Homot ja mielenterveysongelmat

Kärsin psyykkisistä ongelmista, minkä vuoksi elämäni on aika rajoittunutta. Onko täällä esim. muita, joilla on psyykelääkkeitä, jotka aiheuttavat erektio-ongelmia? Itse joudun käyttämään urologin määräämää erektiolääkettä, jotta voin edes vähän nauttia runkkaamisesta. Ei se homona olo niin yksinkertaista ole.
71022
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 7

Vanhimmat

Jos kärsit pakko-oireisesta häiriöstä, voisin kuvitella lääkityksesi olevan SSRI-masennuslääkkeet. Ne tunnetusti aiheuttavat, jollei nyt erektio-ongelmia, niin seksuaalisen toiminnan häiriöitä ainakin: orgasmin saavuttaminen voi olla ongelmallista ja seksihalut voivat hävitä täysin. Erektio-ongelmakin on siten puutteellisen kiihottumisen aiheuttama haitta.

Joskus toinen serotoniinijärjestelmään vaikuttava lääke voi ajan kanssa vähentää näitä haittavaikutuksia (buspironi eli Buspar, pikku hiljaa vaikuttamaan alkava anksiolyytti).

Kannattaa ottaa SSRI-lääke varhain aamuisin ja touhuilla seksitouhuja, kun mahdollisimman pitkä aika on kulunut lääkkeen otosta: myöhään illalla, yöllä, aamulla ennen lääkkeen ottoa.. Ellei auta, voi kokeilla pientä taukoa lääkityksessä (päivän pari).

Nämä ongelmat vaivaavat toki kaikkia seks. suuntautumiseen katsomatta, ja todellinen ongelma ne ovat parisuhteessa eläville, joilla on muukin kuin itsensä haitasta kärsimässä.

Äänestä
  • Aloittaja

    Minulla on todellakin pakko-oireinen häiriö, jonka hoitoon on useita psyykelääkkeitä. Ahdistukseen Opamox 15mg x 3. SSRI-lääkkeenä Sepram 60mg. Suprium 100mg myös mielialaan. Yöunta antamaan neurolepti Melpax 150mg ja Tenox 35mg.

    En tiedä, onko Levitra 20mg paras erektiohäiriölääke minun tapauksessani. Ainakin se on kallis näin KELAn työkyvyttömyyseläkeläiselle. En tiedä, miksi siitä ei saa KELA-korvausta.

    Äänestä

  • UPDATE_9027372 kirjoitti:

    Minulla on todellakin pakko-oireinen häiriö, jonka hoitoon on useita psyykelääkkeitä. Ahdistukseen Opamox 15mg x 3. SSRI-lääkkeenä Sepram 60mg. Suprium 100mg myös mielialaan. Yöunta antamaan neurolepti Melpax 150mg ja Tenox 35mg.

    En tiedä, onko Levitra 20mg paras erektiohäiriölääke minun tapauksessani. Ainakin se on kallis näin KELAn työkyvyttömyyseläkeläiselle. En tiedä, miksi siitä ei saa KELA-korvausta.

    Lääkityksesi on todella raskas ja sanoisin, että jopa ylimitoitettu ocd-diagnoosiin.

    Ota ihmeessä asia esille hoitavan lääkärisi kanssa, olkoon hän psykiatri (toivottavasti) tai muu lääkäri (joka voi konsultoida spesialistia tarvittaessa).

    Monesti lääkitykset kasautuvat (turhaan, aiheuttaen enemmän haittaa kuin hyötyä) ilman, että niistä on kenelläkään (kiireessään) kokonaiskuvaa, jos rampataan lääkäriltä toiselle.

    Äänestä

  • Aloittaja

    ................... kirjoitti:

    Lääkityksesi on todella raskas ja sanoisin, että jopa ylimitoitettu ocd-diagnoosiin.

    Ota ihmeessä asia esille hoitavan lääkärisi kanssa, olkoon hän psykiatri (toivottavasti) tai muu lääkäri (joka voi konsultoida spesialistia tarvittaessa).

    Monesti lääkitykset kasautuvat (turhaan, aiheuttaen enemmän haittaa kuin hyötyä) ilman, että niistä on kenelläkään (kiireessään) kokonaiskuvaa, jos rampataan lääkäriltä toiselle.

    Ilmeisesti tiedät psyykelääkkeistä. Mikä luettelemistani lääkkeistä on mielestäsi liian raskas OCD-diagnoosiin?
    Olen käyttänyt psyykelääkkeitä jo yli 20 vuotta ja mainitsemianikin lääkkeitä tosi monta vuotta ainoana muutoksena se, että pari vuotta sitten Melpax nostettiin 100 milligrammasta 150 milligrammaan ja Tenox 20:stä 35:een. Ennen Melpaxia käytin toista neuroleptiä (Klorproman), kunnes eräs psykiatri totesi, että Melpaxilla on parempi anksiolyyttinen vaikutus.
    Minulla on kyllä OCD ollut poikkeuksellisen rajuna ja invalidisoivana, mistä on osoituksena aikoinaan mielisairaalassa vietetty kuuden vuoden jakso, joka sekään ei olisi loppunut, jollei minua olisi lähetetty Tukholmaan aivoleikkaukseen (=stereotaktinen kapsulotomia). Tämä tapahtui vuonna 1992, minkä jälkeen olen pystynyt lääkityksen turvin asumaan siviilissä. KELAn työkyvyttömyyseläkkeellä kyllä olen edelleen, mikä tekee tiukkaa, jos joutuu ostamaan kallista erektiohäiriölääkettä apteekista.

    Äänestä

Onhan se homous itsessään jo aikamoinen sairaus. tässä arvostetun psykiatrin mietteitä homojen mielenterveysongelmista. Kannattaa todellakin katsoa.... voin kertoa kokemuksesta, että se auttaa. http://www.youtube.com/watch?v=_c7OvCp-59g

Äänestä
  • tältä maineikkaalta psykiatrilta...

    Terapiamuotona tehokas!

    Vaikee tuntee itsensä sairaaks tuon jälkeen.

    Äänestä

O___o okei

Harmi että on mielenongelmia, minulla ei. Koita kestää C:

-homo

Äänestä

Kommentoi aloitusta


UPDATE_9027372 kirjoitti:

Kärsin psyykkisistä ongelmista, minkä vuoksi elämäni on aika rajoittunutta. Onko täällä esim. muita, joilla on psyykelääkkeitä, jotka aiheuttavat erektio-ongelmia? Itse joudun käyttämään urologin määräämää erektiolääkettä, jotta voin edes vähän nauttia runkkaamisesta. Ei se homona olo niin yksinkertaista ole.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu