onkohan nää nyt niitä kulttuurieoroja vai onko mun mies sitten liian laiska.ollaan oltu naimisissa 3v meillä on kaksi pientä lasta.minä joudun huolehtimaan meidän perheessä kaikista asioista.lasten hoidosta,pyykkäämisestä,siivomisesta,kaupassa käynnistä,ruuan laittamisesta,laskujen maksamisesta.mies opiskelee ja lähtee aamulla 7 ja tulee kotiin viideltä.kyllä se muksuja hoitaa kun tulee koulusta kotiin mutta olis kiva että ees joskus lähtis 2veen kanssa vaikka leikkipuistoon tai jonnekki.meiän toinen lapsi on 3kk.ihmettelen että em hänen veljensä (jonka vaimo on samasta maasta)huolehtii perheestään eri tavalla.mies käy töissä mutta käy kaupassa,hoitaa lapsia ja tekee ruokaa.ehkä mun mies on tottunu siihen että vaimo palvelee sitä.en ole koskaan sanonu suoraan kuin paljo mua nyppii että saan ylläpitää täyshoitolaa.ehkä olis aika sanoa suorat sanat ennen kun lopullisesti menetän hermoni.
kulttuuri
eroja?
4967
0Äänestä
Muut lukivat myös
Luetuimmat keskustelut
- Älä unohda minuaNainen ethän unohda minua. Asiat olisivat voineet mennä toisin, olisi vain pitänyt uskaltaa lähestyä sinua kun annoit siihen mahdollisuuden. Olen pettynyt itseeni, ja se kyllä närästää. Naiselle Mieheltä
- Eläkeikä nousee 70 vuoteen. Joudunko palaamaan työelämään?Nyt se on sitten päätetty, että eläkeikä Suomessa nostetaan 70 vuoteen. https://www.is.fi/politiikka/art-2000012324133.html Pääsin 67 vuotiaana eläkkeelle viime syksynä. Tarkoittaakohan tämä, että joudun palaamaan takai…
- Moi kulta😍Eikös se ollut marraskuuta kun se meidän "flirttailu" alkoi silloin vuosia sitten? tarkoitan lähinnä niitä pitkiä katseita 🤩☺️ Kohta on siis maata mullistavien katseiden vuosipäivä 😘🤭
- Perussuomalaiset nostamassa eläkeiän 70 vuoteenRiikka Purran johtama valtiovarainministeriö haluaa nostaa eläkeiän 70 vuoteen ja taloutta sopeutettaisiin ensi vaalikaudella 8–11 miljardilla eurolla. Perussuomalaisten johtama ministeriö ilmeisesti arvelee, että seits…
- Nyt on nytTurha miettiä menneitä tapahtumia. Niitä ei saa tekemättömäksi. Tärkeintä on mitä tekee nyt ja tulevaisuudessa. Korjausliikkeetkin voi tehdä jos niihin tuntee tarvetta. Paluu tulevaisuuteenkin voi olla mahdollinen jos v…
- Kadutko mies?Silloin kuin vielä yritin lähestyä, etkä tarttunut siihen. Asioista pitäisi voida aina keskustella.
- Onko tällainen kuvio teistä okOnko tällainen kuvio teidän mielestänne ihan normaali ja hyväksyttävä? Nainen seurustelee miehen kanssa, mutta pitää samaan aikaan läheistä yhteyttä toiseen mieheen kertomatta tälle toiselle, että on parisuhteessa. Tämä…
- Pitäisikö Vantaa liittää Helsinkiin.Mitä mieltä olette asiasta?
- Niin haluaisin sut nähdä ja jutella!🙂
- Hyvää huomentaEräälle Naiselle ❤️🩹
- Empaattiset ihmisetOnko empaattiset ihmiset, etenkin naiset antavaisempia, kun ns. tavikset? Kaverin puolesta kysyn Oisko niinku mahkui?
- Tunnut niinKaukaiselta jo.
- Et nosta minua ylösOk ei se mitään. Vajoan syvempiin vesiin💔
- Haluatko ettäUnohdetaan toisemme?
- TTK-juontaja Veronica Verho lataa suorat sanat tatuointien arvostelijoille: "Mä toivoisin, että..."Veronica Verho juontaa Tanssii Tähtien Kanssa -ohjelmaa yhdessä Ernest Lawsonin kanssa. Yksi puhuttaneimmista aiheista on ollut, miten suosikkijuontajan näyttävät tatuoinnit sopivat ohjelman pukuohjeistukseen ja tullaa…
- Tuntuu kuin olisin vaimosiSe on erikoista se.
- Jos haluat viestin...Olen vielä tämän illan palstalla. Laita halutessasi vinkki, sinä komea keski-ikäinen mies 😗
- Nyt kun kaikki on ohiToivon, että sulla menee hyvin ja pystyisin sinut kokonaan unohtamaan. Joskus on vaikeita hetkiä ja olen tosi pahoillani, miten sinua loukkasin ja loukkaan yhä. Se täytyy saada loppumaan.
- Pussaisitko mihinKohtaan?
- Sut tahtoisinSinä senkin kusimutteri menit ja katkaisit kaiken yhteyden minuun. Tajuan nyt, että meidän roolit vaihtuivat ja sinä projektoit omia pelkojasi minuun. Anna minun välittää sinusta, älä työnnä mua pois. En oo vaatinut sul…
Vastaukset 4
Vanhimmat
Tuskin syy on kulttuurierosta. Miehesi on vaan ottanut itselleen palvelijan. Tuohon virkaan,kun suomalainen nainen ei nykyään helpolla suostu. Poikkeuksiakin löytyy, tosin vähän. Tunnen useita perheitä, joissa vaimo on ulkomaalainen. Huomaavat liian myöhään mihin ovat joutuneet.
Sano pian suoraan hänelle, että nyppii tai pyydä palkkaa. Ehkä hän sitten huomaa.Parasta olisi kun pääsisit töihin kodin ulkopuolelle, kun lapsesi ovat isompia.
sama homma ihan suomi-suomi perheissäkin... esimerkkinä vaikka oma isäni ja äitipuoli: äitipuoli tekee kaiken ja isäni vain olla mökköttää. Hoitaa kyllä 2-vuotiasta poikaansa kun jaksaa.
Mies on löytänyt palvelijan ja nauttii olostaan. Olisihan se mustakin kivaa jos joku mies tekisi kaikki tylsät puuhat puolestani. Jos et vaadi häneltä mitään, et mitään saakaan.
Jokaisen kuuluu tehdä oma osansa perheen hyväksi.
kyseessä ei välttämättä ole kulttuuri erot. miten sinä sitten määrittelisit työsi kotona/teidän perheessä? miehesi on opiskelee 7-17.00, ja itse kirjoitit että tämän jälkeen hän vielä hoitaa lapsia. eikö päävastuu kodin/lasten hoidossa ole sinulla tällä hetkellä kun olet kotona?
oletko pyytänyt miestäsi viemään lasta puistoon? tai hoitamaan lapsia siksi ajaksi kun käyt kaupassa? Jos saisit tälläista pientä apua uskoisin että jaksaisit paremmin.
puhukaa asiasta reilusti, olet varmasti väsynyt, mutta teet arvokasta ja raskasta työtä. arvostaako miehesi kotona tehtyä työtäsi? arvostatko itse? Odotitko näin selvää miesten/naisten töitä ennen lapsia?
Mutta oma henk.koht mielipiteeni on, että kotiin jäävällä on päävastuu lapsien ja kodinhoidosta. hän pesee pyykit, tekee ruoan ja siivoaa. huom. kaiken ei tarvi olla täydellisen siistiä!
ja jotkut tekee niin että viikkoon ei siivota eikä pestä pyykkiä, ja sitten tämä sotku puretaan miehen kanssa koska silloin hän on vapaalla. tätä en kannata ollenkaan! eihän miehesi /kenenkään muun mies kerää viikon aikaa kotitehtäviä ja tuo niitä sitten kotiin sinun tehtäväksi.
t.2 lapsen kotiäiti