Nartun juoksut

lsöflsdäfäsld

Miten dobberinarttunne ovat käyttäytyneet kiimassa/juoksuissa? Entä taloudessa muita koiria ja miten ne suhtautuivat?

3

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +toope+

      ..yksilöllistä,mutta yleensäottaen dobberi nartut on melkoisia hormooni-hirviöitä.. ;)
      Juoksun aikaan saattaa olla haaveilevampi-treeneissä ei jaksa keskittyä, lenkillä korvat saattaa olla hukassa, voi olla kiukkuisempi muille koirille. Eikä ne juoksut ole pahinta, vaan se valeraskaus,mikä tulee juoksujen jälkeen.. :/
      Silloin tehdään pesää,hoidetaan leluja, ei syödä/tai on koko ajan nälkä, turpoaa,nisät turpoaa,läähätetään,revitään petaamisen yhteydessä patjat,peitot..
      Jos nartun haluaa,kannattaa leikkauttaa se jossain vaiheessa,jos ei ko narttua käytetä jalostukseen.. :)

      • ei ollut

        oikeastaan mitään ongelmaa. En oikein noteerannut koko juoksuja, treenattiin ihan normaalisti, ja lenkkeiltiin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, syötiin myös. Vähän oli kiukkuisempi uroksia kohtaan, ei oikeastaan muuta.

        Meille tuli myös valeraskaus, mikä rodulla onkin hyvin yleistä. Tämän jälkeen tuli paha kohtutulehdus, jonka vuoksi koira jouduttiin steriloimaan. Kohtutulehdukset ja märkäkohtu ovat myös vaivoja, jotka tulevat dobermanninartuille herkästi, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.

        Alkuvaiheessa se on hoidettavissa antibioteilla, mutta voi muutamassa päivässä paheta niin, etä koira on hengenvaarassa. Jos koira saa sen kerran, on todennäköistä että tulehdus uusiutuu jokaisten juoksujen jälkeen, jolloin leikkaus on paras vaihtoehto. Tulehdus on todella vaarallinen myös pennuille jos narttu on tiineenä.

        Osa ihmisistä jättää juoksujen ajaksi treenailut kokonaan väliin yms. mutta tätä en kyllä suosittele, koira rupeaa jo pelkästään sen takia kiukkuamaan kun ei tekmistä ole. Kaikenlaista hauskaa vaan tekemään yhdessä, sillä se menee kivuttomimmin ohi. :)


      • alexan
        ei ollut kirjoitti:

        oikeastaan mitään ongelmaa. En oikein noteerannut koko juoksuja, treenattiin ihan normaalisti, ja lenkkeiltiin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, syötiin myös. Vähän oli kiukkuisempi uroksia kohtaan, ei oikeastaan muuta.

        Meille tuli myös valeraskaus, mikä rodulla onkin hyvin yleistä. Tämän jälkeen tuli paha kohtutulehdus, jonka vuoksi koira jouduttiin steriloimaan. Kohtutulehdukset ja märkäkohtu ovat myös vaivoja, jotka tulevat dobermanninartuille herkästi, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.

        Alkuvaiheessa se on hoidettavissa antibioteilla, mutta voi muutamassa päivässä paheta niin, etä koira on hengenvaarassa. Jos koira saa sen kerran, on todennäköistä että tulehdus uusiutuu jokaisten juoksujen jälkeen, jolloin leikkaus on paras vaihtoehto. Tulehdus on todella vaarallinen myös pennuille jos narttu on tiineenä.

        Osa ihmisistä jättää juoksujen ajaksi treenailut kokonaan väliin yms. mutta tätä en kyllä suosittele, koira rupeaa jo pelkästään sen takia kiukkuamaan kun ei tekmistä ole. Kaikenlaista hauskaa vaan tekemään yhdessä, sillä se menee kivuttomimmin ohi. :)

        eli lelut pois juoksuiselta nartulta, ettei rupea niitä hautomaan, vähennä ruokaa, ja lisää liikuntaa, siinäpä se, ei ole ikinä ollut kohtutulehdusta tai muita ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1493
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      122
      1266
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1053
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      881
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      732
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      59
      672
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe