upeita koiria
upeita koiria
5
929
Vastaukset
- ...mutta...
...harmiksi jalostettu niin sairaiksi!
- :):):)
ei onneksi kaikki ole sairaita. Olen ehkä onnekas. Minulla on kaksi 6v. uros bernhardilaista. Toistaiseksi ovat olleet terveitä.Ainoastaan toisella ollut korvatulehdus, siitäkin päästy eroon. kertakaikkiaan IHANIA.
- paljon sairaampiakin
rotuja löytyy. On ehkä hieman väärin sanottu, että rotu on jalostettu pilalle. Tässä tapauksessa taitaa enemmänkin olla kyse siitä, että kaikki kasvattajat eivät ole noudattaneet aikoinaan yhteisesti sovittuja jalostusohjesääntöjä.
- ...mutta...
paljon sairaampiakin kirjoitti:
rotuja löytyy. On ehkä hieman väärin sanottu, että rotu on jalostettu pilalle. Tässä tapauksessa taitaa enemmänkin olla kyse siitä, että kaikki kasvattajat eivät ole noudattaneet aikoinaan yhteisesti sovittuja jalostusohjesääntöjä.
Kyllä jalostuksessa olisi yleisesti ottaen palattavaa taakse päin ja ruvettava jalostamaan eri roduista terverakenteisempia. Esimerkiksi voiko mopsia sanoa ns. terveeksi roduksi?
Vaikka bernhardinkoira ei olekaan kaikista sairain rotu, tulisi senkin rotumääritelmää muuttaa alkuperäisempään ulkomuotoon.
Koirien sairauksista ihmiset kärsivät vain rahallisesti, mutta koirat itse todella kivuliaasti, eli fyysisesti, vaikka ihmiset eivät koirien iloisesta luonteesta sitä huomaa. - blackmagictiger
...mutta... kirjoitti:
Kyllä jalostuksessa olisi yleisesti ottaen palattavaa taakse päin ja ruvettava jalostamaan eri roduista terverakenteisempia. Esimerkiksi voiko mopsia sanoa ns. terveeksi roduksi?
Vaikka bernhardinkoira ei olekaan kaikista sairain rotu, tulisi senkin rotumääritelmää muuttaa alkuperäisempään ulkomuotoon.
Koirien sairauksista ihmiset kärsivät vain rahallisesti, mutta koirat itse todella kivuliaasti, eli fyysisesti, vaikka ihmiset eivät koirien iloisesta luonteesta sitä huomaa.Valitettavaa..Mutta silti Ihania koiria..olisi ihanaa omistaa bernhardilainen rocky ja hannibal
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1723560
Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä
En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m851598Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek261307- 1581242
Pitääkö penkeillä hypätä Martina?
Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit1941013- 35981
Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut16973Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?62874Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä
Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk94817- 62765