Mun tuttava jolla on joku suomalainen kännykkäliittymä väittää, että jos mä lähetän sille suomalaisesta kännyliittymästä tekstiviestin kun tää tuttava on Virossa, sikäläinen operaattori laskuttaa tätä mun tuttavaa noin 3,5 euroa siitä mun viestin lukemisesta. Outo juttu. Entä jos tää tuttava vaikka huomaa, että vaikka on tekstiviesti tullut, avaa ja lukee sen vasta kun on tullut takaisin Suomeen, voiko virolainen operaattori silti laskuttaa sen 3,5 euroa?
T M
3,5 euroa / tekstiviesti Virossa?
5
1369
Vastaukset
- tekstarit ne lentää
Mikäli Virossa on käytössä tekstiviestin vastaanottomaksu, viesti veloitetaan, kun se saapuu kännykkään Virossa. Se on aivan sama, lukeeko sen sitten vaikka ensi kuussa vai poistaako saman tien. Viesti on tullut puhelimeen, kun puhelin piippaa.
- Viron kävijä
Vaikuttaa enemmän Venäjän hinnoittelulta. EU:n sisällä on määräykset puheluminuuttien ja tekstiviestien hinnoittelusta. Hinta on paljon halvempi kuin mainitsemasi. Jos kerrot, mistä operaattorista on kysymys, niin sinulle voisi kaivaa netistä ko. operaattorin hinnaston esiin. Missään tapauksessa nuo mainitsemasi hinnat eivät pidä paikkaansa.
- asiasta
Tietoa löytyy Ficoran sivuilta:
http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/mpulkomailla.html
Sieltä kun avaa linkin esimerkisi DNA:n hintoihin,
http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Puheluhinnatulkomailta.aspx
näkee, että tekstiviestien vastaanotto Virossa maksaa 0,28 euroa/min.
En osaa sanoa, meneekö maksu, jos ei lue viestiä Virossa, vaan vasta Suomessa, kun on taas DNA:n verkossa kiinni. Tuntuisi oudolta, että maksu menisi ilman viestin lukemista. Pitäisi tarkistaa DNA:lta.
Muiden operaattorien hinnat voi tarkistaa ao. linkeistä. (Esimerkiksi Saunalahdella näyttäisi olevan maksutonta, jos oikein ymmärsin.) - asdgw
asiasta kirjoitti:
Tietoa löytyy Ficoran sivuilta:
http://www.ficora.fi/index/palvelut/palvelutaiheittain/puhelinjalaajakaista/mpulkomailla.html
Sieltä kun avaa linkin esimerkisi DNA:n hintoihin,
http://www.dna.fi/Yksityisille/Matkaviestinta/Hinnastot/Sivut/Puheluhinnatulkomailta.aspx
näkee, että tekstiviestien vastaanotto Virossa maksaa 0,28 euroa/min.
En osaa sanoa, meneekö maksu, jos ei lue viestiä Virossa, vaan vasta Suomessa, kun on taas DNA:n verkossa kiinni. Tuntuisi oudolta, että maksu menisi ilman viestin lukemista. Pitäisi tarkistaa DNA:lta.
Muiden operaattorien hinnat voi tarkistaa ao. linkeistä. (Esimerkiksi Saunalahdella näyttäisi olevan maksutonta, jos oikein ymmärsin.)Korjausta edelliseen!! Tekstiviestien vastaanotto on ilmaista ainakin dnalla ja todennäköisesti kaikilla muilla, lähetys maksaa ton 28 senttiä.
- Anonyymi
Moiset hinnat eivät olleet voimassaedes parikymmentä vuotta sitten, kun jouduin liikkumaan paljon Suomen lisäksi Virossa. Olisikohan tullut pilkkuvirhe?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2655628Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill641874- 1801700
- 1191201
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä131131Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181521028Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71006Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41921Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288902RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49901