Mitä tarkoittaa jaettu?

Nimimerkki

Avaessani Finderin tulee sivuun lukemaan, ohjelmat, JAETUT, paikat ja etsi. Mikä tämä jaetut kohta on? Sen alla lukee nimiä (esim asko ja lappis ja niitä tulee lissää)

Asensin koneeseeni Utorrentin ja olen aloittelija sen ja macin kanssa. En tiennyt mistä kansiosta torrent jakaa materiaalia muille käyttäjille, joten poistin torrentin ohjelmista. (Siis siirsin vain torrent pikakuvakkeen roskiin. Poistaako tämä koko ohjelman?)

Eli kaksi kysymystä. Miten saan nuo nimet pois jaettu osiosta? Ja miten ohjelmia poistetaan macista?

17

2137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aloittaja,.,.,

      Nähtävästi saan heidän kansioitaan auki. Nämä kansiot eivät todellakaan ole minun tietokoneellani. Mitähän ihmettä. Olen kytkeytynyt kerrostalon ethernettiin ilman palomuuria. Voisiko tämä olla syynä?

      • toisia taloverkon käyttäjiä näet. Toinen juttu sitten on, pääsetkö heidän tiedostoihinsa käsiksi ilman salasanoja, ehkä joidenkin tyhmimpien...
        Oma palomuurisi ei tätä estä.


      • lämpimästi

        kannattaa eristää oma sisäverkko nat-purkin taakse...... esim. wlan tukiasemalla


      • myös...
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        toisia taloverkon käyttäjiä näet. Toinen juttu sitten on, pääsetkö heidän tiedostoihinsa käsiksi ilman salasanoja, ehkä joidenkin tyhmimpien...
        Oma palomuurisi ei tätä estä.

        Itselläni oli HTV verkossa tulostin liitettynä Applen AirpotExpress WLAN-purkkiin. Ja kerran kun tulin töistä joku oli tulostanut sillä niin paljon kuin tulostimessa ollut paperia miehen revittyä peräaukkoa. En tiedä miten joku onnistui siinä, mutta tämän jälkeen laitan virrat tulostimeen, ainoastaan silloin kuin tarvitsen sitä itse, enkä pidä sitä jatkuvasti valmiustilassa.


      • Aloittaja,.,.,.
        lämpimästi kirjoitti:

        kannattaa eristää oma sisäverkko nat-purkin taakse...... esim. wlan tukiasemalla