tämä eläkeiän nosto. Oppositiopuolueet jättävät välikysymyksen hallitukselle ensiviikolla tämän asian tiimoilta.Tälläiselle päätökselle olisi pitänyt hallituksen hakea laajempaa kannatusta,hallitus on hautonut päätöstä ilmeisesti pitempään ja talouskriisin piikkiin tämä moka nyt laitetaan.Tämä on raakaa politiikkaa ja sanoisin,että aikamoinen hätäsektio tämä hallitukselta kyllä nyt on !
Hallitukselta juosten kustu laki
28
1600
Vastaukset
- myö ainaki
halutaan tienata pitenpään.
- estä
mutta kaikki ei halua juosta rahanperässä loputtomiin vaan tyytyä eläkkeeseen joka on puolta pienempi palkkaa
- Yritä itse saatana
Voisihan sitä työelämässä olla vaikka 100 vuotiaaksi jos työ on sellainen, että kroppa kestää. Mutta ei nämä ituhippikukkahattutoimistotyöntekijävanhaset näköjään tajua, että on sellaistakin työtä joka kuluttaa kropan loppuun.
Vittu, jos kaivostyöläinen joutuu olemaan 65:een asti töissä niin se vastaa lentäjillä 240 vuotta.
Molemmilla tulee siinä iässä yhtä paljon ongelmia työnteon kanssa. - pitää ihmisen
Yritä itse saatana kirjoitti:
Voisihan sitä työelämässä olla vaikka 100 vuotiaaksi jos työ on sellainen, että kroppa kestää. Mutta ei nämä ituhippikukkahattutoimistotyöntekijävanhaset näköjään tajua, että on sellaistakin työtä joka kuluttaa kropan loppuun.
Vittu, jos kaivostyöläinen joutuu olemaan 65:een asti töissä niin se vastaa lentäjillä 240 vuotta.
Molemmilla tulee siinä iässä yhtä paljon ongelmia työnteon kanssa.vireänä ja terveenä, tuo turha valitus ja kitinä sairastuttaa ennenaikojaan.
- Henriik
Yritä itse saatana kirjoitti:
Molemmilla tulee siinä iässä yhtä paljon ongelmia työnteon kanssa.Hyvä sana tuo "ituhippi". Tuli hyvä mieli heti
aamusta ja yksi uusi sana allekirjoittaneen laajaan
maajusseja koskevaan haukkumasanojen kokoelmaan.
mutta eihän ole monta vuotta, kun alennettiin eläkeikää...mitä soutamista ja huopaamista tämä nyt on... nuoret tarvitsee töitä?!
- saa kyllä
töitä jos haluavat, miksi kannatat ikärasismia kyllä vanhenmatkin voi töitä tehä, eikä vain kuluttaa.
- enää ammattikouluihinkaan
saa kyllä kirjoitti:
töitä jos haluavat, miksi kannatat ikärasismia kyllä vanhenmatkin voi töitä tehä, eikä vain kuluttaa.
19% 15-25 vuotiaista nuorista miehistä on koulun ja työn ulkopuolella . se on melekonen porukka sanosin
- onkin hyvä
enää ammattikouluihinkaan kirjoitti:
19% 15-25 vuotiaista nuorista miehistä on koulun ja työn ulkopuolella . se on melekonen porukka sanosin
että me vanhenmat saamme tehdä pitenpään töitä, miten ne muuten eläis.
saa kyllä kirjoitti:
ikärasismi, mutta kun joku vuos sitten eläkeikää alennettiin, niin nyt yxkaks nostetaan. Epäluotettavaa hallituksen taholta, kun lietsoo moista turvattomuuden tunnetta tämmösenä aikana. Lama , vai mikä se nyt olikaan ??
- turvattomuutta
emmax kirjoitti:
ikärasismi, mutta kun joku vuos sitten eläkeikää alennettiin, niin nyt yxkaks nostetaan. Epäluotettavaa hallituksen taholta, kun lietsoo moista turvattomuuden tunnetta tämmösenä aikana. Lama , vai mikä se nyt olikaan ??
se on jos saamme tienata pitenpään, sulla turhaa narinaa.
turvattomuutta kirjoitti:
se on jos saamme tienata pitenpään, sulla turhaa narinaa.
noin yleisellä tasolla, eikö nämä lamasta puhumiset jo ole nostaneet kaikkialla maailman väestön tunteita ja mielialoja. Mä en suinkaan narise omasta olostani, töitä on ja kuntoakin. Siis, mediassa on melkoinen mörkö tää lama,niin miksi sitä pitää kuormittaa vielä äkkisäädöksillä. Ja nyt ajattelen aivan muita kuin itseäni !!!
- sää höpiset
emmax kirjoitti:
noin yleisellä tasolla, eikö nämä lamasta puhumiset jo ole nostaneet kaikkialla maailman väestön tunteita ja mielialoja. Mä en suinkaan narise omasta olostani, töitä on ja kuntoakin. Siis, mediassa on melkoinen mörkö tää lama,niin miksi sitä pitää kuormittaa vielä äkkisäädöksillä. Ja nyt ajattelen aivan muita kuin itseäni !!!
sellaisesta asiasta joka ei sinua kosketa, me haluanme olla töissa pitenpää, se luo turvallisuutta.
sää höpiset kirjoitti:
sellaisesta asiasta joka ei sinua kosketa, me haluanme olla töissa pitenpää, se luo turvallisuutta.
tämä koskettaa kaikkia, ennemmin tai myöhemmin.
- sitäpaitsi
emmax kirjoitti:
tämä koskettaa kaikkia, ennemmin tai myöhemmin.
tää alotus on silkkaa politiikkaa ja olisi pitänyt tehdä palstalle politiikka, no joku näyttää laittaneen tän jo poistatukseen.
- on ei
sitäpaitsi kirjoitti:
tää alotus on silkkaa politiikkaa ja olisi pitänyt tehdä palstalle politiikka, no joku näyttää laittaneen tän jo poistatukseen.
alotus kuulu tänne, kumma kun muutamat ei opi palstan sääntöjä noudattamaan.
on ei kirjoitti:
alotus kuulu tänne, kumma kun muutamat ei opi palstan sääntöjä noudattamaan.
yksi sanako tästä teki politiikkaa ?
Onhan eläkeiän nostosta monessakin alotuksessa juttua, eikö niitä poisteta samoin ? Ja monta muuta kohtaa joissa käsitellään ja mainitaan poliitikoista. Pientä rajaa sentään saivarteluun!!- oli suuret ikäluokat
emmax kirjoitti:
työkunnossa, mutta nyt osa alkaa uupua ja nuoret eivät viitsi tehdä töitä. Niin on pakko kevyemmissä töissä olleiden suurtenikäluikkien jatkaa töitä, että näillä nuorilla luonnonsuojelijoilla leipää riittäis syödä. He kun itse ovat ikuisia opiskelijoita opintotuella.
- asiallinen kirjoitus
oli suuret ikäluokat kirjoitti:
työkunnossa, mutta nyt osa alkaa uupua ja nuoret eivät viitsi tehdä töitä. Niin on pakko kevyemmissä töissä olleiden suurtenikäluikkien jatkaa töitä, että näillä nuorilla luonnonsuojelijoilla leipää riittäis syödä. He kun itse ovat ikuisia opiskelijoita opintotuella.
noilla muutamilla turhanpäiväistä kitinää joka asiasta, neku on kultalusikka suussa syntyneitä heillä ei ole ollenkaan reaalista kuvaa todellisuudesta.
- viitti jauhaa
sää höpiset kirjoitti:
paskaa. Sulle on annettu mahdollisuustehdä toitä omavalintaisesti jo 67 vuotiaaksi.Sen jo luulis riittävän pahimmallekkin työhullulle. Tajuatko tunkiokommari että kaikkia töitä ei jaksa tehdä ikäloppuna.
- sillä taas
viitti jauhaa kirjoitti:
paskaa. Sulle on annettu mahdollisuustehdä toitä omavalintaisesti jo 67 vuotiaaksi.Sen jo luulis riittävän pahimmallekkin työhullulle. Tajuatko tunkiokommari että kaikkia töitä ei jaksa tehdä ikäloppuna.
yks kultalusikka suussa syntynyt narisia, sun mielestä pitäs tietenkin päästä eläkkeelle suoraan lapsilisältä, voi voi.
- syssyyn sullekkin.
sillä taas kirjoitti:
yks kultalusikka suussa syntynyt narisia, sun mielestä pitäs tietenkin päästä eläkkeelle suoraan lapsilisältä, voi voi.
syö sinäkin paskaa . Minä kuule juntti sinä Einari olen sata varmasti aloittanut puurtamisen varmaan aikaisemmassa iässä ku moni muu . Kultalusikoita ei ole ollut vielä suussa kertaakaan , mutta palkintokaapissa kylläkin , urheilusta saatuja. Joten mene saatanan tunari räkyttämään kultalusikoista muille. Ja vielä Suomeksi : haista vittu.....
- kyl sun
syssyyn sullekkin. kirjoitti:
syö sinäkin paskaa . Minä kuule juntti sinä Einari olen sata varmasti aloittanut puurtamisen varmaan aikaisemmassa iässä ku moni muu . Kultalusikoita ei ole ollut vielä suussa kertaakaan , mutta palkintokaapissa kylläkin , urheilusta saatuja. Joten mene saatanan tunari räkyttämään kultalusikoista muille. Ja vielä Suomeksi : haista vittu.....
pitäsi pystyä asia jotenkin perustelemaa, sää oot huono keskustelia kun et kestä totuutta.
- kuule lapamato
kyl sun kirjoitti:
pitäsi pystyä asia jotenkin perustelemaa, sää oot huono keskustelia kun et kestä totuutta.
kulukemaan mun jäljet niin siinä ois sulle tyhjäntoimittajalle perusteita, menisit edes päiväksi töihin.
- ne töillään
kuule lapamato kirjoitti:
kulukemaan mun jäljet niin siinä ois sulle tyhjäntoimittajalle perusteita, menisit edes päiväksi töihin.
kehuu, eikös se ole vanha suomalainen sananlasku.
- pitäisit sitten
ne töillään kirjoitti:
kehuu, eikös se ole vanha suomalainen sananlasku.
leipäläpes tukossa kun et sitä leipääsi edes itse tienaa . Sossun luukultako haet rahasi, pummi.
- oo täällä
pitäisit sitten kirjoitti:
leipäläpes tukossa kun et sitä leipääsi edes itse tienaa . Sossun luukultako haet rahasi, pummi.
hommilla kehunukkaa, hyvä että hommia saa tehä vähä pitenpää, hallitus aivan oikiassa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h472973Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062751- 332649
Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv392466Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501938Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151569- 321483
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061287- 1781219
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.731070