Mikä

Kamera???

Pitäisi löytää uusi kamera nykyisen Nikon CoolPix E4300:n tilalle. Vaatimukset:

- Ei tarvitse olla parasta kuvanlaatua, kunhan se olisi kuitenkin nykyistä kameraa selvästi parempi.
- Kohtalaiset hämäräkuvaus ominaisuudet (pääasiassa maisemakuvausta).
- Zoomia saisi olla jonkin verran (kohde max n. 30-50m päässä), sillä tarkoitus olisi kuvata välillä myös esim. urheilua päivänvalossa.
- Kohtalaiset manuaaliset säädöt olisi plussaa.
- Hinta max. 500€.

12

721

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • varmasti tulee

      Uskoisin, että tämä nyt olisi lähes jokaisen kuvaajan mielessä noilla vaatimuksilla eli Canon G10. Sitten jos mennään kuvanlaadussa ja hinnassa alaspäin niin löytyyhän sieltä superzoomeja. Niissä tulee sitten isompaa kokoa ja hämäräkuvauksessa eivät ole tuon G10 tasoa. Se on nyt sinusta kiinni, mutta kuvanlaatu näissä kameroissa on joka tapauksessa tuota vanhaa Nikonia parempi.

      http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_g10,canon_sx10is,panasonic_dmcfz28&show=all

      • hämärässä

        Pana LX3 / Leica DL4. Erinomainen kuvanlaatu, 24 mm laajakulma. Kuvan laatu kestää mainiosti "prässäystä" tarvittaessa.


      • hämärässä kirjoitti:

        Pana LX3 / Leica DL4. Erinomainen kuvanlaatu, 24 mm laajakulma. Kuvan laatu kestää mainiosti "prässäystä" tarvittaessa.

        Siis kun toinen kysyy kameraa pidemmältä kuvaamiseen sinä ehdotat sellaista, jossa pisin polttoväli vastaa kinokoon 60 millimetriä?


      • ei riitä
        okaro kirjoitti:

        Siis kun toinen kysyy kameraa pidemmältä kuvaamiseen sinä ehdotat sellaista, jossa pisin polttoväli vastaa kinokoon 60 millimetriä?

        Vaikka se onkin hyvä kamera niin LX3:ssa tuo tele ei tule riittämään niille, jotka haluavat kuvata 20m päässä olevia tapahtumia. Tästä voi saada hieman osviittaa miten tuo G10 siinä toimisi:

        http://www.imaging-resource.com/PRODS/G10/G10FARWTW.HTM 28mm
        http://www.imaging-resource.com/PRODS/G10/G10FARWTT.HTM 140mm

        vertailun vuoksi lx3

        http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/LX3FARWTW.HTM
        http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/LX3FARWTT.HTM

        Tässä kohtaa melkein siis unohtaisin Pansun.


      • kameraasiantuntija
        ei riitä kirjoitti:

        Vaikka se onkin hyvä kamera niin LX3:ssa tuo tele ei tule riittämään niille, jotka haluavat kuvata 20m päässä olevia tapahtumia. Tästä voi saada hieman osviittaa miten tuo G10 siinä toimisi:

        http://www.imaging-resource.com/PRODS/G10/G10FARWTW.HTM 28mm
        http://www.imaging-resource.com/PRODS/G10/G10FARWTT.HTM 140mm

        vertailun vuoksi lx3

        http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/LX3FARWTW.HTM
        http://www.imaging-resource.com/PRODS/LX3/LX3FARWTT.HTM

        Tässä kohtaa melkein siis unohtaisin Pansun.

        Panasonic TZ7 tai Canon SX1IS.


      • asiantuntija
        kameraasiantuntija kirjoitti:

        Panasonic TZ7 tai Canon SX1IS.

        Pyydetään kameraa jossa manuaalisetsäädöt ja sitten ehdotat kameraa jossa niitä ei ole (TZ7).


      • by suoli24.fi..
        asiantuntija kirjoitti:

        Pyydetään kameraa jossa manuaalisetsäädöt ja sitten ehdotat kameraa jossa niitä ei ole (TZ7).

        Täällä jokainen teini pitää itseään ammattikuvaajana jo sillä perusteella että ovat kuulleet huhun, että jollakin sukulaisen kaverilla on ehkä digikamera...


      • ei ole täällä
        by suoli24.fi.. kirjoitti:

        Täällä jokainen teini pitää itseään ammattikuvaajana jo sillä perusteella että ovat kuulleet huhun, että jollakin sukulaisen kaverilla on ehkä digikamera...

        Niinpä ! Ei kai kukaan tosissaan luule että alan ammattilaiset ja asiantuntijat surffailee ja kommentoi ixuskauppoja näillä sivuilla !


    • tai käytetty järkkäri...

      Käytetty järkkäri perusputkella menee budjettiisi.

      Jos uuden haluat, haluat Panasonicin DMC-FZ-sarjalaisen.

      http://www.panasonic.fi/html/fi_FI/index_FI/index.html

      Ole tarkkana palstalla, kun täällä on eräiden anonyymien Canon- ja Olympus-vaikuttajien kirjoittelua. Tuolla järkkäripalstalla on fiksumpi meno.

      • vitsin murjasit!

        Hauska juttu kaverilta: "keijo"/"Panasonic DMC-FZ7" joka ei tällä palstalla ole historiansa aikana suositellut kuin yhtä kameraa/valmistajaa ja haukkunut sinä aikana Canonin paskaksi. Jos täällä jotain ei vakavissa kannata ottaa niin ne on noi sun puheet ja siihen tulokseenhan täällä on monesti jo tultu. On sulla varmasti surkea elämä, kun kaikkea pitää katsoa Panasonic FZ7 lasien läpi.

        Itsehän kuvailen muuten Fujilla ja todella vähän Olympuksella kuvaavia täällä on näkynyt. Noh, ehkä parin kuukauden jälkeen voit korjailla taas näitäkin puheita, tämähän on sulta sellainen harrastus.


    • Nämä kaksi vaihtoehtoa mahtuisi siihen 500€ pudjettiisi. Ne ovat: Panasonic DMC- FZ50 ja Olympus E420 ED 14-42 f3,5-5,6

      Kummatkin on verkkokauppassa alle 500€ ja niissä on täydet manuaali säädöt. Siis kummassakin on säätö kiekko , josta manuaali säädöt tehdään.

      Tässä linkki verkkokauppaan: http://www.verkkokauppa.com/

      • luurako

        Samaan hintaluokkaan. Ite oon harkinnu uutta kameraa jo pitkään ja taitaapa se olla G10. Järkkäri jää turhan usein kotiin ison koon vuoksi (Filmijärkkäri löytyy iteltä ja vaimolta vastaava digipuolelta) ja pienet "paidantaskukamerat" ei innosta, koska niistä puuttuu manuaalisäätö mahdollisuus.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1226
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1091
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      137
      987
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      812
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      306
      787
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      694
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      599
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe