Nartun juoksut

lsöflsdäfäsld

Miten dobberinarttunne ovat käyttäytyneet kiimassa/juoksuissa? Entä taloudessa muita koiria ja miten ne suhtautuivat?

3

437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • +toope+

      ..yksilöllistä,mutta yleensäottaen dobberi nartut on melkoisia hormooni-hirviöitä.. ;)
      Juoksun aikaan saattaa olla haaveilevampi-treeneissä ei jaksa keskittyä, lenkillä korvat saattaa olla hukassa, voi olla kiukkuisempi muille koirille. Eikä ne juoksut ole pahinta, vaan se valeraskaus,mikä tulee juoksujen jälkeen.. :/
      Silloin tehdään pesää,hoidetaan leluja, ei syödä/tai on koko ajan nälkä, turpoaa,nisät turpoaa,läähätetään,revitään petaamisen yhteydessä patjat,peitot..
      Jos nartun haluaa,kannattaa leikkauttaa se jossain vaiheessa,jos ei ko narttua käytetä jalostukseen.. :)

      • ei ollut

        oikeastaan mitään ongelmaa. En oikein noteerannut koko juoksuja, treenattiin ihan normaalisti, ja lenkkeiltiin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, syötiin myös. Vähän oli kiukkuisempi uroksia kohtaan, ei oikeastaan muuta.

        Meille tuli myös valeraskaus, mikä rodulla onkin hyvin yleistä. Tämän jälkeen tuli paha kohtutulehdus, jonka vuoksi koira jouduttiin steriloimaan. Kohtutulehdukset ja märkäkohtu ovat myös vaivoja, jotka tulevat dobermanninartuille herkästi, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.

        Alkuvaiheessa se on hoidettavissa antibioteilla, mutta voi muutamassa päivässä paheta niin, etä koira on hengenvaarassa. Jos koira saa sen kerran, on todennäköistä että tulehdus uusiutuu jokaisten juoksujen jälkeen, jolloin leikkaus on paras vaihtoehto. Tulehdus on todella vaarallinen myös pennuille jos narttu on tiineenä.

        Osa ihmisistä jättää juoksujen ajaksi treenailut kokonaan väliin yms. mutta tätä en kyllä suosittele, koira rupeaa jo pelkästään sen takia kiukkuamaan kun ei tekmistä ole. Kaikenlaista hauskaa vaan tekemään yhdessä, sillä se menee kivuttomimmin ohi. :)


      • alexan
        ei ollut kirjoitti:

        oikeastaan mitään ongelmaa. En oikein noteerannut koko juoksuja, treenattiin ihan normaalisti, ja lenkkeiltiin ihan samalla tavalla kuin ennenkin, syötiin myös. Vähän oli kiukkuisempi uroksia kohtaan, ei oikeastaan muuta.

        Meille tuli myös valeraskaus, mikä rodulla onkin hyvin yleistä. Tämän jälkeen tuli paha kohtutulehdus, jonka vuoksi koira jouduttiin steriloimaan. Kohtutulehdukset ja märkäkohtu ovat myös vaivoja, jotka tulevat dobermanninartuille herkästi, joten sen kanssa kannattaa olla varovainen.

        Alkuvaiheessa se on hoidettavissa antibioteilla, mutta voi muutamassa päivässä paheta niin, etä koira on hengenvaarassa. Jos koira saa sen kerran, on todennäköistä että tulehdus uusiutuu jokaisten juoksujen jälkeen, jolloin leikkaus on paras vaihtoehto. Tulehdus on todella vaarallinen myös pennuille jos narttu on tiineenä.

        Osa ihmisistä jättää juoksujen ajaksi treenailut kokonaan väliin yms. mutta tätä en kyllä suosittele, koira rupeaa jo pelkästään sen takia kiukkuamaan kun ei tekmistä ole. Kaikenlaista hauskaa vaan tekemään yhdessä, sillä se menee kivuttomimmin ohi. :)

        eli lelut pois juoksuiselta nartulta, ettei rupea niitä hautomaan, vähennä ruokaa, ja lisää liikuntaa, siinäpä se, ei ole ikinä ollut kohtutulehdusta tai muita ongelmia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1333
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      50
      577
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      441
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      174
      372
    Aihe