seuraavan sukupolven känny, 4G-känny. Tekniikkaa valmistellaan ja hiotaan parhaillaan.
Älkää häpeilkö..
5
378
Vastaukset
- mulle
Antaa tulla vaan. :) Olen kytkenyt omasta kännystäni UMTSinkin pois. Vain GSM on nyt käytössä. UMTSilla, joka yleensä oli automaattisesti valittuna, tyhjeni akku paljon nopeammin.
Olen siis peruskäyttäjä, jolle riittää puhelut ja tekstarit. Muita hienouksia en tarvitse.- muutaman vuoden päästä
kun GSM-verkot ajetaan alas ja 3G ottaa sen paikan. :) Eli sullakin on edessä pakkosiirtyminen 3G:hen.
- toimettomiksi?
muutaman vuoden päästä kirjoitti:
kun GSM-verkot ajetaan alas ja 3G ottaa sen paikan. :) Eli sullakin on edessä pakkosiirtyminen 3G:hen.
Tarkoittaako tuo sitä, että vanhat kaksitaajuuskännykät lakkaavat toimimasta? Monellahan on vuosia hyvin pavelvelleita vanhoja kännyköitä, joihin on vain aika ajoin ostettu uusi akku, sekin yleensä tarvikevalmistajalta.
NMT-kännyköillehän kävi noin aikanaan, kun NMT-verkko ajettiin alas. GSM:t voi tosin ilmeisesti roudata sellaisiin maihin, joissa vanhat verkot ovat pystyssä jatkossakin. - sitähän se
toimettomiksi? kirjoitti:
Tarkoittaako tuo sitä, että vanhat kaksitaajuuskännykät lakkaavat toimimasta? Monellahan on vuosia hyvin pavelvelleita vanhoja kännyköitä, joihin on vain aika ajoin ostettu uusi akku, sekin yleensä tarvikevalmistajalta.
NMT-kännyköillehän kävi noin aikanaan, kun NMT-verkko ajettiin alas. GSM:t voi tosin ilmeisesti roudata sellaisiin maihin, joissa vanhat verkot ovat pystyssä jatkossakin.tarkoittaa. Ei niitä verkkoja ihan yllättäen ja kertarytinällä ajeta alas kumminkaan. Mutta tossa on takana kaksi asiaa: 1. se että kahden rinnakkaisen verkon ylläpito on kallista ja 2. se että GSM-verkot alkaa olla jo pikkuhiljaa tiensä päässä, siis vanhoja ja reistaavia (elisalla ja Soneralla on vanhimmat verkot, dnalla on uudempi joten sen verkko ei niin reistaava ole vielä).
GSM-puhelimet tosiaan voisi lähettää/myydä jonnekin muualle missä niitä verkkoja on vielä.
NMT-kännyissä taidettiin vissiin aikoinaan maksaa "tapporahaa" jolla saatiin ihmiset vaihtamaan GSM:ään. Mutta ilmeisesti radioamatööreilläkin on jotain muunnettuja NMT-puhelimia, ovat itse muuttaneet niitä..tän käsityksen olen saanut kun olen lukenut juttuja.
- hömpötys
sama se nyt et mikä g tai mikä ö sielt tulee seuraavaks.. eks se nyt oo pääasia et sil kapulal voi pitää yhteyttä ja tekstata ? :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jussi Halla-aho huolissaan Sofia Virrasta
Jussihan on vanha vihreä. Onko tässä kyse alkukesän kiimasta, kun aidan toisella puolella oleva vihreä alkaa kiinnostama1217910Sofia Virta kadonnut....onko juomassa?
Virran poissaolo eduskunnasta on herättänyt huomiota. Esimerkiksi Ilta-Sanomat kertoi aiemmin, että Virta on ollut tällä1516638Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille
Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve1834755Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa
asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu2433225Halla-aho sivaltaa edustajantyöstään lintsaavaa Sofia Virtaa
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/937c74d7-f905-4466-b9b4-abd017fe5b63 Kansanedustajan on ilmoitettava poissaolosta1012744Ruotsissa uusi monikulttuurisuusongelma: Mummonraiskuut
Ilmiö räjähti käsiin ja nyt painetaan paniikkinappulaa. Moni vanhustenhoivayhtiö on joutunut jopa lopettamaan, koska keh1072256Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari121896- 1501885
Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa291710Yhteydenotto
Tiedätkö tai ymmärrätkö syyn, miksi kaivattusi ei ota sinuun yhteyttä? Mikä se syy on?1971614