Älkää häpeilkö..

kohta tulee

seuraavan sukupolven känny, 4G-känny. Tekniikkaa valmistellaan ja hiotaan parhaillaan.

5

380

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mulle

      Antaa tulla vaan. :) Olen kytkenyt omasta kännystäni UMTSinkin pois. Vain GSM on nyt käytössä. UMTSilla, joka yleensä oli automaattisesti valittuna, tyhjeni akku paljon nopeammin.

      Olen siis peruskäyttäjä, jolle riittää puhelut ja tekstarit. Muita hienouksia en tarvitse.

      • muutaman vuoden päästä

        kun GSM-verkot ajetaan alas ja 3G ottaa sen paikan. :) Eli sullakin on edessä pakkosiirtyminen 3G:hen.


      • toimettomiksi?
        muutaman vuoden päästä kirjoitti:

        kun GSM-verkot ajetaan alas ja 3G ottaa sen paikan. :) Eli sullakin on edessä pakkosiirtyminen 3G:hen.

        Tarkoittaako tuo sitä, että vanhat kaksitaajuuskännykät lakkaavat toimimasta? Monellahan on vuosia hyvin pavelvelleita vanhoja kännyköitä, joihin on vain aika ajoin ostettu uusi akku, sekin yleensä tarvikevalmistajalta.

        NMT-kännyköillehän kävi noin aikanaan, kun NMT-verkko ajettiin alas. GSM:t voi tosin ilmeisesti roudata sellaisiin maihin, joissa vanhat verkot ovat pystyssä jatkossakin.


      • sitähän se
        toimettomiksi? kirjoitti:

        Tarkoittaako tuo sitä, että vanhat kaksitaajuuskännykät lakkaavat toimimasta? Monellahan on vuosia hyvin pavelvelleita vanhoja kännyköitä, joihin on vain aika ajoin ostettu uusi akku, sekin yleensä tarvikevalmistajalta.

        NMT-kännyköillehän kävi noin aikanaan, kun NMT-verkko ajettiin alas. GSM:t voi tosin ilmeisesti roudata sellaisiin maihin, joissa vanhat verkot ovat pystyssä jatkossakin.

        tarkoittaa. Ei niitä verkkoja ihan yllättäen ja kertarytinällä ajeta alas kumminkaan. Mutta tossa on takana kaksi asiaa: 1. se että kahden rinnakkaisen verkon ylläpito on kallista ja 2. se että GSM-verkot alkaa olla jo pikkuhiljaa tiensä päässä, siis vanhoja ja reistaavia (elisalla ja Soneralla on vanhimmat verkot, dnalla on uudempi joten sen verkko ei niin reistaava ole vielä).

        GSM-puhelimet tosiaan voisi lähettää/myydä jonnekin muualle missä niitä verkkoja on vielä.

        NMT-kännyissä taidettiin vissiin aikoinaan maksaa "tapporahaa" jolla saatiin ihmiset vaihtamaan GSM:ään. Mutta ilmeisesti radioamatööreilläkin on jotain muunnettuja NMT-puhelimia, ovat itse muuttaneet niitä..tän käsityksen olen saanut kun olen lukenut juttuja.


    • hömpötys

      sama se nyt et mikä g tai mikä ö sielt tulee seuraavaks.. eks se nyt oo pääasia et sil kapulal voi pitää yhteyttä ja tekstata ? :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1479
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1096
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      45
      924
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      174
      801
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      749
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      585
    8. 52
      571
    9. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      568
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      531
    Aihe