kuinka vanhana saa mennä kihloihin ?
entä jos toinen henkilö ei ole samassa uskonnossa, vaikuttaako se..
jos toinen on 'herrankansalainen'
kuinka vanhana
6
2113
Vastaukset 6
- ...............
Hei,
Voit mennä kihloihin vaikka viisivuotiaana. 'Kihlaus' ei nykyisellään ole juridisesti säädelty sopimus kuten joskus; aviolittolaissa se on vain mainintana tyyliin 'mies ja nainen jotka ovat sopineet menevänsä naimisiin keskenään, ovat kihloissa'. Eli jos sovitte poikaystävänne kanssa menevänne josku naimisiin, olette siis määritelmän mukaan 'kihloissa'. Koska kihlausta ei säädellä lailla (siellä on siis vain määritelmä k.o. termille), uskonnolla, suosikkijääkiekkojoukkueella, rodulla, puolueella tms. on asian kanssa yhtä vahan tekemistä kuin sillä, kenen kanssa saa leikkiä. Eli ei mitään. Rajat ovat omassa päässäsi.- o'bobba
Ihan pikkuruinen täydennys juridiikan osalta, että tosiaankin noin sanotaan avioliittolaissa. Kihlauksella on kuitenkin prosessoikeudessa merkitystä, oikeudenkäynnissä todistaja saa kieltäytyä todistamasta kihlattuaan vastaan.
Vastauksesi oli muuten tosi hyvä :-) - ............
o'bobba kirjoitti:
Ihan pikkuruinen täydennys juridiikan osalta, että tosiaankin noin sanotaan avioliittolaissa. Kihlauksella on kuitenkin prosessoikeudessa merkitystä, oikeudenkäynnissä todistaja saa kieltäytyä todistamasta kihlattuaan vastaan.
Vastauksesi oli muuten tosi hyvä :-)Tuohan on mielenkiintoista! Mutta ilmeisesti silloin kihlauksen olemassaolo täytyy voida todistaa? Ja miten se käy, kun kyseessä voi olla esim. vain 'kihlaparin' keskinäinen sopimus ilman että kukaan ulkopuolinen asiasta tietää?
- o'bobba
............ kirjoitti:
Tuohan on mielenkiintoista! Mutta ilmeisesti silloin kihlauksen olemassaolo täytyy voida todistaa? Ja miten se käy, kun kyseessä voi olla esim. vain 'kihlaparin' keskinäinen sopimus ilman että kukaan ulkopuolinen asiasta tietää?
Erinomaisen hyvä kysymys!
- b j t
Kannattaisiko kuitenkin ennen kihloja kasvaa aikuiseksi.
- mie?
Eikä kannata mennä mihinkään suhteisiin hihhuliuskovaisen kanssa, jos itse ei ole. Tiedän tämän lahkon, pysy kaukana!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1831799
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.115949Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo116857En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58755Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset209694- 135646
- 56631
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä21614Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus54586- 38568