Opel Vectra C

JuupaJoki

Olen tässä etsiskellyt itselleni "uutta" autoa. Tarkoituksena olisi ostaa C- mallin Vectra. Pihassa on tällä hetkellä B- malli, jota aikaisempi oli A- malli.

Kyselisinkin tämän palstan lukijoiden mielipidettä C- mallista.

Kirjaile viestiisi itselläsi käytössä olevan tai olleen Vectran vikoja ja muita kokemuksia. Mitään paskaa en halua lukea, joten jätä se kirjoittamatta.

Mielestäni Opel on hinta-laatusuhteeltaan hyvä perusauto ja tätä mielipidettä en tule vaihtamaan vaikka joku muuta uskoisi.

36

10734

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • stiller

      c-vectra ..itellä on farkku sellainen.tilaa löytyy todella hyvin sisältä.isommallekin perheelle hyvä.eipä kyllä mitään moitetta ,ainahan kaikissa autoissa on jotain.
      oon kyllä vähän kaupitellut sitä.ajettuhan sillä on jo 180000tkm.2.2 direct comford business-04.ei mitään vikoja.

      • Viistoperä

        Olen katsellut viistoperää. Tuo viistoperä on suhteellisen siistin näköinen, eikä hinnatkaan ole kovin pahoja.

        Alle kympillä saa jo 2003 vuosimallisia 1.8 koneella olevia. Varusteita löytyy vaikka millä mitalla.

        Mitenkä huollot? Onko minkä hintaisia? Onko C- mallissa samoja puslavikoja kuin B- mallissa?

        Itellä tuo B- malli syö vähän öljyä. Eli ominaisuutenahan näissä on ollut venttiilinvarren kumien karkaaminen. Onko samaa vikaa C- mallissa?

        Olen ollut kyllä tyytyväinen kumpaankin Vectraan mitä käytössä on ollut. Kilometrejä kuitenkin on tullut jo nykyisessä mittariin sen verran, että ajattelin vaihtaa uudempaan.


      • stiller
        Viistoperä kirjoitti:

        Olen katsellut viistoperää. Tuo viistoperä on suhteellisen siistin näköinen, eikä hinnatkaan ole kovin pahoja.

        Alle kympillä saa jo 2003 vuosimallisia 1.8 koneella olevia. Varusteita löytyy vaikka millä mitalla.

        Mitenkä huollot? Onko minkä hintaisia? Onko C- mallissa samoja puslavikoja kuin B- mallissa?

        Itellä tuo B- malli syö vähän öljyä. Eli ominaisuutenahan näissä on ollut venttiilinvarren kumien karkaaminen. Onko samaa vikaa C- mallissa?

        Olen ollut kyllä tyytyväinen kumpaankin Vectraan mitä käytössä on ollut. Kilometrejä kuitenkin on tullut jo nykyisessä mittariin sen verran, että ajattelin vaihtaa uudempaan.

        eiköhän huollon hinnat ole aika paljon halvempia
        muualla kuin pääkaupunkiseudulla.täällä saa pulittaa ittensä kipeeksi. just vaihdoin takatukivarret omaan pirssiin ja konepuolellekin tein imusarjarempan.menihän siihen jonniin verran rahaa.varaosamyyjä vaan tokaisi ,että niiiin
        vauhti maksaa.


      • tarkentaa
        Viistoperä kirjoitti:

        Olen katsellut viistoperää. Tuo viistoperä on suhteellisen siistin näköinen, eikä hinnatkaan ole kovin pahoja.

        Alle kympillä saa jo 2003 vuosimallisia 1.8 koneella olevia. Varusteita löytyy vaikka millä mitalla.

        Mitenkä huollot? Onko minkä hintaisia? Onko C- mallissa samoja puslavikoja kuin B- mallissa?

        Itellä tuo B- malli syö vähän öljyä. Eli ominaisuutenahan näissä on ollut venttiilinvarren kumien karkaaminen. Onko samaa vikaa C- mallissa?

        Olen ollut kyllä tyytyväinen kumpaankin Vectraan mitä käytössä on ollut. Kilometrejä kuitenkin on tullut jo nykyisessä mittariin sen verran, että ajattelin vaihtaa uudempaan.

        notta mitä ihme puslavikoja?ite hankin just 01 b mallin opelin ja kiinnostaa mitä lastentauteja tuossa vois olla.


    • newkouvola

      on ollu kohta 2v. c-malli 2,2 -03. tyytyväinen oon ollu. tolla koneella jo kerkee vaikka eihän se mikään ohjus ole. vääntöä sais olla lisää kun ihan pienillä kierroksilla ei tapahdu mitään järisyttävää. takapyöränlaakeri on vaihdettu kun alkoi ulisemaan mut muuta ei oo tarvinnu tehdä. ainoo mikä on mielessä niin toi jakoketjun kiristin joita on menny muilta muutamia et sen vois vaihtaa etukäteen niin ei pääsis tuleen kalliiks kun normiväli on 120tkm ja autolla on ajettu nyt 70tkm.
      hieno peli muuten,hitsin mukava ajella.
      Pidä toi merkki!!

      • Jarski,

        Vaihda ajoissa se kiristin, Itsellä meni se syksyllä kun samanmoisella autolla oli ajettu karvan alla 100 000 km.


      • koneelle kävi
        Jarski, kirjoitti:

        Vaihda ajoissa se kiristin, Itsellä meni se syksyllä kun samanmoisella autolla oli ajettu karvan alla 100 000 km.

        ton kiristinhomman takia. tekikö tuhoa? kyllä vaihtoon menee toi kiristin. sitä vielä mietin et jättäskö ton vanhan ketjun ja vaihtas sen vasta sit 120 tuhannessa kiristimen kanssa. mitäs ne pyytää tosta pelkästä kiristimestä hintaa?


      • jarski,
        koneelle kävi kirjoitti:

        ton kiristinhomman takia. tekikö tuhoa? kyllä vaihtoon menee toi kiristin. sitä vielä mietin et jättäskö ton vanhan ketjun ja vaihtas sen vasta sit 120 tuhannessa kiristimen kanssa. mitäs ne pyytää tosta pelkästä kiristimestä hintaa?

        Niinhän siinä kävi että venttiilit meni uusiks kun kiristin petti.


      • väätyneet venat
        jarski, kirjoitti:

        Niinhän siinä kävi että venttiilit meni uusiks kun kiristin petti.

        sama vika viikolla kone paskaksi ketjun kiristin petti remppa arvio alk.3000€ onko nim.merk.jarski ollu maahantuojankans yhteyksissä tulivatko vastaan.


    • ajett. 180tkm. Ex taxiauto!

      Loistavan tilava, tukeva=(suurlujuusteräkset) ja iso auto,pienellä kulutuksella arvohan noissa rojahti kun mallinimi loppui,mutta sehän on ostajan iloa sitten...

    • isompi

      Kehottaisin ostamaa vahvemmalla mootorilla ku 1.8, siinä ei kiihdy edes kuski vaikka kuinka poljet. Eipä tuo 3.2:nen enää paljon maksa, itselläni tuollainen. Alustan osia näis joutuu vaihtamaa mutta kun käytetyn ostaa niin eiköhä ne oo sinne jo vaihdettu ette heti remonttii tartte itse ruveta.

      • Vekkula 3.2 V6

        lämpimästi 3.2 V6 farkkuvekkulaa. Tilaa ku ruumisautossa ja vauhtia piisaa.


      • näköinen
        Vekkula 3.2 V6 kirjoitti:

        lämpimästi 3.2 V6 farkkuvekkulaa. Tilaa ku ruumisautossa ja vauhtia piisaa.

        gts on paljon komeampi kun tuo farkku ja tilaakin on ihan riittävästi. Vielä manuaali askilla niin onpa mukava kepitellä


      • Vekkula 3.2 V6
        näköinen kirjoitti:

        gts on paljon komeampi kun tuo farkku ja tilaakin on ihan riittävästi. Vielä manuaali askilla niin onpa mukava kepitellä

        ..on ihan kivannäköinen, totta. Jos tilavuutta haluaa, on farkku nro 1. Ja nykyaikana, kuka haluaa manuaaliaskia hämmentää, kun tarjolla on automaattiaskia. :-)


      • on eroja
        Vekkula 3.2 V6 kirjoitti:

        ..on ihan kivannäköinen, totta. Jos tilavuutta haluaa, on farkku nro 1. Ja nykyaikana, kuka haluaa manuaaliaskia hämmentää, kun tarjolla on automaattiaskia. :-)

        manuaalis ei mee puurot ja vellit sekasi niin kuin automaatis herkästi tekee ja se on kallis aski vaihtaa. aivan sen takia vaa manuaali. säästyy yks kallis remontti.


      • Vekkula 3.2 V6
        on eroja kirjoitti:

        manuaalis ei mee puurot ja vellit sekasi niin kuin automaatis herkästi tekee ja se on kallis aski vaihtaa. aivan sen takia vaa manuaali. säästyy yks kallis remontti.

        ..jossittelua moinen. Ei kannata ajaa metriäkään jos moisessa pelossa elää. Manuaali on niin eilistä.


      • JuupaJoki
        on eroja kirjoitti:

        manuaalis ei mee puurot ja vellit sekasi niin kuin automaatis herkästi tekee ja se on kallis aski vaihtaa. aivan sen takia vaa manuaali. säästyy yks kallis remontti.

        Kirjoitatko henkilökohtaisesta kokemuksesta vai mutu- tuntumalla?

        Aikaisemmin eli viime vuosisadalla valmistetuissa autoissa saattoi olla ongelmia automaatin kanssa. Olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että kummallakin vaihteistolla ajaa nykyään niin kauan kuin tarvitsee - tietenkin voi olla maanantain versioita joukossa.

        Mieli kyllä tekisi laittaa automaatti, mutta jotenkin en osaa luopua vielä tuosta hämmentämisestä.


      • osaan sanoa
        JuupaJoki kirjoitti:

        Kirjoitatko henkilökohtaisesta kokemuksesta vai mutu- tuntumalla?

        Aikaisemmin eli viime vuosisadalla valmistetuissa autoissa saattoi olla ongelmia automaatin kanssa. Olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että kummallakin vaihteistolla ajaa nykyään niin kauan kuin tarvitsee - tietenkin voi olla maanantain versioita joukossa.

        Mieli kyllä tekisi laittaa automaatti, mutta jotenkin en osaa luopua vielä tuosta hämmentämisestä.

        että se taitaa olla vähän tyyppivika. omaa kokemusta ei oo ku automaattia en omista mutta käyttäjien kertomaa on. jos nyt kuitenkin automaati ostat nii muista tarkkailla lauhduttimen pääs tiivisteitä ettei nesteet karkaa laatikkoon. kannattaa ensimmäisenä tiivisteet vaihtaa jos kyseisen auton ostat.


      • JuupaJoki
        osaan sanoa kirjoitti:

        että se taitaa olla vähän tyyppivika. omaa kokemusta ei oo ku automaattia en omista mutta käyttäjien kertomaa on. jos nyt kuitenkin automaati ostat nii muista tarkkailla lauhduttimen pääs tiivisteitä ettei nesteet karkaa laatikkoon. kannattaa ensimmäisenä tiivisteet vaihtaa jos kyseisen auton ostat.

        Onko auton omistajilla tietoa kyseisestä viasta? Onko tämä yksittäinen vika vai onko niitä ollut muillakin?


      • vähän
        JuupaJoki kirjoitti:

        Onko auton omistajilla tietoa kyseisestä viasta? Onko tämä yksittäinen vika vai onko niitä ollut muillakin?

        suhteelisen vähän noita v6 omistajia kokonaisuudessaa, saatikka sitte nekää pyöri täälä. Ja käyttäjät vielä puolittuu näistäki vähistä ku jaotellaa manuaalit ja automaatit. OCF puolella vaa varottelivat tuosta automaatista että saa olla tarkkana niitte tiivisteiden kans. Jollaki sielä oli aski menny.


    • vectra,

      ottaisin ton facelift mallin.

    • JuupaJoki

      Netissä on myytävänä kyseistä Vectraa ajonvakautusjärjestelmällä ja ilman.

      Joissakin merkeissä kyseisestä järjestelmästä on enemmän haittaa kuin hyötyä.

      Mitenkä on C- vectran laita? Toimiiko moitteettomasti?

      Kertokaa muutama vinkki mitä kannattaa tarkastaa kun lähtee kyseistä autoa katsomaan....

      • kaikissa

        c-vectroissa tuo olla vaikka joku ei sitä myynti-ilmotukses mainitsekkaa. ainoa ero on että gts/sport malleis sen saa nappulasta pois päältä ja muissa ei. erittäin hyvin se toimii, jos lähtee perä irti nii todella napakasti auto sen korjaa.


      • JuupaJoki
        kaikissa kirjoitti:

        c-vectroissa tuo olla vaikka joku ei sitä myynti-ilmotukses mainitsekkaa. ainoa ero on että gts/sport malleis sen saa nappulasta pois päältä ja muissa ei. erittäin hyvin se toimii, jos lähtee perä irti nii todella napakasti auto sen korjaa.

        Olen kysellyt muutaman Vectran perään, joista on ilmoituksia nettiautossa.

        Ilmoituksessa ei ollut mainintaa kyseisestä järjestelmästä ja kysyin sitten sitä myyjältä. Myyjä vastasi, ettei autosta löydy ajonvakautusjärjestelmää.


      • C- malli
        JuupaJoki kirjoitti:

        Olen kysellyt muutaman Vectran perään, joista on ilmoituksia nettiautossa.

        Ilmoituksessa ei ollut mainintaa kyseisestä järjestelmästä ja kysyin sitten sitä myyjältä. Myyjä vastasi, ettei autosta löydy ajonvakautusjärjestelmää.

        juu


    • JuupaJoki

      Soittaako vakiona oleva soitin esim. mp3- formaatissa olevia levyjä?

      Jos ja kun kyseisen soittimen vaihtaa, niin siihen täytyy ilmeisesti ostaa joku uusi konsolipala. Mitä tuollainen maksaa?

      Nyt olevaan B- Vectraan edellinen omistaja oli insinöörin taidolla vaihtanut soittimen. Soittimesta hävisi muistiin asennetut kanavat asetukset kun sammutti virrat autosta. Lisäksi asennuksen yhteydessä oli onnistunut polttamaan kasapäin sulakkeita.

      Piti käydä hakemassa "korjaa ooppeli" opus, että sai sähkökaaviosta katsoa, mikä johto on mikäkin.

      Onko C- Vectraan hankala asentaa uusi soitin ja toimiiko esim. monitoiminäyttö sen jälkeen?

      • SuloV.

        Jos vaihdat C-Vectraan soittimen, jossa on oma näyttö, saa pikahuollossa monitoiminäytön ohjelmoitua uudelleen niin, että ymmärtää soittimen vaihdon.
        Mulla soittaa vakionsoitin myös mp3-kiekot.


      • TK
        SuloV. kirjoitti:

        Jos vaihdat C-Vectraan soittimen, jossa on oma näyttö, saa pikahuollossa monitoiminäytön ohjelmoitua uudelleen niin, että ymmärtää soittimen vaihdon.
        Mulla soittaa vakionsoitin myös mp3-kiekot.

        Itse kävin Joensuussa yhtä 120000 ajettu c-vekkua katsomassa. 2.0turbo oli keulalla.

        Kivan oloinen ja iloisesti liikkuva auto, mutta kun ajoi korkeiden esteiden yli hitaasti, esim katukiven yli pihaan, ovien sisältä kuuluin sellaisia loksahduksia, niinkuin olis joku koneisto löysällä siellä. Etupäästä kuului myös kolinoita joidenka myyjä arveli johtuvan kallistuksenvakaajan päistä. Vai olisko sittenkin se kiviä jousikupissa-ongelma josta luin tuulilasista?


    • Entinen Opel-kuski

      Paraisilta Harri. Minulla on Vectra C vm. 2007.ajettu 51 000 km. Nokka-akselien hihnapyörät hajosivat.(muuttuvat ajoitukset venttiileissä).Ei tulla vastaan kustannuksissa, koska normaali hajoaminen GM:n mielestä!!! Siis Opelin käyttöikä on vain 50 t. km ??? EN SUOSITTELE OPELIA !
      Entinen Opel-kuski

      • autokunautokestää

        tähän sellainen pointti että kun huollat autosi niin se kestää.. jos noudatat suomen talvessa perinteistä 30tkm huoltoväliä niin öljyt on pois ottaessa siinäkunnossa että se ei voitelisi kunnolla etes leipää..


    • hotspuri

      Malli on -03 1.8 comfort, mittarissa 118 tkm. Vaihdettu joskus 70- 80 tkm:n vaiheilla molemmat raidetangon sisäpäät suojakumit, molemmat ylemmät tukivarret takana (ns. bumerangit), etujousien ja jousilautasten välissä olevat kumit, vai muoviako lienevät ja kuskin oven rajoitin. Tällä hetkellä ovat kaikki samat osat, oven rajoitinta lukuunottamatta, taas vaihtokunnossa. Lisäksi jäähdytysnestettä häipyy pikkuhiljaa (huolto ei ole löytänyt vuotoa), kampiakselin stefa vuotaa öljyä, vakionopeudensäädin ei toimi kunnolla ja suuntavilkku ei jostain syystä sammu automaattisesti, vaan jää vilkuttelemaan. Lämmityslaitteen puhaltimessa, suuntavilkuissa ja soittimessa on esiintynyt muutaman kerran mykistymisiä, jotka kuitenkin ovat korjaantuneet itsestään. Kaiken kaikkiaan auto on kuitenkin mukava ajaa, lämmin (tai viileä) tarvittaessa ja suht hyvin varustettu. Tässä mallissa tosin EI ole ajonvakautusta.

    • Kysyvä ei tieltä eks

      Minkälainen on GTS mallien melutaso tai C1 mallisarjassa ylipäätänsä. Aika vaihtelevia kommentteja olen lukenut. Joissain autolehtien arvosteluissa kehutaan luokkansa yhdeksi hiljaisimmista menijöistä, mutta joissain kommenteissa on aivan päinvastaisia arvioita. Kovin yksilöllistä taitaa olla tuo melutason arvioiminen. Se on ainakin selvinnyt, että rengastuksella on melko suuri merkitys, kuten nyt millä tahansa muullakin merkillä.

      • v6turbo

        -06 V6 GTS automaatti on ainaskin melko hiljainen, kun moottori pyörii tollasta 2000 -2500 varvia motarivauhdissa niin eniten ääntelee renkaat - suosittelen !


    • Opel Fan

      Minulla on itsellänikin Vectra c vm-2003 kerran kovalla pakkasella auto oli 8 tuntia kylmänä eikä ollut lämmityksessä koko päivänä ja vieressä oli honda civic joka oli koko päivän lämmityksessä ja kun päivä päättyi niin honda joka oli kokoajan ollut lämmityksessä ei lähtenyt käyntiin kun taas vectra lähti kuin palmun alta käyntiin -30 asteen pakkasessa. Elikkä kannattaa ostaa opel toimii kun junan vessa ja niinhän se mottokin sanoo wir lieben autos (rakastamme autoja) :D .

      • Hat-Vensis

        Jakoketjun vaihtoväli 120000km? missä niin lukee. Ei niin missään,ja jos vaihdatuttaa kiristimen ja ketjun ne myydään paketissa siis ei pelkkää kiristintä ja hintaa tulee varulta vaihdollekkin 1500e. Kannattaa miettiä mitä tekee kymppitonnin autoon. Ja Wagonin akseliväli on 13cm pidempi kuin sedanin, siitä tilaero


    • 1veera

      Erinomainen ostos, hinta-laatusuhteeltaan parempaa perheautoa saa hakea. Kannattaa etsiskellä mahd. vähän ajettu 1.8 140 hp Vectra, siitä saa kohtuurahalla autoa pitkäksi aikaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1488
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1401
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe