tappouhkausko?

menenkö poliisille?

Eräs hädin tuskin tuntemani mies (kerran jutellu pysäkillä), sai selville puhnroni kun hiprakassa tulin soittaneeksi hänelle numeroon jonka hän antoi bussissa.

Sen jälkeen oli hiljaa n. viikon ja sen jälkeen hän on lähettänyt viestejä joissa käyttää törkeetä kieltä mutta siitä en välitä, vaan siitä että hän on uhannut tulla sorkkaraudan kanssa kotiini ja väittää laittaneeni ammattitappajat järjestämään minut ruumiskirstuun.

Viestit sisältävät paljon outoa jota en jaksa tässä toistaa, olennaista on lähinnä noi uhkailut.

Hän ei ole koskaan käynyt kotonani enkä minä hänen mutta hän saattaa tietää missä asun.
Hän väittää myös minun laittaneen jotain "jätkiä peräänsä" ja muuta potaskaa.

Jos menen tekemään tästä rikosilmoituksen poliisilaitokselle, niin minkälaisiin toimenpiteisiin poliisi ryhtyy? Joudunko itse entistä enemmän vaikeuksiin?

Huom: En ole tätä ihmistä mitenkään uhkaillut puhelimessa vaikka kerran soitin hänelle numeroon jonka hän antoi.

Lähetin hänelle viestin että lopettaisi noi järjettömät uhkailut ja että olen puhelimitse ollut yhteydessä poliisin kanssa ja että menen poliisille jos hän ei heti lopeta uhkailuviestejään. Koska en tunne häntä, en tiedä tehosivatko ne, joten mitä kannattaisi tehdä?

10

2314

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • numero tänne

      niin minä etin sen ja potkaisin palleille.

      boudari

      • siinä taas joku

        "boudari"pelle luulee olevansa kovakin kaveri,vitun pelle..mene kotiis kasvamaan!


    • sekaisin....

      Jos se uhkailija on täysin sekaisin, niin rikosilmoitus vain pahentaa tilannetta. Prosessi kestää vähintään vuoden ja tuomion jälkeen saat olla varpaillaan tuleeko kosto.
      Parasta olla vain ihan hiljakseen, kyllä se silloin ajan myötä lopettaa.

      • alkup. ---12345

        Korjausta: Piti kirjottaa että väittää "laittaneensa" eikä "laittaneeni" ammattitappajat etc.

        Kun soitin poliisille tänään niin suositteli että lähetän tekstiviestin jossa ilmoitan meneväni poliisin puheille jos viestit ei lopu kuten teinkin. Sano myös että voin mennä tekemään rikosilmotuksen paikan päälle.

        Miks siitä tulis vuoden tutkinta? En edes tunne ihmistä enkä ole tehny mitään rikosta tai mitään niistä jutuista mitä hän viesteissään väittää.

        Olen aika hermona, hädin tuskin uskallan käydä kaupassa.
        Jos meillä olis jotain yhteisiä juttuja tai konkreettisia kärhämöitä mutta kun ei, tämä on siis mainitsemallani tavalla lähes täysin tuntematon henkilö.
        Saattaapi olla täysin sekaisin mutta käsittääkseni kyseessä on tappouhkaus?


      • uhkaus eli olet
        alkup. ---12345 kirjoitti:

        Korjausta: Piti kirjottaa että väittää "laittaneensa" eikä "laittaneeni" ammattitappajat etc.

        Kun soitin poliisille tänään niin suositteli että lähetän tekstiviestin jossa ilmoitan meneväni poliisin puheille jos viestit ei lopu kuten teinkin. Sano myös että voin mennä tekemään rikosilmotuksen paikan päälle.

        Miks siitä tulis vuoden tutkinta? En edes tunne ihmistä enkä ole tehny mitään rikosta tai mitään niistä jutuista mitä hän viesteissään väittää.

        Olen aika hermona, hädin tuskin uskallan käydä kaupassa.
        Jos meillä olis jotain yhteisiä juttuja tai konkreettisia kärhämöitä mutta kun ei, tämä on siis mainitsemallani tavalla lähes täysin tuntematon henkilö.
        Saattaapi olla täysin sekaisin mutta käsittääkseni kyseessä on tappouhkaus?

        seuraava jos pengot asioitani!
        Eli mieheltä jota en tiennyt edes nimeltä, vain joku "a**", saatikka ollut nähnyt koskaan, niin olen tappolistalla nro 1!

        No, ei poliisit eikä kukaan usko, odotellaanpas hlöä jota en tunne, v***u, miks pitää pelätä päivästä toiseen?
        Ja minä olenkin kuulema laittanut ne banderollin miehet hänen peräänsä, kun he "kadottivat poikani", siis olen naishlö, joka ei understand nothing!

        He pelkäävät mua, enkä ole ikinä ollut yhteydessä mihkään, edes nimiä en tiedä mistään!
        Oi kunpa tietäisinkin, että asiat menisivät oikeuden kautta oikein!


      • saman kokenut
        alkup. ---12345 kirjoitti:

        Korjausta: Piti kirjottaa että väittää "laittaneensa" eikä "laittaneeni" ammattitappajat etc.

        Kun soitin poliisille tänään niin suositteli että lähetän tekstiviestin jossa ilmoitan meneväni poliisin puheille jos viestit ei lopu kuten teinkin. Sano myös että voin mennä tekemään rikosilmotuksen paikan päälle.

        Miks siitä tulis vuoden tutkinta? En edes tunne ihmistä enkä ole tehny mitään rikosta tai mitään niistä jutuista mitä hän viesteissään väittää.

        Olen aika hermona, hädin tuskin uskallan käydä kaupassa.
        Jos meillä olis jotain yhteisiä juttuja tai konkreettisia kärhämöitä mutta kun ei, tämä on siis mainitsemallani tavalla lähes täysin tuntematon henkilö.
        Saattaapi olla täysin sekaisin mutta käsittääkseni kyseessä on tappouhkaus?

        koita saaha tämä toinen laittamaan nämä samat uhkaukset sinulle tekstiviestinä jolloin sinulla on näyttöä asiasta.. koska sana vastaan sana menee kyllä syyttäjälle mutta ne jää siihen asteelle..
        itseäni on uhkailtu vaikka millä mutta kun kaikki uhkaukset on tullut ainoastaan suullisesti niin syyttäjä teki päätöksensä näin.. ikävä kyllä..

        mutta heti jos viesteissä tulee jotain "jätkistä sun perässä" tms.. niin siulla on sopivasti näyttöä asioiden suhteen.. jolloin olet vahvoilla jos käräjöimään meinaat mennä..


      • alkup.kup.kup.
        saman kokenut kirjoitti:

        koita saaha tämä toinen laittamaan nämä samat uhkaukset sinulle tekstiviestinä jolloin sinulla on näyttöä asiasta.. koska sana vastaan sana menee kyllä syyttäjälle mutta ne jää siihen asteelle..
        itseäni on uhkailtu vaikka millä mutta kun kaikki uhkaukset on tullut ainoastaan suullisesti niin syyttäjä teki päätöksensä näin.. ikävä kyllä..

        mutta heti jos viesteissä tulee jotain "jätkistä sun perässä" tms.. niin siulla on sopivasti näyttöä asioiden suhteen.. jolloin olet vahvoilla jos käräjöimään meinaat mennä..

        Ne viestit tuli nimenomaan tekstareina! Kaikki olen säästäny eli näyttöä siinä ois, päivämäärät ja kaikki.

        Funtsin vaan sitä että minkälainen prosessi siitä tulis, jaksaisko sitä?
        Ajattelin jos menis vaan kysymään poliisilta kuinka vakavasti ne kannattaa ottaa, siis että "tulen sorkkaraudalla kotiisi" ja vielä pahempi "olen palkannut ammattitappajat laittamaan sinut ruumiskirstuun".

        Kai se mieskin sitte ottais asianajajan ja munkin asioita alettais tutkia että millanen hutsu oikeen olen. Rupeisko ne naapureita kuulustelemaan vai oisko se pelkästään mun ja tän viestienlähettäjän välinen asia?

        Joku tossa sano että juttu saattais viedä vuoden ja sitte saisin vielä pelätä kostoa. Hmm, ei houkuttele...

        Yks tuttavani sano että ihan periaatteen vuoks tollanen laitos uhkaus pitää ilmottaa poliisille ja sehän voi lähetellä niit viestejään muillekin, mut emmä tässä mikskään yleis-Jeesukseks aio ruveta.

        Kyseessa saattaa kuitenkin olla ihminen joka vaan haluaa omista ihan henk.koht. syistään pelotella ja uhitella.

        Mut kyllähän tuol kaupunginosassa jossa liikun nyt kattelee vähän ympärilleen ja pitkälle eteensä.


    • aivan turhaan

      meet poliisille.Ei ne mitään tee asian eteen ennenkuin jotain konkreettista tapahtuu, esim.väkivaltaa.Niitä kiinnostaa enempikin pullakahvit liikenneasemilla ja viattomien kiusaaminen liikenteessä.

      • täällä!?

        Ootan sua edelleenkin HUUHAA-palstalla...


      • sinä..
        täällä!? kirjoitti:

        Ootan sua edelleenkin HUUHAA-palstalla...

        vain itseksesi siellä HUUHAA-palstalla, se kuitenkin nimestä päätellen on lähinnä omaa itseäsi..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe