14-vuotias lapsenvahdiksi?

niiin...?

Eli: Olen 14-vuotias tyttönen, ja olen etsinyt kesätyöpaikkoja, mutta mihinkään ei oteta nuoria töihin, joten ajattelin kokeilla lasten vahtimista. (minulla on pikkusisar, jota olen vahtinut aina)

Otetaanko 14-vuotiasta tyttöä vahtimaan lasta/lapsia pientä rahaa vastaan? Mitä mieltä? Ja mitä lastenhoitajan tulisi osata. Olen ajatellut laittaa ilmoituksia lähiseudulleni, toimisiko se?

Kiitos etukäteen.

10

3545

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooooo

      mä alotin lasten vahtimisen 14 vuotiaana ja sain siitä hyvää palkkaa (7 euroo tunti) ja ssaan edelleen.... se ei oo vaikee duuni varsinki jos on vahtinu omaa siskoa aikasemmin.

      • niiin...

        Saisiko tuntipalkkaa pyytää 10 e`vai olisiko se liikaa....


      • tuo kymppi
        niiin... kirjoitti:

        Saisiko tuntipalkkaa pyytää 10 e`vai olisiko se liikaa....

        Minusta kymppi on aika paljon tunnilta. Itse en tosiaan kehtaisi pyytää niin paljoa. 6-7e hyvä.


      • niiin...?
        tuo kymppi kirjoitti:

        Minusta kymppi on aika paljon tunnilta. Itse en tosiaan kehtaisi pyytää niin paljoa. 6-7e hyvä.

        Luulisin,et 5-7 on hyvä....


    • ...

      Toivoisin lisää mielipiteitä ja avustusta....

    • voi hyvinkin

      toimia lapsenvahtina 14 vuotiaana, varsinkin jos on kokemusta omasta sisaruksesta.
      Riippuu tietenkin vähän siitä minkä ikäisiä vahdittavat lapset on ja on muistettava kyseessä olevan erittäin vastuullinen tehtävä

      10 €/h ei varmaan saa, mutta 5 - 6 € voi onnistua

      • Nimetön

        Onks joku teistä ollut lapsenvahtina?
        Kysymyksiä:
        -Mitä puuhasit lasten kanssa?
        -Paljonko sait/pyysit palkkaa?
        -Mitä muuta 'jouduit' tekemään vahtimisen ohella? (esim. siivoamista..?)
        -Oliko helppoa/vaikeeta?
        -ym?


      • Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

        Onks joku teistä ollut lapsenvahtina?
        Kysymyksiä:
        -Mitä puuhasit lasten kanssa?
        -Paljonko sait/pyysit palkkaa?
        -Mitä muuta 'jouduit' tekemään vahtimisen ohella? (esim. siivoamista..?)
        -Oliko helppoa/vaikeeta?
        -ym?

        Miks kukaan ei vastaa? :(


    • Alaikäinen

      Minäkin haluaisin tietää. Onko neljän vuoden jälkeen asiat muuttunut? Kertokaapa. Olen 14-vuotias.

    • ...

      Toki 14v voi toimia lapsenvahtina, mutta kannattaa aloittaa tuttujen lapsista. Ja he voivat suositella omille tutuilleen ja tunti palkkaa kannataa pyytää 4-6euroa, riippuen lasten määrästä ja jotkut maksavat mielummin könttäsummia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1955
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1878
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      139
      1430
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe