Saako alaraajan leikkausoperaatiossa nenäkoru (pieni nappi) olla paikallaan tai saako tilalle laittaa ns. häivekorun ettei reikä umpeudu?
Onko kenelläkään kokemusta?
Lävistykset ja leikkaus?
6
7204
Vastaukset
- roikkuu
Yleensä halutaan kaikki korut pois. Vaikka minulla tehtiin leikkaus alapäässä, korvakorutkin piti ottaa pois leikkauksen ajaksi. Kieliläväristä on ehdoton kielto nukutettaessa. Eihän se reikä umpeudu muutamassa tunnissa. Korun voi laittaa sitten takaisin kun tulee leikkauksesta. Olin sairaalassa 10 päivää, joten laitoin leikkauspäivää seuraavana päivänä korvakorut takaisin. Todennäköisesti reiät olisi pysynyt auki sen 10 päivääkin.
- aina...
tarvitse poistaa. Voi olla että siellä on töissä joku viime vuosisadan kalkkis, joka pitää sinua saatanan palvojana pelkästään sen takia että sinulla on ko. koru. Jos toimenpide ei tule juuri nenään niin en näe mitään syytä miksi se pitäisi poistaa.
T:leikkurish- Omark
Niitä kalkkiksia piisaa. Itse olen joutunut keskeyttämään työharjoittelun hoitoalalla, koska nenäkorun olisi pitänyt ylihoitajan mukaan olla este opintoihin pääsylle! (Tosin hillitön meikki päässä kyseisen osaston työntekijällä ei ketään haitannut.) Ei mielestäni hyvin parantunut lävistys ole sen suurempi terveysriski kuin muutkaan ruumiinaukkojen pöpöt. Ihmistä ei saa kaikista mikrobeista puhtaaksi, vaikka kuinka yrittäisi.
Kyseessä on ilmeisesti ortopedinen eli hyvin puhdas leikkaus, joten noudata määräyksiä, ja laita koru (tai häivekoru) toimenpiteen jälkeen takaisin. Itselläni on auki (tosin hyvin ahtaasti) vielä v. 2003 poistettujen nännilävistysten paikat. Ja korvakorujakin käytän vain satunnaisesti, auki silti pysyvät. Ei parantunut lävistys niin nopeasti umpeudu. Ja jos lävistys ei ole vielä kunnolla paranut, niin kannattaa olla tosi tarkka, ettei saa sairaalasta siihen mitään hankalaa sairaalapöpöä. - siitä kuka on työvuorossa
vaan siitä että leikkauksessa yleensä käytetään polttoa ja mikäli potilaalla on kehossa metallia se voi aiheuttaa palovamman mihin tahansa poltettavan kohdan ja korun välillä. Eli jos teitä ei haittaa mahdollinen sisäinen palovamma niin pitäkää kettingit ja hakaristit, nenärenkaat ja alapäälävistykset. Hoitohenkilökuntaa tuskin kiinnostaa potilaiden mielipiteet saatanasta tai musiikkimieltumykset tai muotitrendien seuraaminen. On kyse infektioiden estämisestä ja potilaan omasta turvallisuudesta. Niin että sellasta.
- Anonyymi
Entä jos ei niitä koruja ota pois?
- Anonyymi
Leikkaussalihenkilökunta ottaa pois (mikäli on mahdollista).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1232558- 1351964
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1151291Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631286En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771141HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio271133Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik351122Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451089- 961053
Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉841048