14-vuotias lapsenvahdiksi?

niiin...?

Eli: Olen 14-vuotias tyttönen, ja olen etsinyt kesätyöpaikkoja, mutta mihinkään ei oteta nuoria töihin, joten ajattelin kokeilla lasten vahtimista. (minulla on pikkusisar, jota olen vahtinut aina)

Otetaanko 14-vuotiasta tyttöä vahtimaan lasta/lapsia pientä rahaa vastaan? Mitä mieltä? Ja mitä lastenhoitajan tulisi osata. Olen ajatellut laittaa ilmoituksia lähiseudulleni, toimisiko se?

Kiitos etukäteen.

10

4220

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oooooooooo

mä alotin lasten vahtimisen 14 vuotiaana ja sain siitä hyvää palkkaa (7 euroo tunti) ja ssaan edelleen.... se ei oo vaikee duuni varsinki jos on vahtinu omaa siskoa aikasemmin.

• niiin...

Saisiko tuntipalkkaa pyytää 10 e`vai olisiko se liikaa....

• tuo kymppi
        niiin... kirjoitti:

Saisiko tuntipalkkaa pyytää 10 e`vai olisiko se liikaa....

Minusta kymppi on aika paljon tunnilta. Itse en tosiaan kehtaisi pyytää niin paljoa. 6-7e hyvä.

• niiin...?
        tuo kymppi kirjoitti:

Minusta kymppi on aika paljon tunnilta. Itse en tosiaan kehtaisi pyytää niin paljoa. 6-7e hyvä.

Luulisin,et 5-7 on hyvä....

• ...

Toivoisin lisää mielipiteitä ja avustusta....

• voi hyvinkin

toimia lapsenvahtina 14 vuotiaana, varsinkin jos on kokemusta omasta sisaruksesta.
      Riippuu tietenkin vähän siitä minkä ikäisiä vahdittavat lapset on ja on muistettava kyseessä olevan erittäin vastuullinen tehtävä

10 €/h ei varmaan saa, mutta 5 - 6 € voi onnistua

• Nimetön

Onks joku teistä ollut lapsenvahtina?
        Kysymyksiä:
        -Mitä puuhasit lasten kanssa?
        -Paljonko sait/pyysit palkkaa?
        -Mitä muuta 'jouduit' tekemään vahtimisen ohella? (esim. siivoamista..?)
        -Oliko helppoa/vaikeeta?
        -ym?

• Nimetön
        Nimetön kirjoitti:

Onks joku teistä ollut lapsenvahtina?
        Kysymyksiä:
        -Mitä puuhasit lasten kanssa?
        -Paljonko sait/pyysit palkkaa?
        -Mitä muuta 'jouduit' tekemään vahtimisen ohella? (esim. siivoamista..?)
        -Oliko helppoa/vaikeeta?
        -ym?

Miks kukaan ei vastaa? :(

• Alaikäinen

Minäkin haluaisin tietää. Onko neljän vuoden jälkeen asiat muuttunut? Kertokaapa. Olen 14-vuotias.

• ...

Toki 14v voi toimia lapsenvahtina, mutta kannattaa aloittaa tuttujen lapsista. Ja he voivat suositella omille tutuilleen ja tunti palkkaa kannataa pyytää 4-6euroa, riippuen lasten määrästä ja jotkut maksavat mielummin könttäsummia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      113
      4892
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3543
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2430
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      50
      1558
    5. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      41
      1480
    6. Jätä minut rauhaan

En pidä sinusta. Lopeta seuraaminen. Älä tulkitse keskustelutaitoa tai ystävällisyyttä miksikään sellaiseksi mitä ne eiv
      Ikävä
      24
      1334
    7. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      14
      1222
    8. On varmaan turn off

Mutta olen tosi kokematon.
      Ikävä
      27
      1128
    9. 165
      1089
    10. Olen oikeasti aika mukava

Vaikka itse sanonkin. Tunnemyrsky sekoitti mieltä silloin ja annoin aika kahjon kuvan itsestäni.
      Ikävä
      22
      1057
    Aihe