Mitä reittejä valmistuu opettajia ammattikouluihin, ammattikorkeakouluihin ja muihin vastaaviin?
Vastaukset 3
- amisope
Suoritin aikoinani ylemmän korkeakoulututkinnon. Sitten työskentelin oman alani tekijänä pitkälti kolmattakymmentä vuotta. Hakeuduin opetushommiin ja aloin tehdä keikkaa ammattikorkeakouluihin ja amiksiin. Lopulta suoritin työn ohessa opettajan pedagogiset opinnot, joten nyt olen pätevä ope täysillä ikälisillä.
- fkhsl
Ammattikoulusta en tiedä, mutta ammattikorkeakoulun opettajiksi valmistuu ensin yliopistosta, sitten pitää olla "kolme vuotta alaan liittyvää työkokemusta". Näin ainakin siis teknisillä/matemaattis-luonnontieteellisellä puolella. Lisensiaatin/tohtorin tutkintokaan ei ole pahasta, sillä AMK-opettajien paikat menevät kuin kuumille kiville, joten tavallinen rivimaisteri jostain yläasteelta tuskin pääsee sillä lailla urallaan etenemään.
Sitä en tiedä, miten käytännössä on jossain hoitoalalla, eipä taida maisterin tutkinto niissä hirveästi auttaa:) - kelpoisuus
Täältä 5. luvusta voit lukea, mitä vaaditaan, että on ammattillisen oppilaitoksen opettajan kelpoisuus http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980986
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Herkkyydestä
Toisessa ketjussa toivottiin keskustelua herkkyydestä. Aloitan omalla näkemykselläni. Mielestäni herkät ihmiset ovat l267858- 67665
Arvaako kukaan?
"Humalojalla metalliromun keräyspaikalla on kulkenut pitkin kevättä ja kesää joku henkilö, joka on vienyt sieltä kymmeni40631Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta
Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et34548- 51487
Olen kiinnostunut sinusta, en seksistä
Vihjailuja toiseen suuntaan on tullut niin paljon, että asia on korjattava. En näe sinua esineenä, vaan hienona persoona30440En pyytele enää koskaan anteeksi mitään sinulta
Olet ollut kohtuuttoman kylmä ja tyly tilanteeseen nähden.45437- 30434
- 38426
- 45417