miten Suomi näkyy siellä ulkomailla

Onkia City

Onko Suomi tunnettu mistään, maissa missä asutte ?

50

4126

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jean-pierre

      saa aina hävetä Suomesta tulevia uutisa. Suopotkupalloa, eukonkantoa, kouluampumisia ym.

      • provinciale

        Häpeä sinä J-Pierre vaan siellä Pariisissa, minä en häpeä Suomea enkä suomalaisuuttani täällä "province'ssa."


        Xavier Darcos, opetusministerimme, puhuu usein Suomesta ihailevaan äänensävyyn. Ja yrittää parhaansa mukaan ottaa esimerkkiä Suomen järjestelmästä.


        Kuten tuossa jo joku muukin totesi, niin kylmyys tulee usein esiin Suomesta puhuttaessa. Minäkin olen jo lukemattomat kerrat selittänyt sen, että talot rakennetaan Pohjoismaissa hieman eri tavalla kuin täällä Keski-Euroopassa. Täällä saa palella sisätiloissa, mitä taas ei tarvitse suomessa kokea.


        Niin, ja onhan tässä maassa Mölkky-yhdistyskin.


      • Monge
        provinciale kirjoitti:

        Häpeä sinä J-Pierre vaan siellä Pariisissa, minä en häpeä Suomea enkä suomalaisuuttani täällä "province'ssa."


        Xavier Darcos, opetusministerimme, puhuu usein Suomesta ihailevaan äänensävyyn. Ja yrittää parhaansa mukaan ottaa esimerkkiä Suomen järjestelmästä.


        Kuten tuossa jo joku muukin totesi, niin kylmyys tulee usein esiin Suomesta puhuttaessa. Minäkin olen jo lukemattomat kerrat selittänyt sen, että talot rakennetaan Pohjoismaissa hieman eri tavalla kuin täällä Keski-Euroopassa. Täällä saa palella sisätiloissa, mitä taas ei tarvitse suomessa kokea.


        Niin, ja onhan tässä maassa Mölkky-yhdistyskin.

        Onko Mölkky yhdistyksellä mitään www sivuja ?


      • M-Jeanne

    • testiviesteistä

      juttua hiljattain. Ralliautoilijat mainitaan. Tällä hetkellä on joku suomalainen kapellimestari mesomassa täälläpäin, ja hänet on mainittu musiikkiohjelmassa. Nokian ohessa Suomi mainitaan. Suomen koululaitoksen korkeaa tasoa ihaillaan.

      Vuosien takainen suomalaisten tuotteinen korkea taso ei enää puhututa, sitä kun ei enää ole. Itken katkeria kyyneleitä Fiskarsin saksien ja Nakkilan kiikkutuolien takia. Laadusta maksettaisiin korkeita hintoja, mutta tolppopääsuomalaiset vievät tehtaansa Kiinaan, oman henkilökohtaisen lyhytaikaisen voittonsa takia ja tuloksena ovat vain yksi roskatuote tuhansien joukossa. Sitten ihmetellään, miksi 'laatutuotetta' ei osteta. Hienokin nimi on helppo pilata, eikä (ansiosta) menetettyä mainetta saa takaisin, jos ei palaa takaisin entiseen laatuun. Typerää!

    • tunnetan täällä

      Täällä Thaimaassa ja kakkois-Aasiassa kaikki sanovat heti: "A cold country" eli tuntevat vain kylmyyden. Yritän joskus selittää ettei se kylmä mikään ongelma ole kun talot ovat lämpimiä mutta ei koskan mene perille. Katsovat hölmön näköisinä aivan kuin olisin joku luolaihminen joka kestää kylmyyttä ja sanoo vielä ettei se ole ongelma että on kylmä

    • Hemmo ...

      Lännessä Suomi tunnetaan lähinnä kylmänä pohjoisena sosialistimaana.

      Urheilua seuraavat tietävät Häkkisen ja Räikkösen suomalaisiksi. Eräät ovat tutustuneet hirvittävään suomalaiseen mömmöön nimeltä salmiakki. Ja toisinaan saa kuulla Conan O'Brien showsta...

      Vanhempi polvi saattaa muistella suomalaisia hyviksiksi jotka tappelivat neukkuja vastaan.

      • sanotaan vielä

        Ihan totta. Jotkut sanovat: "You beet the russians' ass". Hakkasitte venäläiset. Sisukkaina taistelijoina pitävät. Jotkut tietävät jonkun urheilijan.

        Ajattelin mitähän ihmiset tietävät Puolasta vaikka on niinkin monimiljoonainen kansa? Vain paavin, ei muuta. Mitä siis Suomesta voisi tietää? Jotkut eivät edes tiedä missä se maa on.

        (Thaimaasta edelleen)


      • viime kesänä
        sanotaan vielä kirjoitti:

        Ihan totta. Jotkut sanovat: "You beet the russians' ass". Hakkasitte venäläiset. Sisukkaina taistelijoina pitävät. Jotkut tietävät jonkun urheilijan.

        Ajattelin mitähän ihmiset tietävät Puolasta vaikka on niinkin monimiljoonainen kansa? Vain paavin, ei muuta. Mitä siis Suomesta voisi tietää? Jotkut eivät edes tiedä missä se maa on.

        (Thaimaasta edelleen)

        Eikö juuri Thaimaasta ollut täällä 300 marjanpoimijaa kesällä poimimassa lakkoja - Lapissa ?

        Oletko kysellyt heiltä ?


      • BangKong
        viime kesänä kirjoitti:

        Eikö juuri Thaimaasta ollut täällä 300 marjanpoimijaa kesällä poimimassa lakkoja - Lapissa ?

        Oletko kysellyt heiltä ?

        Varmasti juuri heillä on oikea kuva Suomesta ja miten suomalaiset elävät ?


      • Kurri Kurri

        Tunnetaanko siellä jääkiekkoa ollenkaan ?


      • Helsinginkatu
        BangKong kirjoitti:

        Varmasti juuri heillä on oikea kuva Suomesta ja miten suomalaiset elävät ?

        Suomessa on ympäri Taimaata olevia jo 2.000 - joten eiköhän se SUOMI kuva välity heidän kauttaan koko Taimaahan ?


      • puckhead
        Kurri Kurri kirjoitti:

        Tunnetaanko siellä jääkiekkoa ollenkaan ?

        Ice hockey on kanadalainen peli jota pelataan vain muutamissa maissa ulkopuolella itse Kanadan.

        Lajissa pitää olla jäätä ja se muovinen puck.


      • 50.000 turistia
        viime kesänä kirjoitti:

        Eikö juuri Thaimaasta ollut täällä 300 marjanpoimijaa kesällä poimimassa lakkoja - Lapissa ?

        Oletko kysellyt heiltä ?

        Yksi koneellinen DC11 marjanpoimijoita !

        Miten luulet että vaikuttavat suhtautumiseen ?


      • Kanada Malja
        puckhead kirjoitti:

        Ice hockey on kanadalainen peli jota pelataan vain muutamissa maissa ulkopuolella itse Kanadan.

        Lajissa pitää olla jäätä ja se muovinen puck.

        Suomi on ainut maa Euroopassa jossa jääkiekko on suositumpaa kuin jalkapallo / soccer !


    • Missy_75

      Taalla nakyy Koneen hissit, jos ei uutisissa muutoin puhuta. Toisinaan nakee suomalaisten psykaan tai terveyteen liittyvia tutkimustuloksia lehdissa.

      Toi kylmyys tiedetaan....

      • Latterhorn

        Kylmyys ihmetyttää !

        Eihän täällä pysy edes lumet niin että voisi hiihtää !


      • Australiassakin

        on Koneen hissejä. Ja joka toinen ihminen, jonka tapaan, kysyy ihmeissään, miten olen sopeutunut lämpimään, kun tulen niin kylmästä maasta. Kerron yleensä, että rakastan kesää täällä ja vihaan talvea, koska se on niin kylmä. Suomessa kun ei tarvitse oleskella sisällä villasukat jalassa ja kaksi villapaitaa päällä, vaikka ulkona olisikin pikkupakkanen.

        Vaikka onko teillä nyt enää niitä pakkasia muualla kuin mummujen muistilokeroissa? Etelä tuntuu hiipivän Suomeen kuin joku passiton pakolainen.


      • Ruuhkakivi
        Latterhorn kirjoitti:

        Kylmyys ihmetyttää !

        Eihän täällä pysy edes lumet niin että voisi hiihtää !

        Olin juuri Arizonassa, Kingmanin kaupungissa...jengi kulki pipot päässä ja talvivaatteet päällä kun oli kylmä; 19 C...normaalistihan heillä on 30 C tai huomattavasti lämpimämpi...kesällä yli 40 C...


      • Copeland

        Mitä olen ymmärtänyt niin ihmisten veri ohenee mitä lämpimäpää on. Eli siis elimistö reagoi ilmoihin ja siten toiset jopa pystyvät käymään avannossa uimassa.

        Toisissa maissa myös talot rakennetaan ihan eri tavalla. Esim Välimeren maissa talot rakennetaan kivestä jotta ne olisivat viileitä kesällä - kun ulkona voi olla 40 C

        Ei siellä siis lämmitetä taloja ollenkaan.


      • mahanmuuttaja
        Copeland kirjoitti:

        Mitä olen ymmärtänyt niin ihmisten veri ohenee mitä lämpimäpää on. Eli siis elimistö reagoi ilmoihin ja siten toiset jopa pystyvät käymään avannossa uimassa.

        Toisissa maissa myös talot rakennetaan ihan eri tavalla. Esim Välimeren maissa talot rakennetaan kivestä jotta ne olisivat viileitä kesällä - kun ulkona voi olla 40 C

        Ei siellä siis lämmitetä taloja ollenkaan.

        Olen kuullut saman. Ilmoihin ihminen tottuu ja siten 40 asuvalle Suomen 25 voi olla kylmä !

        Suomessa harvoin edes päästään 30 asteeseen.


    • Inho

      Täällä brasiliassa sekoittavat Suomen ja Islannin. Tietävät, että on kylmää ja Björk on sieltä (tiedän kyllä... ei se oo). Ja monet tuntevat Nightwishin.

      • Inho

        Ja tietysti tuntevat "Kimi Haikkosen"


      • Mungo Jerry

        Mielenkiinotoista ! Sanoit että sekoittavat Islannin ja Finlandin - mihin luulet että tämä perustuu ?

        Eihän mailla ole edes rajaa - saatikka yhteistä kieltä ?

        Suomessa asuu sentää yli 5 miljoonaan ja Islannissa vain 300.000 ihmistä !


      • -----------------------------
        Mungo Jerry kirjoitti:

        Mielenkiinotoista ! Sanoit että sekoittavat Islannin ja Finlandin - mihin luulet että tämä perustuu ?

        Eihän mailla ole edes rajaa - saatikka yhteistä kieltä ?

        Suomessa asuu sentää yli 5 miljoonaan ja Islannissa vain 300.000 ihmistä !

        " Mielenkiinotoista ! Sanoit että sekoittavat Islannin ja Finlandin - mihin luulet että tämä perustuu ? "

        Molemmat on pieniä maita helvetin kaukana.

        Ei varmaan suomalaisillekaan ole kovin selvä esim. Bolivian ja Uruguain ero?

        "Suomessa asuu sentää yli 5 miljoonaan ja Islannissa vain 300.000 ihmistä !"

        heitäppä vielä ulkomuistista Bolivian ja Uruguain väkimäärät....


      • Mungo Jerry
        ----------------------------- kirjoitti:

        " Mielenkiinotoista ! Sanoit että sekoittavat Islannin ja Finlandin - mihin luulet että tämä perustuu ? "

        Molemmat on pieniä maita helvetin kaukana.

        Ei varmaan suomalaisillekaan ole kovin selvä esim. Bolivian ja Uruguain ero?

        "Suomessa asuu sentää yli 5 miljoonaan ja Islannissa vain 300.000 ihmistä !"

        heitäppä vielä ulkomuistista Bolivian ja Uruguain väkimäärät....

        Tämä oli helpompaa kuin kuvittelinkaan.

        Minulla kun sattui olemaan yksi ex tyttöystävä joka oli Uruguaysta kotoisin.

        Täytyy muistaa myös että Uruguay on myös voittanut jallkapallon MM kisat kaksi kertaa ja että suomalainen paperitehdas avattiin Rio da Plataan pari vuotta sitten.

        On siis vaikea yhä ymmärtää että Suomi ja Islanti sekoitetaan !


      • Inho
        Mungo Jerry kirjoitti:

        Tämä oli helpompaa kuin kuvittelinkaan.

        Minulla kun sattui olemaan yksi ex tyttöystävä joka oli Uruguaysta kotoisin.

        Täytyy muistaa myös että Uruguay on myös voittanut jallkapallon MM kisat kaksi kertaa ja että suomalainen paperitehdas avattiin Rio da Plataan pari vuotta sitten.

        On siis vaikea yhä ymmärtää että Suomi ja Islanti sekoitetaan !

        Kai se on se, että maa on niin iso, että riittää omassakin maantiedossa opiskeltavaa. Vai kuka suomalainen osaa sijoittaa esim. Roraiman ja Parán osavaltiot Brasilian kartalle?

        Brasilian näkökulmasta Suomi ja Islanti ovat kutakuinkin samaa kokoluokkaa kuin vaikkapa Benin ja Guinea-Bissau meille.

        Eikä sovi unohtaa, että toki suomessa on koulutuksen laatu vähän toista luokkaa, eikä se ole mikään salaisuus...


      • Esboviken
        Inho kirjoitti:

        Kai se on se, että maa on niin iso, että riittää omassakin maantiedossa opiskeltavaa. Vai kuka suomalainen osaa sijoittaa esim. Roraiman ja Parán osavaltiot Brasilian kartalle?

        Brasilian näkökulmasta Suomi ja Islanti ovat kutakuinkin samaa kokoluokkaa kuin vaikkapa Benin ja Guinea-Bissau meille.

        Eikä sovi unohtaa, että toki suomessa on koulutuksen laatu vähän toista luokkaa, eikä se ole mikään salaisuus...

        Isoissa maissa aina isommat ongelmat - pienemmissä pienemmätkin ongelmat riittävät.

        Pienissä tartutaan hanakammin haasteisiin ?


      • ilman Googlea
        Mungo Jerry kirjoitti:

        Mielenkiinotoista ! Sanoit että sekoittavat Islannin ja Finlandin - mihin luulet että tämä perustuu ?

        Eihän mailla ole edes rajaa - saatikka yhteistä kieltä ?

        Suomessa asuu sentää yli 5 miljoonaan ja Islannissa vain 300.000 ihmistä !

        Luetella 3 korkeinta vuorta USAssa tai sijoittaa Rhode Islandin oikeaan paikkaan kartalla?


      • ilman goolea
        ilman Googlea kirjoitti:

        Luetella 3 korkeinta vuorta USAssa tai sijoittaa Rhode Islandin oikeaan paikkaan kartalla?

        Miten McKinley Alaskassa ?

        Suomalainen Matti Kurikka kuoli Rhode Island nimisellä saarella - joten paikka on osa Suomenkin historiaa.


      • se nahtiin
        ilman goolea kirjoitti:

        Miten McKinley Alaskassa ?

        Suomalainen Matti Kurikka kuoli Rhode Island nimisellä saarella - joten paikka on osa Suomenkin historiaa.

        Rhode Island ei ole saari, vaan osavaltio.
        1. Mt.McKinley, AK
        2. MT.Whitney, CA
        3. Winter Park, CO


      • london calling
        se nahtiin kirjoitti:

        Rhode Island ei ole saari, vaan osavaltio.
        1. Mt.McKinley, AK
        2. MT.Whitney, CA
        3. Winter Park, CO

        Eikö englanniksi Island olekkaan saari ?


      • on saari
        london calling kirjoitti:

        Eikö englanniksi Island olekkaan saari ?

        mutta Rhode Island on osavaltio mika ei ole saari, vaan ihan manteretta. Vaikeeta?


      • Finntelligens
        on saari kirjoitti:

        mutta Rhode Island on osavaltio mika ei ole saari, vaan ihan manteretta. Vaikeeta?

        Miten olisi www.wikipedia.org ista tarkistaminen ?


      • Tamme Fan

        Kuka ei tietäisi Islannin olevan saari ?

        Suomi tunnetaa kovaa ajavista kuskeista sekä huonosta

        viinapäästä.


    • ulkomaan asukas

      En ole sellainen Suomi-friikki, että se maa olisi aina mielessä ja yrittäisin etsiä sitä kaikkialta. Enpä siis oikein osaa sanoa, näkyykö se täällä mitenkään. Ei varmaankaan. Pikku maa jossain kaukana, kuten yllä viisaasti sanottiin. Eikä sen niin hirveästi pidäkään näkyä. En minä kuitenkaan identiteettiäni halua suomalaisuuden varaan rakentaa vaan jonkin muun.

      • Formula Heat

        Pidätkö ollenkaan yhteyttä sukulaisiin ja koulukavereihin ?


      • RyanMail

        Miten useasti käyt Suomessa ?


    • Docomo

      Japanissa tunnetaan, Muumit, sauna, korkea koulutustaso, Nokia, makihyppy (pohjoisessa), formulakuskit, Kylma, Kallis, cool-ihmiset.

      Yleisesti ottaen tiedataan Suomen pohjoinen sijainti, mutta esim, Norjaa, Ruotsia ja Suomea ei osata laittaa oikeaan jarjestykseen kartalla.
      Tosin loytyy myos taysin tietamattomia ihmisia, kuten erittain hyvin Suomen asoista perilla oleviakin.

      Itseani ei haittaa tippaakaan jos joku ei tieda missa Suomi on tai mista se on tunnettu.

      • Queentown

        Miten kerrot että mistä olet kotoisin ?

        Aloitatko että " en ole mistään kotoisin... " vai mitä kerrot kun / jos joku kysyyy ?


      • vaakkuri
        Queentown kirjoitti:

        Miten kerrot että mistä olet kotoisin ?

        Aloitatko että " en ole mistään kotoisin... " vai mitä kerrot kun / jos joku kysyyy ?

        Monasti olemalla suomalainen ei avaa mitään ovia !

        Porukat kun eivät juuri tiedä Suomesta mitään !


      • Thanks to Duudsons
        vaakkuri kirjoitti:

        Monasti olemalla suomalainen ei avaa mitään ovia !

        Porukat kun eivät juuri tiedä Suomesta mitään !

        Ne jotka tietävät Suomen niin vaikutus on hyvä !

        Moni haluaa puhua Suomesta ja suomalaisista ja opettaa heitä että miten saavutetaan korkea elintaso ja huolehditaan yhteiskunnasta !


    • Queenslander

      Itse noteeraan arkipäivässä Nokian ja Koneen, joita tulee usein vastaan (suurin osa rullaportaista ja hihnoista tuntuu olevan Koneen). Muuten Suomi on varsin vähän esillä.

      Ehkä tunnetuin piirre on lumi ja kylmyys mutta se hämmästyttää monia että talvella taloissa on sisällä lämmintä - toisin kuin täällä....
      Eurooppalaiset tietenkin tuntevat maan ja historian paremmin mutta 'true blue' hahmottaa korkeintaan ilmansuunnan.

      • monenlaista...

        esille. Itse asun ulkomailla ja olen asunut Australiassakin, josta muutama "true blue" kirjoitteli. Itseäni ei kiinnosta, mitä Suomesta ajatellaan ylipäätään tai tunnetaanko Suomea ns. rahvaan joukossa. Heitä kiinnostaa useimmiten miten Homer Simpson jaksaa ja tällaiset asiat. Itse en pidä lämpimästä yhtään. Viileässä ilmassa pysyn virkeänä, eivätkä kaikenlaiset kupat pesi. Sen vaan sanon, että olkaa ylpeitä ihmiset, jotka olette suomalaisen äidin kasvattamia. Ja Suomi on kuitenkin oikein hyvä, sopivan viileä ja tuntematon maa kaukana pohjoisessa. Lintukoto, vielä toistaiseksi.


      • meidän historiamme
        monenlaista... kirjoitti:

        esille. Itse asun ulkomailla ja olen asunut Australiassakin, josta muutama "true blue" kirjoitteli. Itseäni ei kiinnosta, mitä Suomesta ajatellaan ylipäätään tai tunnetaanko Suomea ns. rahvaan joukossa. Heitä kiinnostaa useimmiten miten Homer Simpson jaksaa ja tällaiset asiat. Itse en pidä lämpimästä yhtään. Viileässä ilmassa pysyn virkeänä, eivätkä kaikenlaiset kupat pesi. Sen vaan sanon, että olkaa ylpeitä ihmiset, jotka olette suomalaisen äidin kasvattamia. Ja Suomi on kuitenkin oikein hyvä, sopivan viileä ja tuntematon maa kaukana pohjoisessa. Lintukoto, vielä toistaiseksi.

        Juuri tässähän me suomalaiset eroamme muista, kun meidän kieltä
        ei puhu kuin itse suomalaiset.

        Englantia puhuu englantilaiset & kanadalaiset & australialaiset &
        uusi seelantilaiset & irlantilaiset... joten ei kai kukaan odotakkaan että heillä olisi jonkilainen tietty identiteetti ?

        Maita joilla ollut siirtomaita, tälläistä erotteluea ei saa edes tehdä ?


    • Suomidoku

      Sveitsissa (Geneve) suomalaisia pidetaan entisen itablokin alkoholisoituneina puukonkantajina, joiden insinoorintutkinto rinnastetaan teknikkoon. Eli, noilla evailla ei ole helppoa lahtea nousemaan rinnetta ylos, varsinkin kun suomalaisilla ei ole noin oletuksena ranskankieli hallussa.

    • Missä vika?

      Espanjassa tunnetaan Suomen koululaitos, nopeat kuskit ja kylmyys. Nyt on alkanut tulla paljon negatiivista palautetta suomalaisten käyttäytymisestä, kuten juopottelu ja ulkomaalaisviha.

    • KiwiFinn

      Ei monikaan tunne Suomea täällä. Joku harva tietää että Nokian kännykät on Suomesta ja radioselostajat puhuu jostakin Mico Höövonen nimisestä rallikuskista.

      Minä usein selitän uimahallin saunassa poppoolle että on muuten ainut Suomalainen sana tuo sauna ja sitä ei lausuta soona! Jos eivät usko niin sanon että katsokaapa tuon kiukaan tekopaikka tuosta nimikyltistä missä on kiuas tehty?

      Joku Kiwi on jopa käynyt Suomessa ja silloin tietty osaavat kertoa että juoppoja ovat nuo Suomalaiset. Minä sanon siihen että piti lähteä Suomesta pois, kun en juo kahvia enkä ota paljoa viinaakaan, jotta tilastot pysyy kunnossa.

    • - - -

      tunnetaan ralli- ja formulakuskit.. ja täkäläiset britit tietää futispelaajia, jotka siirtyneet enkkuihin. Vähän vanhempi väki muistaa rauhanturvaajat ja

    • Näin Thaimaassa

      Monet on kuulleet tutun tutulta,että Suomessa voi tehdä ison tilin mustikoita poimimalla.Näin Thaimaan maaseudulla.Kyselevät kuinka pääsee mukaan marjanpoimintaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      4895
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3096
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1797
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1750
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1611
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1471
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1237
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1223
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1187
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1187
    Aihe