onko venezuelan espanja jotenkin vaikiampaa kuin tavallinen espanjan espanja?
holaa
3
1199
Vastaukset
- Bella Cordaa
on katsonut ja vertaa sitä Serranon perheeseen, niin huomattavasti hitaammin ja selkeämmin puhuvat Venetzuelalaiset. Todella paljon helpompi ymmärtää, mutta tämä siis televisiossa...
- selkeämpää
Minun mielestäni Etelä-Amerikassa yleensäkin puhuvat selkeämmin kuin Espanjassa. Käsitys saattaa tietysti johtua vain siitä että olen siihen tottuneempi siellä aikaa vietettyäni.
Sama kielihän se muuten on, kieliopissa on toki pari eroa ja sanastossa luonnollisesti. Etelä-Amerikassa ei myöskään sössötetä c:tä vaan sanotaan se reilusti ässänä silloin kun kuuluu. Muuten ääntämys eroaa lähinnä "nuotin" osalta. Argentiinan espanjassa kyllä ärsyttää se miten ne sanovat LL- ja Y-äänteet. - mah bezza
selkeämpää kirjoitti:
Minun mielestäni Etelä-Amerikassa yleensäkin puhuvat selkeämmin kuin Espanjassa. Käsitys saattaa tietysti johtua vain siitä että olen siihen tottuneempi siellä aikaa vietettyäni.
Sama kielihän se muuten on, kieliopissa on toki pari eroa ja sanastossa luonnollisesti. Etelä-Amerikassa ei myöskään sössötetä c:tä vaan sanotaan se reilusti ässänä silloin kun kuuluu. Muuten ääntämys eroaa lähinnä "nuotin" osalta. Argentiinan espanjassa kyllä ärsyttää se miten ne sanovat LL- ja Y-äänteet.Eli mas bella, ne ääntää sen usein melkee tolleen, mah bezza, eli melkeen niiku Argentiinassa "älä itke" no dzoores(no llores)
Niil on tasan tarkkaan melkeen aina se loppuässä hoona, el vestido = el vehtiido, loh que la tienen ahta manjana = ne joilla se on aamuun asti etc.
(sori, en osaa näppäinten nj-merkkiä)
Muuten selkeempää ku Espanjan espanja, ainakin tossa tv-sarjassa, mut käytännön baanalla sitte immeiset voi puhuu niin epäselvästi ja nopeesti et tota....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/2131712Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1411445- 701192
- 541163
- 741065
- 109989
Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva55960Kesän odotuksia hyrynsalmella
Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla6911Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53870- 82840