Pesänjakajan

toimivalta..

Olen kusisessa tilanteessa.
Muija haki pesänjakajan 3v eron ja poismuuttoni jälkeen äskettäin.

Ihmettelen suuresti, kuuluuko pesänjakajan huomioida osituksessa "rästi-elatusmaksut", joita en ole maksanut x:lleni lapsestani (x ei ole niitä pyytänytkään.), vai kuuluvatko lapsen takautuvat elatusmaksut X.ni vaatia jostain muusta instanssista?

Pesänjakaja tuntuu olevan miesten oikeuksien jyrääjä pahimmasta päästä.

Lastani kohtaan toiminut niin hyvin kuin pystyn ..olen aina antanut rahaa kun lapsi on pyytänyt, maksanut hänen henk.koht juttujaan, aina kun lapsi on pyytänyt avustusta hankintoihinsa... ollut häneen yhteydessä päivittäin, yrittänyt olla niin vastuullinen ja hyvä isä rakkaalle lapselleni, kuin vain voin olla .
Nyt onneksi lapsi on jo 20v.

1

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopimus

jos on työtön pääsee pienillä maksuilla.äiti hakee erotuksen ennen sossussa,nyt kela.jos sitä ei hae ajoissa asia vanhenee eikä takautuvasti pitkältä ajalsta makseta.16-18 vuoteen on elatus-sopimus ja summa on pistetty papereihin ,jos olet ollut työtön,hommaa mustaa valkoisella,kun äiti ei ole asiaa hoitanut ,et ole työttömyys aikana koko summalla elatusvelvollinen.jos työssä saat kysyä paikallisesta sossusta millaisista summista on kyse.ei kai omaisuudesta vähennetä elatusmaksu summaa,kuulostaa että lennät pesästä ja saat syytinkimaksut perään.ja erikseen ei tarvitse isän ilmoittaa äidille onko työssä vai työtön.mutta elatusraha sen voi vaikka ulosmitata.mutta en tiedä kauanko saa elatusta jälkeen periä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      57
      1711
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      132
      1378
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1241
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      836
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      64
      811
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      69
      691
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      39
      531
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      36
      477
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      45