Mitä reittejä valmistuu opettajia ammattikouluihin, ammattikorkeakouluihin ja muihin vastaaviin?
Amk-opet yms
3
1281
Vastaukset
- amisope
Suoritin aikoinani ylemmän korkeakoulututkinnon. Sitten työskentelin oman alani tekijänä pitkälti kolmattakymmentä vuotta. Hakeuduin opetushommiin ja aloin tehdä keikkaa ammattikorkeakouluihin ja amiksiin. Lopulta suoritin työn ohessa opettajan pedagogiset opinnot, joten nyt olen pätevä ope täysillä ikälisillä.
- fkhsl
Ammattikoulusta en tiedä, mutta ammattikorkeakoulun opettajiksi valmistuu ensin yliopistosta, sitten pitää olla "kolme vuotta alaan liittyvää työkokemusta". Näin ainakin siis teknisillä/matemaattis-luonnontieteellisellä puolella. Lisensiaatin/tohtorin tutkintokaan ei ole pahasta, sillä AMK-opettajien paikat menevät kuin kuumille kiville, joten tavallinen rivimaisteri jostain yläasteelta tuskin pääsee sillä lailla urallaan etenemään.
Sitä en tiedä, miten käytännössä on jossain hoitoalalla, eipä taida maisterin tutkinto niissä hirveästi auttaa:) - kelpoisuus
Täältä 5. luvusta voit lukea, mitä vaaditaan, että on ammattillisen oppilaitoksen opettajan kelpoisuus http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1998/19980986
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.854960- 432756
- 952724
- 1982390
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj281953- 1331949
- 1781560
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️161471Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3581279Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51249