Heippa!
Ollaan mietitty, josko elokuussa uskallettaisiin lähteä reissuun perheen uuden tulokkaan kanssa, ikää poitsulla olisi silloin n. 3kk.
Mitä kohdetta suosittelisitte meille? Ollaan aiemmin oltu Kreikassa vain Kreetalla, Plataniaksessa. Pienen vauvan kanssa ei tarvitse tekemistä olla niinkään paljoa, kunhan on hyvät kelit, hyvää ruokaa, kiva hotelli, jolla hyvä allasalue ja jotain katseltavaa/tehtävää meille vanhemmillekin, missä vauva voi olla mukana.
Nyt vauvaperheet, kokemuksia kehiin (ja muutkin toki jotka osaa auttaa)
3kk vauvan kanssa Kreikkaan
9
2636
Vastaukset
- paljon nähnyt
Hei ! 3 kk vanha ja ulkomaille , huh ! Kohta on edessä suomen ihana kesä. Turvallinen ympäristö, ruoka ja terv.hoito. Suosittelen , että vuoden päästä - olisi ehkä " turvallista " matkustaa noinkin pienen lapsen kanssa, jos vielä silloinkaan.Teoriassa kaikki tuntuu helpommalta, mutta käytännössä " toisin " Mukavaa kevättä ja terveisiä vauvalle :)
- leoniki
kannattaa nyt synnyttää se lapsi ensin ja varata matka sitten. En missään nimessä veisi pientä lasta itse elokuussa kreikkaa, siellä on törkeän kuuma noin pienelle!! Noin pieni vauva kuivuu tosi nopeaan ja loppuloma meneekin tiputuksessa!!Kannattaa hoitaa lapsi ainakin puolen vuoden ikään ennenkuin haaveilee "maailman valloituksesta". Hoida koliikit ja muut pienen lapsen hommat alta pois. nauti kotisuomen kesästä ja suuntaa matkahaaveet ensi vuoteen!!
- edellisten kanssa
Jos sattuu olemaan kuumimmat elokuun ilmat, niin lämpöä voi olla varjossa 45. Miten saatte sen lapsenne juomaan nestettä niin paljon, että kuivuminen ei uhkaisi...
- kreetailija
Moi! Oletkin jo törmännyt suomi24-palstan ihanimpaan ilmiöön eli provosointiin. Älä välitä ylläolevien vastauksista. Jos kreikka olisi kuolemanvaarallinen paikka vauvoille, niin eiväthän itse kreikkalaisetkaan pystyisi lisääntymään mitenkään, jos kaikki kuolisivat jo vauvoina, vai mitä? Suosittelen sinulle kreikka.net-sivustoa, joka on paremmin moderoitu kuin tämä sivusto. Sieltä saat asiallisia vastauksia kysymykseen kuin kysymykseen.
Iloista matkailua! - täysin samaa mieltä
kreetailija kirjoitti:
Moi! Oletkin jo törmännyt suomi24-palstan ihanimpaan ilmiöön eli provosointiin. Älä välitä ylläolevien vastauksista. Jos kreikka olisi kuolemanvaarallinen paikka vauvoille, niin eiväthän itse kreikkalaisetkaan pystyisi lisääntymään mitenkään, jos kaikki kuolisivat jo vauvoina, vai mitä? Suosittelen sinulle kreikka.net-sivustoa, joka on paremmin moderoitu kuin tämä sivusto. Sieltä saat asiallisia vastauksia kysymykseen kuin kysymykseen.
Iloista matkailua!Kreikassa 3-kuukautiset vauvat ovat kovin kuumalla aika visusti kotona (kaikilla on ilmastointi kotona kuumimmilla ilmoilla päällä) eikä missään uima-altaan reunalla paahteessa tai kiertelemässä kylillä päiväsaikaan.
Illalla, jos välillä mennään ulos syömään, on sää jo viileämpi ja ihan pikkuvauvatkin joskus otetaan mukaan, mutta silloin kello on n. 21-22.
Minulla ei ainakaan ollut provosointi mielessä. Huolestunut lähinnä olen moisesta, mutta jokainen päättää tietysti itse lapsensa hyvinvoinnista. Mitähän neuvolan täti sanoisi....
- Tiirutaaru
Palasin juuuri Kanarian reissulta ja koneessa oli kaksi n. puolivuotiasta. Molemmat levottomia ja kiukkuisia koko matkan. Toinen jouduttu viemään tiputukseen paikallissairaalaan kun ei suostunut juomaan tarpeeksi. Eikä ollut edes niin kuuma kuin elokuussa Kreikassa...
Miettisin ainakin kaksitoista kertaa. Ja mukaan MATKAVAKUUTUS. - nimetönn
Kokeiltu pienen kanssa matkustaa. Enkä enää toisen kanssa sortunut samaan. Raskasta oli ja varsinkin vauvalle, joka nauttii omasta kodista ja rutiineista, rauhallisesta yhdessä olosta ja rennoista vanhemmistaan. Siellä et kuitenkaan rentoudu ja vain nauti vauvastasi. Synnytä rauhassa ja mieti sitä reissua sitten kunhan ensin olette toisiinne tutustuneet ja arkeen tottuneet. Vauvassa riittää teille kyllä kaikista eniten katseltavaa ja tehtävää. En usko sinun kaipailevan uima-altaisiin lillumaan muiden kanssa samoihin vesiin synnyttämisen jälkeen... Onnellista odotusta sinulle ja ihanaa vauva-aikaa koko perheelle!!
- Toisinaan täällä
jo hyviä ja perusteltujakin vastauksia.
Itse en lähtisi misssään tapauksessa noin pienen lapsen kanssa ulkomaille.
-Vanhan kansan oppien mukaan lasta ei viety ennen kastamista, eikä se perustunut vain tähän kasteeseen vaan se kuvasi myös ikää, jolloin lapsen kanssa lähdetään "maailmalle"
-Äidinkään palautuminen ei välttämättä ole vielä ollut täydellistä ja jos lapsi vielä kärsii koliikista tms.. Kuten sanottu ei äidinkään ole hyvä vielä mennä lillumaan altaisiin ja vielä imettämisen aikoihin.
-Vertaaminen Kreikan vastasyntyneisiin ei ole nyt järkevää. He ovat syntyneet tähän "bakteeriperimään", joka taas on vieras meille, aikuisillekin.
- Kuumuus elokuussa nousee paikasta riippuen 30-40 asteeseen, joka voi olla hengenvaarallista nestehukan takia, aikuisellekin
Olemme aika paljon matkustaneet, mutta vanhempi oli kolmivuotias ja nuorempi 2,5 -vuotias ekalla matkallaan - äiti minäkin
Mun mielestä ei ole mitään estettä lähtä noin pienen kanssa Kreikkaan. Ajankohta tosin ei ole oikea kun on kuumin kuukausi, syyskuun loppu-lokakuun alku olisi parempaa aikaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302275
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu272023Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121539Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121397Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701241- 961091
- 171017
- 88923
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17810Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115765