Siitä on nyt kohta kaksivuotta kun menetin kaiken.
Kello oli vähän vaille kymmenen illalla kun tulin töistä kotiin, vaimo ja lapset olivat jo menneet nukkumaan, itse laitoin jääkaapista valmisaterian mikroon ja menin sohvalle makoilemaan, suljin silmäni hetkeksi ja nousin kuullessani mikron merkkiäänen, syötyäni menin nukkumaan, jäin alakertaan vierashuoneeseen nukkumaan koska en halunnut herättää vaimoani enää. Yöllä heräsin vahvaan savun hajuun sekä palovaroittimen ääneen, tiesin heti että nyt oli kyse enää minuuteista, avasin vieras huoneen oven varovasti ja tunsin polttavan kuumuuden menin ulkopuolelle, en enää päässyt yläkertaan sillä portaiden alta huomasin liekkien olevan jo niin lähellä portaita, huusin niin kovaa kuin jaksoin yläkertaan vaimolleni että tuli on irti, ota lapset mukaan ja pakene parvekkeelle. Itse pääsin ulos kellarin kautta, ulkona näin että yläkerrassa oli liikettä, menin soittamaan naapurista paikalle apua, palokunnan saapuessa talo oli jo ilmiliekeissä, menin täysin paniikkiin sillä vaimoni ja lapseni eivät olleet parvekkeella,olisin halunnut juosta takaisin sisälle etsimään vaimoani ja lapsiani mutta minusta pidettiin kiinni, huusin hysteerisenä enkä kyennyt ajattelemaan, sen verran sain sanottua palomiehille että sisällä oli vaimoni ja kaksi tytärtäni. Jossain vaiheessa näin miten yksi palomies kantoi hiiltynyttä myttyä ulos talosta, tajusin sen olevan vaimoni, menin aivan sekaisin, huusin ja itkin, minua rauhoiteltiin ja sain ilmeisesti jotain lääkettäkin sillä oloni oli hetkenpäästä kummallisen raukea, myöhemmin sairaalassa sain kuulla että myös molemmat tyttöni olivat menehtyneet palossa, eivät olleet ehtineet ulos ajoissa.
monta viikkoa myöhemmin menin katsomaan raunioita, kävelin raunioissa, nostelin palaneita puupölkkyjä edestäni ja löysin sieltä täältä joitain muovi möykkyjä, en tunnistanut mitä ne olivat olleet sillä ne olivat sulaneet möykyiksi, minun oli kummallisen rauhallinen olo, en tuntenut oikeastaan mitään, kävelin vain ja katselin ympärilleni.
En koskaan päässyt sairaalasta pois, jäin pitkäaikais hoitoon koska masennuin niin pahasti. Olen toipunut todella hyvin, nykyään pystyn puhumaan tapahtuneesta ilman itkemistä tai muutakaan, silti yhä unissani näen tulipalon ja sen miten vaimoni kannettiin ulos talosta hiiltyneenä myttynä.
Tulipalo oli saanut alkunsa keittiössä tapahtuneesta oikosulusta.
Kun mitään ei jää jäljelle
2
1228
Vastaukset
- elämäonvain
Hei, hyvä kun olet selvinnyt noin pahasta jutusta, voimia sinulle. Minulle on tapahtunut myös aivan kauhea onnettomuus vuosia sitten vuonna 1990.
Kaikki alkoi näin; kevät oli ja aurinko paistoi oli huhtikuu. Autolla ajettiin perhe mukana 2 poikaa ja mies. Pojat olivat 3,5v ja kohta 2 vuotias. Auto joutui väistämään kun taksi kiilasi jonka vuoksi ajauduimme ulos kaistalta ja siellä olikin syvä kuilu. Kaikki tajuttomana paitsi mieheni ja vanhin poikani.
Minut leikattiin ja kuulin leikkauksen jälkeen että kaikki ovat elossa mutta....nuorin poikani halvaantui vaikeasti neliraajahalvaus.
Nyt hän on kuollut eli siitä päivästä 15 vuotta eteenpäin, elämä muuttui täysin. Oli sitkeä poika eli niin normaalisti nuoruuden ja lapsuuden kuin vain voi murrosiän ja muun eli kuin vammaa ei olisi täysillä. Kiitos siitä koska se auttoi minuakin.
Halusin kertoa tämän koska elämä on jatkunut tämänkin jälkee ei samanlaisena mutta kuitenkin ja olen edelleen aika selväjärkinen ihminen.
Yritä elämää jatkaa niin kuin vain jaksat ja pyydä apua. Silloin sitä ei minulle ollut mutta kun olen ollut sitkeä. - suruusi
ja toivon voimia sinulle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk275055Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin133048Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_141259Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.481139Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.231074PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht138924Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport43889- 113836
- 37804
- 142733