Onko dobbereita muissa väreissä kuin musta, ruskea, sininen ja valkoinen? Onko Suomessa lainkaan valkoisten dobbereiden kasvattajia? Löysin kasvattajan mutta ei ole suomesta http://www.rainbowhausdoberman.com/
Värien kirjo
4
491
Vastaukset
- +toope+
Hyväksytyt värit ovat musta ja ruskea. Värivirheellisiä pentuja putkahtelee esiin aina joskus. Virheitä ovat sininen,isabella ja valkoinen(jota ei kyllä Suomessa ole).Värivirheellisillä on herkemmin ongelmia karvan ja ihon kanssa. Virhe on myös valkoiset alueet mustassa ja ruskeassa. Jenkeissä harrastetaan tuota valkeiden dobbereiden kasvatusta, mikä on ihan sairasta..mutta siellä kaikki on vähän omanlaistansa toimintaa. Jos valkoista koiraa halajat, dobermanni ei taida olla sinun rotu.. ;)
- doberxxxxxx
Valkoisia dobermanneja ei ole iekä kasvateta suomessa, ja hyvä niin. Valkoiset dobermannit ovat hyvin herkästi sairaita jo syntyessään, ja lähes poikkeuksetta kaikilla yksilöillä on ongelmia ihon ja korvien,sekä silmien suhteen (monet syntyvät sokeina, tai sokeutuvat vanhetessaan) Valkoisilla dobermanneilla esiintyy myös todella paljon ihosyöpää ja muita sairauksia. Ne ovat tiiviin sisarparituksen ja sukusiitoksen tulosta, ja hyvin, hyvin sairaita koiria. En missään nimessä suosittele ottamaan.
Suomessa sallitut värit edellinen kirjoittaja kertoikin, eli jos dobermannia suomesta halajat, on sen väri musta tai ruskea. Jos isabelloja ja sinisiä syntyy, kasvattajat myyvät toki nekin, mutta se on suhteellisen harvinaista, ja varsinkin isabelloilla on iho-ongelmia usein.- ----
Omistan isabellan värisen dobberin. Voin vain kertoa siitä... Isabellalla on herkkä iho ja saattaa esiintyä iho-ongelmia. Toisilla enemmän ja toisilla vähemmän. Omalla on vähemmän, herkkä auringolle, "tuoksuu koiralle", karvapeite ohuempaa.
Hyvä vain, että väri "virheellisetkin" myydään, eikä lopeteta niinkuin joissakin maissa! Omaani en antaisi mistään hinnasta pois!
Ja onhan sitä jo sanottu weimarinseisojaksi... =)
- <<<<
ITTE OIS IHANAA OMISTAA PUNAINEN JA MUSTA..VALKOISTA TAITAA OLLA USASSA
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291323
- 100851
- 75660
- 50567
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa11491ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40464Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m151427Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30397Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;174372- 25368