Tie...

...Gardalta Genovaan?

Millaisia suosituksia antaisit matkan jatkamisesta Gardan eteläpäästä, kun on menossa autoillen Ranskaan Välimeren rantaa. Milanon ja Genovan väli on aika tylsä. Mikä olisi hyvä vaihtoehto?

13

1114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vee2

      Veronasta 12 tietä Modenaan ja siitä Maranelloon orhia katsomaan. Apenniinien yli Luccaan ja Massaan.

      Aja Via Aurelia tietä Italiasta Ranskan puolelle. Nizzan, Antibesin ja Cannesin jälkeen ota Via Napoleon Grasseen ja siitä ylöspäin. Castellanen kohdalta suuntaa Grand Canyon du Verdoniin.
      Toodella mahtavat maisemat.

      Ette kyllästy maisemiin, jatkuvasti ja mahtavasti nähtävää. Ajoin sen tuossa joku aika sitten ja suosittelen.

      • paljon paljon paljon!

        Kopsasin tiedot heti Wordiin ja matkareitti osioon.
        Kerroppa lisää Italiasta! ;-D
        Kiitoksin mariamaria...


      • Vee2
        paljon paljon paljon! kirjoitti:

        Kopsasin tiedot heti Wordiin ja matkareitti osioon.
        Kerroppa lisää Italiasta! ;-D
        Kiitoksin mariamaria...

        Kysy ensin mitä haluat tietää ja mä koitan keksiä sitten vastauksen.
        Todellisuudessa Italian pohjoisosasta Alpit ja isot järvet ovat tulleet yli 25 vuoden käyntien varrella tutuiksi, Toscanan seutu, Napolin eteläosa ja Sisilia ovat olleet kiinnostuksemme ja käyntiemme kohteina vuosien varrella.

        Tänä syksynä olisi tarkoitus ajaa Travesta Alppien yli Itävallasta ja Italian kautta
        mökille Istriaan Kroatiaan. Sieltä sitten löhöilyn jälkeen Dubrovnikiin ja sieltä Monte Negroon ja Serbiaan ja sieltä Makedoniaan ja vihdoin Kreikan puolelle. Lautalla Igoumenitsasta yli Brindisiin ja Bariin ja siellä eteläisessä Italiassa olis tarkoitus pyöriä ja ajella itarannikkoa takaisin Istrian puolelle.

        Summa summarum ja höpinät pois, siis kysy mitä haluat ja mä vastaan mitä tykkään.
        Ei Italiasta osaa kertoa tai sitten pitäs kirjoittaa kirja ...


      • Marjamatkalla
        Vee2 kirjoitti:

        Kysy ensin mitä haluat tietää ja mä koitan keksiä sitten vastauksen.
        Todellisuudessa Italian pohjoisosasta Alpit ja isot järvet ovat tulleet yli 25 vuoden käyntien varrella tutuiksi, Toscanan seutu, Napolin eteläosa ja Sisilia ovat olleet kiinnostuksemme ja käyntiemme kohteina vuosien varrella.

        Tänä syksynä olisi tarkoitus ajaa Travesta Alppien yli Itävallasta ja Italian kautta
        mökille Istriaan Kroatiaan. Sieltä sitten löhöilyn jälkeen Dubrovnikiin ja sieltä Monte Negroon ja Serbiaan ja sieltä Makedoniaan ja vihdoin Kreikan puolelle. Lautalla Igoumenitsasta yli Brindisiin ja Bariin ja siellä eteläisessä Italiassa olis tarkoitus pyöriä ja ajella itarannikkoa takaisin Istrian puolelle.

        Summa summarum ja höpinät pois, siis kysy mitä haluat ja mä vastaan mitä tykkään.
        Ei Italiasta osaa kertoa tai sitten pitäs kirjoittaa kirja ...

        Junaillut olen Pohjoisessa Italiassa ja tiedän ne järvialueet mahtaviksi. Autolla en ole koskaan mennyt ja siksipä olenkin utelias tietämään PALJON. Tarkoitus ei ole ajella moottoriteitä vaan katsella hurmaavia pieniä kyliä, ottaa paljon kuvia, pyöräillä ja sauvakävellä ( ;-D suomalaisittain), nauttia hyvää ruokaa, levätä, ottaa aurinkoa ym...ym mukavaa. Kiirettä ei ole ja hotelleja ei tarvita vaan mukavia VoMo kämppäreitä yöpymiseen.
        Ne kuumat lähteet kiinnostavat, mutta kovin alas ei tällä reissulla ole tarkoitus pudota Italian kartalla. Gardan seutu, Sirmione ja tietysti se Maranello pitää kokea. Mitä muuta? Piemonte? Saako Italiassa turisti kalastaa? Pitääkö maksaa jonkinlaisia lupia kuten Suomessa ja minne jos pitää? Puutarhat kiinnostaa myös. Tuliko jo liikaa kysymyksiä kerralla? Seraavalla reissulla ovat listalla Kroatia ja Italian eteläosa jopa Sisilia. Kiitti viitseliäisyydestä!


      • Vee2
        Marjamatkalla kirjoitti:

        Junaillut olen Pohjoisessa Italiassa ja tiedän ne järvialueet mahtaviksi. Autolla en ole koskaan mennyt ja siksipä olenkin utelias tietämään PALJON. Tarkoitus ei ole ajella moottoriteitä vaan katsella hurmaavia pieniä kyliä, ottaa paljon kuvia, pyöräillä ja sauvakävellä ( ;-D suomalaisittain), nauttia hyvää ruokaa, levätä, ottaa aurinkoa ym...ym mukavaa. Kiirettä ei ole ja hotelleja ei tarvita vaan mukavia VoMo kämppäreitä yöpymiseen.
        Ne kuumat lähteet kiinnostavat, mutta kovin alas ei tällä reissulla ole tarkoitus pudota Italian kartalla. Gardan seutu, Sirmione ja tietysti se Maranello pitää kokea. Mitä muuta? Piemonte? Saako Italiassa turisti kalastaa? Pitääkö maksaa jonkinlaisia lupia kuten Suomessa ja minne jos pitää? Puutarhat kiinnostaa myös. Tuliko jo liikaa kysymyksiä kerralla? Seraavalla reissulla ovat listalla Kroatia ja Italian eteläosa jopa Sisilia. Kiitti viitseliäisyydestä!

        Lennät siis Italiaan ja vuokraat sieltä sekä auton että polkupyörän?
        Isojen järvien ympärillä on erittäin paljon kämppäreitä joista saa myös sisämajoitusta.
        Sirmionen vanhakaupunki on mahtava.
        En ole kalamiehiä, joten en osaa antaa varmaa tietoa. Olen kyllä nähnyt ulkomaalaisia mato-ongella. Kannattaa kysyä kylän/kaupungin turistitoimistosta asiaa.

        Piemonten alue on samanlaista kuin koko pohjois-italia eli upeita maisemia, Torinon jättäisin väliin. Jaa miksi? En tykkää isoista kaupungeista ja siitä hässäkästä.

        Olen käynyt Italiassa todella paljon (25 vuotta) enkä tiedä Italiasta vielä mitään. Kunhan vietät siellä pariviikkoa tai kuukauden, olet saanut vasta pintaraapaisun. Seuraavaksi 30-50 vuodeksi jää vielä tutkittavaa.


      • matkailuautolla
        Vee2 kirjoitti:

        Lennät siis Italiaan ja vuokraat sieltä sekä auton että polkupyörän?
        Isojen järvien ympärillä on erittäin paljon kämppäreitä joista saa myös sisämajoitusta.
        Sirmionen vanhakaupunki on mahtava.
        En ole kalamiehiä, joten en osaa antaa varmaa tietoa. Olen kyllä nähnyt ulkomaalaisia mato-ongella. Kannattaa kysyä kylän/kaupungin turistitoimistosta asiaa.

        Piemonten alue on samanlaista kuin koko pohjois-italia eli upeita maisemia, Torinon jättäisin väliin. Jaa miksi? En tykkää isoista kaupungeista ja siitä hässäkästä.

        Olen käynyt Italiassa todella paljon (25 vuotta) enkä tiedä Italiasta vielä mitään. Kunhan vietät siellä pariviikkoa tai kuukauden, olet saanut vasta pintaraapaisun. Seuraavaksi 30-50 vuodeksi jää vielä tutkittavaa.

        koko matkan.


      • onkiminen?
        Vee2 kirjoitti:

        Lennät siis Italiaan ja vuokraat sieltä sekä auton että polkupyörän?
        Isojen järvien ympärillä on erittäin paljon kämppäreitä joista saa myös sisämajoitusta.
        Sirmionen vanhakaupunki on mahtava.
        En ole kalamiehiä, joten en osaa antaa varmaa tietoa. Olen kyllä nähnyt ulkomaalaisia mato-ongella. Kannattaa kysyä kylän/kaupungin turistitoimistosta asiaa.

        Piemonten alue on samanlaista kuin koko pohjois-italia eli upeita maisemia, Torinon jättäisin väliin. Jaa miksi? En tykkää isoista kaupungeista ja siitä hässäkästä.

        Olen käynyt Italiassa todella paljon (25 vuotta) enkä tiedä Italiasta vielä mitään. Kunhan vietät siellä pariviikkoa tai kuukauden, olet saanut vasta pintaraapaisun. Seuraavaksi 30-50 vuodeksi jää vielä tutkittavaa.

        Pitääkö olla lupia?


      • automatkailuja
        Vee2 kirjoitti:

        Kysy ensin mitä haluat tietää ja mä koitan keksiä sitten vastauksen.
        Todellisuudessa Italian pohjoisosasta Alpit ja isot järvet ovat tulleet yli 25 vuoden käyntien varrella tutuiksi, Toscanan seutu, Napolin eteläosa ja Sisilia ovat olleet kiinnostuksemme ja käyntiemme kohteina vuosien varrella.

        Tänä syksynä olisi tarkoitus ajaa Travesta Alppien yli Itävallasta ja Italian kautta
        mökille Istriaan Kroatiaan. Sieltä sitten löhöilyn jälkeen Dubrovnikiin ja sieltä Monte Negroon ja Serbiaan ja sieltä Makedoniaan ja vihdoin Kreikan puolelle. Lautalla Igoumenitsasta yli Brindisiin ja Bariin ja siellä eteläisessä Italiassa olis tarkoitus pyöriä ja ajella itarannikkoa takaisin Istrian puolelle.

        Summa summarum ja höpinät pois, siis kysy mitä haluat ja mä vastaan mitä tykkään.
        Ei Italiasta osaa kertoa tai sitten pitäs kirjoittaa kirja ...

        Jos Bariin ja Brindisiin meinaat mennä, niin kannatta poiketa Alberobellossa, jossa trulli-rakennuksia, ja Castella Grottessa, jossa isot luolat.


      • Vee2
        automatkailuja kirjoitti:

        Jos Bariin ja Brindisiin meinaat mennä, niin kannatta poiketa Alberobellossa, jossa trulli-rakennuksia, ja Castella Grottessa, jossa isot luolat.

        Kiitti vinkistä. Pitää kattoo kartasta noi paikkakunnat. Noita Trulliasutuksia on vaikka kuinka myös Kroatiassa Istrian niemimaalla.
        Pitää nuo mainitsemasi paikat vielä tsekata.


      • Vee2
        onkiminen? kirjoitti:

        Pitääkö olla lupia?

        Edellisessä viestissä jo vastasinkin etten tiedä, mutta asiaa kannattaa aina kysyä sen kunnan turistitoimista missä olette tai sitten kämppäriltä, ne tietää yllättävän paljon.


      • käännettynä Veronan sivuilta
        Marjamatkalla kirjoitti:

        Junaillut olen Pohjoisessa Italiassa ja tiedän ne järvialueet mahtaviksi. Autolla en ole koskaan mennyt ja siksipä olenkin utelias tietämään PALJON. Tarkoitus ei ole ajella moottoriteitä vaan katsella hurmaavia pieniä kyliä, ottaa paljon kuvia, pyöräillä ja sauvakävellä ( ;-D suomalaisittain), nauttia hyvää ruokaa, levätä, ottaa aurinkoa ym...ym mukavaa. Kiirettä ei ole ja hotelleja ei tarvita vaan mukavia VoMo kämppäreitä yöpymiseen.
        Ne kuumat lähteet kiinnostavat, mutta kovin alas ei tällä reissulla ole tarkoitus pudota Italian kartalla. Gardan seutu, Sirmione ja tietysti se Maranello pitää kokea. Mitä muuta? Piemonte? Saako Italiassa turisti kalastaa? Pitääkö maksaa jonkinlaisia lupia kuten Suomessa ja minne jos pitää? Puutarhat kiinnostaa myös. Tuliko jo liikaa kysymyksiä kerralla? Seraavalla reissulla ovat listalla Kroatia ja Italian eteläosa jopa Sisilia. Kiitti viitseliäisyydestä!

        LICENZA DI PESCA = kalastuskortti
        tyyppi D turisteille
        -tietoja saa kalastustarvike liikkeistä ja kunnan toimistosta.
        -täyttäkää hakemus, leimaveromerkki liimataan hakemukseen 14,62e
        -lisäksi leimaveromerkki liitetään hakemukseen 14,62
        -postisiirtona maksetaan 8,52e Veronan provinssille
        -kalastuskortin saa provinssin kalastustoimistosta tai Gardan turistitoimistoista


      • turisteille
        käännettynä Veronan sivuilta kirjoitti:

        LICENZA DI PESCA = kalastuskortti
        tyyppi D turisteille
        -tietoja saa kalastustarvike liikkeistä ja kunnan toimistosta.
        -täyttäkää hakemus, leimaveromerkki liimataan hakemukseen 14,62e
        -lisäksi leimaveromerkki liitetään hakemukseen 14,62
        -postisiirtona maksetaan 8,52e Veronan provinssille
        -kalastuskortin saa provinssin kalastustoimistosta tai Gardan turistitoimistoista

        voimassa 3kk


      • Marjamatkalla
        Vee2 kirjoitti:

        Edellisessä viestissä jo vastasinkin etten tiedä, mutta asiaa kannattaa aina kysyä sen kunnan turistitoimista missä olette tai sitten kämppäriltä, ne tietää yllättävän paljon.

        Lukihäiriö vaivasi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8216
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1173
    Aihe