Biodieselin valmistusta Keiteleellä?

öljy vihertää

Pitääkö paikkansa, että ensikesänä aloittavat
biodieselin puristuksen Keiteleellä?
Tietääkö kukaan ketkä ovat nämä esimerkkiä näyttävät henkilöt jotka ovat edelläkäviöitä koko suomessa.

21

1420

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se on sitä mitä perään kuulutan sinne eli siellä kannattaa kaikki mitä omista raka-aineista saa. Muualla euroopassa on jo paljon rypsi/rapsi öljyn puristusta biopolttoaineeksi. Suomessa on pienimuotoisena harrastuksena valtion verotus syistä. Biodieselin kannattava puristaminen vaatii öljyperäisiä kasveja.Yksi hyvä olisi sama kuin Varkaudessa mitä StoraEnso ja Neste nyt tekevät. Raaka-aineiden saantikin olisi yhtä hyvä kuin Varkaudessa.

    • Takavuosina Kummulla oli bioetanolitehdas. Perimätieto kertoo, että tienhaarassa oli hevosrattaat ja jos aisat oli pystyssä, oli kauppa auki... Kuka muistaa?

      • Kilobondi

        Muistan lukeneeni lehdestä biokaasusytyttimestä jo parikymmentä vuotta sitten. Ihan tavalliselta kaasusytyttimeltä se näytti. Ainut ero ns. normisytyttimeen oli sen pohjasta johdettu letku takalistoon. Periaatteen kun tietää, niin aika irvokkaaltahan se kieltämättä tuntuu.

        Kävi mielessä sellainenkin, että olikohan siitä tehty edes kunnollista riskianalyysiä, koskapa esimerkiksi kiven kuluttua loppuun olisi aika ikävä tilanne voinut syntyä, jos esimerkiksi juuri olisi sattunut kohtaamaan elämänsä rakkauden ja tälle herrasmiehenä tulta tarjotessaan olisikin kipinä jäänyt syntymättä. Siis siihen sytyttimeen. Olisi varmaan jäänyt syttymättä se rakkauden kipinäkin.

        Tuskinpa tuo sytytin koskaan pääsi sarjatuotantoon enkä usko, että sitä myytiin yhtään kappaletta. Parempi niin.


      • Dieseliä jos saisi

        On totta, että Itikan tila Iisalmessa esim. on se todellinen edelläkävijä tämän päivän biodieselasioihin, hatun nosto ennemmin heille, pienemmät yrittävät perässä valtiovallan vastustuksesta huolimatta.

        Biopolttoainealaa tulee edistää, sanovat ilmastovelvoitteemmekin jo pelkästään, työpaikkojen luominen uudelle hyödylliselle ammattialalle kuulostaisi hyödylliseltä myös. Mistä meinaavat Keiteleen miehet puristimensa hommata ja mitäs öljyä se on semmoinen niin vihreä öljy?

        Voihan Keitele mitä menoa!


        Liittynee muuten keskustelunaihe tähän:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000042078434#22000000042078434

        Tuollapäin Suomea pyyhkii bioasioissa jo noinkin hyvin, Misssä on Keiteleen Vihreä öljy?


      • ITIKKAÖLJYÄ
        Dieseliä jos saisi kirjoitti:

        On totta, että Itikan tila Iisalmessa esim. on se todellinen edelläkävijä tämän päivän biodieselasioihin, hatun nosto ennemmin heille, pienemmät yrittävät perässä valtiovallan vastustuksesta huolimatta.

        Biopolttoainealaa tulee edistää, sanovat ilmastovelvoitteemmekin jo pelkästään, työpaikkojen luominen uudelle hyödylliselle ammattialalle kuulostaisi hyödylliseltä myös. Mistä meinaavat Keiteleen miehet puristimensa hommata ja mitäs öljyä se on semmoinen niin vihreä öljy?

        Voihan Keitele mitä menoa!


        Liittynee muuten keskustelunaihe tähän:http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=115&conference=4500000000001848&posting=22000000042078434#22000000042078434

        Tuollapäin Suomea pyyhkii bioasioissa jo noinkin hyvin, Misssä on Keiteleen Vihreä öljy?

        on myyty?? Heh,heh.....Käyhän laittamassa dieselautosi tankki täyteen, toivotan hyvää matkaa!


      • JR Eving
        ITIKKAÖLJYÄ kirjoitti:

        on myyty?? Heh,heh.....Käyhän laittamassa dieselautosi tankki täyteen, toivotan hyvää matkaa!

        Siellä jo älymystö pistää tuopin ääreessä Arabimaille luuta kurkkuun buhahahaaaaaa


    • muille

      Tunnen kyseiset henkilöt. En voi muutakuin nostaa hattua kyseisille henkilöille, että uskaltavat yrittää näin lama-aikana.

    • edelläkävijä

      puristettu jo jonkin aikaa Iisalmessa Itikan tilaalla, eli Savon Siemen nimellä paremminkin.

    • Bioöljyä
      • juurdkuppe

        Hienoa että Keiteleen kunta on vuokrannut maatilan näin tarmokkaille viljelijöille.Keiteleellähän on aina tuettu yrittäjyyttä.


      • Tiisseliä
        juurdkuppe kirjoitti:

        Hienoa että Keiteleen kunta on vuokrannut maatilan näin tarmokkaille viljelijöille.Keiteleellähän on aina tuettu yrittäjyyttä.

        Valitettavasti tuotteen jatkojalostuksessa taisi tapahtua tekninen kömmähdys ja pääkemistille häkki heilahti.Suomen vankeinhoitolaitos varmaankin antaa lomaa kevätkylvöjen ajaksi,eikun uutta matoa koukkuun.


      • Tiisseliä
        Tiisseliä kirjoitti:

        Valitettavasti tuotteen jatkojalostuksessa taisi tapahtua tekninen kömmähdys ja pääkemistille häkki heilahti.Suomen vankeinhoitolaitos varmaankin antaa lomaa kevätkylvöjen ajaksi,eikun uutta matoa koukkuun.

        Tuomio käräjäoikeudesta kaksivuotta kaksikuukautta ehdotonta.


      • ex-keiteleläine
        Tiisseliä kirjoitti:

        Tuomio käräjäoikeudesta kaksivuotta kaksikuukautta ehdotonta.

        valittaako hoviin?

        toivottavasti joutuu istumaan.


      • hohhoijaa.
        ex-keiteleläine kirjoitti:

        valittaako hoviin?

        toivottavasti joutuu istumaan.

        "toivottavasti joutuu istumaan"

        Silläkö asialla sinä onnelliseksi tulet? Mahtaneeko olla vahingon ilo paras ilosi vai miten koet muutoin hyötyväsi asiasta?

        Ex-keiteleläinen huonojen keitelegeenien likasanko tilittää, säälittävää.

        Eiköhän tuo nyt hoviin mene noin aluksi.


      • mualaismummo
        juurdkuppe kirjoitti:

        Hienoa että Keiteleen kunta on vuokrannut maatilan näin tarmokkaille viljelijöille.Keiteleellähän on aina tuettu yrittäjyyttä.

        Kaekenmualiman humppaveikot vuan rellestää ja kunta elättää ja tukkoo mokomia. Harmittaa niin jotta ei hampaat suussa pysy. Vanahuksia on kunnassa pilivin pimmein ja hoetajat sen kun vähenöö, semmosta politiikkoo tiällä. Herätys Keitele, missä männään, mikä on tärkeää? Hoetakee ajoissa hommanno pöytienne takana ja nähkee tok ihmeessä nenneenne pitemmälle. Nuorissa on tulevaesuus, mutta vanhemmat elekee ennee kasvattoko lissee noeta hummppaveikkoja!


    • Keitele
      • kokemusta!!!

        Asiantuntevaa porukkaa ei voi muutasanoa. Osmolla on todella kymmenenvuosien kokenus alalta kuin alalta.


      • sinarimies
        kokemusta!!! kirjoitti:

        Asiantuntevaa porukkaa ei voi muutasanoa. Osmolla on todella kymmenenvuosien kokenus alalta kuin alalta.

        Osmon kanssa joskus kaljottelin,silloin kun vielä asuin keiteleellä.Mukava heppu


      • työ...
        sinarimies kirjoitti:

        Osmon kanssa joskus kaljottelin,silloin kun vielä asuin keiteleellä.Mukava heppu

        Millonkaa se osmon kans,sitä "piotiisseliä.


      • ex-keiteleläinen

        näköjään tullu youtubeen.
        Tuttuja heppuja näyttää olevan.Hyvää meininkiä on
        Osmo aika hyvässä jurrissa.
        Tsemppiä jätkille!


    • kahesti

      Kirkastettua on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe