien osuus. Mapeliin olen myös asian esittänyt, josta pitäisi tulla ainakin tieto siitä onko tälläinen toiminta laillista.
      Ne joilla on valtaa ja tietoa tämän tapaisista toiminnoista saisvat tulla mukaan myös tähän keskusteluun.

      • Aiheen aloittaja...

        Kuluttajaneuvontakaan ei ole onnistunut saamaan yritykseen yhteyttä. He suosittelivat, että tekee valituksen Euroopan kuluttajariitakuntaan tms.... Mutta siis poliisi oli sanonut että ei kannata maksaa palveluviestien osuutta?


      • menninkaanen
        Aiheen aloittaja... kirjoitti:

        Kuluttajaneuvontakaan ei ole onnistunut saamaan yritykseen yhteyttä. He suosittelivat, että tekee valituksen Euroopan kuluttajariitakuntaan tms.... Mutta siis poliisi oli sanonut että ei kannata maksaa palveluviestien osuutta?

        Sama homma täällä, sen yhden kerran kun menin johonkin miniläppärin arvontaa osallistumaan, alkoi viestejä satamaan, kunnes nyt aloin ihmetellä niiden alkuperää ja viestin lopussa ollutta E/12 vko. Operaattori ei voi mitään, ja nyt kysymys kuuluu, miten tästä asiasta voi valittaa?? Todella törkeää, en osallistu ikinä enää mihinkään, enkä anna numeroani mihinkään.Prkl.


      • meni vaan 10e.
        menninkaanen kirjoitti:

        Sama homma täällä, sen yhden kerran kun menin johonkin miniläppärin arvontaa osallistumaan, alkoi viestejä satamaan, kunnes nyt aloin ihmetellä niiden alkuperää ja viestin lopussa ollutta E/12 vko. Operaattori ei voi mitään, ja nyt kysymys kuuluu, miten tästä asiasta voi valittaa?? Todella törkeää, en osallistu ikinä enää mihinkään, enkä anna numeroani mihinkään.Prkl.

        tulipa tyly viesti takaisin "Olet irtisanonut palvelun, näkemiin". Roistot, paskiaiset. kunnon kusipäitä.


      • Yks uhri, tyhmäkin kukaties
        meni vaan 10e. kirjoitti:

        tulipa tyly viesti takaisin "Olet irtisanonut palvelun, näkemiin". Roistot, paskiaiset. kunnon kusipäitä.

        Nämä huijaripalvelimet eivät varmaan muuta teekään, kuin odottavat että uusia uhreja lentää lankaan. Ja tuleehan niitä, kun houkutteleviin arpajaisiin on pakollisena puh.numeron laitto. Itse aion laittaa operaattorille tylyn viestin,etten maksa näiden huijareiden osuutta laskusta.Saavat opetella hyysäämään kaiken maailman petkuttajia!


      • Ohjeet
        Yks uhri, tyhmäkin kukaties kirjoitti:

        Nämä huijaripalvelimet eivät varmaan muuta teekään, kuin odottavat että uusia uhreja lentää lankaan. Ja tuleehan niitä, kun houkutteleviin arpajaisiin on pakollisena puh.numeron laitto. Itse aion laittaa operaattorille tylyn viestin,etten maksa näiden huijareiden osuutta laskusta.Saavat opetella hyysäämään kaiken maailman petkuttajia!

        Eli tämän mukaan kun lähetät viestin niin pitäisi tulo lakata. Kannattaa toki säilyttää nämä tulleet / lähetetyt viestit. Jos jossakin välissä meinaa saada rahansa takaisinkin. http://www.mt50mobilefun.com/web/fi/yamtalk/register


    • P1ayer

      jos lähettä YAM OFF siihen numeroon niin ne ei lähetä mitään uusia textareita

      • Terppa

        Pojan kännykkään oli alkanut tulla pari viikkoa sitten outoja viestejä. Valitettavasti hän ei kertonut asiasta mitään ennen kuin huomasin tänään 26 euroa saunalahden puheluerittelyssä. Nyt kyllä hatuttaa, kun alaikäisiltä tämmöisiä peritään. Ihme hommaa. No nyt ei enää tule minkään valtakunnan palveluviestejä tuohon numeroon, kun laitoin eston päälle.


      • peevelin peeveli

        sama homma täällä..laitoin viestin YAM OFF siihen numeroon, mut en mä ainakaan mitää oo takasin saanu, laitoin kyl jo aikasemmin sanan STOP eikä näiden jälkeen oo tullu enää uusia viestejä ja toivottavasti ei tuukkaa...mut silti joutuu maksaa 62e ylimäärästä jos ei asialle löydy ratkasuu mistä kysellä??


    • H_R400

      Minulla on samaa ongelma. Onko kukaan suomesta saanut rahojaan takasin unwire:lta? Lähetin reklaamation unwirelle, mutta en ole saanut vastausta sähköpostiin. Mitä te teitte ja kenelle valititte? Voiko asialle tehdä mitään? Operaattorillahan ei ole mitään vastuuta.

      • LSA

        Ongelma tuntuu olevan yleinen. Itse ratkaisin sen soittamalla operaattorilleni (sonera) ja olemalla kertakaikkiaan tiukkana, että tämmöisiä tilauksia, joita en ole tehnyt, en myöskään maksa! Meni kyllä tiukaksi se keskustelu, mutta lopputulos oli voitto minulle. Vähensin yksinkertaisesti nämä palveluviestit kännykkälaskustani eikä niitä ole karhuttu. Samalla suljin tietysti kaikki mahdolliset ylimääräiset soittomahdollisuudet kännykästäni. Puhelin on keksitty tiedonvälitystä varten! Nykyään niillä kyllä voi pelleillä miten tahansa, mutta sehän maksaa! Operaattorilla on kyllä vastuunsa ja näin laajamittaisesta huijauksesta voi jo tehdä poliisiasian. Jos jollakin on vielä ongelmia, niin voi kokeilla viestiä "yam sulje" tuohon numeroon 17163. Tai jättää kylmästi osan laskusta maksamatta. Onneksi minulla on SKYPE, eipähän kulu rahaa jonotteluun noihin operaattorin numeroihin.


      • ei jää tähän
        LSA kirjoitti:

        Ongelma tuntuu olevan yleinen. Itse ratkaisin sen soittamalla operaattorilleni (sonera) ja olemalla kertakaikkiaan tiukkana, että tämmöisiä tilauksia, joita en ole tehnyt, en myöskään maksa! Meni kyllä tiukaksi se keskustelu, mutta lopputulos oli voitto minulle. Vähensin yksinkertaisesti nämä palveluviestit kännykkälaskustani eikä niitä ole karhuttu. Samalla suljin tietysti kaikki mahdolliset ylimääräiset soittomahdollisuudet kännykästäni. Puhelin on keksitty tiedonvälitystä varten! Nykyään niillä kyllä voi pelleillä miten tahansa, mutta sehän maksaa! Operaattorilla on kyllä vastuunsa ja näin laajamittaisesta huijauksesta voi jo tehdä poliisiasian. Jos jollakin on vielä ongelmia, niin voi kokeilla viestiä "yam sulje" tuohon numeroon 17163. Tai jättää kylmästi osan laskusta maksamatta. Onneksi minulla on SKYPE, eipähän kulu rahaa jonotteluun noihin operaattorin numeroihin.

        Tyttäreni liittymään tuli myös palveluviestejä ja niistä kiva lasku. Olin yhteydessä operaattoriin sekä Mapeliin. Taustalla tosiaan Tanskalainen Unwire. Sain operaattorilta (DNA) puhelinnumeron ja s-postiosoitteen. Puhelinnumero menee Ruotsiin, joten en ala soittelemaan, tulee liikaa kuluja.

        Aikaisemmasta kirjoittelusta ja linkeistä vedin johtopäätöksen, että joku likan "kavereista" on piruuttaan laittanut likan numeron netissä, neiti kun ei ole koulun suosikkeja. Palveluja neiti ei ole omien sanojen mukaan tilannut puhelimeensa, koska tietää joutuvansa liriin sellaisista maksuista. Oletin myös tehneeni palvelunestot liittymään, mutta ilmeisesti en, koska laskua on syntynyt.

        Mapelin vastauksen mukaan voin reklamoida ja jättää puhelinlaskusta kiistanalaisen osuuden maksamatta. Minun pitää vain reklamoida sekä operaattorille että tuolle Tanskalaisfirmalle (englanniksi!). Ei ole varaa maksella ylimääräisiä, kun tuloja ei ole ja sossun luukulta ei ainakaan makseta noita. ;)


      • selkisi
        ei jää tähän kirjoitti:

        Tyttäreni liittymään tuli myös palveluviestejä ja niistä kiva lasku. Olin yhteydessä operaattoriin sekä Mapeliin. Taustalla tosiaan Tanskalainen Unwire. Sain operaattorilta (DNA) puhelinnumeron ja s-postiosoitteen. Puhelinnumero menee Ruotsiin, joten en ala soittelemaan, tulee liikaa kuluja.

        Aikaisemmasta kirjoittelusta ja linkeistä vedin johtopäätöksen, että joku likan "kavereista" on piruuttaan laittanut likan numeron netissä, neiti kun ei ole koulun suosikkeja. Palveluja neiti ei ole omien sanojen mukaan tilannut puhelimeensa, koska tietää joutuvansa liriin sellaisista maksuista. Oletin myös tehneeni palvelunestot liittymään, mutta ilmeisesti en, koska laskua on syntynyt.

        Mapelin vastauksen mukaan voin reklamoida ja jättää puhelinlaskusta kiistanalaisen osuuden maksamatta. Minun pitää vain reklamoida sekä operaattorille että tuolle Tanskalaisfirmalle (englanniksi!). Ei ole varaa maksella ylimääräisiä, kun tuloja ei ole ja sossun luukulta ei ainakaan makseta noita. ;)

        Laitoin reklamaatiota molempiin firmoihin. Seuraavana päivänä reagoi operaattori ja ilmoitti laskun seuraavan eräpäivän. Sitä seuraavana päivänä tuli s-postia Unwirelta, että palauttavat rahat, jotka on muodostuneet tuosta palvelusta (yamtalk). Huvittavaa vain on, etten ole ensinnäkään maksanut tuota laskua, koska riitautin sen ja toisekseen Unwiren vastauksessa vastaanottaja oli joku muu kuin minä. ;D

        Opetus: riitauttakaa sellaiset palvelumaksut, joita ette ole tietoisesti tilanneet ja reklamoikaa! Jos näihin ei reagoida, "ryöstely" jatkuu, eikä näille asioille tehdä muutosta.


      • epätoivoinen mummo
        selkisi kirjoitti:

        Laitoin reklamaatiota molempiin firmoihin. Seuraavana päivänä reagoi operaattori ja ilmoitti laskun seuraavan eräpäivän. Sitä seuraavana päivänä tuli s-postia Unwirelta, että palauttavat rahat, jotka on muodostuneet tuosta palvelusta (yamtalk). Huvittavaa vain on, etten ole ensinnäkään maksanut tuota laskua, koska riitautin sen ja toisekseen Unwiren vastauksessa vastaanottaja oli joku muu kuin minä. ;D

        Opetus: riitauttakaa sellaiset palvelumaksut, joita ette ole tietoisesti tilanneet ja reklamoikaa! Jos näihin ei reagoida, "ryöstely" jatkuu, eikä näille asioille tehdä muutosta.

        Samassa sopassa Ollaan, joten pyydän omasta ja satojen muiden puolesta kerro selkeät osoitteet tai numerot mihkä reklaamaation voi laittaa Unwirelle??
        Kiitos tuhannesti !!!


      • ..............
        epätoivoinen mummo kirjoitti:

        Samassa sopassa Ollaan, joten pyydän omasta ja satojen muiden puolesta kerro selkeät osoitteet tai numerot mihkä reklaamaation voi laittaa Unwirelle??
        Kiitos tuhannesti !!!

        Kyllä keljutti minuakin viime keväänä, kun se tanskalaisfirma laitteli niitä suuria laskujaan. Ja ihan tietämättäni. Niihin kilpailuihin voi laittaa ihan kenen numeron tahansa, tai vaikka kaikkien kavereitten numerot. Ei siinä muuta kuin vastaanottaja ihmettelemään, mitä tällainen on, mistä viestit tulee. Eikä voi mihinkään valittaa, eikä vastata. Kun ei ole mitään, mistä viesti on tullut.


    • Huijattu hölmö

      Kellään tietos miten saa loppumaan seuraavan ongelman: Tilasin erehdyksisssäni puhelimeeni testivideon (0e datasiirtomaksu, ei mitään muuta lukenut) numerosta 179 888.. No en tiennyt että mulla oli estot päällä joten en tietenkään kyseista videota saanut. Kuitenkin nyt on ruvennut mainosviestejä ja yksi palveluviesti tulemaan. Laskua en ole vielä saanut mutta pelkään pahinta. Äidin nimissä on vielä liittymä ja itse olen vieläpä alaikäinen. Yritin lähettää viestiä STOP ja viestiä SULJE kyseiseen numeroon mutta ei toimi niin.. Auttakaa joku pyydän!

      • Weko

        Kaikille tiedoksi, ainut varma tapa estää kyseisiä 17XXXX viestejä on laittaa tilapäinen sulku liittymälle ja ottaa toinen liittymä rinnalle. Tämä on rikollista toimintaa ja meillä on selvitys jo pitkällä mikä on lähde.


      • sen kun jatkuu
        Weko kirjoitti:

        Kaikille tiedoksi, ainut varma tapa estää kyseisiä 17XXXX viestejä on laittaa tilapäinen sulku liittymälle ja ottaa toinen liittymä rinnalle. Tämä on rikollista toimintaa ja meillä on selvitys jo pitkällä mikä on lähde.

        Huijaus jatkuu; jälkikasvu oli tyhmyttään antanut numeronsa netissä kun sivusto oli pyytänyt numeroa sitä varten että tarkistetaan onko muksu voittanut pelaamassaan tietovisassa jotakin. No tuli sitten liittyneeksi tilaajaksi tähän huijauspalveluun. Katkaisu olikin sitten varsinainen peli itsessään:
        - tekstiviesteissä ei ollut mitään tietoa palvelun tuottajasta tai siitä miten se irtisanotaan, googlella pääsi jäljille
        - normaali "STOP" tekstiviesti ei katkaissut tilausta
        - tälle huijauspalvelulle mainitut "SULJE", "YAM OFF", "YAM SULJE" yms. katkaisuviestit eivät nekään toimineet

        Lopulta löytyi nettisivu jolla katkaisukoodi kerrotaan; se on tällä kertaa "EZ STOP". ****u mitä vedätystä.


      • vaari saaresta
        sen kun jatkuu kirjoitti:

        Huijaus jatkuu; jälkikasvu oli tyhmyttään antanut numeronsa netissä kun sivusto oli pyytänyt numeroa sitä varten että tarkistetaan onko muksu voittanut pelaamassaan tietovisassa jotakin. No tuli sitten liittyneeksi tilaajaksi tähän huijauspalveluun. Katkaisu olikin sitten varsinainen peli itsessään:
        - tekstiviesteissä ei ollut mitään tietoa palvelun tuottajasta tai siitä miten se irtisanotaan, googlella pääsi jäljille
        - normaali "STOP" tekstiviesti ei katkaissut tilausta
        - tälle huijauspalvelulle mainitut "SULJE", "YAM OFF", "YAM SULJE" yms. katkaisuviestit eivät nekään toimineet

        Lopulta löytyi nettisivu jolla katkaisukoodi kerrotaan; se on tällä kertaa "EZ STOP". ****u mitä vedätystä.

        Huijattiin minuakin. Oliskohan joillakin kiinnostusta hakea oikeutta ja rahojaan takaisin.

        Viestiä osoitteeseen [email protected]


      • huijattu
        vaari saaresta kirjoitti:

        Huijattiin minuakin. Oliskohan joillakin kiinnostusta hakea oikeutta ja rahojaan takaisin.

        Viestiä osoitteeseen [email protected]

        Huijattiin minuakin noin 100 ekua ennen kuin sain lopetettua nämä palveluviestit tämmöisellä
        kuin EZ STOP silloin tuli paluuviestissä tieto että tilauksesi on peruttu, kyllä opetti sen että mihinkään ei tartte antaa kännykän numeroa. Ja mistään en varmasti saa rahoja takaisin...


      • meni
        vaari saaresta kirjoitti:

        Huijattiin minuakin. Oliskohan joillakin kiinnostusta hakea oikeutta ja rahojaan takaisin.

        Viestiä osoitteeseen [email protected]

        Rahoja ei saa takaisin. Lainsäädännössä on porsaanreikä joka mahdollistaa tällaisten huijareiden vapaan mellastamisen. Homma perustuu täysin siihen, että varomattomia huijataan lähettämään numeronsa tekstiviestillä ja sitten laskutetaan niin että tuntuu. Katsokaapa vaikka huviksenne niitä Eazywin:in kilpailuehtoja...

        Jos asiaan haluaa puuttua, niin viestiä kansanedustajalle jotta kuluttajasuoja saadaan tältä osin kuntoon:
        - tilauspalveuille pitää vaatia kunnon varmistus, jotta pelkän numeron lähettämällä ei liity mihinkään
        - operaattorit vastaamaan siitä, jos huijarit laskuttavat asiakasta palvelusta johon ei ole asianmukaisesti liitytty

        Myös mediaan vetoaminen - kuningaskuluttaja tms. - saattaa edesauttaa lainsäädännön muuttumista.


      • huijattu
        meni kirjoitti:

        Rahoja ei saa takaisin. Lainsäädännössä on porsaanreikä joka mahdollistaa tällaisten huijareiden vapaan mellastamisen. Homma perustuu täysin siihen, että varomattomia huijataan lähettämään numeronsa tekstiviestillä ja sitten laskutetaan niin että tuntuu. Katsokaapa vaikka huviksenne niitä Eazywin:in kilpailuehtoja...

        Jos asiaan haluaa puuttua, niin viestiä kansanedustajalle jotta kuluttajasuoja saadaan tältä osin kuntoon:
        - tilauspalveuille pitää vaatia kunnon varmistus, jotta pelkän numeron lähettämällä ei liity mihinkään
        - operaattorit vastaamaan siitä, jos huijarit laskuttavat asiakasta palvelusta johon ei ole asianmukaisesti liitytty

        Myös mediaan vetoaminen - kuningaskuluttaja tms. - saattaa edesauttaa lainsäädännön muuttumista.

        Mikä on tällä hetkellä katkaisukoodi, olen yrittänyt kaikkee..., STOP, LOPETA, YAM OFF, EZ STOP. Mistään viestistä ei ole tullu paluu viestiä missä sanottais et palvelu loppuu....


    • mamivaan

      Hei!!
      Saitko mitään selvyyttä tuosta palveluviesti jutusta! Minnuu ottaa päähän kun kerkes suoraveloituksena mennä kaksi laskua alkuvuodesta, olisin valmis nousemaanbarrikaadeille jos tarvis... vaikka ei se niitä euroja tois takas miun tilille, mutta hermoja se auttas ... onneks "ez lopeta" auttoi siihen jonkun liikkeelle laittamaan nuijaan juttuun, josta rahat meni edes avaamatta niitä sivuja!
      Pitäisihän oikeus ja kohtuus olla asioissa..tarvittas joku tosinäppärä netti nörtti avustamaan meitä onnettomia maksajia.
      kirjoitellaan muutkin, emme varmaan ole yksin uunotettuja

      • nörttikö?

        Yamtalk on ilmeisesti Unwire.se:n tekemä ja pyörittämä sovellus. Firma toimii Suomessakin ja heidän asiakaspalvelunsa numero 02 361 03 505 (arkisin klo 10-14). Käskivät soittaa sinne ja täältä voi yrittää saada rahansa takaisin.

        Sähköposti: [email protected]

        Euroopan kuluttajakeskus: 010 194 676 (tänne kannattaa tehdä ilmoitus epärehellisesti toimivasta esim. mobiilipalvelusta, joka toimii Suomen ulkopuolelta. ECC toimii ja valvoo kuluttajien oikeuksia koko euroopan alueella)


      • mamu36

        Noin vuosi sitten olin tämän huijauksen uhri ja sain pulittaa ylimääräistä. Silloin auttoi ainoastaan "eston" tilaus numeroon operaattorilta. Tammi-helmikuulla sitten poistin eston, koska olin sähköpostilla saanut lähetettyä kiellon tä'lle eazy-jotain firmalle. MUTTA nyt viikko sitten ilman varoitusta tuli TAAS kaksi KALLISTA VIESTIÄ joita en edes avannut!Ei auttanut muu kuin laittaa jälleen esto päälle. Operaattori vaan perusteee, ettei ole heidän vika! Mihinkään en ole antanut nyt numeroani, se on vaan kaivettu jostain vanhasta tiedostosta, joten VAROKAA!!!!!!!!!


    • anaqui

      itseä syljettää jo pelkkä nimi! edellisenä tammikuuna maksoin 200e ylimääräistä ÄITINI "perintörahoista" joita ei ollut kuin 1000e, DNA:lle meni yhteensä 500e koska ne veti jutun perintätoimiston hoidettavaksi kun kapinoin vastaan.. yritin prukaa liittymän KYRPIINTYNEENÄ mutta jouduin vielä mokkulaliittymästä mistä nämä laskut tuli maksamaan 10e/vuoden vielä turhaan... haista vittu DNA saatanan pikkuporvari johtajat vie asiakkaiden rahat omaan taskuun....

      • anaqui

        ainiin ja tyttöystäväni joka asuu luonani oli viittä vaille maksaa 21e/kk ILMAISISTA soittareista by kukas muu kuin rakas ystävämme DNA!


      • nörttikö?
        anaqui kirjoitti:

        ainiin ja tyttöystäväni joka asuu luonani oli viittä vaille maksaa 21e/kk ILMAISISTA soittareista by kukas muu kuin rakas ystävämme DNA!

        Tässä vielä Unwire Suomen osoite:

        Unwire Finland
        Oolannintie 6 B 20
        01520 Vantaa
        358 40 504 5143

        http://unwire.se/

        Katsokaa asiakaspalvelun ym. yhteystiedot edellisestä viestistäni.


    • IrinaUk

      Mulleki tuli semmonen viesti kun "sinulla on voimassa oleva kestotilaus. Hinta 5?/vko. Lopetus:tekstaa 888 STOP numeroon 17163. Internet: www.contentking.mobi/fi"
      Ja se on jo kolmas viesta viikolla!
      En tie, pitäko vastaa vai ei?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe