Eli ajattelin, kun näin netissä videon, missä kani joi ananasmehua että saako kaneille tarjota muuta kun vettä? Ja mitä kanin häkin pohjalle voisi laittaa? (muuta kun purua!) Jos laittaisi vessa-astiaan kissanhiekkaa..
Voiko kani juoda mehua yms?
8
2464
Vastaukset
- tania78
Ananasmehulla yritetään saada vatsa toimimaan ....
EI mehua muutoin !!! (tuokin on kiistelty keino )
Vesi on kanin juoma.
Voit purun sijaan laittaa maton, puupellettiä, pahnaa,...
Kissanhiekka voi olla vaarallista jos kani sitä sattuu syömään. Älä nyt ainakaan osta paakkuuntuvaa !- kklloommnn
annan kanilleni hieman ananasmehua sekoitettuna veteen, kun huomaan ettei se ole juonut vettä kunnolla pitkään aikaan. nestehukkahan tuosta muuten tulee. tavallisesti kanini juo hyvin, utta silloin tällöin todella huonostikin.
mehu auttaa, se tykkää kovasti kun laittaa vähän mehua veden sekaan. muuten se ei sitä saa.
ja sitte on kohta vesikuppi melkein tyhjä ja juominen jatkuu tämän operaation jälkeen aivan normaalisti, siis ilman mehua. - klementtiini
kklloommnn kirjoitti:
annan kanilleni hieman ananasmehua sekoitettuna veteen, kun huomaan ettei se ole juonut vettä kunnolla pitkään aikaan. nestehukkahan tuosta muuten tulee. tavallisesti kanini juo hyvin, utta silloin tällöin todella huonostikin.
mehu auttaa, se tykkää kovasti kun laittaa vähän mehua veden sekaan. muuten se ei sitä saa.
ja sitte on kohta vesikuppi melkein tyhjä ja juominen jatkuu tämän operaation jälkeen aivan normaalisti, siis ilman mehua.Kanin nenään voi mennä vettä jos se juo kupista... Miksi et käytä juomapulloa?
Minäkin laitan kupin, silloin kun kanilla on ummetus kun, silloin se ei jostain syystä juo pullosta, varmaankin huono asaento tai jotain... - kklloommnn
klementtiini kirjoitti:
Kanin nenään voi mennä vettä jos se juo kupista... Miksi et käytä juomapulloa?
Minäkin laitan kupin, silloin kun kanilla on ummetus kun, silloin se ei jostain syystä juo pullosta, varmaankin huono asaento tai jotain...Käytän vesikuppia, koska kanini ei vain yksinkertaisesti osaa juoda pullosta. Pullo on silti aina esillä, mutta kanini ei sitä käytä.
Ennen vesikupin laittamista häkkiin kanini kärsi nestehukasta ja voi muutenkin huonosti. (Kanini on otettu huostaan edellisiltä omistajilta todella huonon kohteun vuoksi.)
Kun laitoin koiralle tarkoitetun vesikupin häkkiin, kanini joi sen saman tien tyhjäksi. Veden juonti on tästä lähin ollut todella hyvää ja kanin vointi parantunut paljon. KÄytän tästä syystä siis kuppia, mutta pullo on kuitenkin kans esillä ja käytettävissä.
Ei ole menny nenään vettä. - Anonyymi
klementtiini kirjoitti:
Kanin nenään voi mennä vettä jos se juo kupista... Miksi et käytä juomapulloa?
Minäkin laitan kupin, silloin kun kanilla on ummetus kun, silloin se ei jostain syystä juo pullosta, varmaankin huono asaento tai jotain...itse asiassa kanihan juo melkeimpä saman verran kuin isohko koira, kani on melkeimpä sama asia kuin kissa/koira juomisen suhteen, ethän sinä anna koiralle tai kissalle juomapulloa josta juoda? joten suosittelen itse ainakin juomakuppia ja voi olla varmuuden vuoksi juomapullo!
- klementtiini
Matto kannattaa laittaa pohjalle, eikä purua(kaikki ei tykkää puruista, ja ilman wc-laatikkoa purut on mahdoton hajupommi ja sotkukasa, sotkee myös kanin turkin pissa ja kakka.)Eli häkin kokoinen matto vain pohjalle ja opeta hyvin wc-laatikolle. Jotkut kanit alkaa syödä kissanhiekkaa/voi maistaa. Siksi on turvallisempaa hankkia oikeaa kaneille tarkoitettua hiekkaa, mutta jos ostat hiekkaa joka ei paakkuunnu helposti, sekin varmasti kelpaa, mutta pitää ensi alkuun vahtia ettei kani syö sitä.(Meilläkin kissanhiekkaa laatikossa ja matto)Ananasmehu on hyvä kanille kun sillä on ummetus, samoin parafiiniöljy.Meidän kani on sairastanut kyseisen taudin jo kaksi kertaa...
Ja parani ananasmehulla. Huom! Tuoremehu ei käy! Vaan ananassäilykkeen mukana tuleva liemi!Mehusta on kaikki parantava aine kadonnut. Muita mehuja tai tätäkään ei kannata alkaa juottaa huvikseen vaan, kun niissä on niin paljon kaikkia lisä, väri, säilytys, happamuudensäätö ja muita aineita ja paljon sokeria...
Heinää ei missään nimessä kannata laittaa pohjaksi, kun se voi raapia kanin mahaa, ja etenkin siksi että kani alkaa pissiä niihin eikä ehkä enää syö niitä! Ja silloin samoin kuin purussa pitäisi sekä häkkiä että kania olla kuuraamassa ouhtaaksi monta kertaa päivässä.- kala
Minkähänlaista mattoa pitäisi olla?
Heinät pistän heinähäkkiin :)
Kiitos kaikille vastauksista
-kala-
- Leijonanharjaspupu
ja se pitää puupohjaisesta kissan pelletistä häkin pohjalla. Se on ihan kätevää kun ei jää pitkään turkkiin kiinni.
ja ananasmehua olen juottanut kanille ummetukseen kun parafiiniöljyä ei ollut saatavilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872