Häkin siivous

Muumimamma65

Keräättekö päivittäin marsun häkkiin kertyneet kakat ja pissat? Itse käytän purujen alla sanomalehtiä, joten en niinkään pissapuruja siivoile, kakkoja silloin tällöin. Kerran viikossa täyssiivous ja häkissä kaksi marsua.

26

5005

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • örkki

      En käytä purujen alla mitään. Enkä myöskään vaihta pissanurkkien kuivikkeita tai keräile papanoita.

      Kerran viikossa kaikki purut veks ja uudet tilalle, ei sen kummempaa.

      • kauheaa

        Et keräile papanoita pitkin viikkoa? Viikon papanat on siis häkissä haisemassa?

        "En käytä purujen alla mitään. Enkä myöskään vaihta pissanurkkien kuivikkeita tai keräile papanoita.

        Kerran viikossa kaikki purut veks ja uudet tilalle, ei sen kummempaa. "


      • örkki
        kauheaa kirjoitti:

        Et keräile papanoita pitkin viikkoa? Viikon papanat on siis häkissä haisemassa?

        "En käytä purujen alla mitään. Enkä myöskään vaihta pissanurkkien kuivikkeita tai keräile papanoita.

        Kerran viikossa kaikki purut veks ja uudet tilalle, ei sen kummempaa. "

        Ei ne siellä mitään haise?

        Ei mun marsut ole mitään kristalliporsaita joita tarvitsee pumpuliunelmissa asuttaa.

        Ensinnäkin papanoiden haju on "haitta" vain ihmiselle (jos on), marsuille se ei ole vaarallista. Pissa taas muodostaa kauan seistessään ammoniakkia joka on vaaraksi hengitysteille - mutta tätä vaaraa ei ole kun kaikki purut siivoaa viikoittain.

        En todellakaan tunne tarvetta nyppiä marsun papanoita pois häkistä. Ihmeellistä puuhaa minusta.
        En sitten tiedä onko mulla isompia asumuksia kuin teillä (160x50cm = korkeintaan kolme marsua).


      • ei minunkaan
        örkki kirjoitti:

        Ei ne siellä mitään haise?

        Ei mun marsut ole mitään kristalliporsaita joita tarvitsee pumpuliunelmissa asuttaa.

        Ensinnäkin papanoiden haju on "haitta" vain ihmiselle (jos on), marsuille se ei ole vaarallista. Pissa taas muodostaa kauan seistessään ammoniakkia joka on vaaraksi hengitysteille - mutta tätä vaaraa ei ole kun kaikki purut siivoaa viikoittain.

        En todellakaan tunne tarvetta nyppiä marsun papanoita pois häkistä. Ihmeellistä puuhaa minusta.
        En sitten tiedä onko mulla isompia asumuksia kuin teillä (160x50cm = korkeintaan kolme marsua).

        ei minunkaan possuni ole mitään kristallipossuja, mutta en halua että ne paskan keskellä asuvat.


      • otusssssssssssssssssssssss

        Kyllä minusta riittää,jos häkin siivoaa kerran viikossa. En todellakaan joka välissä ole papanoita keräilemässä.


    • Karmanlaki

      ...siis kerätään papanat pois joka pvä (pissoja ei) ja häkki siivotaan perusteellisesti kerran vkossa.Kaksi marsua kyseessä.

      • Tyttömarsu

        Siivoan marsuni häkin kerran viikossa.
        Pesen kuumalla vedellä sen ja vaihdan uudet purut ja tietysti pesen juomapullon ja laitan uutta ruokaa ja heinää.
        Ei ole tarvis kerätä päivittäin papanoita marsun häkistä, koska se pikku possu tykkää syödä niitä. :D


    • Pissaa

      Siis Marsut myös merkkailevat virtsallaan ja kakallaan reviiriään. Aika hullua jos kokoajan juoksee häkkiä putsaamassa ja marsu merkkaa hajunsa heti uudestaan :) Yritys hyvä vaan ! Marsuilta eivät pissat ja kakat lopu! Ihminen vetää vessan mutta marsu ei ole ihminen! Kunnon viikko siivous ja riittävän suuri häkki mielestäni riittävät.

      • janetteö

        Minunkin mielestäni riittää kerran viikossa siivous. Meillä on kummiskin taikkishäkki, eikä vessalaatikkoa osata kunnolla käyttää, joten papanat joka päivä kerätään. (:


      • op
        janetteö kirjoitti:

        Minunkin mielestäni riittää kerran viikossa siivous. Meillä on kummiskin taikkishäkki, eikä vessalaatikkoa osata kunnolla käyttää, joten papanat joka päivä kerätään. (:

        Mitääh? Papanat kerätään?! Enpä ole aikaisemmin kuullut vaikka marsuja on minulla ollut pidemmänkin aikaan, ja on tullut kaluttua marsufoorumit läpi. :D Tuohan on osittain järjetöntä. Ei ne niistä mitään välitä tai ole haittaa terveydellisesti, olisi eri asia jos koira/kissa joutuisin asumaan ulosteessaan. Marsujen papanat kuitenkin kuivuvat heti eivätkä likaa tai haise niinkuin esim. koirankakka. Pissa se pahempi tekijä on, kun siitä tulee ammoniakkia=myrkkyä kun se kauan aikaa on häkissä. Tuo on kyllä yli liiottelua että papanoita pitäisi ruveta keskellä viikkoa siivoamaan, kerran viikossa kun tekee koko häkin putsauksen riittää mainiosti, ellei joku urpo mahduta viittä marsua 120cm häkkiin.


      • pörröttäjä
        op kirjoitti:

        Mitääh? Papanat kerätään?! Enpä ole aikaisemmin kuullut vaikka marsuja on minulla ollut pidemmänkin aikaan, ja on tullut kaluttua marsufoorumit läpi. :D Tuohan on osittain järjetöntä. Ei ne niistä mitään välitä tai ole haittaa terveydellisesti, olisi eri asia jos koira/kissa joutuisin asumaan ulosteessaan. Marsujen papanat kuitenkin kuivuvat heti eivätkä likaa tai haise niinkuin esim. koirankakka. Pissa se pahempi tekijä on, kun siitä tulee ammoniakkia=myrkkyä kun se kauan aikaa on häkissä. Tuo on kyllä yli liiottelua että papanoita pitäisi ruveta keskellä viikkoa siivoamaan, kerran viikossa kun tekee koko häkin putsauksen riittää mainiosti, ellei joku urpo mahduta viittä marsua 120cm häkkiin.

        Mulla on nyt ollut matto (isä ei tykkää puruista) ja siitä kyllä joka päivä otan kakka lapiolla kakkelit vessa laatikkoon mutta sitten kyllä pari kertaa viikossa vaihdetaan oikein matto ja siivotaan häkki muuten... Silloin kun käytettiin purua niin kakkeleita en kauhesti kerännyt mutta pissoj kyllä!

        ps.. " ei meidän marsut ainakana ole mitään kristalli pallosia" - meidän kyllä on :D


      • -veine
        op kirjoitti:

        Mitääh? Papanat kerätään?! Enpä ole aikaisemmin kuullut vaikka marsuja on minulla ollut pidemmänkin aikaan, ja on tullut kaluttua marsufoorumit läpi. :D Tuohan on osittain järjetöntä. Ei ne niistä mitään välitä tai ole haittaa terveydellisesti, olisi eri asia jos koira/kissa joutuisin asumaan ulosteessaan. Marsujen papanat kuitenkin kuivuvat heti eivätkä likaa tai haise niinkuin esim. koirankakka. Pissa se pahempi tekijä on, kun siitä tulee ammoniakkia=myrkkyä kun se kauan aikaa on häkissä. Tuo on kyllä yli liiottelua että papanoita pitäisi ruveta keskellä viikkoa siivoamaan, kerran viikossa kun tekee koko häkin putsauksen riittää mainiosti, ellei joku urpo mahduta viittä marsua 120cm häkkiin.

        Marsut asuvat pyyhe/lakana/matto-alustalla, ja kerään sieltä joka päivä papanat pois, ovat rumia ja märissä kohdissa haisevat ja lilluuntuvat. Joka päivä myös lapioin märät puupelletit ja papanat pissalaatikoista pois, ja laitan uusia pellettejä tilalle, myös parit pissaisimmat lakanat vaihdan. Joka 2. päivä siivoan koko häkin, eli silloin vaihdan kaikki lakanat/pyyhkeet ja pyyhin pesuaineella lattiat.
        Kyllä se haju alkaa 4 marsun kanssa pyyhkeillä asuessa tuntua jo seuraavana päivänä niin että pitää joka päivä jotakin siivota, ja jos se haisee omaan nenään niin aivan varmasti pahemmin vielä marsujen herkkiin nenuihin. Puhdas häkkikin on sievemmän näköinen.


      • NiNNi.
        -veine kirjoitti:

        Marsut asuvat pyyhe/lakana/matto-alustalla, ja kerään sieltä joka päivä papanat pois, ovat rumia ja märissä kohdissa haisevat ja lilluuntuvat. Joka päivä myös lapioin märät puupelletit ja papanat pissalaatikoista pois, ja laitan uusia pellettejä tilalle, myös parit pissaisimmat lakanat vaihdan. Joka 2. päivä siivoan koko häkin, eli silloin vaihdan kaikki lakanat/pyyhkeet ja pyyhin pesuaineella lattiat.
        Kyllä se haju alkaa 4 marsun kanssa pyyhkeillä asuessa tuntua jo seuraavana päivänä niin että pitää joka päivä jotakin siivota, ja jos se haisee omaan nenään niin aivan varmasti pahemmin vielä marsujen herkkiin nenuihin. Puhdas häkkikin on sievemmän näköinen.

        Käytän puupellettiä. Siksi siivoan häkin kerran 1,5 viikossa. Se ei ala haisemaan niin nopeasti ja on muutenkin imukykyisempää.: )
        Nyt kokeilen vessalaatikkoa jos edes pissaisivat siihen. Nyt tietysti pitää välillä "lakaista" häkin pohjaa, kun ei ole kaikkialla pellettiä. Muualla on matto/pyyhkeitä.
        Ja pissat mitkä eivät osu laatikkoon, niin sitten pitää käyttää matot pesukoneessa.:)


    • Wempula1

      Ö_Ö ok Jee sain tieto lisää eli kerran viikossa pitää häkki siivota! vai?

      • sarimuru88

        joo kerran viikossa kun siivoaa häkin kunnolla vaihtaa kaikki aluset ja kerää välillä niitä kakkoja pois sieltä niin hyvä on


    • marsuista

      Marsun häkin pesu riippuu aikalailla häkin koosta ja siitä kuinka nopeasti se likaantuu, itse pesen yleensä kerran viikossa.

    • 100marsuako

      Riippuu myös marsujen määrästä

    • marsutti

      mä siivoon joka päivä marsujeni häkistä niitten pissat ja sit kerran viikossa pesen koko häkin perusteellisesti

    • Marsujen omistaja<3

      Siivoon perusteellisesti häkin 2 kertaa viikossa (120x60 cm 2marsua) Päivittäin lakaisen kaikki tasot puhtaaksi ja keräilen papanoita.

    • sarimuru88

      mä kerään joka päivä kakat ja pissat pois häkistä muuten marsut sotkevat itsensä niihin

    • kuikkujakaks

      Onpas vanha ketju,mutta vastaillaan nyt sit itekkin.
      Eli kerran viikossa häkkien täys tyhjennys.Joka toinen päivä kusiset purut pois,koska haju on aivan kamala.Kuseksii siis samaa kohtaa niin sitä kusta on ja paljon!Kakkoja en nouki,niitä ei siellä paljoa ole ja sikstoiseks ne syö sitä.

    • marsunpalleroiset

      No me siis kerran viikossa pestään häkki ja vaihdetaan purut ja saa puhdasta heinää ja lisää siemeniä marsu saa aina sen aikaa jaloitella ja muutenki joka päivä sekä kun on lämmin päivä se pääsee valjaissa köpöttelemään nurmikolle meillä on siis 1 himalayan marsu ja oli yksi rusettimarsu sen sisko kaneli ja tämä mikä nyt on niin hänen nimensä on karkki

    • Nöpöö

      Moi! Mulla on yks marsu ,jonka nimi on Nöpö. Itse tykkään siivota vessan joka toinen päivä ja koko häkin kerran viikossa. Nöpön oon opettanu tekee tarpeet vessalaatikkoon niin ei sit tarvii aina niin paljon siivota. Ja ei muutenkaan sit haise kun useemmin pienemmän alueen putsaa. Papanoita en juurikaan keräile kun ei ne nyt niin haittaa, vaikka oishan tuo häkki nyt siistimmän jos keräilis. Ps, onpas muuten aika vanha ketju, no vastaillaan nyt silti😬

      • Kuikku33

        EIEIJJEIEI! EI YHTÄ MARSUA VAAN VÄHINTÄÄN KAKSI


    • Anonyymi

      Olen nyt noin 13 vuotta myöhässä, mut meillä käytetään perus puruja häkin pohjalla (häkki noin 60cmx145cm) Marsuilla vapaa kulku koko huoneeseen, joten pääsevät siellä jaloittelemaan milloin haluavat:D Purut vaihdetaan kerran viikossa, ja häkki pestään jos pissat on ns pinttynyt reunoille:) Välillä liiat kakat kerätään pois, noi kun on tuollasia suoria putkia eli kakkaa vaa putkahtelee ulos 24/7

    • Anonyymi

      mä siivoon joka päivä jonkun kerran ja kerran viikossa kokonaan. mulla ei vaan oo purua vaan pehmusteita :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4395
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      241
      2171
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1600
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1411
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      266
      1190
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1097
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      137
      1054
    8. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1045
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      54
      959
    10. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      943
    Aihe