Pesänjakajan

toimivalta..

Olen kusisessa tilanteessa.
Muija haki pesänjakajan 3v eron ja poismuuttoni jälkeen äskettäin.

Ihmettelen suuresti, kuuluuko pesänjakajan huomioida osituksessa "rästi-elatusmaksut", joita en ole maksanut x:lleni lapsestani (x ei ole niitä pyytänytkään.), vai kuuluvatko lapsen takautuvat elatusmaksut X.ni vaatia jostain muusta instanssista?

Pesänjakaja tuntuu olevan miesten oikeuksien jyrääjä pahimmasta päästä.

Lastani kohtaan toiminut niin hyvin kuin pystyn ..olen aina antanut rahaa kun lapsi on pyytänyt, maksanut hänen henk.koht juttujaan, aina kun lapsi on pyytänyt avustusta hankintoihinsa... ollut häneen yhteydessä päivittäin, yrittänyt olla niin vastuullinen ja hyvä isä rakkaalle lapselleni, kuin vain voin olla .
Nyt onneksi lapsi on jo 20v.

1

677

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimus

jos on työtön pääsee pienillä maksuilla.äiti hakee erotuksen ennen sossussa,nyt kela.jos sitä ei hae ajoissa asia vanhenee eikä takautuvasti pitkältä ajalsta makseta.16-18 vuoteen on elatus-sopimus ja summa on pistetty papereihin ,jos olet ollut työtön,hommaa mustaa valkoisella,kun äiti ei ole asiaa hoitanut ,et ole työttömyys aikana koko summalla elatusvelvollinen.jos työssä saat kysyä paikallisesta sossusta millaisista summista on kyse.ei kai omaisuudesta vähennetä elatusmaksu summaa,kuulostaa että lennät pesästä ja saat syytinkimaksut perään.ja erikseen ei tarvitse isän ilmoittaa äidille onko työssä vai työtön.mutta elatusraha sen voi vaikka ulosmitata.mutta en tiedä kauanko saa elatusta jälkeen periä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Herkkyydestä

Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l
      Sinkut
      308
      1100
    2. Arvaako kukaan?

"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni
      Haapavesi
      67
      935
    3. Yli 3 Vuotta sinä jaksoit

ja yrititit ottaa selvää minusta. Aika hämmästyttävää. Naiselle.
      Ikävä
      77
      918
    4. Mikä minussa sitten

Kiihottaa enemmän kuin muissa?
      Ikävä
      71
      795
    5. Okei, eli olet rakastunut

Hyvä sinä, niin minäkin.
      Ikävä
      67
      721
    6. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      40
      715
    7. Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä

Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona
      Ikävä
      34
      617
    8. Onko meillä

Kaikki hyvin? 🤨 Miehelle
      Ikävä
      44
      617
    9. Mies.. rehellisesti

Mitä haluat nyt sun elämään?
      Ikävä
      51
      579
    10. Taidan lähettää kaveripyynnön

Sulle nainen. Otan vaan rohkaisuryypyn ensin.
      Ikävä
      42
      551
    Aihe