kulttuuri

eroja?

onkohan nää nyt niitä kulttuurieoroja vai onko mun mies sitten liian laiska.ollaan oltu naimisissa 3v meillä on kaksi pientä lasta.minä joudun huolehtimaan meidän perheessä kaikista asioista.lasten hoidosta,pyykkäämisestä,siivomisesta,kaupassa käynnistä,ruuan laittamisesta,laskujen maksamisesta.mies opiskelee ja lähtee aamulla 7 ja tulee kotiin viideltä.kyllä se muksuja hoitaa kun tulee koulusta kotiin mutta olis kiva että ees joskus lähtis 2veen kanssa vaikka leikkipuistoon tai jonnekki.meiän toinen lapsi on 3kk.ihmettelen että em hänen veljensä (jonka vaimo on samasta maasta)huolehtii perheestään eri tavalla.mies käy töissä mutta käy kaupassa,hoitaa lapsia ja tekee ruokaa.ehkä mun mies on tottunu siihen että vaimo palvelee sitä.en ole koskaan sanonu suoraan kuin paljo mua nyppii että saan ylläpitää täyshoitolaa.ehkä olis aika sanoa suorat sanat ennen kun lopullisesti menetän hermoni.

4

886

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Täti

      Tuskin syy on kulttuurierosta. Miehesi on vaan ottanut itselleen palvelijan. Tuohon virkaan,kun suomalainen nainen ei nykyään helpolla suostu. Poikkeuksiakin löytyy, tosin vähän. Tunnen useita perheitä, joissa vaimo on ulkomaalainen. Huomaavat liian myöhään mihin ovat joutuneet.
      Sano pian suoraan hänelle, että nyppii tai pyydä palkkaa. Ehkä hän sitten huomaa.Parasta olisi kun pääsisit töihin kodin ulkopuolelle, kun lapsesi ovat isompia.

    • kulttuurieroja

      sama homma ihan suomi-suomi perheissäkin... esimerkkinä vaikka oma isäni ja äitipuoli: äitipuoli tekee kaiken ja isäni vain olla mökköttää. Hoitaa kyllä 2-vuotiasta poikaansa kun jaksaa.

      • ...

        Mies on löytänyt palvelijan ja nauttii olostaan. Olisihan se mustakin kivaa jos joku mies tekisi kaikki tylsät puuhat puolestani. Jos et vaadi häneltä mitään, et mitään saakaan.
        Jokaisen kuuluu tehdä oma osansa perheen hyväksi.


    • ..........

      kyseessä ei välttämättä ole kulttuuri erot. miten sinä sitten määrittelisit työsi kotona/teidän perheessä? miehesi on opiskelee 7-17.00, ja itse kirjoitit että tämän jälkeen hän vielä hoitaa lapsia. eikö päävastuu kodin/lasten hoidossa ole sinulla tällä hetkellä kun olet kotona?
      oletko pyytänyt miestäsi viemään lasta puistoon? tai hoitamaan lapsia siksi ajaksi kun käyt kaupassa? Jos saisit tälläista pientä apua uskoisin että jaksaisit paremmin.
      puhukaa asiasta reilusti, olet varmasti väsynyt, mutta teet arvokasta ja raskasta työtä. arvostaako miehesi kotona tehtyä työtäsi? arvostatko itse? Odotitko näin selvää miesten/naisten töitä ennen lapsia?
      Mutta oma henk.koht mielipiteeni on, että kotiin jäävällä on päävastuu lapsien ja kodinhoidosta. hän pesee pyykit, tekee ruoan ja siivoaa. huom. kaiken ei tarvi olla täydellisen siistiä!
      ja jotkut tekee niin että viikkoon ei siivota eikä pestä pyykkiä, ja sitten tämä sotku puretaan miehen kanssa koska silloin hän on vapaalla. tätä en kannata ollenkaan! eihän miehesi /kenenkään muun mies kerää viikon aikaa kotitehtäviä ja tuo niitä sitten kotiin sinun tehtäväksi.

      t.2 lapsen kotiäiti

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      68
      4823
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      15
      2300
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1826
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      13
      1546
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      33
      1490
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1328
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1247
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1156
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1141
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      13
      1106
    Aihe