Castelo

sporting

Nyt kävi hassusti, minun varaamani asunto Campo de Origossa vaihtuu asuntoon joka sijaitsee Castelo de Sao Jorge. Varsinkin Lissu: kerro minkänlainen alue tämä on?? Kulkuyhteydet, rauhallisuus ym? Olisin kiitollinen.

5

952

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LissuT

      Hei

      Castelo de São Jorge on Lissabonin linnoitus, se lienee yksi Lissabonin suosituimmista nähtäyyksistä. Alue on yleisnimeltään Alfama. Alfama on korkealla kukkulalla ja siellä on kaupungin vanhimpia rakennuksia - Alfama selvisi maanjäristyksestä ja sitä seuranneesta tsunamista, jotka tuhosivat suuren osan muusta kaupungista 1750-luvulla. Alfaman kadut ovat mutkikkaita ja monet niistä ovat hyvin kapeita kujia.

      Tuolta alueelta kannattaa mielestäni kävellä alas ja tulla takaisin "kotiin" 28E tai 12E raitiovaunulla tai bussilla 37. Niin tai taksilla, julkinen liikenne loppuu melko aikaisin illalla.

      Alfamassa on paljon ravintoloita ja fadopaikkojakin. Yöllä kannattaa kulkea niillä katuosuuksilla joilla on valaistus ja joilla kulkee muitakin ihmisiä.

      Tuolla alueella kannattaa käydä ainakin linnalla, miradouroilla ja varkaidenmarkkinoilla. Ja päiväsaikaan vaellella (ja eksyillä) niillä kujilla. Ja jos kirkot kiinnostavat, niin niitä löytyy Alfaman alueelta.
      Tässä yksi linkki, monia muitakin Alfama-sivuja löytyy

      http://www.travel-in-portugal.com/Lisbon/alfama.htm

      • sporting

        SUURKIITOS Lissu! Asunto on ilmeisesti ihan linnan lähettyvillä, heräsi vain ajatus että onko tosi raskasta kävellä alueelta pois ja takaisin? Ja pääseekö alueelle taksilla, varsinkin jos julkinen liikenne hiljenee illaksi.
        On kuulemma hyvin "local" alue ja rauhallista.
        No hyvä puoli on siinä ettei metroa tarvita paljonkaan nyt kun asustamme lähellä "kaikkea".

        SItten kysymys vielä futiksesta,Sporting ja Benficalla ei kotimatsia kun olen siellä vaan tällä kolmannella joukkueella(nyt muistan nimestä vaan gu...??). Onko vaikeata saada lippuja matseihin ja onko siellä turvallista? Matkusta tyttäreni kanssa joten siksi kysyn turvallisuudesta.

        Kiitoksia etukäteen


      • LissuT
        sporting kirjoitti:

        SUURKIITOS Lissu! Asunto on ilmeisesti ihan linnan lähettyvillä, heräsi vain ajatus että onko tosi raskasta kävellä alueelta pois ja takaisin? Ja pääseekö alueelle taksilla, varsinkin jos julkinen liikenne hiljenee illaksi.
        On kuulemma hyvin "local" alue ja rauhallista.
        No hyvä puoli on siinä ettei metroa tarvita paljonkaan nyt kun asustamme lähellä "kaikkea".

        SItten kysymys vielä futiksesta,Sporting ja Benficalla ei kotimatsia kun olen siellä vaan tällä kolmannella joukkueella(nyt muistan nimestä vaan gu...??). Onko vaikeata saada lippuja matseihin ja onko siellä turvallista? Matkusta tyttäreni kanssa joten siksi kysyn turvallisuudesta.

        Kiitoksia etukäteen

        Sinne linnalle on Baixasta tosi kova ylämäki, mutta kyllä sen normaalikuntoinen kävelee, on vaan aika rankaa..
        Osa Alfaman kaduista on suljettu muilta kuin asukkaiden autoilta mutta taksit saavat ajaa alueelle.

        Metroasemaa ei ole Alfaman liepeillä, lähin on Baixa-Chiado tai sitten Rossio, vähän (kävely)reitistä riippuen. Niin, sitten on vielä uusi asema Santa Apolonian äskettäin avatulla jatkopätkällä.

        Valitettavasti en tiedä futiksesta mitään, olen käynyt yhtä ottelua katsomassa, se oli joku UEFA cupin ottelu jossa oli vastakkain Benfica ja joku Italialainen joukkue. Itse seurasin mielummin fanaattisia faneja kuin peliä..
        Tuosta turvallisuudesta olin ymmärtävinäni että jos hurraa samaan aikaan kuin ympärillä istuvat, niin on ihan turvallista :)

        Se kolmas Lissabonilainen joukkue joka pelaa Sagres-liigassa näyttää olevan Os Belenenses, http://www.osbelenenses.com
        Restelo, jossa tuon joukkueen kotikenttä on sijaitsee Belemin vieressä. Jos menette matsiin, niin kannattanee päivällä kierellä Belemissä ja illalla mennä katsomaan peliä. Tuolle stadionille mahtuu 20000 katsojaa, suositan silti että ostatte liput etukäteen.

        BTW: Suositan että käytte myös meriakvaariossa eli Oceanariossa, se on aivan huikea paikka!
        http://www.oceanario.pt/


      • sporting
        LissuT kirjoitti:

        Sinne linnalle on Baixasta tosi kova ylämäki, mutta kyllä sen normaalikuntoinen kävelee, on vaan aika rankaa..
        Osa Alfaman kaduista on suljettu muilta kuin asukkaiden autoilta mutta taksit saavat ajaa alueelle.

        Metroasemaa ei ole Alfaman liepeillä, lähin on Baixa-Chiado tai sitten Rossio, vähän (kävely)reitistä riippuen. Niin, sitten on vielä uusi asema Santa Apolonian äskettäin avatulla jatkopätkällä.

        Valitettavasti en tiedä futiksesta mitään, olen käynyt yhtä ottelua katsomassa, se oli joku UEFA cupin ottelu jossa oli vastakkain Benfica ja joku Italialainen joukkue. Itse seurasin mielummin fanaattisia faneja kuin peliä..
        Tuosta turvallisuudesta olin ymmärtävinäni että jos hurraa samaan aikaan kuin ympärillä istuvat, niin on ihan turvallista :)

        Se kolmas Lissabonilainen joukkue joka pelaa Sagres-liigassa näyttää olevan Os Belenenses, http://www.osbelenenses.com
        Restelo, jossa tuon joukkueen kotikenttä on sijaitsee Belemin vieressä. Jos menette matsiin, niin kannattanee päivällä kierellä Belemissä ja illalla mennä katsomaan peliä. Tuolle stadionille mahtuu 20000 katsojaa, suositan silti että ostatte liput etukäteen.

        BTW: Suositan että käytte myös meriakvaariossa eli Oceanariossa, se on aivan huikea paikka!
        http://www.oceanario.pt/

        Kiitos vastauksista. Onko sinulla tietoa meneekö Castelon aluelle ratikka? 28 kait menee? Ja myydäänkö ratikoihin viikkolippua (käy varmaan myös metrossa). Tämä 28 on ilmeisesti kalliimpi.


      • LissuT
        sporting kirjoitti:

        Kiitos vastauksista. Onko sinulla tietoa meneekö Castelon aluelle ratikka? 28 kait menee? Ja myydäänkö ratikoihin viikkolippua (käy varmaan myös metrossa). Tämä 28 on ilmeisesti kalliimpi.

        Niin kuin aiemmin kirjoitin, Alfamaan pääsee 28E ja 12E raitiovaunulla sekä bussilla 37. Ratikoissa "E" siksi että samoilla numeroilla on myös busseja.

        28E on ihan tavallinen ratikkalinja, eli siihen käy samat liput kuin muihinkin busseihin/ratikoihin.

        Bussi-raitiovaunu-metropäivälippuja on aiemmin ollut 1, 3 ja 5 pvä, nyt hinnaston perusteella näyttää, että myyvät vain 1 pvän turistilippuja (3,70€) - kannattaa kuitenkin kysyä noita muitakin lippuja, hinnastot ei välttämättä listaa kaikkia vaihtoehtoja


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2324
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2177
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1282
    Aihe